Era Vulgaris Skrevet 16. september #51861 Skrevet 16. september Angel75 skrev (8 timer siden): Det gjør hun vil heller ikke? Hun ønsker å bli større enn Cubus. Semantikk. Når hun sier hun vil bli større enn Cubus, så er det de hun sammenligner seg med. Poenget mitt står seg, hvis hun ønsker å bli større enn Cubus, bør hun fremstå som veldig mye mer profesjonell ut mot kunder og potensielle kunder. 3 10
Snublefot62 Skrevet 16. september #51862 Skrevet 16. september (endret) Angel75 skrev (8 timer siden): Det gjør hun vil heller ikke? Hun ønsker å bli større enn Cubus. Den drømmen forblir nok en drøm når vi nå ser at Dignity Collective går på en såpass kraftig smell. Gjelda har vokst til nærmere 70 mill! Og uten Dignity Collective er jeg rimelig sikker på at Careless kollapser. Jeg tror vi er vitne til stagnering og potensiell kollaps i det systemet til Reme. Og det vil påvirke flere influensere - men kanskje aller mest Sara Emilie som har satset nærmest alt på fremtidig inntekt for å klare å betale for huset. Det påstås her i tråden at Sara Emilie gjør det så bra økonomisk og har økonomisk frihet og ikke måte på. Ja hun har høy inntekt men hun har og høyt forbruk. Og det er ikke spor av økonomisk frihet når hun ender opp med å ikke ha råd til baderomsinnredning. Blir spennende å se resultatet for 2025 både for Careless og for Dignity Collective. edit: For øvrig ble det vel nevnt her at Isabell Raad har kjøpt ut Reme fra Ivory. Jeg tror det nå er åpenbart hvorfor. Endret 16. september av Snublefot62 5 10
arnoyb Skrevet 16. september #51863 Skrevet 16. september GulleGull skrev (13 timer siden): «Jobber redusert» -trodde de ikke skulle ta noe permisjon? Er det noe jeg ikke har fått med meg kanskje🤔 Tenker det er at hun har mindre samarbeid og drar på mindre arrangementer. Rett og slett er mer hjemme. 3
Bibbi_ Skrevet 16. september #51864 Skrevet 16. september Totton skrev (1 time siden): Den er jo ikke dyr. Vesentlig billigere enn andre løpetights jeg har. Å ha med mobilen er noe de fleste på senteret har med seg. At du ikke skjønner det, det er helt greit:) Temu tightser pleier ikke å være så dyre, da det ikke er spesielt god kvalitet på kinaræl. Joda, jeg også har med mobilen på tredemøllen, men det er så mange steder å få lagt fra seg mobilen at jeg har ikke behov for å ha mobilen på låret. 2 4
GulleGull Skrevet 16. september #51865 Skrevet 16. september Krissie92 skrev (7 timer siden): Som et forsøk på å holde en ryddig debatt har jeg samlet noen av sitatene fra diskusjonen og svarer på dem her. 1. Om livsstilsendring før og etter graviditet @oss-to skriver: "Eg synst det er problematisk at ho frontar ulike livsstilar til ulike tider. Då ho var gravid, viste ho ein roleg livsstil, no frontar ho treningsklede og ein ‘aktiv’ livsstil." Her synes jeg du overser det åpenbare: livsstilen tilpasses kropp og livssituasjon. Under graviditeten var tempoet naturlig lavere, nå som situasjonen er en annen, kan hun ha en mer aktiv livsstil. Dette er helt normalt og ikke vanskelig å forstå... Jeg forstår det slik at det er det du reagerer på når du skriver: "Det er litt merkeleg at du hevdar ein ikkje skal tillegge andre meiningar, men så gjer du nettopp det med meg. Eg har aldri kritisert ho for å ta det roleg i graviditeten – sjølvsagt tilpassar ein seg kroppen." Om dette er feil og du viser til at jeg på et annet tidspunkt har tillagt deg meninger, så setter jeg pris på om vi kan oppklare det, @oss-to. 2. Om påvirkningskraften til influensere Jeg oppfatter at vi egentlig diskuterer hvor effektiv markedsføringen via influensere er. Her mener jeg det er godt etablert at influensere har stor påvirkningskraft – det er selve grunnlaget for bransjen. Faktisk regnes familie og venner som den eneste kanalen som har sterkere effekt. Mitt standpunkt er derfor at de fleste allerede er bevisste på denne påvirkningskraften. Det er et individuelt valg om man vil eksponere seg for den gjennom å følge SET eller andre. 3. Om kommersialisering og narrativ @oss-to svarer: "Poenget mitt gjeld noko heilt anna. Korleis livsstilsendringar blir gjort til eit kommersielt narrativ, og presentert som ‘reise’ og ‘identitet’ som følgjarane kan kjøpe seg inn i. Det er ikkje personlege val eg kritiserer, men pakkinga og salet av dei." Jeg ser poenget ditt. Samtidig mener jeg vi i bunn og grunn er enige om mekanismene: SET pleier relasjonene til følgerne sine nettopp for å styrke påvirkningskraften. Hun bruker 16 ukers helvete som springbrett til å gi legitimitet til helsereiser som gir en positiv markedsføringsverdi når hun skal lansere tur- og treningsklær. Det er en strategisk og effektiv markedsføring, og jeg synes hun gjør det glimrende fra et kommersielt perspektiv. Forskjellen er at jeg ser mekanismene som åpenbare, ikke skjulte. Ingen blir "lurt" – man velger selv om man vil la seg eksponeres for påvirkning. 4. Om rammene for diskusjonen Jeg registrerer diskusjonen bærer preg av misforståelser eller at man vrir argumentasjonen. Her vil jeg være tydelig: jeg ønsker å diskutere påvirkning og metoder, og jeg anerkjenner at vi beskriver de samme mekanismene. Uenigheten ligger i tolkningen – om dette er skjult manipulasjon eller åpen markedsføring. Derfor blir det lite konstruktivt når motargumentene reduseres til at meningsmotstandere "ikke forstår" debatten. Vi bare tolker den bare annerledes. Jeg tar gjerne en videre diskusjon, både om markedsmekanismer, forbrukeradferd og -sosiologi, om det er av interesse? Tror det man kan enes om, om man vil ha ett felles forståelsesramme; 1. Barneksponering med den kunnskapen man i dag besitter er ikke OK. 2. Influensermarkedsføring er veldig effektivt og påvirker følgere/kunder i forskjellig grad. 3. Måten en Influenser bruker sin posisjon på er bevisst og strategisk. 4. Bransjen er altfor dårlig regulert. Så har du alle grader av meninger, oppfattelse og perspektiver rundt dette, alt ettersom hva man vektlegger ut fra egen forståelsesramme og interessefelt. Å bli så mye mer enig utover dette tror jeg er ambisiøst i dette formatet som en tråd på KG er😆 3 8
Snublefot62 Skrevet 16. september #51866 Skrevet 16. september Bare for å følge opp det med Dignity Collective AS, som er eier i Careless AS. Jeg tror ikke det er helt uten grunn at Dignity Group AS ble etablert i sommer, eller Dignity Collective Midco AS i fjor. 8
JojoMoyes Skrevet 16. september #51867 Skrevet 16. september Totton skrev (2 timer siden): Den er jo ikke dyr. Vesentlig billigere enn andre løpetights jeg har. Å ha med mobilen er noe de fleste på senteret har med seg. At du ikke skjønner det, det er helt greit:) De fleste av oss som trener har med mobilen på senteret ! Men å ha den på kroppen når man trener er det ikke alle som har . Og heldigvis finnes det billigere treningstights både med og uten lommer fra andre butikker 🥳 6
arnoyb Skrevet 16. september #51868 Skrevet 16. september JojoMoyes skrev (1 minutt siden): De fleste av oss som trener har med mobilen på senteret ! Men å ha den på kroppen når man trener er det ikke alle som har . Og heldigvis finnes det billigere treningstights både med og uten lommer fra andre butikker 🥳 Tenker at det kanskje passer bedre å profilere som en positiv ting i hverdagen, ikke nødvendigvis på trening. Jeg blir svett når jeg trener så synes det er ubehagelig å ha telefon eller noe annet enn klær på kroppen. Men jeg driver med flytting for tiden å da har lomma vært super praktisk! Har ikke Careless sin tights men et annet merke, men er sikkert samme ulla. Har aldri på lyd på telefon så de dagene jeg ikke har lommer å legge telefon i mister jeg den hele tia å må bruke tid på leiting. Så da er det praktisk, men til trening blir lomma absolutt ikke brukt! 6 2
GulleGull Skrevet 16. september #51869 Skrevet 16. september arnoyb skrev (12 minutter siden): Tenker at det kanskje passer bedre å profilere som en positiv ting i hverdagen, ikke nødvendigvis på trening. Jeg blir svett når jeg trener så synes det er ubehagelig å ha telefon eller noe annet enn klær på kroppen. Men jeg driver med flytting for tiden å da har lomma vært super praktisk! Har ikke Careless sin tights men et annet merke, men er sikkert samme ulla. Har aldri på lyd på telefon så de dagene jeg ikke har lommer å legge telefon i mister jeg den hele tia å må bruke tid på leiting. Så da er det praktisk, men til trening blir lomma absolutt ikke brukt! Helt enig! 2
GulleGull Skrevet 16. september #51870 Skrevet 16. september Snublefot62 skrev (23 minutter siden): Bare for å følge opp det med Dignity Collective AS, som er eier i Careless AS. Jeg tror ikke det er helt uten grunn at Dignity Group AS ble etablert i sommer, eller Dignity Collective Midco AS i fjor. Interessant, dette har jeg ikke fått med meg… 4
Stargaze Skrevet 16. september #51871 Skrevet 16. september Snublefot62 skrev (35 minutter siden): Bare for å følge opp det med Dignity Collective AS, som er eier i Careless AS. Jeg tror ikke det er helt uten grunn at Dignity Group AS ble etablert i sommer, eller Dignity Collective Midco AS i fjor. Veldig røde tall for Dignity Collectives... Spennende å se hvordan dette påvirker "stallen" deres. Sammenblandingen av alle disse firmaene er voldsom. David Reme har 49 styreverv i disse forskjellige selskapene og også en viss økonomisk kontroll over noen av dem. Feks i Careless er han styrets leder, mens V er daglig leder. Signaturrett har de hver for seg, ikke sammen... Gjelder flere selskaper han er inne i. Merkelig at det ikke er sikret at begge må signere. 3 6
elskersommer Skrevet 16. september #51872 Skrevet 16. september Minimeg1234 skrev (11 timer siden): Smålig nei. jeg syns det er altfor mange unødvendig stygge skriverier rundt omkring . Hvorfor skal de vernes av den som får disse kommentarene? Hvor er alle disse stygge kommentarene du snakker om? 9
elskersommer Skrevet 16. september #51873 Skrevet 16. september Totton skrev (3 timer siden): Den er jo ikke dyr. Vesentlig billigere enn andre løpetights jeg har. Å ha med mobilen er noe de fleste på senteret har med seg. At du ikke skjønner det, det er helt greit:) Lommer på tights er faktisk ett must synes jeg også🙂 Men det er mange andre merker som har dette.. så ikke noe hull i markedet som SET tetter 4
elskersommer Skrevet 16. september #51874 Skrevet 16. september arnoyb skrev (2 timer siden): Tenker det er at hun har mindre samarbeid og drar på mindre arrangementer. Rett og slett er mer hjemme. Hjemme er hun jo uansett..hun trenger ikke permisjon for det🙈 6 2
Anemoi Skrevet 16. september #51875 Skrevet 16. september (endret) elskersommer skrev (33 minutter siden): Hvor er alle disse stygge kommentarene du snakker om? Hva er en stygg kommentar og hva er kritikk? Det er vel der problemet ligger. Jeg har fulgt SET lenge, bildet er fra hennes snap i februar. Her svarer hun en følger som er kritisk, og SET sier direkte at hun får veldig få negative kommentarer og må lete «for å lage content på de». Ellers svarer hun humoristisk nedlatende under dekke av å ha omsorg for følgeren. Slik tolker jeg det, andre vil tolke det annerledes og det er helt greit. Vi må kunne ha ulike meninger uten straks å havne i hver våre skyttergraver… 😉😅 Endret 16. september av Anemoi 1 3
Minimeg1234 Skrevet 16. september #51876 Skrevet 16. september Anemoi skrev (17 minutter siden): Hva er en stygg kommentar og hva er kritikk? Det er vel der problemet ligger. Jeg har fulgt SET lenge, bildet er fra hennes snap i februar. Her svarer hun en følger som er kritisk, og SET sier direkte at hun får veldig få negative kommentarer og må lete «for å lage content på de». Ellers svarer hun humoristisk nedlatende under dekke av å ha omsorg for følgeren. Slik tolker jeg det, andre vil tolke det annerledes og det er helt greit. Vi må kunne ha ulike meninger uten straks å havne i hver våre skyttergraver… 😉😅 Jeg tror som deg at vi rett og slett leser kommentarer ulikt og vi er veldig farga av om vi støtter SE eller om ønsker at hun mislykkes. (Denne er ikke rettet mot deg .) Husker du når du tok screenshot av denne snappen ? 1 3
Minimeg1234 Skrevet 16. september #51877 Skrevet 16. september elskersommer skrev (54 minutter siden): Hvor er alle disse stygge kommentarene du snakker om? Tja trenger ikke å gå så langt . det er jo en del av det her på KG blant annet. Også kan jeg nevne FB , Jodel , Instagram. 1 3
arnoyb Skrevet 16. september #51878 Skrevet 16. september elskersommer skrev (32 minutter siden): Hjemme er hun jo uansett..hun trenger ikke permisjon for det🙈 Nei men hun jobber jo redusert. 3
JojoMoyes Skrevet 16. september #51879 Skrevet 16. september arnoyb skrev (2 timer siden): Tenker at det kanskje passer bedre å profilere som en positiv ting i hverdagen, ikke nødvendigvis på trening. Jeg blir svett når jeg trener så synes det er ubehagelig å ha telefon eller noe annet enn klær på kroppen. Men jeg driver med flytting for tiden å da har lomma vært super praktisk! Har ikke Careless sin tights men et annet merke, men er sikkert samme ulla. Har aldri på lyd på telefon så de dagene jeg ikke har lommer å legge telefon i mister jeg den hele tia å må bruke tid på leiting. Så da er det praktisk, men til trening blir lomma absolutt ikke brukt! Jeg har masse type hverdags/cargobukser med lommer foran på låret eller på sidene på lårene osv . Ingen av de fra CL så det der med at hun kommer med nye ting er bare sprøyt . Det samme gjelder treningstightser . Vi er flere som har hatt dette i flere år og lenge før SE mener hun fant opp noe smart . Det kalles å sparke inn vidåpne dører ! Ps jeg har treningsshortser også med lommer både på rumpe og lår de er også mange år gamle 🤷🏼♀️ 4 3
Minimeg1234 Skrevet 16. september #51880 Skrevet 16. september oss-to skrev (11 timer siden): Skjønner poenget ditt ,økonomisk suksess er ikkje det same som å vere perfekt. Samstundes kan narrativet om å vere ‘anti-perfekt’ opplevast litt inkonsekvent når følgjarar ser luksusen ho har. Jeg har stor tro på at de aller fleste følgere klarer å skille økonomisk gevinst fra det perfekte. Jeg tror at de aller fleste mennesker er fornuftige og forstår mye. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå