Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bibbi_ skrev (21 minutter siden):

Har du lest på siden? 

Kan gi deg noen eksempler. Så har vi hun som hadde en sko som var større enn den andre da... 

Bilder fra kjøpe/selge på FB

Screenshot_20251102_135620_Facebook.jpg

Screenshot_20251102_135649_Facebook.jpg

Screenshot_20251102_135708_Facebook.jpg

Ja, jeg har lest på siden, har du? Leste du også de 22 kommentarene? Flere passet også sin vanlige størrelse? Så her spiller det nok stor rolle hvordan formen på foten man har også? Jeg har ikke prøvd Careless sine sko, men jeg har sko i alt fra 36 til 40, og min mest vanlige str er 38. Og som også Sara har skrevet blant de kommentarene så står det blant erfaringer som flere her skriker om, så står det at flere har gitt tilbakemelding på at den er litt stor i str. Altså alle opplever den ikke stor i str. Igjen, så spiller nok formen på foten inn på om man evt må opp eller ned. På den siden er det også noen som skriver at de må ned i str.

Nei, dette er ikke forsvar.  Dette kunne lett skjedd hos andre som selger selger sko. Men siden det er Sara så må det BLÅSES opp. 

Folk skryter av disse skoene, så nå finner man da en anledning og finne dritt om disse?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Angel75 skrev (1 time siden):

Har heller ikke sett i tråden på Facebook at skoene er et problem med tanke på str. Er du fornøyd med skoene?

Angel75 skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg har lest på siden, har du? Leste du også de 22 kommentarene? Flere passet også sin vanlige størrelse? Så her spiller det nok stor rolle hvordan formen på foten man har også? Jeg har ikke prøvd Careless sine sko, men jeg har sko i alt fra 36 til 40, og min mest vanlige str er 38. Og som også Sara har skrevet blant de kommentarene så står det blant erfaringer som flere her skriker om, så står det at flere har gitt tilbakemelding på at den er litt stor i str. Altså alle opplever den ikke stor i str. Igjen, så spiller nok formen på foten inn på om man evt må opp eller ned. På den siden er det også noen som skriver at de må ned i str.

Nei, dette er ikke forsvar.  Dette kunne lett skjedd hos andre som selger selger sko. Men siden det er Sara så må det BLÅSES opp. 

Folk skryter av disse skoene, så nå finner man da en anledning og finne dritt om disse?

Bare svarte deg jeg, siden du skrev du ikke hadde sett noe om problemer på str på skoene. Så var bare så grei at jeg sendte deg noen jeg. 😘

Endret av Bibbi_
glemt et ord
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 timer siden):

Tenker at salget og ingen kommentar om droppet som var forrige uke, samt det faktum at CL ikke hadde dropp når undertøyet ble lansert sier noe om at de har noen utfordringer med å selge. Hvis man har et så stort varelager for å møte etterspørselen, så har man ikke behov for å dumpe prisene for å bli kvitt varelageret. 

Jeg tror du peker på noe viktig her, men samtidig er bildet kanskje litt mer sammensatt. Sara har jo selv forklart at prisdumping ikke nødvendigvis handler om å bli kvitt varer fordi de ikke selger, men at det ofte er et forsøk på å redusere tap knyttet til frakt, retur og lagerkostnader. Hun har vært åpen om at donasjon koster mer for bedriften enn å kassere, noe som sier en del om hvor skjevt systemet egentlig er.

Når det er sagt, så er jeg enig i at det kan tyde på at etterspørselen ikke vokser slik som før. At de må justere målet fra 200 000 til 150 000 solgte enheter, og at nye lanseringer (som feks undertøyet) ikke gir særlig løft, tyder jo på at markedet flater ut. Det trenger ikke bety at det går dårlig,  men vekstkurven stabiliserer seg.

Så ja, de har nok noen utfordringer nå, men det er også positivt at de holder oppe volum og omsetning i et ganske krevende marked. Det er forskjell på å ha svak drift og å møte en naturlig konsolidering etter flere år med god vekst.. 😊

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Angel75 skrev (14 minutter siden):

Skal ikke egentlig ha noe å si hvordan størrelsen er sammenlignet med andre merker heller. Man er (som vanlig) nødt til å benytte størrelsestabellen hos merkene man handler oss, hvis ikke risikerer man å få for store eller for små sko.. Tipper de som har fått for store eller for små ikke har benyttet tabellen og målt fotene sine før bestilling, det er vel ikke Careless sin feil.. 😊

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (17 timer siden):

Så klart dama tjener mye penger på tøyet. Men alle skjønner jo at om ett plagg er satt ned med 80% så er det rent tap.. Noe penger betaler hun jo. Hun får de ikke gratis fra leverandør i kina

Jeg VET om butikker som har salg opptil 70%, og FORTSATT tjener penger. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (8 minutter siden):

Så bra for de?

• Liker 2
Skrevet
Angel75 skrev (28 minutter siden):

Er ikke den tråden om SET? «Dritt» -å påpeke at sko oppleves å være «to nummer» for store er vel ikke å «finne dritt».

En liten digresjon. Jeg er str 39 i sko og passer i 39 i alle sko jeg kjøper, mulig du har mye væske i bena i perioder om du må variere mellom str 36 og 40? 

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (9 minutter siden):

Men gjelder dette også for CL, mon tro…
På snap i går sa Vegard at når SET og «jentene» hadde satt så høye rabatter, var det «en veldig stor kostnad». For CL hadde kjøpt varene, betalt for dem og fraktet dem hit, ifølge Vegard, - og «selger vi de nå, så taper vi penger på dem».

• Liker 3
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (14 minutter siden):

Ja, det betyr at de har skyhøy avanse på produktene. Jeg tror ikke CareLess på noe som helst måte selger varene med tap, selv om de selger produktene på salg. 

• Liker 6
Skrevet
GulleGull skrev (1 minutt siden):

Er ikke den tråden om SET? «Dritt» -å påpeke at sko oppleves å være «to nummer» for store er vel ikke å «finne dritt».

En liten digresjon. Jeg er str 39 i sko og passer i 39 i alle sko jeg kjøper, mulig du har mye væske i bena i perioder om du må variere mellom str 36 og 40? 

Ja det er bare helt utrolig hvor mye noen går i forsvar når noen skriver om både selvopplevd erfaring, og hva man vet andre har opplevd. Jeg for min del varierer mellom 39 og 40, har aldri opplevd at 39 har vært for stor før, og ikke bare for stor, men altfor stor. Når man føler man svømmer i den riktige størrelsen,  ja da er den altfor stor, det er jo ikke noe å diskutere engang. Det blir jo det samme som venninnen til hun jeg kjenner opplevde. Har også opplevd andre klær hos Careless som er altfor stor i forhold til størrelsen. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Pepssi skrev (2 timer siden):

Rart. Jeg bestilte samme sko, i samme skonummer som jeg alltid har brukt. Passet perfekt hos meg.

Så flott for deg, men det gjorde de altså ikke til henne. Og det at hun i tillegg ikke får lagt inn en stjerne og anmeldelse på Careless sin side der hun forteller at hennes sko var altfor stor, gjør jo at flere kan oppleve det samme da de ikke vet dette.  Hun er garantert ikke den eneste som ikke får lagt igjen anmeldelse. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 time siden):

Ei hadde en sko som var større enn den andre... Var lagt ut på Careless på FB

Javel. Jeg hadde ikke det.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Donnap skrev (40 minutter siden):

Så flott for deg, men det gjorde de altså ikke til henne. Og det at hun i tillegg ikke får lagt inn en stjerne og anmeldelse på Careless sin side der hun forteller at hennes sko var altfor stor, gjør jo at flere kan oppleve det samme da de ikke vet dette.  Hun er garantert ikke den eneste som ikke får lagt igjen anmeldelse. 

Jeg har ikke prøvd å legge inn anmeldelse så det vet jeg ikke noe om. Har fått en link på mail som jeg kan følge om jeg vil legge inn da men jeg skal ikke gjøre det. Synd hun hadde et bomkjøp

• Nyttig 4
Skrevet
Roe skrev (1 time siden):

Skal ikke egentlig ha noe å si hvordan størrelsen er sammenlignet med andre merker heller. Man er (som vanlig) nødt til å benytte størrelsestabellen hos merkene man handler oss, hvis ikke risikerer man å få for store eller for små sko.. Tipper de som har fått for store eller for små ikke har benyttet tabellen og målt fotene sine før bestilling, det er vel ikke Careless sin feil.. 😊

Den størrelse tabellen virker normal. Ifølge den er jeg en str 41.. noe jeg bruker i alle typer sko🙂

• Liker 6
Skrevet
Pepssi skrev (30 minutter siden):

Javel. Jeg hadde ikke det.

Det er veldig bra for deg 👏

Så må man tåle å høre at andre opplever Careless som noe drit, hvor bl.a str er som å spille lotto. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Bibbi_ skrev (7 minutter siden):

Så må man tåle å høre at andre opplever Careless som noe drit, hvor bl.a str er som å spille lotto. 

Så må man også tåle å høre at andre er fornøyd. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (14 minutter siden):

Har ikke sett noen her som ikke tåler at noen opplever careless som noe drit. Så forsto ikke hva du mente med den kommentaren

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Barneeksponering del 1, uke 44

Mor deler gjennom hele uken sove- og leggetider for de to yngste barna. 
De yngste barna er ofte med på bildene som legges ut.
Mor filmer og forteller hvordan stuen i underetasjen skal brukes mtp barn og spilling/film. 
Stadig oftere hører vi tydelig yngste gutten snakke til mor mens hun prater på mobilen til følgerne. 
Mor gjengir morsomme kommentarer som yngste sønnen kommer med. 
Besteforeldrene reposter ofte det SET har lagt ut om ungene - og bilder/film de selv tar. 

Dette var kun en kort oppsummering. Det er ingen forbedring å spore, heller tvert imot. 😔
De som vil sende videre min ukentlige dokumentasjon av SET sin barneeksponering, må så gjerne gjøre det… 😉

IMG_4513.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Barneeksponering del 2, uke 44

SET får spørsmål og svarer at hun ikke viser barnas rom. Det  er vel å omgå sannheten en smule. I flyttingen viste hun filmer fra rommene til alle de tre eldste barna. Ikke helt ferdiginnredet, men man så senger, andre møbler, leker og åpne skap med barneklærne.

I dag reklamerer SET for tepper, og filmer yngstesønnen som leker på teppet han har på sitt rom. Samme film er også lagt ut på insta. I tillegg viser hun bilde av en figur som er limt opp på veggen på rommet hans. SET viser også bilde fra eldste datters rom. Hvor i huset disse rommene ligger, er delt flere ganger og steder. 

Her gjemmer mor seg nok bak at hele ansiktet vises ikke, og det er jo bare «små drypp» fra barnerommene. De har nok vurdert nøye og forsvarer sikkert også denne utleveringen… 

Eget barn brukes her som rekvisitt i en teppereklame. Mor pusher grensene, forkastelig!!!

IMG_4515.jpeg

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Katten til Mozart skrev (28 minutter siden):

Så må man også tåle å høre at andre er fornøyd. 

Absolutt. Kjempe bra at noen er fornøyde, ingenting er bedre enn det 👍 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...