Orly Skrevet 12. september #51401 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (55 minutter siden): Jeg tror det lønner seg å dra piggene inn og lese hva jeg faktisk skriver. Jeg skriver ikke at hun definitivt kommer til å gjøre noe som helst, men at hun gjerne gjør det. Kanskje er det dialekt forskjeller i forståelsen av ordet gjerne, men så lang jeg vet så betyr det ikke at noe definitivt kommer til å skje, men at noen er tilbøyelig /positivt innstilt til å gjøre noe. Som er en antagelse jeg gjør basert på at SET ofte svarer på spørsmål om produkter - spesielt før dropp, og at Careless igjennom åpenhetsloven må svare på slike spørsmål. Pigger? Jeg spurte deg et spørsmål jeg, er vel i grunn du som har piggene ute.Det naturlige ville vært at det stå under produktene, ikke at man må spørre 11
GulleGull Skrevet 12. september #51402 Skrevet 12. september Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Eller bedriften kunne lagt ut relevant informasjon på bedriftens nettsider hvor det er normalt å finne den. I stedet for komme med info her og der som de rette kanskje får det med seg. Eller ikke. Ser du ikke problemet med å påstå at de er sertifisert uten å fremlegge dokumentasjon på det de påstår? Handler kanskje om å sluse engasjement og spm tll snapkanalen? 5 5
Anemoi Skrevet 12. september #51403 Skrevet 12. september GulleGull skrev (5 minutter siden): Handler kanskje om å sluse engasjement og spm tll snapkanalen? Det er akkurat det som er hele poenget!!! 👍🏻 4 4
elskersommer Skrevet 12. september #51404 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (18 minutter siden): Siden du lurer på om ullen er sertifisert, og etterspør informasjon om det, så oppfordrer jeg deg å gå til kilden og spørre. Så enkelt. Men det skaper vel lite å diskutere om, om man skal finne faktiske svar fra SET heller enn å anta ting. 🤷🏻♀️ Men burde det ikke ligge på careless sin hjemmeside om dette? Må kundene gjette seg til svaret? 9
GulleGull Skrevet 12. september #51405 Skrevet 12. september elskersommer skrev (7 minutter siden): Men burde det ikke ligge på careless sin hjemmeside om dette? Må kundene gjette seg til svaret? Selvfølgelig så burde produktinformasjon stå på nettsiden. Ser nå de har lagt inn haugevis av produkter som kommer snart, det er ikke mye ekstra jobb å legge inn hva produktene er laget av. Ingen god grunn til å vente til «siste minutt» før dropp. 9
Anemoi Skrevet 12. september #51406 Skrevet 12. september GulleGull skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig så burde produktinformasjon stå på nettsiden. Ser nå de har lagt inn haugevis av produkter som kommer snart, det er ikke mye ekstra jobb å legge inn hva produktene er laget av. Ingen god grunn til å vente til «siste minutt» før dropp. Det er akkurat det som er det spekulative og uprofesjonelle! Strategien er å sluse folk inn på snap - for der presenterer SET nyhetene og detaljene (og tjener cash). Og kanskje sier hun noe viktig, f.eks. om ull i ullklærne… 😉 6 2
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51407 Skrevet 12. september Anonym_2024 skrev (5 timer siden): Det er merkelig at hun kan si noe om at ullen er RWS sertifisert, men å opplyse om hvor mye ull det er i disse ullklærne, nei det får man ikke vite. Det er noe hun, om jeg ikke husker grundig feil, «diskuterte» med følgerne sine. Fordeler lg ulemper med valg av ulike ull kvaliteter og stoffsammensettning mtp egenskaper og slitestyrke. Når klærne er lansert kommer også, så vidt meg bekjent, også produktbeskrivelse og relevant informasjon om klærene også frem - før man eventuelt velger å kjøpe. Og det er vell helt vanlig praksis?
Sol Rampelyset Skrevet 12. september #51408 Skrevet 12. september Tråden er ryddet for persondebatt og brukerdebatt. Sol, admin. 1 1
GulleGull Skrevet 12. september #51409 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (Akkurat nå): Det er noe hun, om jeg ikke husker grundig feil, «diskuterte» med følgerne sine. Fordeler lg ulemper med valg av ulike ull kvaliteter og stoffsammensettning mtp egenskaper og slitestyrke. Når klærne er lansert kommer også, så vidt meg bekjent, også produktbeskrivelse og relevant informasjon om klærene også frem - før man eventuelt velger å kjøpe. Og det er vell helt vanlig praksis? Forstår ikke hvorfor produktbeskrivelsen først kommer på nettsiden en halvtime før dropp, når alt av produktbilder og pris ligger inne lenge før produktet legges ut for salg? 7
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51410 Skrevet 12. september Anemoi skrev (1 time siden): Jeg syns det er uheldig og lite profesjonelt at kunder må følge SET sin snap for å kunne holde seg oppdatert mtp ulike produkter og produktbeskrivelser. Typisk influensermarkedsføring og utidig at beskrivelser av klær kommer så kort tid før drop. Det hun sier på snap, fanges opp av noen, andre får det ikke med seg og må da spørre henne personlig på SoMe for å få informasjon. Det svarer hun på og gjør også den som spør til innhold hun kan bruke. Dette er en del av det parasosiale forholdet SET gjør absolutt alt for å holde ved like. Det er det SET er - en kommersiell påvirker som vil selge og tjene mest mulig. Unnskyld meg, men hallo?! Ingen som må holdte seg oppdatert på kolleksjonen hennes igjennom snapp. Om man ønsker å få et glimt av hvordan hun jobber med kolleksjonene sine før hun slipper produkter så kan man få det igjennom snapp. Kan du det med hvor enn du har kjøpt de klærne du har på deg nå? Mest sannsynlig ikke, men om du kjøpte klærne i en butikk så kunne du se på vaskelappen hva klærne var laget av og hvor. Det samme kan du med CL sine klær. Om du ville vite mer kunne du gått på hjemmesiden og lest om hvordan firmaet jobber med produksjon, som du kan hos CL. Om du kjøpte klærene på nett, så gjorde du det etter de var lansert, og kunne der forhåpentligvis finne den informasjonen du som kunde trengte for å ta en kjøpsbeslutning . Samme kan du hos CL, etter at klærene er lansert. Jeg ser virkelig ikke problemet annet enn at folk virker å ha lite å kverulere om. Informasjonen er tilgjengelig før kjøpstidspunktet. Husk; parasosiale forhold kan både være positive (at man har vennefølelser/-opplevelse av relasjonen) eller de kan være negative. Tror en del her kaster stein i glasshus når de snakker om parasosiale forhold.
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51411 Skrevet 12. september GulleGull skrev (12 minutter siden): Forstår ikke hvorfor produktbeskrivelsen først kommer på nettsiden en halvtime før dropp, når alt av produktbilder og pris ligger inne lenge før produktet legges ut for salg? Tipper det har noe med at produktene ikke ligger i nettbutikken for salg før, men at de er lagt inn annerledes teknisk i nettsiden. Men vet ikke hvilket system de har bygget nettsiden sin med, så kan ikke si sikkert. For de som ønsker å vite det, så får de uansett informasjonen før de går til kassen, så tenker problemet er minimalt.
Melkebart1 Skrevet 12. september #51412 Skrevet 12. september Durancell skrev (4 timer siden): Når støvlettene er like romslige som to 10-liters bøtter, er det ikke mye pent. En ting er å produsere bredere støvletter for de med kraftige legger.. Men assa, de der? Over knærne liksom? Ser veldig rart ut. Helt feil passform🙈 Her tetter hun ingen hull tror jeg! 3 3
GulleGull Skrevet 12. september #51413 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (1 minutt siden): Tipper det har noe med at produktene ikke ligger i nettbutikken for salg før, men at de er lagt inn annerledes teknisk i nettsiden. Men vet ikke hvilket system de har bygget nettsiden sin med, så kan ikke si sikkert. For de som ønsker å vite det, så får de uansett informasjonen før de går til kassen, så tenker problemet er minimalt. Det handler ikke om problem eller ikke, det handler om at man åpenbart klarer legge inn all info på nettsiden med unntak av hva klærne er laget av. Sist jeg redigerte nettside så legger man inn all tekst og bilder ganske enkelt i samme operasjon. Det får man i hvertfall fint overstyrt om det er systemet som legger det automatisk fra ett annet sted. Man kan legge det inn selv på nettsiden også. Handler om å være litt transparent som bedrift på hva man selger når man begynner annonsere det på nettsiden. Jeg regner med at de aller fleste av oss skjønner mekanismene med «dropp» og begrenset opplag. Da mister folk litt hue og tenker etterpå. Jeg har forbrukerperspektivet her. 3 8
GulleGull Skrevet 12. september #51414 Skrevet 12. september GulleGull skrev (6 minutter siden): Det handler ikke om problem eller ikke, det handler om at man åpenbart klarer legge inn all info på nettsiden med unntak av hva klærne er laget av. Sist jeg redigerte nettside så legger man inn all tekst og bilder ganske enkelt i samme operasjon. Det får man i hvertfall fint overstyrt om det er systemet som legger det automatisk fra ett annet sted. Man kan legge det inn selv på nettsiden også. Handler om å være litt transparent som bedrift på hva man selger når man begynner annonsere det på nettsiden. Jeg regner med at de aller fleste av oss skjønner mekanismene med «dropp» og begrenset opplag. Da mister folk litt hue og tenker etterpå. Jeg har forbrukerperspektivet her. Nå ser jeg det er kommet produktbeskrivelse på jakke og lue/votter som skal komme på søndag. Vet ikke om det lå der i sta når jeg sjekket. Men ikke på ulltøyet ennå. 4
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51415 Skrevet 12. september Anemoi skrev (1 time siden): Jeg syns det er uheldig og lite profesjonelt at kunder må følge SET sin snap for å kunne holde seg oppdatert mtp ulike produkter og produktbeskrivelser. Typisk influensermarkedsføring og utidig at beskrivelser av klær kommer så kort tid før drop. Det hun sier på snap, fanges opp av noen, andre får det ikke med seg og må da spørre henne personlig på SoMe for å få informasjon. Det svarer hun på og gjør også den som spør til innhold hun kan bruke. Dette er en del av det parasosiale forholdet SET gjør absolutt alt for å holde ved like. Det er det SET er - en kommersiell påvirker som vil selge og tjene mest mulig. Forresten, så bra at du påpeker hva en influenser er: en kommersiell påvirker som har som sin jobb å påvirke. Hun jobber på snapp for å skape innhold som snapp kan putt reklame innimellom for å få reklame inntekter, hun promoterer produkter, har salgsvinner til produkter hun liker, hun har rabattkoder og hun kan bruke kontoen til å ha direkte kontakt med kunder til CL. Genialt. Hun tjener penger på å markedsføre eget merke. Hun tjener mest på å ha fornøyde kunder, som snakker om produktene og anbefaler dem til venner og familie. Derfor er det viktig å pleie relasjonen til følgerne. Dette er det jo full åpenhet om, det er det det vil si å være influenser med eget merkenavn. Skjønner ikke hvorfor det blir påpekt som noe negativ, eller som om det er en skjult agenda, når den ikke er skjult eller forsøkt skjult av noen? Lik det eller ikke, SET er god, og hun har greid å skape seg et liv hvor hun har økonomisk frihet og kan være mer tilstede for barna.
Snublefot62 Skrevet 12. september #51416 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (1 minutt siden): Lik det eller ikke, SET er god, og hun har greid å skape seg et liv hvor hun har økonomisk frihet og kan være mer tilstede for barna. Økonomisk frihet og frihet fru blom. De har jo ikke råd til inventar til badene sine. Det kalles stormannsgalskap. 3 12
oss-to Skrevet 12. september #51417 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (26 minutter siden): Unnskyld meg, men hallo?! Ingen som må holdte seg oppdatert på kolleksjonen hennes igjennom snapp. Om man ønsker å få et glimt av hvordan hun jobber med kolleksjonene sine før hun slipper produkter så kan man få det igjennom snapp. Kan du det med hvor enn du har kjøpt de klærne du har på deg nå? Mest sannsynlig ikke, men om du kjøpte klærne i en butikk så kunne du se på vaskelappen hva klærne var laget av og hvor. Det samme kan du med CL sine klær. Om du ville vite mer kunne du gått på hjemmesiden og lest om hvordan firmaet jobber med produksjon, som du kan hos CL. Om du kjøpte klærene på nett, så gjorde du det etter de var lansert, og kunne der forhåpentligvis finne den informasjonen du som kunde trengte for å ta en kjøpsbeslutning . Samme kan du hos CL, etter at klærene er lansert. Jeg ser virkelig ikke problemet annet enn at folk virker å ha lite å kverulere om. Informasjonen er tilgjengelig før kjøpstidspunktet. Husk; parasosiale forhold kan både være positive (at man har vennefølelser/-opplevelse av relasjonen) eller de kan være negative. Tror en del her kaster stein i glasshus når de snakker om parasosiale forhold. Ang parasosiale forhold Positivt parasosialt forhold kan vere at du følgjer ein klesinfluensar, blir inspirert av stilval og tips, og føler ei slags tilknyting utan at det påverkar kjøpsbeslutningane dine negativt. Negativt parasosialt forhold kan vere at du føler at du må kjøpe alle plagg influensaren viser for å halde relasjonen oppe, eller fordi du er redd for å gå glipp av noko, noko som kan skape press og impulsinnkjøp. 4 4
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51418 Skrevet 12. september GulleGull skrev (2 minutter siden): Nå ser jeg det er kommet produktbeskrivelse på jakke og lue/votter som skal komme på søndag. Vet ikke om det lå der i sta når jeg sjekket. Men ikke på ulltøyet ennå. Vil tro at det andre kommer litt om litt. Kan også være en prioriteringssak, hvor de prioriterer å få opp produkt navn og bilde, før de etterfyller med produktbeskeivelse etter hvert. Mulig det ene kan importeres direkte fra et system og resten må manuelt legges til i etterkant? Husker jeg satt med et sånt system når jeg var student og jobbet deltid for et firma, kunne ikke tro hvor kronglete det skulle være å få lagt all informasjon fra ulike systemer over på nett og samtidig jobbe med SEO for hvert produkt. T.I.: SEO - search engine optimisation, for å gjøre produktet enklere for søkemotorene å oppdage.
Gjest Krissie92 Skrevet 12. september #51419 Skrevet 12. september oss-to skrev (1 minutt siden): Ang parasosiale forhold Positivt parasosialt forhold kan vere at du følgjer ein klesinfluensar, blir inspirert av stilval og tips, og føler ei slags tilknyting utan at det påverkar kjøpsbeslutningane dine negativt. Negativt parasosialt forhold kan vere at du føler at du må kjøpe alle plagg influensaren viser for å halde relasjonen oppe, eller fordi du er redd for å gå glipp av noko, noko som kan skape press og impulsinnkjøp. Kan også være at man har utviklet negative følelser over en person man ikke personlig kjenner. Men at man kan gå rundt å irritere seg over ting de har sagt gjort, ikke gjort. Bruke mye tid på å passe på at de oppfører seg, og gjerne finne sammen med andre som deler den samme opplevelsen..
GulleGull Skrevet 12. september #51420 Skrevet 12. september Krissie92 skrev (1 minutt siden): Kan også være at man har utviklet negative følelser over en person man ikke personlig kjenner. Men at man kan gå rundt å irritere seg over ting de har sagt gjort, ikke gjort. Bruke mye tid på å passe på at de oppfører seg, og gjerne finne sammen med andre som deler den samme opplevelsen.. fint om vi ikke begir oss videre ut på det som tråden blir stengt for. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå