Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Undrende123 skrev (22 minutter siden):

Det er faktisk mulig at belysningen spiller bildene fra filmen et puss, altså, og at du har sett feil. Det er i alle fall rimelig grovt å spekulere i at SET bevisst lyver om dette. 

Hun har løyet før, tror de fleste har fått med seg da hun latterligjorde følgerne som påsto at det var nupper på ett plagg hun hadde på seg. Hun påsto det var smuler, det var overhodet ingen tvil om at det var nupper, det var kjempelett å se.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Undrende123 skrev (18 minutter siden):

Det er et uklart bilde som er tatt mens SET er i bevegelse i et rom som er dårlig opplyst. Vi kan ikke vite ut fra et skjermbilde om plagget nupper eller ei. 

Se på bildet en gang til, så ser man også at lyset treffer skjørtet, så dårlig opplyst kan man ikke si det er! 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (9 minutter siden):

Enig med deg, jeg syns at materialblandingen gir klærne rødt ikke-kjøp-lys. Jeg tenker som deg, jeg betaler heller litt mer og er nøye på materialvalg. Fast fashion prøver jeg å unngå. 
Litt av CL-strategien har jo vært at klærne ikke skal være så dyre. Men - det er sannelig  ikke lett å holde prisene nede og samtidig ha god kvalitet! Jeg tviler på at de går for den varianten, da risikerer de å prise seg ut av markedet. Også for CL er det salg og fortjeneste som er hovedmål nr. 1. 
Å si at 1.1 mill. og 703 bestillinger er «et enormt sterkt resultat», er helt i tråd med hvordan SET så å si alltid presenterer det meste… 😉 Ved tidligere dropp (de foregående årene) har salgene vært betydelig større. Kjøperne er tydeligvis følgere som vet eksakt når de skal bestille og som sitter klar på klokkeslettet. Kurven er ofte rett opp og rett ned, men flere har tidligere handlet mer. I et lengre perspektiv synes det som om drop-salget flater ut for CL. Så gjenstår det å se om butikkene kan veie opp for dette. 

Å omsette for over en mill på en liten time ER råsterkt, selv om tidligere salg har vært enda sterkere. Det må nesten være udiskutabelt.

SET har jo også vært tydelig på at de tar inn langt større kvanta enn tidligere, slik at "frykten" for at klær skal selges ut fort er liten. Det tar tid å finne ut "hvor man ligger" - og det virker det som de har gjort nå. Jevnlig salg fra fysisk butikk og nettbutikk gjennom måneden utgjør jo også en stor del av omsetningen. De som sitter klare kl 21 søndag kveld er nok bare de mest ihuga CL-tilhengerne. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Donnap skrev (2 minutter siden):

Hun har løyet før, tror de fleste har fått med seg da hun latterligjorde følgerne som påsto at det var nupper på ett plagg hun hadde på seg. Hun påsto det var smuler, det var overhodet ingen tvil om at det var nupper, det var kjempelett å se.

Påstandene dine om løgn er jo bare antakelser og spekulasjoner. 

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg  husker at på starten av året viste hun på snap hva målet for omsetning på Careless var for 2025, hun skulle da vise hvor mye de regnet med å selge for på hvert dropp. Skulle vel også vise hvordan omsetningen lå an i forhold til målet de hadde satt seg etter droppene. Noen som husker det? Viser hun det, eller går det dårligere enn hun håpte på så hun vil ikke vise det? Kan ikke forstå annet enn at det målet har de ikke nådd. Droppene tidligere var jo noe helt annet, plaggene forsvant jo de første minuttene etter dropp.

• Liker 6
Skrevet
Undrende123 skrev (5 minutter siden):

Påstandene dine om løgn er jo bare antakelser og spekulasjoner. 

Nei det er det ikke, jeg er hverken blind eller dum. Alle som ville kunne se helt tydelig at det var nupper.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Donnap skrev (2 minutter siden):

Nei det er det ikke, jeg er hverken blind eller dum. Alle som ville kunne se helt tydelig at det var nupper.

DET ER IKKE NUPPER!! 😂

Du skjønner det, at bare man benekter det nok ganger, så blir det en sannhet. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Undrende123 skrev (4 minutter siden):

Å omsette for over en mill på en liten time ER råsterkt, selv om tidligere salg har vært enda sterkere. Det må nesten være udiskutabelt.

SET har jo også vært tydelig på at de tar inn langt større kvanta enn tidligere, slik at "frykten" for at klær skal selges ut fort er liten. Det tar tid å finne ut "hvor man ligger" - og det virker det som de har gjort nå. Jevnlig salg fra fysisk butikk og nettbutikk gjennom måneden utgjør jo også en stor del av omsetningen. De som sitter klare kl 21 søndag kveld er nok bare de mest ihuga CL-tilhengerne. 

Om noe er diskutabelt eller ikke, er vel en subjektiv sak… 😉
Ellers har du rett i at de tar inn større volum nå enn tidligere. Samtidig har de både i kortere tid etter lansering og i større omfang, hatt store salg på forholdsvis nye varer. Dette tyder på at lageret blir for fullt, også at avansen er stor, siden de kan sette ned prisene såpass mye. 
Man vet lite om hvordan omsetningen går i de ulike butikkene, det har ikke vært dokumentert annet enn at SET sier det går bra. Det regner jeg ikke som dokumentasjon. 
Og så er jeg enig med deg i at de som sitter klare og bestiller, er ihuga CL-tilhengere, og jeg vil føye til - antagelig også SET-positive tilhengere. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Donnap skrev (25 minutter siden):

Jeg  husker at på starten av året viste hun på snap hva målet for omsetning på Careless var for 2025, hun skulle da vise hvor mye de regnet med å selge for på hvert dropp. Skulle vel også vise hvordan omsetningen lå an i forhold til målet de hadde satt seg etter droppene. Noen som husker det? Viser hun det, eller går det dårligere enn hun håpte på så hun vil ikke vise det? Kan ikke forstå annet enn at det målet har de ikke nådd. Droppene tidligere var jo noe helt annet, plaggene forsvant jo de første minuttene etter dropp.

Hun viste det for en liten stund siden og det var ikke i rute. Men hun trodde at alle droppene til høsten ville "redde" det inn. Jeg tviler.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Donnap skrev (41 minutter siden):

Angel75 skrev (14 minutter siden):

Hun viste det for en liten stund siden og det var ikke i rute. Men hun trodde at alle droppene til høsten ville "redde" det inn. Jeg tviler.

SET tok en gjennomgang og la ut dette først i august (se vedlagt kopi fra snap). Hun setter mål i antall bestillinger. I fjor hadde de 150 000 bestillinger, og hun satte 200 000 bestillinger som mål for 2025.

Å måle i antall bestillinger trenge jo ikke nødvendigvis si så mye om økonomi. CL ble f.eks. tidlig utsolgt på pannebånd og noen t-skjorter, begge rimelige varer. Også ved salg selges jo klærne billig, da øker selvfølgelig antall bestillinger, men fortjenesten er dårligere. Derfor kan CL nå målet på 200 000 bestillinger, men likevel gjøre det dårligere økonomisk enn i tidligere år. 

Når 7 mndr av året var gått (først i august) lå de på 98 000 bestillinger, altså under målet. Jeg skrev tidligere i dag at det kan se ut som om dropp-salget har flatet noe ut. Detaljer/dokumentasjon om hvordan de spesifikke butikkene går, har man ikke.

IMG_2753.jpeg

Endret av Anemoi
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Angel75 skrev (25 minutter siden):

Takk for svar 👌 Jeg husker ikke når jeg sluttet å følge henne, men var før hun fikk siste ungen. Mener å huske at hun hadde oppdatering på dette etter dropp tidlig på året, og at allerede da lå hun under forventet omsetning, men mente hun ville ta det inn igjen på de andre droppene.

Jeg tviler også, for jeg tror hun prøver å vokse for fort, og at dette går utover kvaliteten på klærne. Vet vi om hun har noen ansatte som har kompetanse på både ullklær, turklær mm? For hvis klærne er laget bare utifra hva SE og venninner tester ut selv, så er det jo ikke rart det blir mye dårlig kvalitet. Det ligger enormt mye jobb og erfaring bak gode ullklær , treningsklær og ikke minst pustende turklær. Såfremt de ikke har noen som er ekspert på det på laget så fatter jeg ikke at folk handler, det er jo de som betaler for de dyre klærne som blir testpersonene for dem. Får nå isåfall håpe at SE blir bedre til å ta imot kritikk og tilbakemeldinger på plaggene, ellers får hun jo aldri rettet opp i de feilene og manglene som er på klærne.

Endret av Donnap
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Donnap skrev (3 minutter siden):

Takk for svar 👌 Jeg husker ikke når jeg sluttet å følge henne, men var før hun fikk siste ungen. Mener å huske at hun hadde oppdatering på dette etter dropp tidlig på året, og at allerede da lå hun under forventet omsetning, men mente hun ville ta det inn igjen på de andre droppene.

Jeg tviler også, for jeg tror hun prøver å vokse for fort, og at dette går utover kvaliteten på klærne. Vet vi om hun har noen ansatte som har kompetanse på både ullklær, turklær mm? For hvis klærne er laget bare utifra hva SE og venninner tester ut selv, så er det jo ikke rart det blir mye dårlig kvalitet. Det ligger enormt mye jobb og erfaring bak gode ullklær , treningsklær og ikke minst pustende turklær. Såfremt de ikke har noen som er ekspert på det på laget så fatter jeg ikke at folk handler, det er jo de som betaler for dyre klær og  blir testpersonene for de plaggene. Får nå isåfall håpe at SE blir bedre til å ta imot kritikk og tilbakemeldinger på plaggene, ellers får hun jo aldri rettet opp i de feilene og manglene som er på klærne.

SET ta i mot kritikk og tilbakemeldinger? Det er vel som å tro på julenissen... 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Anemoi skrev (10 minutter siden):

SET tok en gjennomgang og la ut dette først i august (se vedlagt kopi fra snap). Hun setter mål i antall bestillinger. I fjor hadde de 150 000 bestillinger, og hun satte 200 000 bestillinger som mål for 2025.

Å måle i antall bestillinger trenge jo ikke nødvendigvis si så mye om økonomi. CL ble f.eks. tidlig utsolgt på pannebånd og noen t-skjorter, begge rimelige varer. Også ved salg selges jo klærne billig, da øker selvfølgelig antall bestillinger, men fortjenesten er dårligere. Derfor kan CL nå målet på 200 000 bestillinger, men likevel gjøre det dårligere økonomisk enn i tidligere år. 

Når 7 mndr av året var gått (først i august) lå de på 98 000 bestillinger, altså under målet. Jeg skrev tidligere i dag at det kan se ut som om dropp-salget har flatet noe ut. Detaljer/dokumentasjon om hvordan de spesifikke butikkene går, har man ikke.

IMG_2753.jpeg

Takk, det var akkurat den jeg lurte på 👌 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Donnap skrev (3 minutter siden):

Jeg tviler også, for jeg tror hun prøver å vokse for fort, og at dette går utover kvaliteten på klærne. Vet vi om hun har noen ansatte som har kompetanse på både ullklær, turklær mm? For hvis klærne er laget bare utifra hva SE og venninner tester ut selv, så er det jo ikke rart det blir mye dårlig kvalitet. Det ligger enormt mye jobb og erfaring bak gode ullklær , treningsklær og ikke minst pustende turklær. Såfremt de ikke har noen som er ekspert på det på laget så fatter jeg ikke at folk handler, det er jo de som betaler for dyre klær og  blir testpersonene for de plaggene. Får nå isåfall håpe at SE blir bedre til å ta imot kritikk og tilbakemeldinger på plaggene, ellers får hun jo aldri rettet opp i de feilene og manglene som er på klærne.

På tidligere dropp i år så har hun alltid sagt noe om hvor mange bestillinger de er oppe i.. Men på de 2-3 siste droppene så er det ikke nevnt med ett ord.🤔

• Liker 7
Skrevet
Undrende123 skrev (1 time siden):

Det er faktisk mulig at belysningen spiller bildene fra filmen et puss, altså, og at du har sett feil. Det er i alle fall rimelig grovt å spekulere i at SET bevisst lyver om dette. 

Men om dette er tilfelle, noe jeg tviler veldig sterkt på! Så burde hun da tatt fram det svarte settet hun hadde på seg og vist det i "riktig lys". Ikke nye ubrukte i samme lys.  

• Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

På tidligere dropp i år så har hun alltid sagt noe om hvor mange bestillinger de er oppe i.. Men på de 2-3 siste droppene så er det ikke nevnt med ett ord.🤔

Det stemmer. Ett av de nylige droppene gikk under forventning, det nevnte hun - men samtidig la hun til at å selge for X antall kroner, uansett var fantastisk! Det er en stil hun har lagt seg til. Noen kan kalle det optimistisk og positivt, men samtidig er det en meget bevisst og ensidig framstilling fra en bedriftseier/selger. Hva er alltid målet? Å selge og tjene mest mulig…

• Nyttig 2
Skrevet
Angel75 skrev (Akkurat nå):

Men om dette er tilfelle, noe jeg tviler veldig sterkt på! Så burde hun da tatt fram det svarte settet hun hadde på seg og vist det i "riktig lys". Ikke nye ubrukte i samme lys.  

Her er jeg 100 % enig med deg, @Angel75

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Donnap skrev (1 time siden):

Det er vist flere ganger hvordan det går.
Sist tolket jeg det som at hun begynte å tvile på målene men ville vente med å se hvordan det gikk/går med disse høst droppene før hun konkluder med at hun ikke når de/eller fortsatt kan nå de. 
Der var høye mål eller som jeg tror hun sa :»hårete mål»»

Nå i flytteperioden  har hun ikke vist mer om det og det er forståelig syns jeg . 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Angel75 skrev (47 minutter siden):

Jeg tror heller ikke hun når målene. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Minimeg1234 skrev (5 minutter siden):

Det er vist flere ganger hvordan det går.
Sist tolket jeg det som at hun begynte å tvile på målene men ville vente med å se hvordan det gikk/går med disse stoppene før hun konkluder med at hun ikke når de/eller fortsatt kan nå de. 
Der var høye mål eller som jeg tror hun sa :»hårete mål»»

Nå i flytteperioden  har hun ikke vist mer om det og det er forståelig syns jeg . 

Se min melding og kopier av snap litt lenger opp. Det er siste gang SET omtalte målsetningen, og hennes egne ord. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...