Dupers Skrevet 8. september #51221 Skrevet 8. september Anemoi skrev (2 minutter siden): SET pakker i dag opp dunjakke og -kåpe. Hun forteller at de har innvendig og ikke utvendig knyting i livet. Og sier videre: Der har jo dere vært med på å beslutte her, det er derfor vi er litt forsinka. Skyldes forsinkelsen at hun lot følgerne tilbakemelde via 👍🏻👎🏻 hva slags snøring det skulle være??? Jeg husker jeg så dette, det var fort unnagjort. Så snakker hun om at dun er dyrt, og: Jeg føler det er litt risiko. Men jeg spurte dere, er dette noen vits å ta inn? Og hun fortalte at mange tilbakemeldte at 3599 for slik dunkåpe, det var billig! For de koster jo å produsere, og ikke bare litt, sier hun. Det virker nesten som om følgerne har et slags ansvar for salget, siden de har vært med og «designet»… Merkelig markedsføring, tenker jeg - men andre kan sikkert tolke dette annerledes. 😉😎 Jeg tenkte litt over dette en tidligere gang hun skulle selge noe som kom til å koste mye. Hvor hun la alt av ansvar over pp følgerne fordi følgerne sa det ikke var for dyrt. Det er jo ekstremt sårbart for nettroll. Hva om alle de hun mener hatet henne hadde gått sammen og sagt at *Nei. Det der er ikke for dyrt* slik at hun satte en pris såpass høy at varene ikke solgte. Hun stoler virkelig på alle disse følgerne sine. 10
Minimeg1234 Skrevet 8. september #51222 Skrevet 8. september Anemoi skrev (1 minutt siden): SET pakker i dag opp dunjakke og -kåpe. Hun sier at de har innvendig og ikke utvendig knyting i livet. Og sier videre: Der har jo dere vært med på å beslutte her, det er derfor vi er litt forsinka. Skyldes forsinkelsen at hun lot følgerne tilbakemelde via 👍🏻👎🏻 hva slags snøring det skulle være??? Jeg husker jeg så dette, det var fort unnagjort. Så snakker hun om at dun er dyrt, og: Jeg føler det er litt risiko. Men jeg spurte dere, er dette noen vits å ta inn? Og hun fortalte at mange tilbakemeldte at 3599 for slik dunkåpe, det var billig! For de koster jo å produsere, og ikke bare litt, sier hun. Det virker nesten som om følgerne har et slags ansvar for salget, siden de har vært med og «designet»… Merkelig markedsføring, tenker jeg - men andre kan sikkert tolke dette annerledes. 😉😎 Jeg kan jo si hva jeg tenkte og det var : «at hun tør å ta inn en så dyr jakke» Tenkte også at nå blir det mange produkter som skal selges hvordan skal hun få solgt dette. 3
Minimeg1234 Skrevet 8. september #51223 Skrevet 8. september Dupers skrev (2 minutter siden): Jeg tenkte litt over dette en tidligere gang hun skulle selge noe som kom til å koste mye. Hvor hun la alt av ansvar over pp følgerne fordi følgerne sa det ikke var for dyrt. Det er jo ekstremt sårbart for nettroll. Hva om alle de hun mener hatet henne hadde gått sammen og sagt at *Nei. Det der er ikke for dyrt* slik at hun satte en pris såpass høy at varene ikke solgte. Hun stoler virkelig på alle disse følgerne sine. Jeg tror ikke hun hører noe særlig på følgerne når det gjelder pris. Om det stemmer det du sier så er det en strategi og /eller sjargong hun har. 6
Vimsa84 Skrevet 8. september #51224 Skrevet 8. september Hadde ALDRI turt å kjøpe en så dyr jakke(eller noe annet for den saks skyld) fra det firmaet der. Om kvaliteten er som alt annet så er det virkelig bortkastede penger... Kjøper en fra mer seriøse aktører vil det være mye lettere å reklamere feks. 13 3
Sol Rampelyset Skrevet 8. september #51225 Skrevet 8. september Tråden er ryddet for krenkende innlegg og brukerdebatt. Sol, admin. 3 1
Outandabout Skrevet 8. september #51226 Skrevet 8. september oss-to skrev (2 timer siden): I mitt yrke har eg yrkesetiske retningslinjer å følgje, og om eg bryt dei kan eg miste autorisasjonen. Dette burde influensarar også. Om influensar skal vere eit yrke, må det innførast klare etiske og moralske forpliktelsar, særleg når det gjeld barn, som ikkje skal brukast som penge-maskinar eller reklameobjekt. I Noreg er det ikkje lov med barnearbeid. Bransjen må vere krystallklar på verktøya og retningslinjene dei brukar. Så vi som forbrukarar kan gjennkjenne og ta informerte valg. 👍👏 Støtter 100 prosent! 6 2
Totton Skrevet 8. september #51227 Skrevet 8. september Dupers skrev (12 minutter siden): Jeg tenkte litt over dette en tidligere gang hun skulle selge noe som kom til å koste mye. Hvor hun la alt av ansvar over pp følgerne fordi følgerne sa det ikke var for dyrt. Det er jo ekstremt sårbart for nettroll. Hva om alle de hun mener hatet henne hadde gått sammen og sagt at *Nei. Det der er ikke for dyrt* slik at hun satte en pris såpass høy at varene ikke solgte. Hun stoler virkelig på alle disse følgerne sine. Jeg kommer ikke til å kjøpe dunkåpen, ikke synes jeg den var fin, fasongen var ufeminin og fargen likte jeg heller ikke. Jeg har et par merker jeg foretrekker på yttertøy, og denne kåpen havner ikke på den listen. Men dyr var den ikke, synes jeg. Jeg kan ikke huske at jeg har kjøpt en vinterjakke til den prisen. 5 1
Stargaze Skrevet 8. september #51228 Skrevet 8. september Totton skrev (11 minutter siden): Men dyr var den ikke, synes jeg. Jeg kan ikke huske at jeg har kjøpt en vinterjakke til den prisen. Man får veldig mange fine dunjakker/kåper til 3000-4000, Av gode, anerkjente merker. 13
Totton Skrevet 8. september #51229 Skrevet 8. september Stargaze skrev (8 minutter siden): Man får veldig mange fine dunjakker/kåper til 3000-4000, Av gode, anerkjente merker. Absolutt. Men som jeg skrev, så har jeg to favorittmerker som jeg kjøper. Alle kjøper det de selv ønsker. 1 3
Ellenn Skrevet 8. september #51230 Skrevet 8. september Anemoi skrev (2 timer siden): Triller de terning når de setter størrelse på klærne? I følge SE har hun på seg M, og den passer over hoftene, men hun burde hatt L for hun er egentlig en XL 🤔 One size fits all..? 13
JojoMoyes Skrevet 8. september #51231 Skrevet 8. september Ellenn skrev (11 minutter siden): Triller de terning når de setter størrelse på klærne? I følge SE har hun på seg M, og den passer over hoftene, men hun burde hatt L for hun er egentlig en XL 🤔 One size fits all..? Tror de rullerer mellom å kaste dartpiler på str og triller terning ja 🤦🏼♀️🤷🏼♀️hadde ikke stolt på de str tabellene der etter all negativ tilbakemelding fra kjøpere. 15
Donnap Skrevet 8. september #51232 Skrevet 8. september Vimsa84 skrev (3 timer siden): Hadde ALDRI turt å kjøpe en så dyr jakke(eller noe annet for den saks skyld) fra det firmaet der. Om kvaliteten er som alt annet så er det virkelig bortkastede penger... Kjøper en fra mer seriøse aktører vil det være mye lettere å reklamere feks. Ikke jeg heller. Hun sier kvaliteten er bra, men det vet man ingenting om før jakkene er brukt over tid. Greit at noen har råd til å kjøpe en jakke til den prisen, men tror det er få som kjøper en jakke til 3500 kroner når man ikke aner kvaliteten på den. Mange vet hvor dårlig kvalitet det har vært på mye av klærne derfra ,og når det i tillegg er dårlig kundeservice, så er det jammen meg ett sjansespill. Ser for meg at feks jakkene lekker dun, som jeg selv har opplevd på langt billigere jakker, hva gjør kundeservice med det, må man tette hullene selv? Careless har såvidt jeg vet ikke ett sted de tar inn klær for reparasjon. 10
Inga-pinga Skrevet 9. september #51233 Skrevet 9. september Når hun nå lanserer ull og dun er jeg spent på om disse er merket med etisk dyrevelferd. Noen som følger henne som vet om hun har nevnt noe om dette? 5 9
Snublefot62 Skrevet 9. september #51234 Skrevet 9. september Inga-pinga skrev (Akkurat nå): Når hun nå lanserer ull og dun er jeg spent på om disse er merket med etisk dyrevelferd. Noen som følger henne som vet om hun har nevnt noe om dette? Jeg tviler på at det er et tema der. 2 9
Maiken2025 Skrevet 9. september #51235 Skrevet 9. september Inga-pinga skrev (1 time siden): Når hun nå lanserer ull og dun er jeg spent på om disse er merket med etisk dyrevelferd. Noen som følger henne som vet om hun har nevnt noe om dette? Blir det også laget i Kina ?
Bibbi_ Skrevet 9. september #51236 Skrevet 9. september Donnap skrev (8 timer siden): Ikke jeg heller. Hun sier kvaliteten er bra, men det vet man ingenting om før jakkene er brukt over tid. Greit at noen har råd til å kjøpe en jakke til den prisen, men tror det er få som kjøper en jakke til 3500 kroner når man ikke aner kvaliteten på den. Mange vet hvor dårlig kvalitet det har vært på mye av klærne derfra ,og når det i tillegg er dårlig kundeservice, så er det jammen meg ett sjansespill. Ser for meg at feks jakkene lekker dun, som jeg selv har opplevd på langt billigere jakker, hva gjør kundeservice med det, må man tette hullene selv? Careless har såvidt jeg vet ikke ett sted de tar inn klær for reparasjon. Hadde aldri kjøpt en jakke til 3500 kr fra et ukjent merke. Skal jeg bruke så mye penger på en jakke skal det være fra et kjent merke man vet har god kvalitet. Og alle vet at kvaliteten hos Careless er jevnt dårlig. 3 7
Inga-pinga Skrevet 9. september #51237 Skrevet 9. september (endret) Maiken2025 skrev (3 timer siden): Blir det også laget i Kina ? Har ingen info, men ull og dun produksjon kan foregå på grusomme måter.. Endret 9. september av Inga-pinga 2 7
Maiken2025 Skrevet 9. september #51238 Skrevet 9. september Inga-pinga skrev (48 minutter siden): Har ingen info, men ull og dun oroduksjon gan foregår på grusomme måter.. Ja vet😢 2
oss-to Skrevet 9. september #51239 Skrevet 9. september Maiken2025 skrev (3 minutter siden): Ja vet😢 nordiskprodusert ull og dun betyr betre dyrevelferd, lågare miljøavtrykk, høg kvalitet og styrking av lokal kultur og næringsliv. dette ein unformasjon forbrukarar bør være medviten om. 10
elskersommer Skrevet 9. september #51240 Skrevet 9. september Maiken2025 skrev (2 timer siden): Blir det også laget i Kina ? Jeg har ikke hørt hun si noe om hvor de skal bli produsert men har ikke hørt hun nevne noe om att hun bruker andre fabrikker en den som ligger i Kina. Så jeg tror nok att disse dunjakke blir produsert der 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå