Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Angel75 skrev (12 minutter siden):

Du støtter jo Funkygine og heier på henne. Tidligere heiet jo du på henne når det gjaldt vixen. Hun eksponerer jo barna, hva er forskjellen på henne og Sara egentlig? Heier ikke du på barna?

Støtter ingen som eksponerer barna sine. Men ja.. jeg ga en stemme til Funkygine men jeg er aldri inne på hennes sosiale medier. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
oss-to skrev (4 minutter siden):

Når ein SE inviterer følgjarar med på «helsereise», blir det fort oppfatta som råd – sjølv om ho seier det ikkje er det. Det kan vere skadelig fordi folk tek det som fasit, sjølv om helse er individuelt.

Svaret er det same uansett kva nan influensaren har.

Sara har alltid vist hva hun har spist, så det er ikke nytt. Det er andre influencere man bør være obs på når det gjelder mat/kosthold. Sara er ikke en av de.

Og man må slutte å fordumme alle følgerne til Sara. At de ikke klarer å ta ansvar for sitt eget liv.

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Støtter ingen som eksponerer barna sine. Men ja.. jeg ga en stemme til Funkygine men jeg er aldri inne på hennes sosiale medier. 

Det er jo ganske selvmotsigende da.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
Angel75 skrev (5 minutter siden):

Sara har alltid vist hva hun har spist, så det er ikke nytt. Det er andre influencere man bør være obs på når det gjelder mat/kosthold. Sara er ikke en av de.

Og man må slutte å fordumme alle følgerne til Sara. At de ikke klarer å ta ansvar for sitt eget liv.

Det handler ikke å «fordumme følgere», men ansvarliggjøre SET for hva man legger ut på sine kanaler fordi man har den posisjonen og «yrket» man har. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

På høydepunkt ligger hennes helsereise, og her kommer hun med mange tips og råd om kosthold. Noe hun på ingen måte bør dele! 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Angel75 skrev (50 minutter siden):

Men hun har sagt at hun er ikke en til å følge for kosthold råd, og hun har sagt hun ikke har kompetanse til dette. Så det som skrives her i tråden nå er feil. Hun viser kun hva hun spiser, akkurat som andre influensere gjør.

Hun har sagt at hun skulle starte en helsereise og skulle dele fra den også sunn mat sa hun. Det som er feil her er jo at det var blank løgn ! Hun skulle bare selge treningstøy . 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
JojoMoyes skrev (9 minutter siden):

Hun har sagt at hun skulle starte en helsereise og skulle dele fra den også sunn mat sa hun. Det som er feil her er jo at det var blank løgn ! Hun skulle bare selge treningstøy . 

Ja, det er vel egentlig samnheten 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Outandabout skrev (11 minutter siden):

Ja, det er vel egentlig samnheten 

Desverre så gjør ikke SET noe som ikke gir henne penger i banken.. så salg av trening/turtøy var agendaen da hun skulle prøve seg på helsereisen 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Desverre så gjør ikke SET noe som ikke gir henne penger i banken.. så salg av trening/turtøy var agendaen da hun skulle prøve seg på helsereisen 

Gjør noen influencere det? Er de ikke inluencere for å tjene penger? Er ikke det jobben deres? Sist jeg sjekket funkygine sin snap så var ungene hennes der, altså hun selger ungene sine, at de har vært på sykehuset bl.a.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Angel75 skrev (13 minutter siden):

Gjør noen influencere det? Er de ikke inluencere for å tjene penger? Er ikke det jobben deres? Sist jeg sjekket funkygine sin snap så var ungene hennes der, altså hun selger ungene sine, at de har vært på sykehuset bl.a.

Jeg følger ikke Funkygine.. så jeg aner ikke hva hun gjør. 

Endret av elskersommer
  • Liker 7
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Jeg følger ikke Funkygine.. så jeg aner ikke hva hun gjør. Men jeg liker henne pga trening 

Så du støtter barneeksponering? Om man liker bare noe som helst av sarae så får man beskjed her om at man indirekte støtter barneeksponering. Funky er en av de aller aller verste her i Norge så forstår ikke helt den selvmotsigelsen.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Pepssi skrev (1 minutt siden):

Så du støtter barneeksponering? Om man liker bare noe som helst av sarae så får man beskjed her om at man indirekte støtter barneeksponering. Funky er en av de aller aller verste her i Norge så forstår ikke helt den selvmotsigelsen.

Kunne ikke sagt det bedre selv 🎯

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Angel75 skrev (2 timer siden):

Eg prøver å halde ein sakleg debatt. Poenget mitt er ikkje å kritisere SE som person, men å peike på kva slags verkemiddel og påverknad som vert sett i verk når ein influensar delar si «helsereise». Dette er ikkje å fordumme, tvert imot: eg prøver å opplyse om kor sterk påverkningskrafta kan vere. Uten medvit om dette kan ein etter kvart vere på fornamn med influensaren og tru ho vil deg vel – når motivet eigentleg er økonomisk eller å skaffe flest mogeleg klikk. SE har eit ansvar for korleis ho framstiller seg, og dette fenomenet er ikkje unikt for ho.Det gjeld alle som deler helse- og kosthaldserfaringar med følgjarar.

• Liker 9
Skrevet
oss-to skrev (Akkurat nå):

Eg prøver å halde ein sakleg debatt. Poenget mitt er ikkje å kritisere SE som person, men å peike på kva slags verkemiddel og påverknad som vert sett i verk når ein influensar delar si «helsereise». Dette er ikkje å fordumme, tvert imot: eg prøver å opplyse om kor sterk påverkningskrafta kan vere. Uten medvit om dette kan ein etter kvart vere på fornamn med influensaren og tru ho vil deg vel – når motivet eigentleg er økonomisk eller å skaffe flest mogeleg klikk. SE har eit ansvar for korleis ho framstiller seg, og dette fenomenet er ikkje unikt for ho.Det gjeld alle som deler helse- og kosthaldserfaringar med følgjarar.

Jeg mente ikke direkte ditt innlegg, gjelder generelt. Vet hva du mener. Men mange her i tråden fordummer allikevel følgerne. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Angel75 skrev (26 minutter siden):

Andre influensere med eldre barn som Funkygine har også eldre barn og eksponerer grovt. Og som andre her skriver liker pga trening.  Selvfølgelig blir det reaksjoner når folk blir omtrent halshugget her om de liker noe ved Sara. For da støtter man barneeksponering om man har noe positivt å si om Sara.

Snakk om dobbeltmoral!

Har spurt før og spør igjen ! Om en annen influenser hopper utfor et stup skal SE da hoppe etter ? 

• Liker 5
Skrevet
Angel75 skrev (10 minutter siden):

Det som har kommet fram i tråden er ikke snakk om dikrekte brukere, det er atter igjen tegn på at det er Sara som er målet, ikke influencere direkte. Sara har blitt den utvalgte. Ja, hun gjør mange feil valg, som flere ønsker at det skulle vært ugjort, inkludert meg. Men måten det gjøres på, viser bare at Sara er et utvalgt mål fra flere. Synd men sant.

I denne tråden er det SE som blir diskutert med alt hun gjør ja , i andre tråder er det personer der det blir diskutert rundt . Virker som noen ikke helt forstår dette . 

• Liker 8
Skrevet
Angel75 skrev (10 minutter siden):

Det som har kommet fram i tråden er ikke snakk om dikrekte brukere, det er atter igjen tegn på at det er Sara som er målet, ikke influencere direkte. Sara har blitt den utvalgte. Ja, hun gjør mange feil valg, som flere ønsker at det skulle vært ugjort, inkludert meg. Men måten det gjøres på, viser bare at Sara er et utvalgt mål fra flere. Synd men sant.

Slik jeg ser det, er SE en av de verste når det kommer til eksponering av barn. Da er det ikke så rart at mange av oss her inne ønsker å peke på dette som et stort problem. Det finnes selvsagt flere som eksponerer barna sine og jeg er ikke innom alle tråder her inne der det sikkert blir snakket om, men for meg viser SE seg som en av verstingene. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Angel75 skrev (44 minutter siden):

Andre influensere med eldre barn som Funkygine har også eldre barn og eksponerer grovt. Og som andre her skriver liker pga trening.  Selvfølgelig blir det reaksjoner når folk blir omtrent halshugget her om de liker noe ved Sara. For da støtter man barneeksponering om man har noe positivt å si om Sara.

Snakk om dobbeltmoral!

I ein ideell verd ville vi alle boikotta influensarar. Likevel ser mange ikkje på dette som eit problem og forsvarer SE ( og andre influensarar), fordi dei synest det er moro å følgje med. Eg håpar at fleire og fleire faktisk kritiserer influensarar, så folk verkeleg ser det frå barnet sitt perspektiv. Då trur eg mange hadde avfylgt.

Eg har vore inne å kritisert fleire influensarar, i andre trådar. Håpar du føljer ditt eige eksempel. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
oss-to skrev (3 timer siden):

So flott du spør. Mange er ikkje klar over, og stiller seg ikkje kritiske til kva dei konsumerer av SOME. I seg sjølv er det ikkje farleg at ein ser ein fot eller ei vogn inne – men problemet ligg i prinsippet: barnet blir brukt som innhald utan samtykke. Små detaljar som fotar, rutinar og miljø bygger gradvis opp eit bilete av barnet for tusenvis av framande. Når det i tillegg skjer i ein kommersiell kontekst, blir barndommen redusert til reklameverdi. Det er den langsiktige ufrivillige eksponeringa som er faren.

Jeg skjønner hva du mener om disse detaljene og jeg er langt på vei enig. 

Her er litt av mine tanker omkring bilder av en liten fot:    En liten fot sier ingenting om barnet. Verken personlighet, størrelse, kjønn etc. så det bilde vil jeg si er ufarlig å legge ut. Altså det konkrete bilde som ble lagt ut i dag. 
Ved å legge ut en fot så har influenseren tråkket over en  terskel ved å legge ut et «bevis» på at barnet fins. Når man først har tråkket over den terskelen så vil man mest sansynlig (utifra hva vi ser influensere gjør) legge ut flere bilder som viser enda mer av barnet. Grensene vil strekkes i alle retninger slik at influenseren til slutt ikke syns det er så farlig å legge ut bilde av hele barnet og følgerne vil kjenne igjen barnet om de møter det ute. 

Det er noe av det samme som du skriver (tror jeg )

jeg mener at det konkrete bilde som var i dag ikke er noe farlig å ha på snap. Det vil ikke fortelle noenting verken nå eller sammen med en haug andre opplysninger. Det er et verdiløst bilde å hente informasjon fra. 

Men , det er et stort men som gjør at jeg syns det er feil å legge ut dette bilde. Det er i forhold til at influenserens grense er ikke på en fot. Det blir så mange bilder som viser så mye mer av barnet og jeg tror ikke Sara E klarer å la vær å legge ut mer om barna. På samme måte som andre influensere. De ser at de tjener penger på det. Antageligvis så klikker folk seg frem og tilbake og samhandler i meldinger som igjen gir kroner i kassa. 

Dette ble langt og kanskje litt klønete forklart men jeg tror ikke vi er så uenige som noen skal ha det til. 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener om disse detaljene og jeg er langt på vei enig. 

Her er litt av mine tanker omkring bilder av en liten fot:    En liten fot sier ingenting om barnet. Verken personlighet, størrelse, kjønn etc. så det bilde vil jeg si er ufarlig å legge ut. Altså det konkrete bilde som ble lagt ut i dag. 
Ved å legge ut en fot så har influenseren tråkket over en  terskel ved å legge ut et «bevis» på at barnet fins. Når man først har tråkket over den terskelen så vil man mest sansynlig (utifra hva vi ser influensere gjør) legge ut flere bilder som viser enda mer av barnet. Grensene vil strekkes i alle retninger slik at influenseren til slutt ikke syns det er så farlig å legge ut bilde av hele barnet og følgerne vil kjenne igjen barnet om de møter det ute. 

Det er noe av det samme som du skriver (tror jeg )

jeg mener at det konkrete bilde som var i dag ikke er noe farlig å ha på snap. Det vil ikke fortelle noenting verken nå eller sammen med en haug andre opplysninger. Det er et verdiløst bilde å hente informasjon fra. 

Men , det er et stor men som gjør at jeg syns det er feil å legge ut dette bilde. Det er i forhold til at influenserens grense er ikke på en fot. Det blir så mange bilder som viser så mye mer av barnet og jeg tror ikke Sara E klarer å la vær å legge ut mer om barna. På samme måte som andre influensere. De ser at de tjener penger på det. Antageligvis så klikker folk seg frem og tilbake og samhandler i meldinger som igjen gir kroner i kassa. 

Dette ble langt og kanskje litt klønete forklart men jeg tror ikke vi er så uenige som noen skal ha det til. 

For å snu litt på spørsmålet rundt bildet av foten - hvem har en gevinst av å publisere det bildet?

• Liker 4
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...