Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
GulleGull skrev (12 minutter siden):

Aner ikke hvilken prisutdeling eller hvordan den foregår, men er ikke sånne priser som skal deles ut planlagt og forhåndsbestemt? 

Etter som jeg skjønner så er det utdeling for regionen i dag.. de går da videre til en utdeling for hele landet. Så er det til slutt utdeling i Monaco for alle de land som er med.

Kan være jeg sier noe feil men tror det er slik

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Etter som jeg skjønner så er det utdeling for regionen i dag.. de går da videre til en utdeling for hele landet. Så er det til slutt utdeling i Monaco for alle de land som er med.

Det stemmer. ☺️

Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Ja da er det kanskje forhåndsbestemt hvem som skal, ikke at man går glipp av stemmer for å komme videre om man ikke er der. Var det jeg tenkte på. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
GulleGull skrev (3 minutter siden):

Ja da er det kanskje forhåndsbestemt hvem som skal, ikke at man går glipp av stemmer for å komme videre om man ikke er der. Var det jeg tenkte på. 

Det stemmer nok. 

Men skjønner ikke hvorfor hun ikke sendte vegard nedover alene?

Endret av elskersommer
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (7 minutter siden):

Det stemmer nok. 

Men skjønner ikke hvorfor hun ikke sendte vegard nedover alene?

Fordi ene barnet har kastet opp regner jeg med. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (38 minutter siden):

Fordi ene barnet har kastet opp regner jeg med. 

At hæ? Kan det begrunnes litt mer? Vegard har ikke reist fordi det ene barnet kastet opp en gang... 

• Liker 3
Skrevet
Bibbi_ skrev (12 minutter siden):

At hæ? Kan det begrunnes litt mer? Vegard har ikke reist fordi det ene barnet kastet opp en gang... 

Samme barnet som har spist mat og ikke kastet opp etterpå i hele dag.. Sjukt altså.

• Liker 6
Skrevet
Bibbi_ skrev (4 timer siden):

Arrester meg om det blir feil, men får med meg at de nå,  ikke har barnepass, og at V må være hjemme med han, og at hun selv ikke tørr å kjøre så langt alene og at hun derfor blir hjemme.

• Nyttig 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (29 minutter siden):

Jeg tenkte akkurat det samme. Hun vil jo har firma opp og frem. Bli større enn Cubus. Få careless ut i den store verden. Men da må hun jo vise at hun takler slike ting. En oppkast for 20 timer siden..

Jeg klarer bare ikke å skjønne tankegangen. Men hadde jeg vært henne så hadde jeg virkelig prøvd å få gjort noe med dette. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Tigerfrue skrev (4 timer siden):

Arrester meg om det blir feil, men får med meg at de nå,  ikke har barnepass, og at V må være hjemme med han, og at hun selv ikke tørr å kjøre så langt alene og at hun derfor blir hjemme.

Men hva med de som skulle passe de 4 barna når de var i Porsgrunn?  Hun kjører ikke bil så langt. Å ihvertfall ikke når hun var ukjent og det var mørkt🙈 

Nå kjører jeg uansett vær,føre,natt,dag,ukjent eller kjent. Men skal ikke forvente at alle gjør det. Å om hun virkelig ville være med på dette så kunne hun kjørt ned,ta toget ned også ligge over på hotell til i morgen. Virker jo som at V har stålkontroll hjemme når han er alene med de små så dette hadde han fixet

• Liker 8
Skrevet (endret)
Tigerfrue skrev (27 minutter siden):

Arrester meg om det blir feil, men får med meg at de nå,  ikke har barnepass til L, og at V må være hjemme med han, og at hun selv ikke tørr å kjøre så langt alene og at hun derfor blir hjemme.

Kort oppsummert, ja.
Samtidig sier SET at uansett om det er omgangssyke eller ikke, så hadde ikke «hodet» hennes taklet å dra ut av huset. Hun skjønner selv at hun trenger hjelp (sitat): «Og det er bare nok et bevis på at jeg trenger å ta tak i dette her. For det er ikkeno’ god følelse sånn som det er i dag.»
De aller fleste ville ha ordnet dette på en eller annen måte, både barnepass, kjøring og eventuelt overnatting, siden det er en så viktig anledning. Ut fra det hun har sagt og sier, har hun såpass utfordringer med psyken at det preger og hemmer hverdagen hennes. Og det virker som om hun bare har levd med det i årevis uten å ha søkt eller fått faglig hjelp og behandling.

Endret av Anemoi
  • Nyttig 6
Skrevet
Anemoi skrev (4 minutter siden):

Kort oppsummert, ja.
Samtidig sier SET at uansett om det er omgangssyke eller ikke, så hadde ikke «hodet» hennes taklet å dra ut av huset. Hun skjønner selv at hun trenger hjelp (sitat): «Og det er bare nok et bevis på at jeg trenger å ta tak i dette her. For det er ikkeno’ god følelse sånn som det er i dag.»
De aller fleste ville ha ordnet dette på en eller annen måte, både barnepass, kjøring og eventuelt overnatting, siden det er en så viktig anledning. Ut fra det hun har sagt og sier, har hun såpass utfordringer med psyken at det preger og hemmer hverdagen hennes. Og det virker som om hun bare har levd med det i årevis uten å ha søkt eller fått faglig hjelp og behandling.

Å jeg er redd hun ikke kommer til å ta tak i det.. Desverre for henne. Da hadde hun gjort det for mange år siden fordi dette er jo ikke ett nytt problem.

V burde kanskje si  at hun faktisk må gjøre noe med det

• Liker 5
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Å jeg er redd hun ikke kommer til å ta tak i det.. Desverre for henne. Da hadde hun gjort det for mange år siden fordi dette er jo ikke ett nytt problem.

V burde kanskje si  at hun faktisk må gjøre noe med det

Selvfølgelig burde V det! Men å si fra om noe til SET, tror jeg ikke er så helt enkelt… Hvis hun ikke selv vil, nytter det ikke hva de rundt henne sier. Hun er verbal og vant til å argumentere og få gjennom det hun vil. I slike situasjoner må man nesten helt ned på felgen før man både skjønner at man trenger hjelp - og at man virkelig gjør noe med det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anemoi skrev (23 minutter siden):

Kort oppsummert, ja.

Ja da er det jammen meg på tide hun tar tak i det. Må jo være helt forferdelig å ha det sånn når hun har 4 barn. Alle som har unger vet at man kan få omgangssyke ganske ofte med små barn i huset, og det smitter fort også. Hun har jo endel hun er redd for/har angst for,  det verste er jo hvis dette "smitter" over på ungene, slik at de også blir redd for det samme. Vet ei mor som var livredd for å fly og å være i båt såfremt ikke det var blikkstille på havet.  Hun greide ikke skjule det for datteren,  så datteren fikk samme redslene selv. Hun har kjempet hardt for å ikke "smitte" det over på sine barn igjen.

• Liker 5
Skrevet
elskersommer skrev (24 minutter siden):

Men hva med de som skulle passe de 4 barna når de var i Porsgrunn?  Hun kjører ikke bil så langt. Å ihvertfall ikke når hun var ukjent og det var mørkt🙈 

Nå kjører jeg uansett vær,føre,natt,dag,ukjent eller kjent. Men skal ikke forvente at alle gjør det. Å om hun virkelig ville være med på dette så kunne hun kjørt ned,ta toget ned også ligge over på hotell til i morgen. Virker jo som at V har stålkontroll hjemme når han er alene med de små så dette hadde han fixet

Ja, nei, skjønte ikke helt dette selv..... før i dag hørte jeg henne si de hadde skaffet/ ordnet barnevakter til alle 4, og at barna skulle være noe spredt....og så mener jeg hun sa at hun kunne sende V nedover alene, og så var det plutselig at alle skal være hjemme......

Skal være ærlig å si, at denne type " spy-angst " er ukjent og vanskelig å forstå, men håper jo hun klarer å finne sine egne metoder for å overvinne frykten for denne. Trist at dette skjedde akkurat i dag da. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde Sara dratt fra barn og samboer så hadde det helt sikkert vært feil det også. For da hadde hun muligens kunne smittet andre mennesker, og hadde kanskje vært en forferdelig mamma som drar fra barna mens de hadde vært syk. Sier ikke at noen her hadde sagt noe om det men hun hadde helt sikkert fått kommentarer om det.

Tror nok Sara og samboer vet best selv hva de gjør med tanke på familie og jobb. Det viktigste er at barna er friske 🥰

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Pepssi skrev (Akkurat nå):

Hadde Sara dratt fra barn og samboer så hadde det helt sikkert vært feil det også. For da hadde hun muligens kunne smittet andre mennesker, og hadde kanskje vært en forferdelig mamma som drar fra barna mens de hadde vært syk. Sier ikke at noen her hadde sagt noe om det men hun hadde helt sikkert fått kommentarer om det.

Tror nok Sara og samboer vet best selv hva de gjør med tanke på familie og jobb. Det viktigste er at barna er friske 🥰

Det viktigste er at SET selv griper tak i de begrensningene hun har psykisk, som hun lenge har snakket om. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (3 minutter siden):

Det viktigste er at SET selv griper tak i de begrensningene hun har psykisk, som hun lenge har snakket om. 

Viktigste er at barna har det bra uansett. Hun har snakket på snap før om denne angsten og nå ser det ut som at hun vil få hjelp til dette. Så det er jo veldig bra!👏🏻

Endret av Pepssi
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Pepssi skrev (13 minutter siden):

Kan jo absolutt ha noe med at de som skulle passe barna ikke ønsker å ha barn med oppkast i hus også.. Ikke at vi vet noe om det, selvfølgelig.

Enig i at det er veldig fornuftig av Sara å ta tak i emotofobien, kan ikke være enkelt å leve med.. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Roe skrev (7 minutter siden):

Kan jo absolutt ha noe med at de som skulle passe barna ikke ønsker å ha barn med oppkast i hus også.. Ikke at vi vet noe om det, selvfølgelig.

Enig i at det er veldig fornuftig av Sara å ta tak i emotofobien, kan ikke være enkelt å leve med.. 

Ja! Absolutt!

Håper at hun ser alvoret nå som hun måtte avlyse en så stor ting for henne karrieremessig og virkelig får hjelp nå. Skjønner godt hun er skuffa på snap

Endret av Pepssi
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...