elskersommer Skrevet 6. oktober #53701 Skrevet 6. oktober Minimeg1234 skrev (30 minutter siden): Snakker vi om samme innlegg her inne ? Innlegg hvor anemoi la ut bilde fra snap om bestillinger? Der pratet SE mye og det handlet om bestillinger. Ja det stemmer at på det bilde @Anemoila ut så snakker hun om antall bestillinger.. men på de 2-3 siste droppene så er ikke det gjort 4
Stargaze Skrevet 6. oktober #53702 Skrevet 6. oktober Angel75 skrev (11 minutter siden): Det er det, men hun sier mye mer enn de bildene du deler. Og når du deler din gjennomgang så er det formulert gjennom dine ord og ditt syn. Så alt er blendet av ditt syn på Sara. På samme måte som det du deler er blendet av ditt syn på henne… 7
Minimeg1234 Skrevet 6. oktober #53703 Skrevet 6. oktober elskersommer skrev (3 minutter siden): Ja det stemmer at på det bilde @Anemoila ut så snakker hun om antall bestillinger.. men på de 2-3 siste droppene så er ikke det gjort Nei det gjorde hun ikke . Det var vel ganske lite informasjon om de droppene. Jeg ser det som naturlig siden de har vært midt i en flyttesjau. 7 3
elskersommer Skrevet 6. oktober #53704 Skrevet 6. oktober Minimeg1234 skrev (4 minutter siden): Nei det gjorde hun ikke . Det var vel ganske lite informasjon om de droppene. Jeg ser det som naturlig siden de har vært midt i en flyttesjau. Trodde kanskje det bare var ett par tastetrykk på data så kommer antall bestillinger frem ? Vi lever i 2025 så vil tror det er lett å få frem 5
Angel75 Skrevet 6. oktober #53705 Skrevet 6. oktober Stargaze skrev (18 minutter siden): På samme måte som det du deler er blendet av ditt syn på henne… Men jeg tør og påstå at jeg er ikke så negativ blendet, heller ikke så veldig positivt. Har heller ikke screenshot, enn med tanke på flere mnd tilbake 🙈 7
Minimeg1234 Skrevet 6. oktober #53706 Skrevet 6. oktober elskersommer skrev (13 minutter siden): Trodde kanskje det bare var ett par tastetrykk på data så kommer antall bestillinger frem ? Vi lever i 2025 så vil tror det er lett å få frem Det er det sikkert. Flytting er likevel en ting som tar mye fokus. 1 7
Donnap Skrevet 6. oktober #53707 Skrevet 6. oktober Noen av dere som følger som vet hva dette handler om? Fikk det opp på utforsk i dag. 1
oss-to Skrevet 6. oktober #53708 Skrevet 6. oktober Minimeg1234 skrev (10 minutter siden): Det er det sikkert. Flytting er likevel en ting som tar mye fokus. Og då er vi vel tilbake til det å vere ein ansvarleg bedriftseigar og planlegging, dersom ein ønskjer at bedrifta skal vere robust og framtidsretta, og ikkje berre jag etter raske pengar. 2 3
Bibbi_ Skrevet 6. oktober #53709 Skrevet 6. oktober Angel75 skrev (17 minutter siden): Men jeg tør og påstå at jeg er ikke så negativ blendet, heller ikke så veldig positivt. Har heller ikke screenshot, enn med tanke på flere mnd tilbake 🙈 Du drar stadig frem at noen har skjermbilder fra langt tilbake. Hadde vært interessant å få høre hva du mener er problemet med det? Virker som det er veldig plagsomt. 5
slipperyslope Skrevet 6. oktober #53710 Skrevet 6. oktober Donnap skrev (10 minutter siden): Noen av dere som følger som vet hva dette handler om? Fikk det opp på utforsk i dag. Er en stillingsutlysning til foreldrene hennes som barnepasser 1 gang i uka 1
Donnap Skrevet 6. oktober #53711 Skrevet 6. oktober slipperyslope skrev (2 minutter siden): Er en stillingsutlysning til foreldrene hennes som barnepasser 1 gang i uka Åja 😅 Takk for svar 😃 2
Minimeg1234 Skrevet 6. oktober #53712 Skrevet 6. oktober oss-to skrev (7 minutter siden): Og då er vi vel tilbake til det å vere ein ansvarleg bedriftseigar og planlegging, dersom ein ønskjer at bedrifta skal vere robust og framtidsretta, og ikkje berre jag etter raske pengar. Det er ikke disse ukene det står på om bedriften står seg eller ikke. 9
oss-to Skrevet 6. oktober #53713 Skrevet 6. oktober Minimeg1234 skrev (8 minutter siden): Det er ikke disse ukene det står på om bedriften står seg eller ikke. Eg meiner det ikkje handlar om nokre veker, men om korleis ein driv bedrifta. Slurv og raske løysingar svekkar fort, medan ein ansvarleg eigar held hjula gåande sjølv under flytting. 4 3
Angel75 Skrevet 6. oktober #53714 Skrevet 6. oktober Bibbi_ skrev (18 minutter siden): Du drar stadig frem at noen har skjermbilder fra langt tilbake. Hadde vært interessant å få høre hva du mener er problemet med det? Virker som det er veldig plagsomt. Plagsomt/problem for meg nei, langt i fra. Men det sier mye om engasjementet for å ha noe å ta Sara på. Spare "bevis" som man kan ha bruk for en dag? Sier mer om andre enn meg. Viser bare hva flere andre prøver å si her i tråden. Som det siste bildet som ble lagt fram her. Som visst nok er datert i juli. Det har ikke noe med vedkommendes agenda er. Så hva er poenget med å lagre et slikt bilde. Jo, agendaen hennes er noe helt annet. Det bevises gang på gang. I rest my case. 9
oss-to Skrevet 6. oktober #53715 Skrevet 6. oktober (endret) Angel75 skrev (13 minutter siden): Plagsomt/problem for meg nei, langt i fra. Men det sier mye om engasjementet for å ha noe å ta Sara på. Spare "bevis" som man kan ha bruk for en dag? Sier mer om andre enn meg. Viser bare hva flere andre prøver å si her i tråden. Som det siste bildet som ble lagt fram her. Som visst nok er datert i juli. Det har ikke noe med vedkommendes agenda er. Så hva er poenget med å lagre et slikt bilde. Jo, agendaen hennes er noe helt annet. Det bevises gang på gang. I rest my case. Eg trur at stadige krav om bevis og benektelser, i tillegg til personangrep, kan skape eit behov hos nokon til å dokumentere alt, lagre gamle skjermbilder og liknande – ikkje nødvendigvis fordi det handlar om eigne motiv, men som ein måte å vere trygg på i møte med konstant gransking. Når det er sagt. So kjenner eg standpunkta i saker til mange av brukarane her. Eg er nyskjerrig å høyre kva du tenkjer om sak, og ikkje nødvendig vis om debattantar. Endret 6. oktober av oss-to 4 6
Anonym_2024 Skrevet 6. oktober #53716 Skrevet 6. oktober Angel75 skrev (18 minutter siden): Plagsomt/problem for meg nei, langt i fra. Men det sier mye om engasjementet for å ha noe å ta Sara på. Spare "bevis" som man kan ha bruk for en dag? Sier mer om andre enn meg. Viser bare hva flere andre prøver å si her i tråden. Som det siste bildet som ble lagt fram her. Som visst nok er datert i juli. Det har ikke noe med vedkommendes agenda er. Så hva er poenget med å lagre et slikt bilde. Jo, agendaen hennes er noe helt annet. Det bevises gang på gang. I rest my case. Agendaen er at hvis man ikke viser bevis på hva Sara Emilie gjør eller sier, så har det aldri skjedd i følge enkelte. Viser man bilder for å bygge opp under argumentasjon så er det feil det også. Da er man man bare ute etter å ta Sara. Det blir feil uansett. Så da lagrer man bilder og legger de ut når det passer tema man diskuterer. 3 6
Angel75 Skrevet 6. oktober #53717 Skrevet 6. oktober I Careless salgs gruppa på FB er det ei som ønsker å bytte str på ullsett, buksa. Brukt en gang, hun legger ut bilde. Viser tydelig at det nupper. Og ei kommenterer, blir det så fort nuppete? Spent på hvor lenge den kommentaren får stå 🥴 7
Anonym_2024 Skrevet 6. oktober #53718 Skrevet 6. oktober Anemoi skrev (2 timer siden): SET tok en gjennomgang og la ut dette først i august (se vedlagt kopi fra snap). Hun setter mål i antall bestillinger. I fjor hadde de 150 000 bestillinger, og hun satte 200 000 bestillinger som mål for 2025. Å måle i antall bestillinger trenge jo ikke nødvendigvis si så mye om økonomi. CL ble f.eks. tidlig utsolgt på pannebånd og noen t-skjorter, begge rimelige varer. Også ved salg selges jo klærne billig, da øker selvfølgelig antall bestillinger, men fortjenesten er dårligere. Derfor kan CL nå målet på 200 000 bestillinger, men likevel gjøre det dårligere økonomisk enn i tidligere år. Når 7 mndr av året var gått (først i august) lå de på 98 000 bestillinger, altså under målet. Jeg skrev tidligere i dag at det kan se ut som om dropp-salget har flatet noe ut. Detaljer/dokumentasjon om hvordan de spesifikke butikkene går, har man ikke. Hun er langt unna målet om 200.000 bestillinger. Det er vel snitt 700 bestillinger ved hvert dropp, og grafen viser at bestillingene øker betraktelig under droppene. Det betyr at det er rolig mellom hvert dropp. Uansett så har hun og Reme absolutt nok til salt i grøten fremover. Med den høye avansen de sitter igjen med, og høye lønninger til ledelsen så går dette fint for Sara Emilie, Vegard og Reme. 2 2
elskersommer Skrevet 6. oktober #53719 Skrevet 6. oktober Angel75 skrev (29 minutter siden): Plagsomt/problem for meg nei, langt i fra. Men det sier mye om engasjementet for å ha noe å ta Sara på. Spare "bevis" som man kan ha bruk for en dag? Sier mer om andre enn meg. Viser bare hva flere andre prøver å si her i tråden. Som det siste bildet som ble lagt fram her. Som visst nok er datert i juli. Det har ikke noe med vedkommendes agenda er. Så hva er poenget med å lagre et slikt bilde. Jo, agendaen hennes er noe helt annet. Det bevises gang på gang. I rest my case. Å hva skjer den dagen når noen av oss sier noe kritisk om Sara.? Jo da ropes det om bevis🙄 2 10
Anemoi Skrevet 6. oktober #53720 Skrevet 6. oktober (endret) I denne tråden om SET etterspørres det svært ofte dokumentasjon, og det er fint. Men når dokumentasjon legges fram - blir det iblant slått ned på og kritisert = brukerdebatt eller debatt om debatten - som ikke er lov her. SET snapper 24/7 og det utgjør svært mye informasjon. Et godt eksempel på uklarhet er spørsmålet tidligere i dag - hvordan går det med CL økonomisk? Har hun lagt ut noe om dette i det siste? Da er det flott hvis noen kan vise til hva SET selv har sagt, isteden for å prøve å huske hva hun kanskje kan ha sagt. Dokumentasjon er en form for kvalitetssikring. I dag bruker SET også autotekst og da er det vanskeligere å dokumentere. Hun tok opp hvordan hun tenkte i forhold til påstanden om at CL bare har plastklær, og hadde en lang og interessant redegjørelse om det. Skal man dokumentere dette, må man enten ta notater eller ha skikkelig god husk… 😅 For min del kommer jeg til å fortsette å dokumentere, det har vært nyttig i tråden hver eneste uke! 😉 Endret 6. oktober av Anemoi 3 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå