Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nussepus skrev (2 timer siden):

Nei det gidder jeg ikke. Hun har heller aldri bevist at det ikke er det. Men hun nektet lenge på at klærne ble sydd i Kina da. Da var det stort forbud på EUROPA delen av Tyrkia. 

Det er greit. Det er veldig alvorlige påstander du kommer med og da syns jeg det er greit å få dokumentasjon om jeg skal tro på dem. Jeg har søkt litt rundt men finner faktisk ikke noe som underbygger det du skriver. 

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minimeg1234 skrev (5 minutter siden):

Se der ja. Det var jammen ikke verst 

Man bør se på hele bildet for å vurdere det.

IMG_8651.thumb.jpeg.b0c48b38255709c0e40547ede67887fb.jpegSoliditeten er «ikke tilfredsstillende» :

Soliditet er et nøkkeltall i økonomi som viser hvor stor del av en bedrifts eiendeler som er finansiert med egenkapital, og gir dermed et mål på bedriftens finansielle stabilitet og evne til å tåle tap. En høy soliditet indikerer god økonomisk styrke og en robust bedrift, mens en lav soliditet betyr at bedriften er mer avhengig av lån og har begrenset evne til å håndtere tap

Likviditeteten tilfredstillende, men ikke høy: Likviditet er betalingsevne, altså en persons eller en virksomhets evne til å dekke løpende utgifter og kortsiktige forpliktelser ved å ha tilstrekkelige, lett tilgjengelige midler (likvide midler) tilgjengelig. God likviditet betyr at man enkelt kan betale regninger og andre krav til forfall, mens dårlig likviditet innebærer mangel på penger til å dekke utgiftene

Folk må forstå at omsetning/hvor mye man selger ikke nødvendigvis står i forhold til sunn økonomisk drift. Mye gjeld slår ut. CL skipet står ikke på steingrunn, og det er vel en av grunnene til massiv deling av alt mumig privat på snap.

• Nyttig 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (51 minutter siden):

Moren til Sara Emilie har fortalt at 55 stykk tok skjermbilde? Det er helt sykt. Man kan spørre seg hva disse 55 menneskene skal med bilde av et ukjent barn. 

Ja det lurer virkelig jeg også på.  Hvis det hadde vært ett par stk som hadde gjort det så kunne det jo vært ett uhell eller noe, men 55 stk, det er jo sykt. Hva i all verden skal de med det bildet? Dele med andre? JEG synes faktisk det var ubehagelig, får inderlig håpe mor og mormor også gjør det.

• Nyttig 6
Skrevet
Donnap skrev (2 minutter siden):

Ja det lurer virkelig jeg også på.  Hvis det hadde vært ett par stk som hadde gjort det så kunne det jo vært ett uhell eller noe, men 55 stk, det er jo sykt. Hva i all verden skal de med det bildet? Dele med andre? JEG synes faktisk det var ubehagelig, får inderlig håpe mor og mormor også gjør det.

Jeg synes det er utrolig at noen blir sjokkert  over at så mange tar screenshot av disse barna til influencere 🤔

Hallo liksom.. er dere klar over hvor mange som da velger å bruke disse bildene til alt annet enn og legge det på Kvinneguiden. Hva er det mange her inne prøver å si? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Minimeg1234 skrev (9 minutter siden):

Det er greit. Det er veldig alvorlige påstander du kommer med og da syns jeg det er greit å få dokumentasjon om jeg skal tro på dem. Jeg har søkt litt rundt men finner faktisk ikke noe som underbygger det du skriver. 

At de bruker barn til å arbeide i Kina???

• Liker 2
Skrevet
elskersommer skrev (11 minutter siden):

Jeg synes det er utrolig at noen blir sjokkert  over at så mange tar screenshot av disse barna til influencere 🤔

Hallo liksom.. er dere klar over hvor mange som da velger å bruke disse bildene til alt annet enn og legge det på Kvinneguiden. Hva er det mange her inne prøver å si? 

Nettop , det er jo mange ganger advart om det og hvor bildene havner , likevel forsvares det og i tillegg legges skylden på de som er kritiske og at det er vi som tar screenshot ? Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser 

• Liker 11
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Nettop , det er jo mange ganger advart om det og hvor bildene havner , likevel forsvares det og i tillegg legges skylden på de som er kritiske og at det er vi som tar screenshot ? Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser 

Det er litt komisk at det er KG som bli hauset opp som mest «farlig» mtp kritisk innhold. KG som er ett åpent forum som blir moderert. Som tilhører ett selskap som er forpliktet til å følge lover, regler og visse standarder🙊

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Orly skrev (4 minutter siden):

Det er faktisk helt utrolig.. Kripos advarer,redd barna advarer🙈 Men nei da. Det er oss på KG som gjør ting galt

• Liker 4
  • Nyttig 12
Skrevet
elskersommer skrev (16 minutter siden):

Jeg har aldri vært inne på profilen til foreldrene hennes, aner ikke hvor mange følgere de har, mulig de har mange. Tror jeg hadde blitt mindre sjokkert hvis det var på SE sin snap de hadde gjort det. Skikkelig ubehagelig syntes jeg uansett det var. Ja hvem vet hva de skal bruke de bildene til, det vet hverken vi , SE eller foreldrene hennes, og det er utrolig urovekkende. Får inderlig håpe det er en skikkelig tankevekker for dem alle.

• Liker 4
Skrevet
elskersommer skrev (15 minutter siden):

Det er faktisk helt utrolig.. Kripos advarer,redd barna advarer🙈 Men nei da. Det er oss på KG som gjør ting galt

Ja faktisk helt utrolig og skremmende 

• Nyttig 5
Skrevet (endret)
Orly skrev (31 minutter siden):

Akkurat dette har vært diskutert tidligere i tråden. På insta var det en amerikansk mannlig bruker med 51 000 følgere som hadde funnet tak i et bilde som SET (fortsatt) har liggende festet og fast på sin instaprofil. Denne mannen la bildet ut på sin egen profil med kommentarer. I sommer hadde dette bildet blitt likt av 40 800  og delt videre av 10 400. Da snakker man om helt andre forhold enn det som deles og skrives i denne tråden som i tillegg modereres… 

I teksten til bildet på sin insta-profil skriver SET selv at barnet i badebukse i bakgrunnen er hennes eldste sønn. (Hun har det usladdet, jeg sladder.)

IMG_2725.jpeg

Endret av Anemoi
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Donnap skrev (18 minutter siden):

Jeg har aldri vært inne på profilen til foreldrene hennes, aner ikke hvor mange følgere de har, mulig de har mange. Tror jeg hadde blitt mindre sjokkert hvis det var på SE sin snap de hadde gjort det. Skikkelig ubehagelig syntes jeg uansett det var. Ja hvem vet hva de skal bruke de bildene til, det vet hverken vi , SE eller foreldrene hennes, og det er utrolig urovekkende. Får inderlig håpe det er en skikkelig tankevekker for dem alle.

Jeg følger foreldrene sjeldent så jeg har ikke sett det aktuelle bilde. Men har lest her inne at de eksponerer barna med andre ting enn bare bilder

• Liker 6
Skrevet
Anemoi skrev (2 minutter siden):

Akkurat dette har vært diskutert tidligere i tråden. På insta var det en amerikansk mannlig bruker med 51 000 følgere som hadde funnet tak i et bilde som SET (fortsatt) har liggende festet og fast på sin instaprofil. Denne mannen la bildet ut på sin profil med kommentarer. I sommer hadde dette bildet blitt likt av 40 800  og delt videre av 10 400. Da snakker man om helt andre forhold enn det som deles og skrives i denne tråden som modereres… 

I teksten til bildet på sin insta-profil skriver SET selv at barnet i badebukse i bakgrunnen er hennes eldste sønn. (Hun har det usladdet, jeg sladder.)

IMG_2725.jpeg

Var det her at SE sa at det var ok om andre la ut hennes bilder men det skulle stå at det var hennes bilde?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Stargaze skrev (54 minutter siden):

Man bør se på hele bildet for å vurdere det.

IMG_8651.thumb.jpeg.b0c48b38255709c0e40547ede67887fb.jpegSoliditeten er «ikke tilfredsstillende» :

Soliditet er et nøkkeltall i økonomi som viser hvor stor del av en bedrifts eiendeler som er finansiert med egenkapital, og gir dermed et mål på bedriftens finansielle stabilitet og evne til å tåle tap. En høy soliditet indikerer god økonomisk styrke og en robust bedrift, mens en lav soliditet betyr at bedriften er mer avhengig av lån og har begrenset evne til å håndtere tap

Likviditeteten tilfredstillende, men ikke høy: Likviditet er betalingsevne, altså en persons eller en virksomhets evne til å dekke løpende utgifter og kortsiktige forpliktelser ved å ha tilstrekkelige, lett tilgjengelige midler (likvide midler) tilgjengelig. God likviditet betyr at man enkelt kan betale regninger og andre krav til forfall, mens dårlig likviditet innebærer mangel på penger til å dekke utgiftene

Folk må forstå at omsetning/hvor mye man selger ikke nødvendigvis står i forhold til sunn økonomisk drift. Mye gjeld slår ut. CL skipet står ikke på steingrunn, og det er vel en av grunnene til massiv deling av alt mumig privat på snap.

Hva mener du?

jeg har da ikke kommenter noe på økonomien til Careless for det vet jeg ikke noe om. 

Tror du bør se igjennom tråden en gang til så får du kanskje med deg hva jeg kommenterte på. Og hva kommentaren til meg var og hvorfor. 

Endret av Minimeg1234
  • Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Var det her at SE sa at det var ok om andre la ut hennes bilder men det skulle stå at det var hennes bilde?

Jepp. Flaut altså. Men hun eier jo ikke evne til å være en ansvarlig forelder. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Det stemmer. Hun ble gjort oppmerksom på dette av flere følgere. Og hun svarte på snap at det ikke var til å unngå at noen stjal bilder som ble lagt ut på SoMe. Og at da var det viktig at bilder som hun hadde lagt ut, var merket med at det var hennes bilde.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Anemoi skrev (Akkurat nå):

Det stemmer. Hun ble gjort oppmerksom på dette av flere følgere. Og hun svarte på snap at det ikke var til å unngå at noen stjal bilder som ble lagt ut på SoMe. Og at da var det viktig at bilder som hun hadde lagt ut, var merket med at det var hennes bilde.

Helt utrolig 🙄🙄

• Liker 6
Skrevet
Anemoi skrev (5 minutter siden):

😱 så dum er det ikke lov å være !

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner bare ikke at folk deler bilder av unger ut i denne syke verden. Som alle bare kan se😢… Det kan være flere med helt andre tanker enn de her på kvinneguiden . Må nye lover komme så disse barna blir beskytta. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (14 minutter siden):

Dette la SET ut som kommentar. (Snap 21.juli)
Det var visst ikke bare på insta, men på FB også at bildet ble delt. 

IMG_2728.jpeg

Endret av Anemoi
  • Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...