LivEinar Skrevet 29. oktober 2024 #38261 Del Skrevet 29. oktober 2024 På litt sikt vil man nok få et lovverk for å beskytte barn bedre i sosiale medier, inkludert at det blir forbudt for influensere å eksponere sine barn. I 2023 gikk det en debatt om dette, da partiet Venstre la fram et forslag om å forby foreldre å publisere personopplysninger om barn for kommersielle formål, se vedlagte lenke. Da gikk Kristin Gjelsvik ut og støttet forslaget, og skreiv blant anna at enkelte influensere bruker barna sine i kommersielle sammenhenger som mange tjener penger på. Sebastian Solberg uttalte (min utheving): «Vi har mange eksempler på store profiler som roper høyt om dette, men selv publiserer bilder av barnets bakhode eller sitter i en podkast og snakker om livssituasjonen til barnet sitt, forklarer trebarnsfaren.» Dette er et viktig poeng Når det gjelder SET på snap, hun har laga seg en definisjon på eksponering som sier at så lenge ikke barnets ansikt vises, er det greit. Dette passer henne, hun tjener masse snap-penger på utlevering av barns liv, nå fra unnfangelsen av. https://www.nettavisen.no/livsstil/forslaget-om-foreldre-og-barn-splitter-kjendisene-hvor-gar-grensen/s/5-95-849122#am-comments 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 29. oktober 2024 #38262 Del Skrevet 29. oktober 2024 Nok et salg på kjøpe selge siden på Facebook, hvor det er feilproduksjon. Jeg klarer ikke å forstå at bedriftseieren sier det er så god kvalitet, derfor må alt prises så høyt. Dette ser jo ikke bra ut. Har i det siste kommet over noen få som begynner å få øya opp for hvor dårlig kvalitet det egentlig er på klær fra Careless. Håper enda fler får opp øya 🤞 Skjermbilde fra kjøpe selge på Facebook 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 29. oktober 2024 #38263 Del Skrevet 29. oktober 2024 Alle som klager og bruker mye tid på influenseren her bidrar jo til penger i hennes kasse. Virker ut som det er ganske mye informasjon man sitter på her inne og det får man ikke bare ved å klikke seg tilfeldig inn. Så ønsker man ikke at nevnte influenser skal gjøre det så bra og få klikk, begynn med dere selv. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 29. oktober 2024 #38264 Del Skrevet 29. oktober 2024 (endret) MiominMio skrev (31 minutter siden): Alle som klager og bruker mye tid på influenseren her bidrar jo til penger i hennes kasse. Virker ut som det er ganske mye informasjon man sitter på her inne og det får man ikke bare ved å klikke seg tilfeldig inn. Så ønsker man ikke at nevnte influenser skal gjøre det så bra og få klikk, begynn med dere selv. Og så bidrar man til at noen endelig får øya opp for dårlig kvalitet og en mindre profesjonell bedrifteier 👍 Eneste gangene jeg klikker inn på SE på snap er når jeg skriver noe til henne. Og det er gjerne fordi noen har tatt skjermbilde og lagt ut her, eller jeg ser bilde på utforsk på snap. Og dessuten, kommer ikke til å slutte og diskutere her uansett hva forsvarerene hennes måtte mene. Det er den eneste måten å få frem all dri... Careless og SE driver med. Endret 29. oktober 2024 av Bibbi_ 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet 29. oktober 2024 #38265 Del Skrevet 29. oktober 2024 MiominMio skrev (1 time siden): Alle som klager og bruker mye tid på influenseren her bidrar jo til penger i hennes kasse. Virker ut som det er ganske mye informasjon man sitter på her inne og det får man ikke bare ved å klikke seg tilfeldig inn. Så ønsker man ikke at nevnte influenser skal gjøre det så bra og få klikk, begynn med dere selv. Det er også et godt poeng, vi bidrar med penger i kassa ved å sitte her inne å gi Sara Emilie flere klikk og mer eksponering. Men det er også et poeng i å diskutere det kritikkverdige rundt offentlige personer, men hva som faktisk er kritikkverdig er gjerne et definisjonsspørsmål. Til tidligere innlegg fra Snublefot, jeg har ikke definert hele tråden basert på et innlegg, da må du lese det jeg skrev om igjen. Jeg har derimot skrevet at det ene innlegget og alle dets positive reaksjoner definerer en andel av tråden. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 29. oktober 2024 #38266 Del Skrevet 29. oktober 2024 Roe skrev (1 minutt siden): Det er også et godt poeng, vi bidrar med penger i kassa ved å sitte her inne å gi Sara Emilie flere klikk og mer eksponering. Men det er også et poeng i å diskutere det kritikkverdige rundt offentlige personer, men hva som faktisk er kritikkverdig er gjerne et definisjonsspørsmål. Til tidligere innlegg fra Snublefot, jeg har ikke definert hele tråden basert på et innlegg, da må du lese det jeg skrev om igjen. Jeg har derimot skrevet at det ene innlegget og alle dets positive reaksjoner definerer en andel av tråden. Som også er bare tull, og stråmann argumentasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 29. oktober 2024 #38267 Del Skrevet 29. oktober 2024 Jeg bidrar nok til att hun får penger i kassa(desverre). Men jeg kommer aldri til å gi meg på dette med umerket reklame og brudd på alkoholloven. Nå sier det seg selv at det med alkoholloven kommer hun ikke til og bryte på en stund. Men hvorfor skal jeg som forbruker godta at hun bryter lover og regler hver eneste dag? Hvorfor skal vi bare la influencere styre på og gjøre som de selv vil. Når vi er kritiske så får vi beskjed om at vi er misunnelige,sjalu,vi skal passe våre egne saker og vil bare SE noe vondt. Nei jeg vil ikke henne noe vondt.. Nå har jeg ligget litt i dvale når det kommer til det og melde inn men nå vet jeg det kommer til og komme masse umerket reklame fremover. Hus og 1-2 barn ekstra koster penger. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finmia Skrevet 29. oktober 2024 #38268 Del Skrevet 29. oktober 2024 elskersommer skrev (6 minutter siden): Jeg bidrar nok til att hun får penger i kassa(desverre). Men jeg kommer aldri til å gi meg på dette med umerket reklame og brudd på alkoholloven. Nå sier det seg selv at det med alkoholloven kommer hun ikke til og bryte på en stund. Men hvorfor skal jeg som forbruker godta at hun bryter lover og regler hver eneste dag? Hvorfor skal vi bare la influencere styre på og gjøre som de selv vil. Når vi er kritiske så får vi beskjed om at vi er misunnelige,sjalu,vi skal passe våre egne saker og vil bare SE noe vondt. Nei jeg vil ikke henne noe vondt.. Nå har jeg ligget litt i dvale når det kommer til det og melde inn men nå vet jeg det kommer til og komme masse umerket reklame fremover. Hus og 1-2 barn ekstra koster penger. Greit nok at man er kritiske, men når man går på personangrep og hvordan man ser ut er noe helt annet. Det er rett og slett mobbing. Så lenge man er saklig er jeg med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 29. oktober 2024 #38269 Del Skrevet 29. oktober 2024 Outandabout skrev (17 timer siden): Er ennå sjokkert over hvordan hun selger hele livet sitt på snap! 7 uker gravid….. 7 uker ?? Er hun ikke lengre , hun har den store magen jo?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finmia Skrevet 29. oktober 2024 #38270 Del Skrevet 29. oktober 2024 Happyflopp skrev (2 minutter siden): 7 uker ?? Er hun ikke lengre , hun har den store magen jo?? Slik som dette. Hva er galt med å ha mage når man er 7 uker? Alle kommentarer om hvordan magen ser ut til en gravid kvinne er unødvendig. Det kan man holde for seg selv. Noen har liten mage, noen får mage tidlig og noen har stor mage. Det er fjerde gangen hun er gravid og da er det naturlig at magen kommer fortere. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 29. oktober 2024 #38271 Del Skrevet 29. oktober 2024 (endret) Finmia skrev (2 minutter siden): Slik som dette. Hva er galt med å ha mage når man er 7 uker? Alle kommentarer om hvordan magen ser ut til en gravid kvinne er unødvendig. Det kan man holde for seg selv. Noen har liten mage, noen får mage tidlig og noen har stor mage. Det er fjerde gangen hun er gravid og da er det naturlig at magen kommer fortere. Hvor står det at det er galt å ha stor mage så tidlig? Endret 29. oktober 2024 av Kattedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 29. oktober 2024 #38272 Del Skrevet 29. oktober 2024 «Er hun bare X uker på vei??? Hun har den store magen jo» kan ikke tolke som noe annet enn kommentar om kropp. Man kan ikke kontrollere hvor stor gravidmage man har. Det syns jeg man kan holde seg for god for. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finmia Skrevet 29. oktober 2024 #38273 Del Skrevet 29. oktober 2024 Kattedama skrev (1 minutt siden): Hvor står det at det er galt å ha stor mage så tidlig? «7.uker, er hun ikke lenger?? Hun har den store magen jo»…. Kommenterer kropp når man er gravid. «Sjokket» over at hun ikke er lenger når hun har stor mage. Positiv kommentar? Trukke det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 29. oktober 2024 #38274 Del Skrevet 29. oktober 2024 Finmia skrev (13 minutter siden): Slik som dette. Hva er galt med å ha mage når man er 7 uker? Alle kommentarer om hvordan magen ser ut til en gravid kvinne er unødvendig. Det kan man holde for seg selv. Noen har liten mage, noen får mage tidlig og noen har stor mage. Det er fjerde gangen hun er gravid og da er det naturlig at magen kommer fortere. Eeeh ... Fordi når man er 7 uker på vei så har man ikke mage , antok hun var 20 uker til å vei når jeg så bilde av henne , men neida gitt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 29. oktober 2024 #38275 Del Skrevet 29. oktober 2024 Happyflopp skrev (29 minutter siden): Eeeh ... Fordi når man er 7 uker på vei så har man ikke mage , antok hun var 20 uker til å vei når jeg så bilde av henne , men neida gitt Du har tydeligvis ikke greie på kvinnekroppen. Dette er fjerde barnet hun er gravid med. Anatomien endres deretter 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 29. oktober 2024 #38276 Del Skrevet 29. oktober 2024 Finmia skrev (46 minutter siden): Slik som dette. Hva er galt med å ha mage når man er 7 uker? Alle kommentarer om hvordan magen ser ut til en gravid kvinne er unødvendig. Det kan man holde for seg selv. Noen har liten mage, noen får mage tidlig og noen har stor mage. Det er fjerde gangen hun er gravid og da er det naturlig at magen kommer fortere. Jeg tror ikke det var det hun mente. Å til å være 7 uker på vei så ser man det veldig godt allerede. Hun har fått en søt fin mage allerede. Men nå tror de jo det er tvillinger så da vil hun automatisk få en mye større mage. Sånn er det bare 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 29. oktober 2024 #38277 Del Skrevet 29. oktober 2024 KaraThrace skrev (44 minutter siden): «Er hun bare X uker på vei??? Hun har den store magen jo» kan ikke tolke som noe annet enn kommentar om kropp. Man kan ikke kontrollere hvor stor gravidmage man har. Det syns jeg man kan holde seg for god for. Men hva skal vi si til en person som er gravid. Bare holde munn? Hvordan kommentere det? Kan ikke si de har mage,,kan ikke si de har liten mage.. kan ikke si de er akkurat passe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 29. oktober 2024 #38278 Del Skrevet 29. oktober 2024 Lawyer skrev (6 minutter siden): Du har tydeligvis ikke greie på kvinnekroppen. Dette er fjerde barnet hun er gravid med. Anatomien endres deretter Nå kan det jo være hun skal ha tvillinger så det kan jo være grunnen til att hun har fått en slik søt mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleiskaffe Skrevet 29. oktober 2024 #38279 Del Skrevet 29. oktober 2024 elskersommer skrev (2 minutter siden): Men hva skal vi si til en person som er gravid. Bare holde munn? Hvordan kommentere det? Kan ikke si de har mage,,kan ikke si de har liten mage.. kan ikke si de er akkurat passe.. Det er helt riktig, man trenger ikke kommenter noe som helst. Si til den gravide at hun ser godt ut, det er nok. At voksne folk ikke forstår dette er for meg et mysterium, hvor blir det av logisk tenking og god, gammeldags folkeskikk? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 29. oktober 2024 #38280 Del Skrevet 29. oktober 2024 elskersommer skrev (3 minutter siden): Men hva skal vi si til en person som er gravid. Bare holde munn? Hvordan kommentere det? Kan ikke si de har mage,,kan ikke si de har liten mage.. kan ikke si de er akkurat passe.. Hvorfor kommentere magen i det hele tatt? Du kommenterer vel ikke nesa til noen? Wow, bare 37 år?? For en stor nese! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå