Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
oss-to skrev (10 minutter siden):

Men eg skjønar ikkje. SE tek seg ikkje nær av rot i heimen. Eg og deg hadde ein diskusjon angåande det å være ein ansvarleg bedriftseigar. Om du ikkje tek meg seriøst så går det heilt fint. Men ein treng ikkje håppe på kvar diskusjon

Jeg skjønner ikke hva du mener annet enn at du ber meg la vær å skrive . 

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
oss-to skrev (4 timer siden):

Eg meiner det ikkje handlar om nokre veker, men om korleis ein driv bedrifta. Slurv og raske løysingar svekkar fort, medan ein ansvarleg eigar held hjula gåande sjølv under flytting.

Her er det vel også strengt tatt to stykker i samme husholdning ,som tilsynelatende ikke klarer å holde hjulene i gang når det flyttes. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Undrende123 skrev (16 minutter siden):

Hvorfor det? Det er da befriende å se at også andre arbeidende småbarnsmødre lever i hjem hvor ikke alt er perfekt hele tiden. Dette er jo også en stor grunn av suksessen til SET: hun fremstår som jordnær og helt a4.

Perfekte influensere med perfekte hjem og perfekte liv hvor alt er på stell hele tiden er det nok av. De er hverken gjenkjenbare, interessante eller inspirerende. 

Beklager, men når man bygger seg hus til 35 millioner så nytter det ikke å kjøpe firstprice produkter eller ha rotete hus for å fremstå som jordnær og a4.

Endret av Donnap
  • Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
Donnap skrev (Akkurat nå):

Beklager, men når man bygger seg hus tiø 35 millioner så nytter det ikke å kjøpe firstprice produkter eller ha rotete hus for å fremstå som jordnær og a4.

Men det er jo det som har vært og fremdeles er appellen hennes: hun er en "self made woman" - som har bygget en stor og suksessfull bedrift ut fra "sin egen stue". Prisen å betale vil være brødsmuler på benken, rot på gulvet og ikke orden i alle skap.

I dette perfekthetstyranniet vi lever i vil nok mange mene at dette er både befriende og inspirerende å se.

Man har misforstått det meste om SET og suksessen hennes hvis man tror følgerne vil se nok en Mrs Perfect. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
oss-to skrev (25 minutter siden):

Men eg skjønar ikkje. SE tek seg ikkje nær av rot i heimen. Eg og deg hadde ein diskusjon angåande det å være ein ansvarleg bedriftseigar. Om du ikkje tek meg seriøst så går det heilt fint. Men ein treng ikkje håppe på kvar diskusjon

På innlegget jeg legger med som bilde så ber du meg om å lese innlegget over for det jeg skrev var så dumt (hvor seriøst er det?)
jeg skrev innlegget pga gjentagende kommentarer i denne diskusjonstråden om rot i huset til SE . 
Det var kun det jeg kommenterte, ingenting annet. Kommentaren var ikke til noen spesielle og jeg hadde ikke tagget eller lagt det under noe innlegg. 

Må si jeg er veldig forvirra akuratt nå så her er det noe som har glippet for meg.

IMG_2362.png

Endret av Minimeg1234
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym_2024 skrev (46 minutter siden):

Er det virkelig tilfelle at hun ikke hadde alt klart til markedsføringen av klærne hun skulle droppe? Og var det ikke slik at det var en egen del av huset som er satt av til kontor? Opplever følgerne dette som søtt å være så vimsete og folkelig, eller gir hun bare blaffen nå som huset er realisert? 

Hun hadde ikke klart noe til droppet i går eller på torsdag.. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Undrende123 skrev (7 minutter siden):

Men det er jo det som har vært og fremdeles er appellen hennes: hun er en "self made woman" - som har bygget en stor og suksessfull bedrift ut fra "sin egen stue". Prisen å betale vil være brødsmuler på benken, rot på gulvet og ikke orden i alle skap.

I dette perfekthetstyranniet vi lever i vil nok mange mene at dette er både befriende og inspirerende å se.

Man har misforstått det meste om SET og suksessen hennes hvis man tror følgerne vil se nok en Mrs Perfect. 

Og produktene til CareLess  gjenspeiler fraværet av perfekhetstyranniet, mens å bo i et hus på 500 kvm til 35.M  med benkeplater og steinvegg til den nette sum av 400.000 tilsier at noen har et behov for å fremstå på en spesiell måte som ikke er jordnært i det hele tatt. Ironien i dette er at hun selger et image som miss.uperfekt men hevder seg selv gjennom et sinnsykt materialistisk liv. Utrolig at ikke følgerne gjennomskuer denne åpenbare dobbeltstandarden. 

Endret av Anonym_2024
  • Liker 4
  • Nyttig 12
Skrevet
Anonym_2024 skrev (Akkurat nå):

Og produktene til CareLess  gjenspeiler fraværet av perfekhetstyranniet, mens å bo i et hus på 500 kvm til 35.M  med benkeplater og steinvegg til den nette sum av 400.000 tilsier at noen har et behov for å fremstå på en spesiell måte som ikke er jordnært i det hele tatt. Ironien i dette er at hun selger et image om miss.uperfekt men hevder seg selv gjennom et sinnsykt materialistisk liv. Utrolig at ikke følgerne gjennomskuer denne åpenbare dobbeltstandarden. 

🎯

• Liker 3
Skrevet
Undrende123 skrev (16 minutter siden):

Hvorfor det? Det er da befriende å se at også andre arbeidende småbarnsmødre lever i hjem hvor ikke alt er perfekt hele tiden. Dette er jo også en stor grunn av suksessen til SET: hun fremstår som jordnær og helt a4.

Perfekte influensere med perfekte hjem og perfekte liv hvor alt er på stell hele tiden er det nok av. De er hverken gjenkjenbare, interessante eller inspirerende. 

Akkurat når det gjelder å bruke sitt eget hus til innspilling av reklame-snutter for bedriften din, så synes jeg at omgivelsene skal være ryddige og innbydende, der og da......

Bare noe så simpelt som feks en finn annonse, der du skal selge noe, så mener jeg at tingen du skal selge bør være rengjort, og i fokus, og at omgivelsene i bilde du tar er ryddige.....jeg gidder ikke engang å vurdere å kjøpe der det er møkk og rot..... så enkelt..

Utover det, så er det jo helt ok at det ser ut som det bor folk der...... men nå rydder jeg hver dag jeg da, så jeg kan stå opp til ett nogenlunde ryddig og rent hjem..... vet at alle ikke er slik, og det er helt greit for meg. 😊

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (54 minutter siden):

Er det virkelig tilfelle at hun ikke hadde alt klart til markedsføringen av klærne hun skulle droppe? Og var det ikke slik at det var en egen del av huset som er satt av til kontor? Opplever følgerne dette som søtt å være så vimsete og folkelig, eller gir hun bare blaffen nå som huset er realisert? 

Ja, esken med ullundertøyet sto på badet, da hun var tilbake den ene gangen med V 😊

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi ser nok ikke hele virkeligheten her! Jeg tror det er vanskelig å gjennomføre som før. Hun var ikke småbarnsmamma når hun startet med Careless? 2 små ble muligens et lite sjokk. Jeg har 1 baby og det er ikke mye en får gjort når baby er våken. Det må jeg bare akseptere, men det kan gjøre meg ganske frustrert innimellom å ikke få gjort det jeg må, ønsker eller hadde tenkt til! Jeg hadde aldri klart det som hun gjør. Så kanskje hun kjenner veldig mye på dette? Frustrasjon. Følelsen av å ikke strekke til? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg fascineres over at man tenker at Sara er akkurat slik som hun framstiller seg selv på SoMe. 😉 Hun har skapt influenseren SET, hun har konstruert en rolle, akkurat som Sophie Elise og Caroline har skapt sine roller, sitt image. Det som legges ut er gjennomtenkt og kalkulert, med noe autensitet og mye kreativitet. Rollen som influenser er satt sammen av de komponentene som hver influenser har til rådighet og tror selger, og dette kan endres og justeres dersom det er nødvendig. Den «dyktigste» i så måte er vel Sophie Elise, som stadig gjenoppstår på nytt.

Vi ser aldri hele mennesket bak masken, vi ser ikke den hele personligheten eller den sanne identiteten, vi ser bare det som er valgt ut, kanskje noen av de ekte sidene, men aldri et helhetlig bilde av hvem og hvordan personen (også SET) egentlig er. Vi ser alltid frontstage, aldri backstage, det vi ser er en selvpresentasjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonym_2024 skrev (21 minutter siden):

Og produktene til CareLess  gjenspeiler fraværet av perfekhetstyranniet, mens å bo i et hus på 500 kvm til 35.M  med benkeplater og steinvegg til den nette sum av 400.000 tilsier at noen har et behov for å fremstå på en spesiell måte som ikke er jordnært i det hele tatt. Ironien i dette er at hun selger et image som miss.uperfekt men hevder seg selv gjennom et sinnsykt materialistisk liv. Utrolig at ikke følgerne gjennomskuer denne åpenbare dobbeltstandarden. 

Jeg tror nok mange unner henne suksess SAMTIDIG som de finner det sjarmerende (og befriende) at det flyter av brødsmuler på benken og rot på gulvet. Jeg har i alle fall ingen tro på at det er skadelig for henne eller firmaet at hun fremdeles er sitt jordnære selv. Tvert imot. 

For øvrig ville ingen mannlig bedriftseier fått denne type kritikk. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
hurryhurry skrev (18 minutter siden):

Vi ser nok ikke hele virkeligheten her! Jeg tror det er vanskelig å gjennomføre som før. Hun var ikke småbarnsmamma når hun startet med Careless? 2 små ble muligens et lite sjokk. Jeg har 1 baby og det er ikke mye en får gjort når baby er våken. Det må jeg bare akseptere, men det kan gjøre meg ganske frustrert innimellom å ikke få gjort det jeg må, ønsker eller hadde tenkt til! Jeg hadde aldri klart det som hun gjør. Så kanskje hun kjenner veldig mye på dette? Frustrasjon. Følelsen av å ikke strekke til? 

Det må jo være mye bedre at de skaffet seg kontor ett sted.. Hun sier hun satser på å bli som Cubus,skal hun da stå ved kjøkkenbenken å pakke ut vareprøver? 

• Liker 5
Skrevet
Donnap skrev (42 minutter siden):

Beklager, men når man bygger seg hus til 35 millioner så nytter det ikke å kjøpe firstprice produkter eller ha rotete hus for å fremstå som jordnær og a4.

Eller heve bolledeig over toalettet, ikke vaske gulv på nesten ett år… SE har gang på gang vist fram at hun er både rotete og grisete. Hvis det er inspirerende, så skjønner jeg meg virkelig ikke på folk. 

Nå har de splitter nytt hus til nærmere 40 mill, da må man ta vare på det. Hva er vitsen med et luksuriøst hus hvis man ikke holder orden 🤷🏼‍♀️

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (15 minutter siden):

Jeg fascineres over at man tenker at Sara er akkurat slik som hun framstiller seg selv på SoMe. 😉 Hun har skapt influenseren SET, hun har konstruert en rolle, akkurat som Sophie Elise og Caroline har skapt sine roller, sitt image. Det som legges ut er gjennomtenkt og kalkulert, med noe autensitet og mye kreativitet. Rollen som influenser er satt sammen av de komponentene som hver influenser har til rådighet og tror selger, og dette kan endres og justeres dersom det er nødvendig. Den «dyktigste» i så måte er vel Sophie Elise, som stadig gjenoppstår på nytt.

Vi ser aldri hele mennesket bak masken, vi ser ikke den hele personligheten eller den sanne identiteten, vi ser bare det som er valgt ut, kanskje noen av de ekte sidene, men aldri et helhetlig bilde av hvem og hvordan personen (også SET) egentlig er. Vi ser alltid frontstage, aldri backstage, det vi ser er en selvpresentasjon. 

Veldig godt poeng. Jeg er nærmeste nabo med en svært profilert influenser, og kan love at det som legges ut i sosiale medier, ikke gjenspeiler virkeligheten på noen som helst måte. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Eller heve bolledeig over toalettet, ikke vaske gulv på nesten ett år… SE har gang på gang vist fram at hun er både rotete og grisete

Den mest nedrige kritikken som finnes: Arbeidende kvinner som ikke vasker godt nok og ofte nok. 

Det er ekstremt weird å legge seg opp i hvor ofte andre vasker gulvene sine. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Undrende123 skrev (Akkurat nå):

Den mest nedrige kritikken som finnes: Arbeidende kvinner som ikke vasker godt nok og ofte nok. 

Det er ekstremt weird å legge seg opp i hvor ofte andre vasker gulvene sine. 

Så weird! Hvis hun ikke ønsker at sånne ting diskuteres, så la for pokker være å fortelle om det. Du har din standard, jeg har min. Tar meg friheten å ytre meningen min om dårlig hygiene i et hus hvor babyer skal krabbe på gulvet. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Veldig godt poeng. Jeg er nærmeste nabo med en svært profilert influenser, og kan love at det som legges ut i sosiale medier, ikke gjenspeiler virkeligheten på noen som helst måte. 

Nemlig!!! 😉

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Så weird! Hvis hun ikke ønsker at sånne ting diskuteres, så la for pokker være å fortelle om det. Du har din standard, jeg har min. Tar meg friheten å ytre meningen min om dårlig hygiene i et hus hvor babyer skal krabbe på gulvet. 

Dette er jo bare nedrig mom shaming. 

• Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...