Anemoi Skrevet torsdag kl. 21:21 #53881 Skrevet torsdag kl. 21:21 GulleGull skrev (7 minutter siden): Ja -selvfølgelig så kan man diskutere selvom man ikke følger fast, det går fint😃 Det er litt av poenget. 😊 Derfor er jeg av de som følger og ofte legger ut screenshots, så slipper absolutt alle å følge. Og - i diskusjoner kan man da lett konstatere hva SET har delt og avkrefte/bekrefte påstander - gjennom dokumentasjon. 3 2 7
Mallisaen Skrevet torsdag kl. 22:00 #53882 Skrevet torsdag kl. 22:00 Me0987 skrev (2 timer siden): Gjør vi? Jeg bor rett utenfor for Oslo og har aldri hørt det ordet bli brukt. Spjære, derimot, er synonym for revne. Enig... Jeg bor også i Oslo- sier ikke spjæler... derimot spjærer ja. Som i revne.... Men ikke noe nytt at godeste SET stokker om på ord/bokstaver/utrykk/ordtak 🫣🫣 6 4
emlilua Skrevet fredag kl. 04:33 #53883 Skrevet fredag kl. 04:33 Stargaze skrev (21 timer siden): Ja, det er det jeg mener. Jeg rir mye, både på ridesenter og fjellgårder, og har aldri sett en cowboystøvel. Cowboystøvler er mer på typ countryfestival og sånne ting. Ikke i ridemiljø i Norge. Joda, de finnes i ridemiljøet i Norge og Mange som driver med western i Norge. 2
NoaideBiehtar Skrevet fredag kl. 05:57 #53884 Skrevet fredag kl. 05:57 Rufs skrev (10 timer siden): Fordi man ikke vil gi SET klikk? Nekter å bidra til barneeksponering. Og man får med seg alt man trenger herfra og mer til. "Mer til" - nettopp. Du får med deg ting som ikke er sant. Forstår godt at du ikke vil støtte barneeksponering, men da bør du være forsiktig med å anklage SE for å klage eller være lat. Det er bare fordummende for diskusjonen og ødelegger for de store linjene, når man må inn her og forklare deg at nei, SE har ikke klaget på vaskerommet. Hvis du er så imot barneeksponering skulle man tro du var mer interessert i å holde tråden på en seriøs sti? 3 8
oss-to Skrevet fredag kl. 06:23 #53885 Skrevet fredag kl. 06:23 NoaideBiehtar skrev (25 minutter siden): "Mer til" - nettopp. Du får med deg ting som ikke er sant. Forstår godt at du ikke vil støtte barneeksponering, men da bør du være forsiktig med å anklage SE for å klage eller være lat. Det er bare fordummende for diskusjonen og ødelegger for de store linjene, når man må inn her og forklare deg at nei, SE har ikke klaget på vaskerommet. Hvis du er så imot barneeksponering skulle man tro du var mer interessert i å holde tråden på en seriøs sti? Det er jo lite seriøst å gå til angrep på ein debatant over fleire innlegg på ei scene som kan oppfattast på fleire måtar. SE sa sjølv det er langt til vaskerommet då dei prioriterte garasje, nokon oppfattar det som klaging, andre som humor med skjult alvor, nokon såg berre utan lyd, og andre tenkjer dette var nøytral info. SE har jo fronta ein sedat livsstil, men seier no at huset hjelper henne å få fleire steg. Så kanskje plasseringa vert ei velsigning i staden for klage etter kvart. 10 3
Minimeg1234 Skrevet fredag kl. 06:51 #53886 Skrevet fredag kl. 06:51 Rufs skrev (9 timer siden): Blir ofte lagt inn screenshots her da. Og andre steder. Det er stort sett veldig mye prat til snappende. Det er veldig mye informasjon som ikke kommer frem bare ved å se bildene. 4 3
Minimeg1234 Skrevet fredag kl. 07:03 #53887 Skrevet fredag kl. 07:03 GulleGull skrev (10 timer siden): Hva mener du med virkeligheten? Den «virkeligheten» som SET velger å vise på snap eller hva som skjer på privaten? For når du skriver sånn så høres det ut som du kjenner henne i virkeligheten. Det er ikke lov å spekulere i hvem brukere er her inne. Det blir stadig gjort av noen som gir et inntrykk av at det kun er det negative ved SE noen ønsker i denne tråden . Selvfølgelig tenker jeg på den virkeligheten hun formidler gjennom snappen . Om man kun ser på bilder som blir lagt ut så får man ikke med seg alt som blir snakket om som er viktig for å få med seg helheten. 3 3
Minimeg1234 Skrevet fredag kl. 07:21 #53888 Skrevet fredag kl. 07:21 Rufs skrev (10 timer siden): Man kan faktisk diskutere det man vil, just sayin'. 😊 Klart du kan. Ivertfall innenfor forumets regler. 1 4
slipperyslope Skrevet fredag kl. 07:39 #53889 Skrevet fredag kl. 07:39 Minimeg1234 skrev (42 minutter siden): Det er stort sett veldig mye prat til snappende. Det er veldig mye informasjon som ikke kommer frem bare ved å se bildene. Det går jo på SE og hvordan hun velger å formidle. Om hun sier mer enn tekst så skaper det rom for "feilinformasjon". Noen har ikke på lyd av ulike grunner, andre har kun lyd, og noen har begge. Men det er mye tydeligere det som er skrevet for det er noe som kan vises til. Hun sa kanskje abc, men hun skrev bcd og det er vanskeligere å gå tilbake på noe som er sagt og ikke skrevet. 5 4
Minimeg1234 Skrevet fredag kl. 07:53 #53890 Skrevet fredag kl. 07:53 slipperyslope skrev (6 minutter siden): Det går jo på SE og hvordan hun velger å formidle. Om hun sier mer enn tekst så skaper det rom for "feilinformasjon". Noen har ikke på lyd av ulike grunner, andre har kun lyd, og noen har begge. Men det er mye tydeligere det som er skrevet for det er noe som kan vises til. Hun sa kanskje abc, men hun skrev bcd og det er vanskeligere å gå tilbake på noe som er sagt og ikke skrevet. Det er helt sant at man kan ikke gå tilbake på lyden i snappende. Men det betyr ikke at det er kun bildesnappene som er sannheten. SE legger ut det hun gjør også er det opp til seerne om de vil ha med kun litt eller alt., 3
slipperyslope Skrevet fredag kl. 08:15 #53891 Skrevet fredag kl. 08:15 Minimeg1234 skrev (13 minutter siden): Det er helt sant at man kan ikke gå tilbake på lyden i snappende. Men det betyr ikke at det er kun bildesnappene som er sannheten. SE legger ut det hun gjør også er det opp til seerne om de vil ha med kun litt eller alt., Tenker at det er opp til SE om hun vil at seere får med seg alt. Det handler ikke om seere som vil ha med litt eller alt, selvfølgelig noen kan være selektive, men noen velger ikke. En døv/hørselhemmet person velger ikke å kun ta det skriftlig. Om man ikke kan diskutere det som blir lagt ut fordi: hun skrev det kanskje, men det var ikke det hun sa. så blir det litt for dumt. 6 3
Minimeg1234 Skrevet fredag kl. 08:32 #53892 Skrevet fredag kl. 08:32 (endret) slipperyslope skrev (17 minutter siden): Tenker at det er opp til SE om hun vil at seere får med seg alt. Det handler ikke om seere som vil ha med litt eller alt, selvfølgelig noen kan være selektive, men noen velger ikke. En døv/hørselhemmet person velger ikke å kun ta det skriftlig. Om man ikke kan diskutere det som blir lagt ut fordi: hun skrev det kanskje, men det var ikke det hun sa. så blir det litt for dumt. Den er grei. Bare å diskutere. Men er jo greit å vite at det ikke alltid er hele sannheten. Endret fredag kl. 08:35 av Minimeg1234 3
elskersommer Skrevet fredag kl. 08:37 #53893 Skrevet fredag kl. 08:37 NoaideBiehtar skrev (2 timer siden): "Mer til" - nettopp. Du får med deg ting som ikke er sant. Forstår godt at du ikke vil støtte barneeksponering, men da bør du være forsiktig med å anklage SE for å klage eller være lat. Det er bare fordummende for diskusjonen og ødelegger for de store linjene, når man må inn her og forklare deg at nei, SE har ikke klaget på vaskerommet. Hvis du er så imot barneeksponering skulle man tro du var mer interessert i å holde tråden på en seriøs sti? Er kanskje ikke noe rart at mange mener hun er lat når yngste på 4 mnd knapt har fått frisk luft. Både mamma og baby hadde hatt så godt av og gå en god tur hver dag. Putt den lille i vogna og gå.. 11 5
slipperyslope Skrevet fredag kl. 08:39 #53894 Skrevet fredag kl. 08:39 Minimeg1234 skrev (6 minutter siden): Den er grei. Bare å diskutere. Men er jo greit å vite at det ikke alltid er hele sannheten. Hadde hun sagt og skrevet det samme så hadde det ikke vært noe problem 7
Anemoi Skrevet fredag kl. 08:49 #53895 Skrevet fredag kl. 08:49 (endret) slipperyslope skrev (1 time siden): Det går jo på SE og hvordan hun velger å formidle. Om hun sier mer enn tekst så skaper det rom for "feilinformasjon". Noen har ikke på lyd av ulike grunner, andre har kun lyd, og noen har begge. Men det er mye tydeligere det som er skrevet for det er noe som kan vises til. Hun sa kanskje abc, men hun skrev bcd og det er vanskeligere å gå tilbake på noe som er sagt og ikke skrevet. slipperyslope skrev (35 minutter siden): Tenker at det er opp til SE om hun vil at seere får med seg alt. Det handler ikke om seere som vil ha med litt eller alt, selvfølgelig noen kan være selektive, men noen velger ikke. En døv/hørselhemmet person velger ikke å kun ta det skriftlig. Om man ikke kan diskutere det som blir lagt ut fordi: hun skrev det kanskje, men det var ikke det hun sa. så blir det litt for dumt. Her presiserer du klinkende klart situasjonen, @slipperyslope, veldig bra! 👏🏻 Jeg har erfart at disse diskusjonene kommer i denne tråden, derfor har jeg valgt både å se, lese og lytte - og ta screenshot av det jeg tror kan være gjenstand for diskusjon. Men selv når jeg legger ut bilder av hva SET selv har skrevet - opplever jeg å få kommentaren - jamen hun sa jo så mye mer… Jeg syns slike argumenter har mindre verdi, fordi det verken kan «bevises» eller «motbevises», og man både husker og tolker det muntlige forskjellig. Endret fredag kl. 08:51 av Anemoi 7 5
Anemoi Skrevet fredag kl. 09:19 #53896 Skrevet fredag kl. 09:19 Det skrives i innlegg #53875: «Det er mye som blir skrevet her som ikke stemmer med virkeligheten .» Og følges opp av samme bruker i innlegget nedenfor, jeg har uthevet to viktige begreper. Minimeg1234 skrev (21 minutter siden): Den er grei. Bare å diskutere. Men er jo greit å vite at det ikke alltid er hele sannheten. Her snakkes det om to kompliserte kjernebegreper: Virkeligheten og sannheten. Det diskuteres i tråden hva som er virkelighet og sannhet ut fra SET sine snapper, ut fra det hun sier og skriver. Kun det hun skriver er dokumenterbart og kan etterprøves. Alt det hun sier kan verken dokumenteres eller etterprøves, men det kan tolkes. Og vi vet alle at mennesker tolker det vi hører helt subjektivt, ikke fullstendig objektivt. Derfor kan ikke det som er sagt i en snap presenteres som den egentlige virkeligheten eller sannheten. Vi hører det samme, men tolker det ulikt. Så til det at SET iblant sier noe annet og mer enn det hun skriver. Jeg har lagt spesielt merke til dette, og vil påstå at ja, hun bruker ofte mange flere ord enn eksakt det hun har skrevet, men det er primært «fyllord», ikke ny og uskrevet informasjon. For det skal hun ha, hun holder seg innholdsmessig til manus, det hun har skrevet. 😉 4 7
Tigerfrue Skrevet fredag kl. 12:51 #53898 Skrevet fredag kl. 12:51 Anonym_2024 skrev (10 minutter siden): Har hun nevnt droppet i går? Nei, har ihvertfall ikke sett eller hørt noe det. Nå er hun mest opptatt av å klage litt der hun går inne med vogna, rundt og rundt kjøkken-øya, pga søvn på den lille, og hun skulle så gjerne ha spilt inn noe samarbeid med fotoknudsen, men hun vet heller ikke hvor de fotobøkene er 🙄 6
Minimeg1234 Skrevet fredag kl. 14:10 #53899 Skrevet fredag kl. 14:10 Anemoi skrev (4 timer siden): Det skrives i innlegg #53875: «Det er mye som blir skrevet her som ikke stemmer med virkeligheten .» Og følges opp av samme bruker i innlegget nedenfor, jeg har uthevet to viktige begreper. Her snakkes det om to kompliserte kjernebegreper: Virkeligheten og sannheten. Det diskuteres i tråden hva som er virkelighet og sannhet ut fra SET sine snapper, ut fra det hun sier og skriver. Kun det hun skriver er dokumenterbart og kan etterprøves. Alt det hun sier kan verken dokumenteres eller etterprøves, men det kan tolkes. Og vi vet alle at mennesker tolker det vi hører helt subjektivt, ikke fullstendig objektivt. Derfor kan ikke det som er sagt i en snap presenteres som den egentlige virkeligheten eller sannheten. Vi hører det samme, men tolker det ulikt. Så til det at SET iblant sier noe annet og mer enn det hun skriver. Jeg har lagt spesielt merke til dette, og vil påstå at ja, hun bruker ofte mange flere ord enn eksakt det hun har skrevet, men det er primært «fyllord», ikke ny og uskrevet informasjon. For det skal hun ha, hun holder seg innholdsmessig til manus, det hun har skrevet. 😉 Jeg syns det er greit å få med hele sannheten jeg da men vi er jo ulike. 4
Tigerfrue Skrevet fredag kl. 14:17 #53900 Skrevet fredag kl. 14:17 Minimeg1234 skrev (4 minutter siden): Jeg syns det er greit å få med hele sannheten jeg da men vi er jo ulike. Og jeg synes det hadde vært kjempefint å få høre sannheten, og helst med eksempler over div saker, for det er jo ikke noe særlig vist direkte løgn blir skrevet...... 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå