elskersommer Skrevet 28. mars #42541 Del Skrevet 28. mars Bibbi_ skrev (9 minutter siden): Fram til nå har hun vel bare ledd av at hun har lagt på seg mye?! Ja det gjør hun. Hun ler hver gang hun går på vekta. Bortforklarer alt og gjør alt for å normalisere att hun har lagt på seg 25 kg. Eller hvor mye det er. Jeg ser for meg att mange av disse meldingene går på at folk mener hun bør ta glukose test når vi ser hvor mye hun har gått opp. Pluss att hun har mye hodepine som hun mener er pga lite mat eller ankler som er hovne. Å i går tar hun bilen i ett nydelig vær for å kjøre 300 meter🙄 ja hun skulle på butikken etter frisøren. Men hva med og gå de 300 m tilbake. Mange reagerer nok på alt dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 28. mars #42542 Del Skrevet 28. mars arnoyb skrev (5 minutter siden): Men så kan man jo se kommentarene her inne, så er det vell ikke vanskelig å tro at de kanskje mottar noen stygge meldinger 🤷♀️ Hva skriver folk her inne som er stygge? Om du ser det så håper jeg du sier ifra til admin slik at de slettes Du må gjerne komme med eksempler som er stygge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 28. mars #42543 Del Skrevet 28. mars elskersommer skrev (15 minutter siden): Hva skriver folk her inne som er stygge? Om du ser det så håper jeg du sier ifra til admin slik at de slettes Du må gjerne komme med eksempler som er stygge Jeg rapporterer inn selvfølgelig. De eksemplene jeg kom med i ste er ting som er skrevet her men slettet. Det som nesten er værre er at den styggeste om den feite ræva hennes hadde noe sånt som sju tommel opp før den blei fjerna. Så mange så kommentaren å følte den var så bra at de måtte like den. Å så skal vi i neste innlegg håpe influenserne leser her og kan lære noe. Da må det faktisk være mer konstruktivt og saklig enn som så, 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 28. mars #42544 Del Skrevet 28. mars elskersommer skrev (1 time siden): Ja det gjør hun. Hun ler hver gang hun går på vekta. Bortforklarer alt og gjør alt for å normalisere att hun har lagt på seg 25 kg. Eller hvor mye det er. Jeg ser for meg att mange av disse meldingene går på at folk mener hun bør ta glukose test når vi ser hvor mye hun har gått opp. Pluss att hun har mye hodepine som hun mener er pga lite mat eller ankler som er hovne. Å i går tar hun bilen i ett nydelig vær for å kjøre 300 meter🙄 ja hun skulle på butikken etter frisøren. Men hva med og gå de 300 m tilbake. Mange reagerer nok på alt dette Jeg tenker folk blir bekymret og det er der de «stygge» meldingene kommer fra, men hadde vært interessant å se de stygge meldingene da om det er meldinger som egentlig er skrevet pga det eller bare er reinspikka ondsinnet. Hun velger jo å vise frem bekymringsverdige ting og det vil bli snakket om så lenge hun legger det offentlig ut. Det er jo ikke bare hun i denne situasjonen også en «uskyldig» baby som er helt prisgitt mors valg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 28. mars #42545 Del Skrevet 28. mars (endret) elskersommer skrev (1 time siden): Ja det gjør hun. Hun ler hver gang hun går på vekta. Bortforklarer alt og gjør alt for å normalisere att hun har lagt på seg 25 kg. Eller hvor mye det er. Jeg ser for meg att mange av disse meldingene går på at folk mener hun bør ta glukose test når vi ser hvor mye hun har gått opp. Pluss att hun har mye hodepine som hun mener er pga lite mat eller ankler som er hovne. Å i går tar hun bilen i ett nydelig vær for å kjøre 300 meter🙄 ja hun skulle på butikken etter frisøren. Men hva med og gå de 300 m tilbake. Mange reagerer nok på alt dette 33 kg har hun lagt på seg nå, og hun har igjen ca 9 uker Endret 28. mars av Tessa12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 28. mars #42546 Del Skrevet 28. mars arnoyb skrev (1 time siden): Jeg rapporterer inn selvfølgelig. De eksemplene jeg kom med i ste er ting som er skrevet her men slettet. Det som nesten er værre er at den styggeste om den feite ræva hennes hadde noe sånt som sju tommel opp før den blei fjerna. Så mange så kommentaren å følte den var så bra at de måtte like den. Å så skal vi i neste innlegg håpe influenserne leser her og kan lære noe. Da må det faktisk være mer konstruktivt og saklig enn som så, Det er jeg enig i.. men nå har vi admin her for att de kan fjerne slikt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 28. mars #42547 Del Skrevet 28. mars «Vekten øker ofte mest i siste del av svangerskapet. Det kan være uheldig å legge på seg veldig mye i svangerskapet, og du bør fokusere på å spise sunt. Stor vektøkning i svangerskapet øker risikoen for svangerskapsforgiftning, for å føde et stort barn, og for at barnet senere i livet skal bli overvektig.» https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/normal-vektokning-i-svangerskapet 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 28. mars #42548 Del Skrevet 28. mars elskersommer skrev (2 minutter siden): Det er jeg enig i.. men nå har vi admin her for att de kan fjerne slikt Det har vi. Men slike kommentarer gjør at jeg ikke har vanskelig for å tro at hun får noen stygge kommentarer innimellom. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 28. mars #42549 Del Skrevet 28. mars GulleGull skrev (16 minutter siden): Jeg tenker folk blir bekymret og det er der de «stygge» meldingene kommer fra, men hadde vært interessant å se de stygge meldingene da om det er meldinger som egentlig er skrevet pga det eller bare er reinspikka ondsinnet. Hun velger jo å vise frem bekymringsverdige ting og det vil bli snakket om så lenge hun legger det offentlig ut. Det er jo ikke bare hun i denne situasjonen også en «uskyldig» baby som er helt prisgitt mors valg. Jeg klarer liksom ikke å stole på att dette er så onde meldinger hun får. Men så lenge man legger ut så mye som disse influencere gjør så må de forvente noe meldinger som ikke er bare kos og søtt 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 28. mars #42550 Del Skrevet 28. mars GulleGull skrev (3 minutter siden): «Vekten øker ofte mest i siste del av svangerskapet. Det kan være uheldig å legge på seg veldig mye i svangerskapet, og du bør fokusere på å spise sunt. Stor vektøkning i svangerskapet øker risikoen for svangerskapsforgiftning, for å føde et stort barn, og for at barnet senere i livet skal bli overvektig.» https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/normal-vektokning-i-svangerskapet Hun påpeker att hun IKKE har spist bare sukker og usunt kosthold i svangerskapet 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 28. mars #42551 Del Skrevet 28. mars GulleGull skrev (1 minutt siden): «Vekten øker ofte mest i siste del av svangerskapet. Det kan være uheldig å legge på seg veldig mye i svangerskapet, og du bør fokusere på å spise sunt. Stor vektøkning i svangerskapet øker risikoen for svangerskapsforgiftning, for å føde et stort barn, og for at barnet senere i livet skal bli overvektig.» https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/normal-vektokning-i-svangerskapet Nå legger man "normalt på seg 8-15 kg eller noe sånt. SE har lagt på seg mer enn dette. Når hun ikke er gjennomsnittlig der er det vell ikke utenkelig at hun ikke gjør "som alle andre" i siste del av svangerskapet. Jeg sliter litt med å skjønne denne enorme fokusen på vekta. Det er diskutert opp og ned. Hun har oppfølging av jordmor, hos lege og tar glukosebelastning, hun dro på legevakta når ting kjentes feil. Hva er det man håper på å oppnå med nok en gang å legge ut hva som er gjennomsnittet for gravide osv? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 28. mars #42552 Del Skrevet 28. mars arnoyb skrev (3 minutter siden): Det har vi. Men slike kommentarer gjør at jeg ikke har vanskelig for å tro at hun får noen stygge kommentarer innimellom. Hun kommer garantert til og legge ut noe eksempler.. så får vi se hva de inneholder 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 28. mars #42553 Del Skrevet 28. mars elskersommer skrev (2 minutter siden): Jeg klarer liksom ikke å stole på att dette er så onde meldinger hun får. Men så lenge man legger ut så mye som disse influencere gjør så må de forvente noe meldinger som ikke er bare kos og søtt Med denne tankegangen så må vi jo også forvente at med så mange influensere og snappere der ute, at noen ikke følger reglene helt uten at det er så ille. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 28. mars #42554 Del Skrevet 28. mars (endret) arnoyb skrev (12 minutter siden): Nå legger man "normalt på seg 8-15 kg eller noe sånt. SE har lagt på seg mer enn dette. Når hun ikke er gjennomsnittlig der er det vell ikke utenkelig at hun ikke gjør "som alle andre" i siste del av svangerskapet. Jeg sliter litt med å skjønne denne enorme fokusen på vekta. Det er diskutert opp og ned. Hun har oppfølging av jordmor, hos lege og tar glukosebelastning, hun dro på legevakta når ting kjentes feil. Hva er det man håper på å oppnå med nok en gang å legge ut hva som er gjennomsnittet for gravide osv? Er det meg du spør? Nå er vel vekt fokus fordi det er det SET er opptatt av? Hva vet hun eller vi om hun ikke legger på seg mer nå siste 2 månedene? Som sagt jeg følger ikke henne på snap og ser ikke om hun legger ut at hun prøver ta litt mer sunne valg for å unngå en ytterligere vektoppgang eller helserisiko. Det beste er jo å prøve unngå få så store helseproblemer at man må på legevakta eller får svangerskapsdiabetes -da er det liksom litt for sent. Jeg har heller ikke bidratt i en diskusjon om hva som er gjennomsnittsvekt tidligere eller sett det har vært diskutert , jeg linket til artikkelen fordi det står mye mer der om risiko ved både under og overvekta ikke bare for mor men for baby også. Endret 28. mars av GulleGull La til tekst 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 28. mars #42555 Del Skrevet 28. mars arnoyb skrev (13 minutter siden): Det har vi. Men slike kommentarer gjør at jeg ikke har vanskelig for å tro at hun får noen stygge kommentarer innimellom. Det tror jeg nok at hun og kan gjøre. Men det er en del av risikoen når man ønsker å være offentlig og dele alt av det private man har, og gjerne provosere noen i samme slengen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 28. mars #42556 Del Skrevet 28. mars GulleGull skrev (9 minutter siden): Er det meg du spør? Nå er vel vekt fokus fordi det er det SET er opptatt av? Hva vet hun eller vi om hun ikke legger på seg mer nå siste 2 månedene? Som sagt jeg følger ikke henne på snap og ser ikke om hun legger ut at hun prøver ta litt mer sunne valg for å unngå en ytterligere vektoppgang eller helserisiko. Det beste er jo å prøve unngå få så store helseproblemer at man må på legevakta eller får svangerskapsdiabetes -da er det liksom litt for sent. Jeg har heller ikke bidratt i en diskusjon om hva som er gjennomsnittsvekt tidligere eller sett det har vært diskutert , jeg linket til artikkelen fordi det står mye mer der om risiko ved både under og overvekta ikke bare for mor men for baby også. Ja jeg skjønner ikke hva poenget ditt er. Vi kan spekulere oss blå, men hva som skjer videre med hennes vekt må man vente å se. Tror du hun ikke vet om risikoen? At alt helsepersonell ikke sier noe? Jeg har ikke påstått at du har diskutert gjennomsnittsvekt, men jeg prøvde og poengtere at hennes svangerskap ikke er typisk, så da er det jo mulig at slutten av det heller ikke vil være det. SE har vell vektfokus som alle andre, at hun har delt vekt er jo som hun har nevnt for at hun ikke synes det er gøy å legge på seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 28. mars #42557 Del Skrevet 28. mars Snublefot62 skrev (8 minutter siden): Det tror jeg nok at hun og kan gjøre. Men det er en del av risikoen når man ønsker å være offentlig og dele alt av det private man har, og gjerne provosere noen i samme slengen. Men det er jo fortsatt ikke greit, så da må det da være okey og påpeke disse meldingene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 28. mars #42558 Del Skrevet 28. mars (endret) arnoyb skrev (9 minutter siden): Ja jeg skjønner ikke hva poenget ditt er. Vi kan spekulere oss blå, men hva som skjer videre med hennes vekt må man vente å se. Tror du hun ikke vet om risikoen? At alt helsepersonell ikke sier noe? Jeg har ikke påstått at du har diskutert gjennomsnittsvekt, men jeg prøvde og poengtere at hennes svangerskap ikke er typisk, så da er det jo mulig at slutten av det heller ikke vil være det. SE har vell vektfokus som alle andre, at hun har delt vekt er jo som hun har nevnt for at hun ikke synes det er gøy å legge på seg. Jeg spekulerer ikke, like lite som du spekulerer😅 men linken jeg la ut var bare en henvisning til off kilde om hva som er usunt i ett svangerskap, så der har du poenget mitt, beklager om det er lagt ut før eller er ferdig diskutert i dine øyne.. Tviler ikke på at hun blir fulgt opp, men vi vet jo ikke hva som blir sagt eller ikke av jordmor eller SET under møte med helsepersonell, derfor blir det lett spekulasjoner. Tviler jo på at de heier frem ballerinakjeks og loff som ett fullgod ernæring under svangerskap.. men håper hun har regulert det inn nå som hun har blitt bra fra kvalmen . Endret 28. mars av GulleGull La til tekst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 28. mars #42559 Del Skrevet 28. mars GulleGull skrev (1 minutt siden): Jeg spekulerer ikke, like lite som du spekulerer😅 men linken jeg la ut var bare en henvisning til off kilde om hva som er usunt i ett svangerskap, så der har du poenget mitt, beklager om det er lagt ut før eller er ferdig diskutert i dine øyne.. Tviler ikke på at hun blir fulgt opp, men vi vet jo ikke hva som blir sagt eller ikke av jordmor eller SET under møte med helsepersonell, derfor blir det lett spekulasjoner. Poenget er at vi ikke vet hvordan det utvikler seg. Jeg synes det å diskutere kropp og vekt generelt er en uting, så jeg klarer ikke helt skjønne at dette med kg skal blusse opp hele tiden. Når det ofte slenges på en kommentar om at hun puster og peser så blir det litt sånn at den store bekymringa for barnet virker som forkledd fatshame for meg 🤷♀️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 28. mars #42560 Del Skrevet 28. mars arnoyb skrev (9 minutter siden): Men det er jo fortsatt ikke greit, så da må det da være okey og påpeke disse meldingene. Er mye som ikke er greit. Men slik vil det være så lenge vi har sosiale medier. Vil man ikke ha dumme tilbakemeldinger så må man faktisk slutte og dele alt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå