Angel75 Skrevet tirsdag kl. 09:31 #55341 Skrevet tirsdag kl. 09:31 Stargaze skrev (2 timer siden): Hun må nok få bena ned på jorden og forstå bunnlinjen først. Hun bør sørge for at nøkkektallene er solide. Det er de ikke. Hun har et nytt mellomregnskap registrert nå. Det betyr nok at hun har tatt ut et ekstra utbytte igjen nå i høst, i stedet for å bygge selskapet sterkere. Dårlig tegn.. Hun svever på en veldig rosa sky virker det som. Hun bør slutte å tømme kassen for penger og sørge for sunn og stabil økonomi i firmaet. Det er det ikke i følge siste regnskap. Å legge ut dette er jo bare latterlig. Spetalen er en av Norges rikeste. Med rundt 3 milliarder i formue og 400 mill i årlig inntekt. Hardt arbeidende og seriøs. Man kan lure på hvilken planet hun er på sem sammenligner dette. Hun solgte for over 100 mill, tar ut store utbytter, har høy gjeld i firmaet og lav likviditet og soliditet. Må nesten bare le altså. At hun ikke har noe utdannelse vises tydelig i en del av det hun legger ut nå. Håper V klarer å holde henne nede på jorden. Står det at det er Sara som har tatt ut penger? Kan det være Reme? Må begge ta ut utbytte samtidig og splitte siden de eier 50/50(?) Jeg lurer oppriktig, for jeg kan ikke dette. 6
Stargaze Skrevet tirsdag kl. 09:53 #55342 Skrevet tirsdag kl. 09:53 Angel75 skrev (20 minutter siden): Står det at det er Sara som har tatt ut penger? Kan det være Reme? Må begge ta ut utbytte samtidig og splitte siden de eier 50/50(?) Jeg lurer oppriktig, for jeg kan ikke dette. Nei. Det er fra Saraaeemilie AS ikke Careless. Reme er ikke inne der. 6
Angel75 Skrevet tirsdag kl. 09:54 #55343 Skrevet tirsdag kl. 09:54 Stargaze skrev (Akkurat nå): Nei. Det er fra Saraaeemilie AS ikke Careless. Reme er ikke inne der. Takk for svar. 1
Bibbi_ Skrevet tirsdag kl. 10:00 #55344 Skrevet tirsdag kl. 10:00 GulleGull skrev (29 minutter siden): Jeg tenker man bør ha fast rabatt på enkelte produkter når du ser kvaliteten🙈. Her er ett eksempel fra kjøpe/selge/bytte gruppa til Careless på fb. Et innlegg som for øvrig er slettet nå, om det er admin eller trådstarter som har slettet er uvisst for meg. Dette var kun noen av kommentarene under, var noen kritiske kommentarer til som kom i etterkant. Det ble slettet ja. Ikke overrasket. 5
Roe Skrevet tirsdag kl. 11:27 #55345 Skrevet tirsdag kl. 11:27 Hun sammenlignet ikke seg selv med Spetalen.. Hun la ut bilde av nyhetsartiklelen og spurte hva følgerne tenker om saken.. 2 1 5
Roe Skrevet tirsdag kl. 11:32 #55346 Skrevet tirsdag kl. 11:32 Angel75 skrev (2 timer siden): Står det at det er Sara som har tatt ut penger? Kan det være Reme? Må begge ta ut utbytte samtidig og splitte siden de eier 50/50(?) Jeg lurer oppriktig, for jeg kan ikke dette. Hvor kan man se dette mellomregnskapet? 🤔
GulleGull Skrevet tirsdag kl. 11:42 #55347 Skrevet tirsdag kl. 11:42 Roe skrev (11 minutter siden): Hun sammenlignet ikke seg selv med Spetalen.. Hun la ut bilde av nyhetsartiklelen og spurte hva følgerne tenker om saken.. ja -men det kan tolkes i forlengelse av det hun hun selv snakket om da hun fikk formuesskatt pga hun har aksjene i selskapet sitt og dermed har høy formue på «papiret». Hun sa vel noe om da at hun skjønte de som flyttet til Sveits. Det var jo underforstått at man sammelignet sin situasjon med «rikingene og milliardærene» som flytter til Sveits for å unngå skatt. Er sjeldent eller aldri kanskje jeg opplever at SET er opptatt av nyhetssaker i sin kanal om det ikke gavner henne selv i større eller mindre grad. 3 11
elskersommer Skrevet tirsdag kl. 11:53 #55348 Skrevet tirsdag kl. 11:53 Roe skrev (20 minutter siden): Hvor kan man se dette mellomregnskapet? 🤔 Ligger på Brønnøysundregisteret.🙂 Bildet fra Brønnøysundregisteret 4 1
Roe Skrevet tirsdag kl. 11:53 #55349 Skrevet tirsdag kl. 11:53 GulleGull skrev (5 minutter siden): ja -men det kan tolkes i forlengelse av det hun hun selv snakket om da hun fikk formuesskatt pga hun har aksjene i selskapet sitt og dermed har høy formue på «papiret». Hun sa vel noe om da at hun skjønte de som flyttet til Sveits. Det var jo underforstått at man sammelignet sin situasjon med «rikingene og milliardærene» som flytter til Sveits for å unngå skatt. Er sjeldent eller aldri kanskje jeg opplever at SET er opptatt av nyhetssaker i sin kanal om det ikke gavner henne selv i større eller mindre grad. Da er det jo egen tolkning og ikke fakta da. Jeg synes det blir litt mye tolking av intensjon her. Hun delte bare en nyhetssak og spurte hva følgerne tenkte. Hun dro ingen sammenligning mellom seg selv og Spetalen som det påstås.. 7
Minimeg1234 Skrevet tirsdag kl. 12:05 #55350 Skrevet tirsdag kl. 12:05 Roe skrev (6 minutter siden): Da er det jo egen tolkning og ikke fakta da. Jeg synes det blir litt mye tolking av intensjon her. Hun delte bare en nyhetssak og spurte hva følgerne tenkte. Hun dro ingen sammenligning mellom seg selv og Spetalen som det påstås.. Jeg oppfattet heller ikke at hun sammenlignet seg selv med Spetalen. 2 1 1
Anemoi Skrevet tirsdag kl. 12:09 #55351 Skrevet tirsdag kl. 12:09 Roe skrev (12 minutter siden): Da er det jo egen tolkning og ikke fakta da. Jeg synes det blir litt mye tolking av intensjon her. Hun delte bare en nyhetssak og spurte hva følgerne tenkte. Hun dro ingen sammenligning mellom seg selv og Spetalen som det påstås.. At hun ikke drar en sammenligning, er jo også en tolkning. 😉 Jeg tenkte straks på den lange utredningen hun for litt siden hadde om formuesskatt, og at hun godt forsto at rike folk flyttet til Sveits. Jeg så en parallell her. Dette er et tema hun har vært opptatt av. 4 12
Roe Skrevet tirsdag kl. 12:10 #55352 Skrevet tirsdag kl. 12:10 Det er interessant å se hvor bastant det trekkes konklusjoner uten å se hele bildet eller å ha nok informasjon.. Å hevde at hun må få bena ned på jorden og at hun tømmer kassen basert på en mellombalanse, er en overforenkling.. Mellombalanser fanger et øyeblikksbilde, og forteller lite om selskapets langsiktige strategi, investeringer eller kontantstrøm.. Å anta at ekstra utbytte (som vi heller ikke vet om det er engang) automatisk betyr at selskapet svekkes, er ikke nødvendigvis sant, det kan like gjerne være planlagt, midlertidig, eller en del av en skattestrategi..Å trekke linjer mellom en mindre virksomhet og en av Norges rikeste investorer gir liten analytisk verdi.. Soliditeten er lav, men selskapet går med overskudd, har positiv likviditet og driften ser ut til å være sunn. Mellombalansen er et kort øyeblikksbilde og det er ingenting i tallene som tyder på at selskapet tømmer kassen.. 9
Roe Skrevet tirsdag kl. 12:11 #55353 Skrevet tirsdag kl. 12:11 (endret) Anemoi skrev (2 minutter siden): At hun ikke drar en sammenligning, er jo også en tolkning. 😉 Jeg tenkte straks på den lange utredningen hun for litt siden hadde om formuesskatt, og at hun godt forsto at rike folk flyttet til Sveits. Jeg så en parallell her. Dette er et tema hun har vært opptatt av. Si meg. Hva skrev/sa hun som var en sammenligning med Spetalen i går? 😊 Endret tirsdag kl. 12:11 av Roe 2
GulleGull Skrevet tirsdag kl. 12:17 #55354 Skrevet tirsdag kl. 12:17 Roe skrev (21 minutter siden): Da er det jo egen tolkning og ikke fakta da. Jeg synes det blir litt mye tolking av intensjon her. Hun delte bare en nyhetssak og spurte hva følgerne tenkte. Hun dro ingen sammenligning mellom seg selv og Spetalen som det påstås.. Nei -det handler jo ikke alltid om det man sier men like mye om det man ikke sier. Hvorfor tenker du at hun dro frem akkurat denne nyhetssaken av alle nyhetssaker, når det er formuesskatten hun er opptatt av. Regner ikke med at hun er opptatt av separasjoner. 8 3
Anonym_2024 Skrevet tirsdag kl. 12:22 #55355 Skrevet tirsdag kl. 12:22 GulleGull skrev (2 timer siden): Jeg tenker man bør ha fast rabatt på enkelte produkter når du ser kvaliteten🙈. Her er ett eksempel fra kjøpe/selge/bytte gruppa til Careless på fb. Et innlegg som for øvrig er slettet nå, om det er admin eller trådstarter som har slettet er uvisst for meg. Dette var kun noen av kommentarene under, var noen kritiske kommentarer til som kom i etterkant. Jeg har vært inne på CareLess sin hjemmeside for å se hva som er på salg. Lest noen av tilbakemeldingene, og selv noen av de med full score har noe negativt å komme med når det gjelder passform, knapper som er borte, og i forhold til str på klærne. Treningstoppene som selges har like dårlig passform som det ser ut til på bildene, i følge tilbakemeldingene. Stram over magen og veldig løs ved armene, såpass løs at man bør ha en sports-BH under. Noen av kjolene er stivere i stoffet enn foregående modell osv. Kan disse endringene handle om at de har byttet fabrikk? 6
Angel75 Skrevet tirsdag kl. 12:25 #55356 Skrevet tirsdag kl. 12:25 Roe skrev (52 minutter siden): Hvor kan man se dette mellomregnskapet? 🤔 Man ser det på proff.no 1
GulleGull Skrevet tirsdag kl. 12:35 #55357 Skrevet tirsdag kl. 12:35 (endret) Anonym_2024 skrev (17 minutter siden): Jeg har vært inne på CareLess sin hjemmeside for å se hva som er på salg. Lest noen av tilbakemeldingene, og selv noen av de med full score har noe negativt å komme med når det gjelder passform, knapper som er borte, og i forhold til str på klærne. Treningstoppene som selges har like dårlig passform som det ser ut til på bildene, i følge tilbakemeldingene. Stram over magen og veldig løs ved armene, såpass løs at man bør ha en sports-BH under. Noen av kjolene er stivere i stoffet enn foregående modell osv. Kan disse endringene handle om at de har byttet fabrikk? Ifølge SET så presser de priser hele tiden så det vil også omhandler prisen på hva de kjøper inn, jo lavere pris på innkjøp jo dårligere kvalitet på stoff, trykk, strikk, sytråd, mer hastverk i produksjonen osv som fabrikken bruker eller kjøper, så du er inne på noe tenker jeg. CL og andre selskaper som kjøper inn «presser pris» så ser jo brått fabrikken seg nødt til å gå på kompromiss med kvaliteten de leverer ut til de. CL ser nok mest på hva som skaper mest avanse. Da må man knipe i alle ledd med unntak egen avanse, i første omgang😅 Endret tirsdag kl. 12:40 av GulleGull La til forklarende tekst 2 6
elskersommer Skrevet tirsdag kl. 12:44 #55358 Skrevet tirsdag kl. 12:44 Roe skrev (31 minutter siden): Si meg. Hva skrev/sa hun som var en sammenligning med Spetalen i går? 😊 Om en følger frøken Tandberg så vet en at hun for en tid tilbake sa at hun forsto de som flyttet til Sveits pga formueskatt.. Dette var i forbindelse med at hun måtte betale tilbake en stor sum på skatten.. 10
Bibbi_ Skrevet tirsdag kl. 13:00 #55359 Skrevet tirsdag kl. 13:00 GulleGull skrev (41 minutter siden): Nei -det handler jo ikke alltid om det man sier men like mye om det man ikke sier. Hvorfor tenker du at hun dro frem akkurat denne nyhetssaken av alle nyhetssaker, når det er formuesskatten hun er opptatt av. Regner ikke med at hun er opptatt av separasjoner. Kan ikke si jeg har sett SET dele / prate så mye om nyheter før... Så at hun drar frem akkurat dette, det er ikke tilfeldig. Det vet alle. 8 3
skeiv-ostepop Skrevet tirsdag kl. 13:01 #55360 Skrevet tirsdag kl. 13:01 Roe skrev (50 minutter siden): Hvor kan man se dette mellomregnskapet? 🤔 Er tilgjengelig hos brreg.no for selskapet. Alle kan hente det ut gratis. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå