GulleGull Skrevet 17. september #52061 Skrevet 17. september Minimeg1234 skrev (1 minutt siden): Det syns jeg er veldig synd om man er negativ til positive ting fordi man er farga av synet på personen. Snakket ikke om synet på personen. 4
GulleGull Skrevet 17. september #52062 Skrevet 17. september Totton skrev (2 minutter siden): Godt resonnement. Eller kreftsaken. Er ME-pasienter mindre smarte enn mennesker med kreft? Hvorfor skal man ha dette til at jeg mener at noen er mindre smarte. Se forøvrig mitt svar til @Minimeg1234 5
Minimeg1234 Skrevet 17. september #52063 Skrevet 17. september GulleGull skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal man ha dette til at jeg mener at noen er mindre smarte. Se forøvrig mitt svar til @Minimeg1234 Og det var et godt svar til meg , takk for det . Det er pga diskusjonen her inne at man lurer på det. Ikke til deg personlig men noen ganger får man følelsen av at man setter mennesker i disse båsene og at de er mindre smarte. 1 6
Minimeg1234 Skrevet 17. september #52064 Skrevet 17. september GulleGull skrev (5 minutter siden): Nei, det har jeg ikke sagt. Men jeg er medlem i mange av ME gruppene der og er aktiv i miljøet generelt og pga svært underfinansiert forskning på ME på medisiner, så oppfordres det fra flere om å handle pga 10% går rett til forsking. Det hjelper selvfølgelig at SET selv har hatt ME og man heier på sine «egne». Har ikke kalt noen mindre smarte. Jeg beskriver bare det jeg observerer på nært hold. Kan hende jeg tar feil også. Men tror ikke CL har samme posisjon hos diabetesforeningen. Takk for oppklaring på hva du mente . 1
Donnap Skrevet 17. september #52065 Skrevet 17. september Minimeg1234 skrev (40 minutter siden): Hun har vært /er syk selv og donerer penger til me forskning. Jeg fikk vennen min som er med i disse me sidene på fb til å søke på Careless. Det står svært få innlegg der inne om dem. Da er jeg og vennen din med i forskjellige ME grupper. Der jeg er medlem har det vært flere innlegg om Careless og SE sin donasjon til forskning på ME, og utrolig mye skryt av klærne hun lager i de innleggene. Jeg med min dårlige erfaring med mange av klærne jeg har kjøpt hos Careless, holder klokelig kjeft, og det vet jeg det er flere som gjør. Men felles for flere av ME gruppene er at man har ikke lov å reklamere for noe der inne, men her får Careless verdifull gratis reklame. Hvis det er noe mange med ME er enig i så er det at SE ikke har ME lenger, sier ikke at hun ikke har hatt det, men hun har vel ingen av de symptomene folk med ME har. Hun har vel også sagt det selv at hun ikke har det lenger, hun var antageligvis en av de få heldige som sykdommen brant ut på henne, noe de sier kun kan skje med unge med ME. 6
Minimeg1234 Skrevet 17. september #52066 Skrevet 17. september Donnap skrev (Akkurat nå): Da er jeg og vennen din med i forskjellige ME grupper. Der jeg er medlem har det vært flere innlegg om Careless og SE sin donasjon til forskning på ME, og utrolig mye skryt av klærne hun lager i de innleggene. Jeg med min dårlige erfaring med mange av klærne jeg har kjøpt hos Careless, holder klokelig kjeft, og det vet jeg det er flere som gjør. Men felles for flere av ME gruppene er at man har ikke lov å reklamere for noe der inne, men her får Careless verdifull gratis reklame. Hvis det er noe mange med ME er enig i så er det at SE ikke har ME lenger, sier ikke at hun ikke har hatt det, men hun har vel ingen av de symptomene folk med ME har. Hun har vel også sagt det selv at hun ikke har det lenger, hun var antageligvis en av de få heldige som sykdommen brant ut på henne, noe de sier kun kan skje med unge med ME. Hen er med i de fleste grupper og det var få innlegg. Det var noen innlegg fra donasjoner og positivitet til klærne i forbindelse med det. Men det var svært få i den store sammenhengen. Nå er det harde diskusjoner me imellom så det er ikke der jeg ville hentet informasjon om Sara E er syk eller ikke. Uansett hvorfor du er medlem så syns jeg det er leit. Det er en knall tøff sykdom å leve med ❤️ 2 4
oss-to Skrevet 17. september #52067 Skrevet 17. september Totton skrev (1 time siden): Men hvem i all verden har kommet på denne fantasien om venninnefølelse?🙈🙈 Jeg følger henne, jeg synes hun har skikkelig fine tur- og treningsklær. Jeg trener en god del. Jeg liker interiør og følger mange som viser fram interiør. Jeg liker interiør. Derfor! Kan dere slutte å ilegge oss normale og oppegående mennesker meninger og følelser vi ikke har. Jeg har IKKE(!) noen form for venninnefølelse for Sara Emilie Tandberg, jeg følger henne fordi hun viser fram ting jeg er interessert i. Også er hun et positivt menneske, det trenger absolutt denne verden mer av. Mer kjærlighet, mindre hat❤️ Det er nettopp dette som er interessant: du seier du ikkje har «venninnefølelse» for SE, men svaret ditt har akkurat same tone som ho og andre influensarar brukar , indignasjon når nokon problematiserer, understreking av kor «normal» og «oppegåande» ein sjølv er, og så ei positiv avslutning med "mer kjærlighet, mindre hat❤️". Det er jo klassisk influensar-retorikk. 2 1 8
elskersommer Skrevet 17. september #52068 Skrevet 17. september Minimeg1234 skrev (30 minutter siden): Jeg tror at uansett hva Sara E. gjør så vil det for mange være negativt. Selv når det hun gjør er positivt. Kan være hun hadde gitt noen millioner til ME forskning selv om hun ikke måtte. Det vet ingen. Men med tanke på att hun solgte tøy hun hadde i en sekk for 10 tusen kroner så har jeg mine tvil 4 4
JojoMoyes Skrevet 17. september #52069 Skrevet 17. september JojoMoyes skrev (36 minutter siden): Er helt med på det 🧌🧌🧌🥰😂 Men man må jo få lov å si at det er jo isåfall 2 trollleire her inne 🤷🏼♀️🧌 4
JojoMoyes Skrevet 17. september #52070 Skrevet 17. september oss-to skrev (21 minutter siden): Det er nettopp dette som er interessant: du seier du ikkje har «venninnefølelse» for SE, men svaret ditt har akkurat same tone som ho og andre influensarar brukar , indignasjon når nokon problematiserer, understreking av kor «normal» og «oppegåande» ein sjølv er, og så ei positiv avslutning med "mer kjærlighet, mindre hat❤️". Det er jo klassisk influensar-retorikk. 🎯🎯🎯 3 2
Donnap Skrevet 17. september #52071 Skrevet 17. september GulleGull skrev (39 minutter siden): Nei, det har jeg ikke sagt. Men jeg er medlem i mange av ME gruppene der og er aktiv i miljøet generelt og pga svært underfinansiert forskning på ME på medisiner, så oppfordres det fra flere om å handle pga 10% går rett til forsking. Det hjelper selvfølgelig at SET selv har hatt ME og man heier på sine «egne». Har ikke kalt noen mindre smarte. Jeg beskriver bare det jeg observerer på nært hold. Kan hende jeg tar feil også. Men tror ikke CL har samme posisjon hos diabetesforeningen. Har du sjekket om SE er medlem på de ME sidene du er medlem i? Hun er ikke medlem der jeg er medlem, men vet andre sider hun er medlem i.(har fått screenshot av det nå nylig, så det vet jeg med sikkerhet) Og når hun selv har sagt at hun ikke har ME lenger, så synes jeg det er merkelig at hun er medlem på disse sidene der kun mennesker som har diagnosen får være medlem. På den siden har det også vært tatt opp dette med Careless og donasjon noen ganger. 4 2
Minimeg1234 Skrevet 17. september #52072 Skrevet 17. september GulleGull skrev (1 time siden): «Ny forskning viser at influensere får deg til å kjøpe produkter ved å fremstå som en nær venn.» https://www.universitas.no/forskerintervju-influensere-nyhet/min-bestevenn-influenseren/126610 Jeg syns denne artikkelen er veldig bra. Det står om venninne følelse og at ungdommene de snakket med var veldig reflekterte . (Var vel 20 stk med i forskningen) Dette er noe som er opplyst om i mange år og mitt inntrykk er som i artikkelen at ungdommen vet mye om at det influensere legger ut er alltid planlagt . Ingenting er tilfeldig. Det er jobben til influenserne. 5
Minimeg1234 Skrevet 17. september #52073 Skrevet 17. september (endret) JojoMoyes skrev (6 timer siden): Min mening er at om man finner feil hos alle andre (Føler at man alltid blir satt i bås/kalt mindre smart) så er det vel speilet man burde se i !!! For da er kanskje problemet nettopp deg ?! Offerrollen er ikke alltid like kledelig Hyggelig du ….. Nå snakket jeg bl. A om en «ME bås « ikke brukere her inne. men klart du benytter hver anledning til å gi et stikk. Endret 17. september av Minimeg1234 3 3
Totton Skrevet 17. september #52074 Skrevet 17. september GulleGull skrev (1 time siden): Sånn er det med oss mennesker man vektlegger forskjellige ting ut fra hvilken relasjon man har til noen og noe. Relasjon??? 2 1
Totton Skrevet 17. september #52075 Skrevet 17. september GulleGull skrev (1 time siden): Nei, det har jeg ikke sagt. Men jeg er medlem i mange av ME gruppene der og er aktiv i miljøet generelt og pga svært underfinansiert forskning på ME på medisiner, så oppfordres det fra flere om å handle pga 10% går rett til forsking. Det hjelper selvfølgelig at SET selv har hatt ME og man heier på sine «egne». Har ikke kalt noen mindre smarte. Jeg beskriver bare det jeg observerer på nært hold. Kan hende jeg tar feil også. Men tror ikke CL har samme posisjon hos diabetesforeningen. Nei, selvsagt ikke. Diabetesforeningen får ikke penger av henne. Eh… tenkte noen at alle andre foreninger skal være like takknemlige som den foreningen som får penger? 2 1
Minimeg1234 Skrevet 17. september #52076 Skrevet 17. september (endret) Totton skrev (9 minutter siden): Relasjon??? Som følger og influenser så er det en relasjon mellom de to . Den er ulik for de pga følgerne er en av mange og influenseren jobber med å tjene penger. Vil jeg si da. og jeg ser at kanskje det ikke var helt derfor du skrev ordet men må liksom tolke når kun et ord legges ut 🥴 Endret 17. september av Minimeg1234 3
Totton Skrevet 17. september #52077 Skrevet 17. september (endret) Minimeg1234 skrev (5 minutter siden): Som følger og influenser så er det en relasjon mellom de to . Den er ulik for de pga følgerne er en av mange og influenseren jobber med å tjene penger. Vil jeg si da. Jeg har ingen relasjon til noen jeg følger. Jeg ser hva de legger ut. Lar meg inspirere, eller ikke blir inspirert. Å kalle det en relasjon, det blir bare rart. Jeg har interesse av klær, treningsklær og interiør. Om noen blander interesse med relasjon, så er det greit for meg. Men bomskudd er det😉 Endret 17. september av Totton 3
Minimeg1234 Skrevet 17. september #52078 Skrevet 17. september Totton skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen relasjon til noen jeg følger. Jeg ser hva de legger ut. Lar meg inspirere, eller ikke blir inspirert. Å kalle det en relasjon, det blir bare rart. Det skjønner jeg men jeg vil kalle det relasjon . Ikke sikkert det er riktig . 2
Totton Skrevet 17. september #52079 Skrevet 17. september Minimeg1234 skrev (2 minutter siden): Det skjønner jeg men jeg vil kalle det relasjon . Ikke sikkert det er riktig . Du er mye mer ydmyk i din måte å kommunisere på enn både meg og de fleste andre her inne. Kudos til deg🙌 1 4 1
Orly Skrevet 17. september #52080 Skrevet 17. september (endret) Totton skrev (2 timer siden): Men hvem i all verden har kommet på denne fantasien om venninnefølelse?🙈🙈 Jeg følger henne, jeg synes hun har skikkelig fine tur- og treningsklær. Jeg trener en god del. Jeg liker interiør og følger mange som viser fram interiør. Jeg liker interiør. Derfor! Kan dere slutte å ilegge oss normale og oppegående mennesker meninger og følelser vi ikke har. Jeg har IKKE(!) noen form for venninnefølelse for Sara Emilie Tandberg, jeg følger henne fordi hun viser fram ting jeg er interessert i. Også er hun et positivt menneske, det trenger absolutt denne verden mer av. Mer kjærlighet, mindre hat❤️ Det er da ikke noe nytt at det snakkes om venninnefølelsen. Det har jo vært snakket om mange steder og forsket på, er jo derfor mange kjøper Endret 17. september av Orly 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå