ToneVie Skrevet 7. november 2023 #30081 Del Skrevet 7. november 2023 Snublefot62 skrev (57 minutter siden): Hvor mange ansatte er det normalt å regne med i en slik butikk som Careless driver? Altså på en lokasjon? 2? 5? 8? Jeg vet ikke hvor disse butikkene er jeg. Men jeg regner med det er på kjøpesenter med en åpningstid fra 09/10 til 20/21? Hvis du tenker du kunne drevet en butikk på et kjøpesenter med to ansatte. Da er du god. Jeg tipper det er 5 kanskje. 8 høres mye ut. Da har man 2 som overlapper i uka, pluss ekstrahjelper til helger og en å gå på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. november 2023 #30082 Del Skrevet 7. november 2023 ToneVie skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke hvor disse butikkene er jeg. Men jeg regner med det er på kjøpesenter med en åpningstid fra 09/10 til 20/21? Hvis du tenker du kunne drevet en butikk på et kjøpesenter med to ansatte. Da er du god. Jeg tipper det er 5 kanskje. 8 høres mye ut. Da har man 2 som overlapper i uka, pluss ekstrahjelper til helger og en å gå på. Jeg har ikke påstått at de bare har to. Men er dette i tillegg til butikksjef og assisterende butikksjef, eller inkludert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 7. november 2023 #30083 Del Skrevet 7. november 2023 caremore skrev (5 minutter siden): Så sant du ikke har innside informasjon fra Careless, så kan du umulig vite hva som er tilfelle. Og at du sammenligner Careless som har en butikk, med store kleskjeder sier sitt. Er du pålogga eller? Det er du som påstår at Careless ikke lar butikksjefen sin intervjue folk fordi vedkommende ikke er kompetent til å gjøre den jobben sjøl!?! Jeg sier at det ikke er unormalt at en HR gjør dette i første runde fordi det er ikke UNORMALT. Det er du som påstår ting her. Ikke jeg!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. november 2023 #30084 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) ToneVie skrev (3 minutter siden): Er du pålogga eller? Det er du som påstår at Careless ikke lar butikksjefen sin intervjue folk fordi vedkommende ikke er kompetent til å gjøre den jobben sjøl!?! Jeg sier at det ikke er unormalt at en HR gjør dette i første runde fordi det er ikke UNORMALT. Det er du som påstår ting her. Ikke jeg!! Butikksjef er IKKE HR! Og i annonsen er det ikke butikksjefen for Gran som er oppført som kontaktperson. Er dette klart nok tenker du? Endret 7. november 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 7. november 2023 #30085 Del Skrevet 7. november 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke påstått at de bare har to. Men er dette i tillegg til butikksjef og assisterende butikksjef, eller inkludert. Det er til sammen. Jeg kan jo også si da at det å ha en butikksjef og en assisterende butikksjef ikke er unormalt heller i en liten butikk eller kjede. Flere store kjeder i Norge har dette uavhengig av størrelse på butikk. For eksempel Mester Grønn. Det å ha en assisterende butikkleder er positivt, skulle butikksjef bli borte i lengre perioder er det enklere å ta inn en vikar for en butikkmedarbeider enn å måtte sette inn en vikar for en butikksjef. Så når man da lærer opp to for en stilling så sparer man seg for mye kål hvis en sjef blir borte for en stund. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 7. november 2023 #30086 Del Skrevet 7. november 2023 caremore skrev (1 minutt siden): Butikksjef er IKKE HR! Nei? Det er jo det jeg sier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 7. november 2023 #30087 Del Skrevet 7. november 2023 caremore skrev (3 minutter siden): Butikksjef er IKKE HR! Og i annonsen er det ikke butikksjefen for Gran som er oppført som kontaktperson. Er dette klart nok tenker du? Nei. Fordi KJEDEN, eller administrasjon har en HR. Butikksjefen er ikke HR. Det skrev jeg som du ser her. To forskjellige personer. ToneVie skrev (18 minutter siden): Det har ikke noe med å «kunne håndtere», jaget ditt etter å ta alle de talentløse folka som jobber for Careless er beundringsverdig. Jeg normaliserer det jeg vil jeg. Fordi det er ikke unormalt. Mange kjeder opererer med en HR. Det er helt normalt? Om du ønsker å få det til å se ut som at noen må sitte barnevakt for en butikksjef fordi de har null erfaring, so be it. Men det er nok ikke tilfelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. november 2023 #30088 Del Skrevet 7. november 2023 ToneVie skrev (Akkurat nå): Nei? Det er jo det jeg sier. Igjen, det er spesielt at ikke butikksjefen er kontaktperson for butikken hun skal drive. Og igjen det er IKKE HR som er kontaktperson. Så hvorfor du drar inn HR er merkelig. Det er ikke opplyst noe om HR i stillingsannonsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. november 2023 #30089 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) ToneVie skrev (2 minutter siden): Nei. Fordi KJEDEN, eller administrasjon har en HR. Butikksjefen er ikke HR. Det skrev jeg som du ser her. To forskjellige personer. IGJEN, det er spesielt at ikke butikksjefen er kontaktperson for butikken hun skal drive. Og igjen det er IKKE HR som er kontaktperson. Så hvorfor du drar inn HR er merkelig. Det er ikke opplyst noe om HR i stillingsannonsen. Jeg forholder meg til stillingsannonsen og ikke noe dersom atte scenario som du gjør. Endret 7. november 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. november 2023 #30090 Del Skrevet 7. november 2023 ToneVie skrev (4 minutter siden): Det er til sammen. Jeg kan jo også si da at det å ha en butikksjef og en assisterende butikksjef ikke er unormalt heller i en liten butikk eller kjede. Flere store kjeder i Norge har dette uavhengig av størrelse på butikk. For eksempel Mester Grønn. Det å ha en assisterende butikkleder er positivt, skulle butikksjef bli borte i lengre perioder er det enklere å ta inn en vikar for en butikkmedarbeider enn å måtte sette inn en vikar for en butikksjef. Så når man da lærer opp to for en stilling så sparer man seg for mye kål hvis en sjef blir borte for en stund. Ja det høres ut som et fornuftig antall ansatte. Hva tenker du om stillingsprosenter? 100% på fire av de og 40-60% på de to neste? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 7. november 2023 #30091 Del Skrevet 7. november 2023 caremore skrev (1 minutt siden): Igjen, det er spesielt at ikke butikksjefen er kontaktperson for butikken hun skal drive. Og igjen det er IKKE HR som er kontaktperson. Så hvorfor du drar inn HR er merkelig. Det er ikke opplyst noe om HR i stillingsannonsen. Vi startet denne diskusjonen med at du påsto at det var «veldig rart» at butikksjefen selv ikke sto for ansettelser. Jeg sa : det er mange kjeder som ikke inkluderer butikksjef før andre intervju runde. Jeg kaller det HR fordi mange bruker feks en HR til akkurat dette. Hva Careless kaller det vet jeg ikke. Det kan være et rekrutteringsbyrå feks? Du må gjerne spinne og tvinne så mye du vil på det her. Det blåser jeg i. Jeg har vært klar og tydelig på det jeg har skrevet. Du er så enspora i din misjon her inne, å innimellom så må noen faktisk gi en annen vinkling enn din. Men du kan slappe av nå. For nå er jeg lei av å diskutere med deg. Så nå skal jeg se litt på tv 👍 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 7. november 2023 #30092 Del Skrevet 7. november 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Ja det høres ut som et fornuftig antall ansatte. Hva tenker du om stillingsprosenter? 100% på fire av de og 40-60% på de to neste? Det hørtes ut som høye prosenter. Jeg tenker butikksjef 100%, ass. 80% - kanskje resten er 20/30% stillinger. Hvis de opererer litt på kanten, så kan det hende noen blir ansatt på nullprosent kontrakt. Å bare blir satt opp på ekstra vakter ved behov. Men jeg tror ikke dette er lov lenger. Så da er vel det minste de kan ansette noen på kontrakt. Om det er 7 eller 10% er jeg usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. november 2023 #30093 Del Skrevet 7. november 2023 ToneVie skrev (4 minutter siden): Vi startet denne diskusjonen med at du påsto at det var «veldig rart» at butikksjefen selv ikke sto for ansettelser. Jeg sa : det er mange kjeder som ikke inkluderer butikksjef før andre intervju runde. Jeg kaller det HR fordi mange bruker feks en HR til akkurat dette. Hva Careless kaller det vet jeg ikke. Det kan være et rekrutteringsbyrå feks? Du må gjerne spinne og tvinne så mye du vil på det her. Det blåser jeg i. Jeg har vært klar og tydelig på det jeg har skrevet. Du er så enspora i din misjon her inne, å innimellom så må noen faktisk gi en annen vinkling enn din. Men du kan slappe av nå. For nå er jeg lei av å diskutere med deg. Så nå skal jeg se litt på tv 👍 IGJEN, jeg forholder meg til stillingsannonsen. Du forholder deg til fantasi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 7. november 2023 #30094 Del Skrevet 7. november 2023 Snublefot62 skrev (5 minutter siden): Ja det høres ut som et fornuftig antall ansatte. Hva tenker du om stillingsprosenter? 100% på fire av de og 40-60% på de to neste? Som sagt. Jeg aner ingenting om denne bedriften. Så jeg bare tipper. Jeg vet ikke hva en sånn butikk omsetter for iløpet av en måned, det jeg vet om den er hva dere har skrevet her. Dårlig område og butikker tett på hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauder Skrevet 7. november 2023 #30095 Del Skrevet 7. november 2023 elskersommer skrev (På 6.11.2023 den 16.50): Den historien nekter jeg og tro på. Først sier hun att hun ikke går på offentlig toalett fordi hun er livredd for bakterier og bli smittet slik att hun får omgangssyke.. så i neste setning putter hun henda ned i doskåla full av bæsj fordi det var tett. Å dette er dama som er så redd for og bli syk att hun låser mr.secret inne på ett rom om han kaster opp🙈🙈 Hun finnes ikke troverdig 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauder Skrevet 7. november 2023 #30096 Del Skrevet 7. november 2023 Diana22 skrev (10 timer siden): Sara svarer følgere på snap at Careless skal bli like store som KappAhl, Cubus og Lindex. Eier hun ingen form for virkelighetsforståelse? Hun skal bli like stor som noen av de største kjedene vi har ved å selge en type kjoler, noen sokker og badebukser? Muligens også strømpebukser siden hun rakker ned på alle andre kjeder sine! Forøvrig så går det hull på strømpebukser om man drar i de med neglene på den måten hun gjør. Jeg har selv jobbet i en av de større kjedene ,med store muskler bak, og vi slet hardt etter finanskrisen. Hun skal etablere butikker og en merkevare som skal bli like stor som Lindex i noe som er farlig nær en finanskrise. Jeg blir helt matt over naiviteten til denne gjengen! Og enda mer matt over folk som gidder å bruke penger på dette rælet! Dessuten kan hun slutte å klage over andre kjeder størrelser. Om hun godtar kroppen sin som hun sier, så får hun godta at den ikke er en M/L. Det er Careless som er helt på bærtur med størrelser. Av egen erfaring så hjelper det absolutt på selvfølelsen å komme inn i en M kontra en XL, men kroppen er nå engang den størrelsen og syk stretch hjelper ikke akkurat på folkehelsa. 👏🏻🎯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 7. november 2023 #30097 Del Skrevet 7. november 2023 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstene1234 Skrevet 7. november 2023 #30098 Del Skrevet 7. november 2023 caremore skrev (1 time siden): Igjen, det er spesielt at ikke butikksjefen er kontaktperson for butikken hun skal drive. Og igjen det er IKKE HR som er kontaktperson. Så hvorfor du drar inn HR er merkelig. Det er ikke opplyst noe om HR i stillingsannonsen. Var det ikke svigerinnen som var butikksjef og LM ass? Eller husker jeg helt feil 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. november 2023 #30099 Del Skrevet 7. november 2023 Blomstene1234 skrev (12 minutter siden): Var det ikke svigerinnen som var butikksjef og LM ass? Eller husker jeg helt feil Det var vel venninne som var butikksjef og bror til V som er assisterende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 7. november 2023 #30100 Del Skrevet 7. november 2023 caremore skrev (7 minutter siden): Det var vel venninne som var butikksjef og bror til V som er assisterende? Hun som er ilag med broren til V er butikksjef og LM er assisterende,😊 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå