Anonym_2024 Skrevet torsdag kl. 14:16 #55501 Skrevet torsdag kl. 14:16 Mellion skrev (18 timer siden): Her er det seriøse firmaer som gjør en forskjell i miljøet også «vinner» careless - ett kles selskap som bygger på «venninne» prinsippet for å selge varer som selger klær til blodpris av dårlig kvalitet. Ikke verdig. De har vel sett på vekstkurven og tatt en avgjørelse basert på dette. Høy inntjening i en relativ kort periode, mens miljø og troen på at dette er et konsept som er kommet for å bli ,ser det ikke ut til at de har vurdert. Det er bare å se hvor høy gjeld de har i dag kontra fjoråret, større varelager og ikke minst tappingen av verdier i form av utbytte, fremfor å investere pengene tilbake til bedriften. De satser stort men omsetningen ser ut til å flate seg ut, så gjenstår det å se hva bunnlinja blir. 3 4
Angel75 Skrevet torsdag kl. 14:30 #55502 Skrevet torsdag kl. 14:30 Anemoi skrev (17 minutter siden): Jeg har referert til kriteriene for EOY versus diskusjonen om SE sin SoMe-virksomhet her i tråden. Hvis du ikke har satt deg inn hva som ligger i det entreprenørfaglige, har det ingen hensikt å diskutere dette videre. 😉 Jeg har lest, har også lest på link som du la ut. Bilde hentet fra www.ey.com Og som du ser på vedlagt bildet så setr du selv at det du skriver er sterkt motstridende mot det som blir skrevet om Sara i her i tråden om Careless. Spesielt hele nederste avsnitt. Tror jeg har fått frem mitt punkt veldig klart og tydelig. 1 5
Minimeg1234 Skrevet torsdag kl. 14:33 #55503 Skrevet torsdag kl. 14:33 Der var ekkoet i gang igjen. leit at man betviler dommerne sin kunnskap. Jeg er ganske sikker på at de sitter på en faglig tung kunnskap om bedrifter. Ser også ut som de har mye erfaring. 2 1 5
Bibbi_ Skrevet torsdag kl. 14:37 #55504 Skrevet torsdag kl. 14:37 Minimeg1234 skrev (3 minutter siden): Der var ekkoet i gang igjen. leit at man betviler dommerne sin kunnskap. Jeg er ganske sikker på at de sitter på en faglig tung kunnskap om bedrifter. Ser også ut som de har mye erfaring. Ekko 😂😂 4
Minimeg1234 Skrevet torsdag kl. 14:40 #55505 Skrevet torsdag kl. 14:40 (endret) Bibbi_ skrev (3 minutter siden): Ekko 😂😂 Jepp syns det var et artig ord jeg har sett her inne flere ganger men ikke brukt selv. Litt forkortet men regner med at noen av de andre som leser her inne skjønner hva som menes selvom du kanskje ikke gjør det 😉 Endret torsdag kl. 14:40 av Minimeg1234 1 5
Bibbi_ Skrevet torsdag kl. 15:03 #55506 Skrevet torsdag kl. 15:03 Minimeg1234 skrev (22 minutter siden): Jepp syns det var et artig ord jeg har sett her inne flere ganger men ikke brukt selv. Litt forkortet men regner med at noen av de andre som leser her inne skjønner hva som menes selvom du kanskje ikke gjør det 😉 Jada, jeg forstod at du hadde ordet fra en annen bruker her inne. Så tenker jeg at man kan diskutere SET inne her i stedet for å diskutere brukere og hva de skriver. 5
Anemoi Skrevet torsdag kl. 15:24 #55507 Skrevet torsdag kl. 15:24 (endret) Kritikken av SE her i tråden har bl.a. gått på: Eksponering av fire egne barn gjennom 10 år. Utlevering av et barns diagnose. Manglende merking (boikott) av egenreklame. Uheldig blanding av privat og offentlig innhold på SoMe. Uprofesjonell presentasjon av CL-produkter. Dårlig kvalitet på CL-produkter. Latterliggjøring av all form for kritikk. Utnytting av parasosiale relasjoner. Sletting av negative innlegg på CL sine FB-sider. SE sin rolle som administrator på FB. I hvilken grad droppene er inntektsgivende. Tro/mistro til CL sin økende vekst. Alt tar utgangspunkt i SE sin SoMe-virksomhet, den kritiseres og forsvares i tråden. Vi er en blandet gruppe av privatpersoner - kjøpere, kritikere, beundrere, motstandere osv. - og vi har ulike meninger om det hun står for, sier og skriver på SoMe. Dette er vårt utgangspunkt. Juryen har gjort sine vurderinger av CL ut fra de spesifikke kriteriene for EOY. Derfor kan en rent faglig jury etter de oppgitte kriteriene innenfor entreprenørskap helt klart vurdere SE som en dyktig entreprenør. De har vurdert ut fra det SE selv har sagt i et intervju + skriftlig materiale om CL. Og - juryen er ganske sikkert sammensatt av både dyktige og spesielt utplukkede fagfolk innenfor entreprenørskap. Juryen har neppe vurdert alle de nominerte sitt innhold på ulike SoMe. Vi - som menigmann/-kvinne - vurderer Sara Emilie etter våre egne kriterier, ut fra alt det hun som influenser skriver og sier på SoMe, og hvordan hun framstår der. Jeg har anerkjent og gratulert SE som vinner av nominasjonen til EOY region sør og at juryen har vurdert henne som en god entreprenør. Samtidig kommer jeg til å fortsette å kritisere ulike sider ved SE sin influenservirksomhet - primært barneeksponeringen! Endret torsdag kl. 15:52 av Anemoi 2 2 8
Minimeg1234 Skrevet torsdag kl. 15:26 #55508 Skrevet torsdag kl. 15:26 Bibbi_ skrev (17 minutter siden): Jada, jeg forstod at du hadde ordet fra en annen bruker her inne. Så tenker jeg at man kan diskutere SET inne her i stedet for å diskutere brukere og hva de skriver. Nå er det ofte slik når man diskuterer at man skriver utifra det som blir uttrykt . Det er ikke brukere som blir diskutert , det er temaer som andre har meninger om og hva de skriver om de ulike temaene . Kanskje jeg har misforstått men jeg trodde dette var et diskusjonsforum hvor man kan uttrykke sine meninger . 1 4
Roe Skrevet torsdag kl. 15:54 #55509 Skrevet torsdag kl. 15:54 Det er lett å blande sammen inntrykket man får av Sara Emilie som person og det juryen faktisk vurderer. Prisen handler ikke om hvem man liker eller ikke liker på sosiale medier, den handler om entreprenørskap. Juryen vurderer ut fra tydelige kriterier som entreprenørånd, verdiskaping, formål, påvirkningskraft og integritet. De ser på evnen til å bygge noe fra bunnen av, skape arbeidsplasser, tenke nytt, og stå i utfordringer med mot og utholdenhet. Man kan selvfølgelig ha ulike meninger om innholdet på snapchat og diskutere det, men det er egentlig en annen diskusjon. Juryen har vurdert bedriften og resultatene bak den, og på akkurat det området har hun utvilsomt levert. 👏🏽👏🏽 1 8
oss-to Skrevet torsdag kl. 16:05 #55510 Skrevet torsdag kl. 16:05 Ein får hoppe over komentarar om ekko og useriøse postar. Det er så flott å sjå at mange bidreg til ein konstruktiv og respektfull samtale. 1 8
Minimeg1234 Skrevet torsdag kl. 17:34 #55511 Skrevet torsdag kl. 17:34 Roe skrev (1 time siden): Det er lett å blande sammen inntrykket man får av Sara Emilie som person og det juryen faktisk vurderer. Prisen handler ikke om hvem man liker eller ikke liker på sosiale medier, den handler om entreprenørskap. Juryen vurderer ut fra tydelige kriterier som entreprenørånd, verdiskaping, formål, påvirkningskraft og integritet. De ser på evnen til å bygge noe fra bunnen av, skape arbeidsplasser, tenke nytt, og stå i utfordringer med mot og utholdenhet. Man kan selvfølgelig ha ulike meninger om innholdet på snapchat og diskutere det, men det er egentlig en annen diskusjon. Juryen har vurdert bedriften og resultatene bak den, og på akkurat det området har hun utvilsomt levert. 👏🏽👏🏽 SE har så absolutt levert . (godt og oversiktlig innlegg) 3 3
elskersommer Skrevet torsdag kl. 18:01 #55512 Skrevet torsdag kl. 18:01 Anemoi skrev (6 timer siden): Kanskje det kan ha å gjøre med at hun gjerne vil ha med seg noen (nære) når hun drar lenger enn komfortsonen. For selskaps- eller trygghetsskyld. Det kan jo være..🙂 2
elskersommer Skrevet torsdag kl. 18:13 #55513 Skrevet torsdag kl. 18:13 Angel75 skrev (5 timer siden): Hvorfor skal du bestemme at jeg skal gi meg? 😘 Bare at du tar opp det "da må far kjøre" og at flere reagerer, viser at du antyder det er et problem. Nei overhode ikke.. hennes pappa stiller opp å kjører henne når hun ikke selv kjører. Derfor var mitt utsagn at pappa måtte eventuelt kjøre henne om hun ville ha reist. 5
Tigerfrue Skrevet torsdag kl. 19:01 #55514 Skrevet torsdag kl. 19:01 Anemoi skrev (3 timer siden): Kritikken av SE her i tråden har bl.a. gått på: Eksponering av fire egne barn gjennom 10 år. Utlevering av et barns diagnose. Manglende merking (boikott) av egenreklame. Uheldig blanding av privat og offentlig innhold på SoMe. Uprofesjonell presentasjon av CL-produkter. Dårlig kvalitet på CL-produkter. Latterliggjøring av all form for kritikk. Utnytting av parasosiale relasjoner. Sletting av negative innlegg på CL sine FB-sider. SE sin rolle som administrator på FB. I hvilken grad droppene er inntektsgivende. Tro/mistro til CL sin økende vekst. Alt tar utgangspunkt i SE sin SoMe-virksomhet, den kritiseres og forsvares i tråden. Vi er en blandet gruppe av privatpersoner - kjøpere, kritikere, beundrere, motstandere osv. - og vi har ulike meninger om det hun står for, sier og skriver på SoMe. Dette er vårt utgangspunkt. Juryen har gjort sine vurderinger av CL ut fra de spesifikke kriteriene for EOY. Derfor kan en rent faglig jury etter de oppgitte kriteriene innenfor entreprenørskap helt klart vurdere SE som en dyktig entreprenør. De har vurdert ut fra det SE selv har sagt i et intervju + skriftlig materiale om CL. Og - juryen er ganske sikkert sammensatt av både dyktige og spesielt utplukkede fagfolk innenfor entreprenørskap. Juryen har neppe vurdert alle de nominerte sitt innhold på ulike SoMe. Vi - som menigmann/-kvinne - vurderer Sara Emilie etter våre egne kriterier, ut fra alt det hun som influenser skriver og sier på SoMe, og hvordan hun framstår der. Jeg har anerkjent og gratulert SE som vinner av nominasjonen til EOY region sør og at juryen har vurdert henne som en god entreprenør. Samtidig kommer jeg til å fortsette å kritisere ulike sider ved SE sin influenservirksomhet - primært barneeksponeringen! Veldig flott og riktig skrevet, og jeg har som deg, gratulert henne, gjennom ett av dine innlegg fra i går/ dag tidlig 😊, men har også ett øye med på barne-eksponeringen, reklame merking mm. Det er tross alt lov til å ha to tanker i hodet på en gang, for verden er ikke enten svart eller hvit. 2 4
oss-to Skrevet torsdag kl. 19:10 #55515 Skrevet torsdag kl. 19:10 (endret) . Endret torsdag kl. 19:22 av oss-to
Donnap Skrevet torsdag kl. 20:01 #55516 Skrevet torsdag kl. 20:01 Nå fikk jeg opp at det var dropp i dag også, det forklarer endel kommentarer her inne... 4 4
Angel75 Skrevet torsdag kl. 20:33 #55517 Skrevet torsdag kl. 20:33 Donnap skrev (29 minutter siden): Nå fikk jeg opp at det var dropp i dag også, det forklarer endel kommentarer her inne... Ikke verst å tro på egen fantasi 🫠 2 5
skeiv-ostepop Skrevet torsdag kl. 21:33 #55518 Skrevet torsdag kl. 21:33 Donnap skrev (1 time siden): Nå fikk jeg opp at det var dropp i dag også, det forklarer endel kommentarer her inne... Mønsteret er ikke akkurat nytt. 2 4
Donnap Skrevet torsdag kl. 21:41 #55519 Skrevet torsdag kl. 21:41 Angel75 skrev (53 minutter siden): Ikke verst å tro på egen fantasi 🫠 Tenkte egentlig ikke å svare deg siden du har vært frekk mot meg her inne før, men gjør det nå en aller siste gang. Du har sikkert god fantasi som du tror på selv også. Jeg ser jo hva som skjer her inne hver gang før dropp, men nok om det. Jeg er en voksen dame som har fulgt SE i mange år, før jeg fikk nok av måten hun forandret seg på etter hun startet opp Careless, og det ble betaling på snap. Det går på mye som jeg ikke gidder å ramse opp nå. Eneste grunnen til at jeg vet at Kvinneguiden finnes er pga henne, og JEG kunne aldri tenkt meg til å gå inn her mens jeg fulgte henne og likte henne. Det var en lettelse å komme inn hit etter at jeg endelig sluttet å følge henne, og se at det var flere som så akkurat det samme som jeg. I likhet med at du har dine meninger, så forbeholder jeg meg retten til å ha mine meninger om henne. Og uansett hvor mye andre prøver å ta henne i forsvar i alt hun gjør, så kommer jeg aldri til å forandre min mening om henne. 3 9
Donnap Skrevet torsdag kl. 21:45 #55520 Skrevet torsdag kl. 21:45 skeiv-ostepop skrev (8 minutter siden): Mønsteret er ikke akkurat nytt. Nei det er ikke det, men jeg har ikke fulgt med på noe i det siste, og visste ikke at det var dropp før jeg fikk mail om det i kveld 😅 Jeg stusset over at det måtte være en grunn til uro her inne igjen. Det må jo ha vært sykt mange dropp i det siste. 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå