Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

LivEinar skrev (25 minutter siden):

CL-skjorta koster 1499 kr, når det er under 1500 slipper firmaet å betale frakt…
Jeg har sett gjennom de dyrere og fargerike Embla-skjortene, syns de er mye finere enn CL-skjorta. Utvalget er veldig stort, snittet er bra. Dermed blir det mye lettere å finne noe som står i stil til mange ulike bunader.
Men det er jo en privatsak om man vil spare og kjøpe den billigste på markedet, her satser nok SET på at folk gjør det. 

Det er heller ikke uvanlig at bedrifter legger seg sånn i pris. Da satser man på at de betaler frakten eller plukker med seg et ekstra plagg for å få gratis frakt. Ganske vanlig salgsteknikk det der. 

Folk bryr seg kanskje ikke så mye om snitt når den uansett skal pakkes ned i et bunadskjørt og under en vest? Aner ikke jeg. Jeg er tradisjonell og hadde brukt linskjorta jeg arvet etter bestemor, er også for gjerrig for å bruke 1500,- eller 4000,- på ny skjorte til bunaden. Men her er vi forskjellig og folk får gjøre som de vil 😅 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SET sin festskjorte kommer i til sammen fire ulike mønstre (se vedlagte bilde fra hennes snap). Antagelig har hun funnet alle fire mønstrene på Shutterstock (eller en annen plattform) der designere kan legge ut og selge sine produkter. 

Man kan vel også se for seg at de andre mønstrene i CL-klærne er kjøpt inn på samme måten. Det er formelt legalt, men hva ligger det da i at SET har designet klærne til CL?
Jeg bare undres…

IMG_9238.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (12 minutter siden):

SET sin festskjorte kommer i til sammen fire ulike mønstre (se vedlagte bilde fra hennes snap). Antagelig har hun funnet alle fire mønstrene på Shutterstock (eller en annen plattform) der designere kan legge ut og selge sine produkter. 

Man kan vel også se for seg at de andre mønstrene i CL-klærne er kjøpt inn på samme måten. Det er formelt legalt, men hva ligger det da i at SET har designet klærne til CL?
Jeg bare undres…

IMG_9238.jpeg

Hun har vel alltid hatt en designer som jobber for seg og eier designet. Det hu gjør er å å velge design og tweake på småting her og der for at det skal passe hennes kroppstype. Når det kommer til mønster så tipper jeg på at det har med leverandøren til fabrikken som tilbyr disse stofftypene.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (26 minutter siden):

Jeg bare undres…

IMG_9238.jpeg

Dette tror jeg blir spennende !

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (9 timer siden):

Den sekten er som en minoritet i landet, og har dermed rett til å bære eget flagg og ha på (trygde)bunaden sin!

Det burde vært lovfesta 😅 i tillegg så viser kulturen at de har mye morro i å gjør narr av vanlig folk dersom de har andre meninger enn SE, jaggu minner det om diktatur, just sayin 🙊

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (1 time siden):

Jeg bare undres…

IMG_9238.jpeg

De flipflopsene der finner du allerede på Temu og lignende. Gleder meg til å se de mest ihugga ha på seg alt fra den nyeste «kolleksjonen» på en og samme tid😂

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Debbie M skrev (3 minutter siden):

Det burde vært lovfesta 😅 i tillegg så viser kulturen at de har mye morro i å gjør narr av vanlig folk dersom de har andre meninger enn SE, jaggu minner det om diktatur, just sayin 🙊

Haha ja! Og så må de ha et slagord og heiarop. Jeg foreslår «Fett til Folket»😂

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (6 minutter siden):

Haha ja! Og så må de ha et slagord og heiarop. Jeg foreslår «Fett til Folket»😂

Meget godt forslag , tykk som hun er blitt 🤑

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (1 time siden):

Jeg bare undres…

IMG_9238.jpeg

Katastrofe 🙈😂

Den hvite skjorta i lin eller bomull, skal, selv om den av og til har farger i broderiet, være såpass anonym at broderiene på bunaden kan få den oppmerksomheten den fortjener 🥰 men, dette blir jo helt katastrofe, kan vi ikke be henne prøve med sin lyse Oslo-bunad? Det hadde vært utrolig morsomt å sett, den blasse bunaden med trykk og komposisjon fra hel*ete 😂😂😂

17.mai er jo ingenting annet enn en festdag, mengden av frivillige klovner i klamme CL skjorter håper jeg at jeg får nyte! 

ps! Jeg tar med popcorn ! 🍿🍿🍿😂

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (8 minutter siden):

De flipflopsene der finner du allerede på Temu og lignende. Gleder meg til å se de mest ihugga ha på seg alt fra den nyeste «kolleksjonen» på en og samme tid😂

De flippflopsene skal sikkert brukes som festdrakt/bunadsko🙄

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debbie M skrev (1 minutt siden):

Katastrofe 🙈😂

Den hvite skjorta i lin eller bomull, skal, selv om den av og til har farger i broderiet, være såpass anonym at broderiene på bunaden kan få den oppmerksomheten den fortjener 🥰 men, dette blir jo helt katastrofe, kan vi ikke be henne prøve med sin lyse Oslo-bunad? Det hadde vært utrolig morsomt å sett, den blasse bunaden med trykk og komposisjon fra hel*ete 😂😂😂

17.mai er jo ingenting annet enn en festdag, mengden av frivillige klovner i klamme CL skjorter håper jeg at jeg får nyte! 

Bunadskjorte i 100% tencel🙈 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debbie M skrev (13 minutter siden):

Katastrofe 🙈😂

Hun har en hvit Lundeby-bunad😉

Men seriøst, er det noen her som skjønner hvilke bunader de jallaskjortene er tiltenkt å matche eller?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemor1982 skrev (1 minutt siden):

Hun har en hvit Lundeby-bunad😉

Men seriøst, er det noen her som skjønner hvilke bunader de jallaskjortene er tiltenkt å matche eller?

Ingen, de er stygge som fy! Tenker med grøss på keless gjengen som skal ødelegge bunadene sine med de grusomme kina skjortene. Polyester blir sikkert digg under en varm ull bunad..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minlillelykke skrev (4 minutter siden):

Ingen, de er stygge som fy! Tenker med grøss på keless gjengen som skal ødelegge bunadene sine med de grusomme kina skjortene. Polyester blir sikkert digg under en varm ull bunad..

Disse er laget av tencel, ikke polyester, så sånn sett så er de jo ikke sååå ille, men pene er de ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (1 time siden):

Hun har vel alltid hatt en designer som jobber for seg og eier designet. Det hu gjør er å å velge design og tweake på småting her og der for at det skal passe hennes kroppstype. Når det kommer til mønster så tipper jeg på at det har med leverandøren til fabrikken som tilbyr disse stofftypene.

Dette skurrer… 

CL har egen/egne designere som eier designet, SET bare velger mellom ulike forslag som legges fram for henne + er avhengig av hvilke stoff og mønster en fabrikk tilbyr. Og så gjør hun kun små justeringer på klærne. Det høres ut som om hun er veldig begrensa alle veier, men slik er det kanskje. 

Det som skurrer, blir frasene som SET stadig gjentar til følgerne: 

Dette har VI skapt samme. VI er har produsert noe i LAG. 
DERE har medvirket. DERE har vært viktige i å lage disse klærne sammen sammen med meg. 
Jeg er så rørt av alle som er en del av dette universet vi har skapt sammen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tessa12 skrev (4 minutter siden):

Disse er laget av tencel, ikke polyester, så sånn sett så er de jo ikke sååå ille, men pene er de ikke.

Samme tette stoffet. Bare ett finere navn. Jeg hadde ikke orket bomull under min. Kun lin som duger, det puster skikkelig

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KarateHagemor skrev (41 minutter siden):

Meget godt forslag , tykk som hun er blitt 🤑

Nettopp🤭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minlillelykke skrev (14 minutter siden):

Samme tette stoffet. Bare ett finere navn. Jeg hadde ikke orket bomull under min. Kun lin som duger, det puster skikkelig

Alt er bedre enn plastik , er kun lin som duger 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (41 minutter siden):

De flippflopsene skal sikkert brukes som festdrakt/bunadsko🙄

Du er garantert inne på noe der. De passer perfekt til trygdebunaden hun «designet» ifjor… Og så er de sikkert komfortable å subbe rundt i når man veier 120 kg og sliter med å få på seg sko.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...