Snublefot62 Skrevet 6. september 2023 #27601 Skrevet 6. september 2023 Bella50 skrev (21 minutter siden): Det stemmer ikke. Man har alltid fått pengene igjen om man angrer kjøpet innen 14 dager. Det er ikke noe nytt. Det er enkelt å returnere. Bare å velge retur, taste inn ordrenummer og skrive ut etikett. Men når man får feil størrelse etter å ha fulgt størrelsestabellen til selger så er det ikke å angre, det er å reklamere. Da skal selger rette opp i feilen eller heve kjøpet - og da skal hele kjøpsbeløpet returneres til kjøper. Slik det er nå er det minus returfrakten, som da er i strid med lovverket. 8
Tøvftta Skrevet 6. september 2023 #27602 Skrevet 6. september 2023 yesmam skrev (20 minutter siden): Hun sier jo å at morgenkåpe og kimono er god i størrelsen da. Jeg har finnet undertøy og bikini dær, og jeg liker plaggene kjempegodt. Godt å se bilder av frodige og slanke modeller om hverandre, det er det ikke vanlig at "vanlige" butikker har. Tror nok noen hær i kommentarfeltet har for lite å gjøre når dere kan sitte å rakke ned på folk sån som dette. Det er ingen som rakker ned på noen! Og hvis man virkelig ‘leser det mellom linjene’ på helt legitim kritikk så er det skremmende. At noen faktisk finner klær hos Careless og er fornøyd med det er jo veldig bra! Det er derimot ikke noen grunn for å angripe de som stiller kritiske spørsmål og lurer på om det er så veldig miljøvennlig… 9 2
J.. Skrevet 6. september 2023 #27603 Skrevet 6. september 2023 Verba skrev (15 minutter siden): Vi vet ikke for sikkert at hun har sendt de Mail. Tror det var noen senest igår som sa at det ikke hadde vært noen form for kontakt mellom FT og Sara siden starten av august. @J.. har ikke du litt peiling på sånne ting? 🙂 men om hun har sendt Mail å spurt så er det kjempebra! Har ikke vært noen skriftlig kommunikasjon mellom Sara og FT siden august,godt mulig hun har ringt de,det tar gjerne noen dager ekstra før det journalføres. Men at hun ikke vil dokumentere hva de har sagt utover at hun selv "ikke ble klok på det" og at de tilbød møte,sier en del. Hun sier heller aldri noe om at hun takket ja til møte. 8 2
Gjest Verba Skrevet 6. september 2023 #27604 Skrevet 6. september 2023 J.. skrev (2 minutter siden): Har ikke vært noen skriftlig kommunikasjon mellom Sara og FT siden august,godt mulig hun har ringt de,det tar gjerne noen dager ekstra før det journalføres. Men at hun ikke vil dokumentere hva de har sagt utover at hun selv "ikke ble klok på det" og at de tilbød møte,sier en del. Hun sier heller aldri noe om at hun takket ja til møte. Ah! Ok takk for svar 🙂
Gjest LudaLi Skrevet 6. september 2023 #27605 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (3 timer siden): Du skrev "noe hun uansett ikke forstår" da skriver du jo rett ut at du ikke tror hun forstår. Og det er ganske frekt. Hun selv dokumenterer hele tiden at hun ikke forstår. Så hva er frekt med det? Hun innrømmer hele tiden at hun ikke er istand til å tolke for eksempel lovverket rett.
Dragonheart Skrevet 6. september 2023 #27606 Skrevet 6. september 2023 caremore skrev (14 timer siden): Det er IKKE en normal str tabell nei. Den er laget etter Tandberg sin kropp, og den IKKE etter EU standard slik alle store kjedebutikker sine str er. Når kimono er i str M-XXL ikke passer en normal str M, men man «drukner» i den da er det virkelig ikke normalt. Det er mer str XL-XXL. caremore skrev (1 time siden): Det står i artikkelen hvorfor det er slik. Når det er sagt så reklamerer Careless med at de samme kjolene kan brukes når man er gravid, ammer og hvis man er overvektig. Da sier det seg selv at en M ikke er en normal M. Din påstand var uansett at alle store kjedebutikker bruker EU standard hvilket er tilbakevist her. Sitat: Klesbutikkene bestemmer altså helt selv hvor store eller små klærne deres er, uavhengig av merkingen. Altså er det akkurat det samme for Careless, de bestemmer selv hvilken størrelsesmerking de ønsker.
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27607 Skrevet 6. september 2023 (endret) Dragonheart skrev (18 minutter siden): Din påstand var uansett at alle store kjedebutikker bruker EU standard hvilket er tilbakevist her. Sitat: Klesbutikkene bestemmer altså helt selv hvor store eller små klærne deres er, uavhengig av merkingen. Altså er det akkurat det samme for Careless, de bestemmer selv hvilken størrelsesmerking de ønsker. Det er direkte feil det du skriver her, Eu standard er en standard med muligheter for egne justeringer. Det vil si at kjedebutikkene kan tilpasse etter hvor de selger klærne. Careless har valgt å bruke målene til Tandberg som en standard og er derfor IKKE etter EU standard. Det er ikke ulovlig men åpenbart problematisk for Careless som har fått negative tilbakemeldinger på Trust pilot og som har mange produkter som returneres eller selges pga feil i str. Det er et problem for forbrukerne og Careless, men som sagt ikke en ulovlig praksis. Endret 6. september 2023 av caremore
Jobbermedbarn Skrevet 6. september 2023 #27608 Skrevet 6. september 2023 yesmam skrev (1 time siden): Hun sier jo å at morgenkåpe og kimono er god i størrelsen da. Jeg har finnet undertøy og bikini dær, og jeg liker plaggene kjempegodt. Godt å se bilder av frodige og slanke modeller om hverandre, det er det ikke vanlig at "vanlige" butikker har. Tror nok noen hær i kommentarfeltet har for lite å gjøre når dere kan sitte å rakke ned på folk sån som dette. Kan du gi noen eksempler på hva du mener er å «rakke ned på folk»? Dette kommer stadig opp i influensertrådene (rakke ned, mobbe osv), men når det blir stilt spørsmål om hva en tolker er nedrakking/mobbing får en aldri svar. Det gjør jo noe med diskusjonen når slike beskyldninger kommer. Jeg tror vi tolker disse begrepene veldig ulikt. Mobbing for eksempel mener jeg at er blitt et helt utvannet begrep fordi det i flere sammenhenger blir brukt om helt legitim kritikk. 11
2015jente Skrevet 6. september 2023 #27609 Skrevet 6. september 2023 Høstsemester skrev (2 timer siden): Fordi du hevder at størrelsene til careless ikke er en utfordring. Du deltar i en debatt som omhandler nettopp dette. Nei det har ikke jeg skrevet!!
Høstsemester Skrevet 6. september 2023 #27610 Skrevet 6. september 2023 2015jente skrev (13 minutter siden): Nei det har ikke jeg skrevet!! Å joda, det har du. Så hva er dine tanker nå rundt at klestabellens mål baserer seg på SE sin kropp. Hva med spennet mellom str M-XXL? En slank person vil drukne i disse oppkonstruerte størrelsene til SE. 6 2
2015jente Skrevet 6. september 2023 #27611 Skrevet 6. september 2023 Høstsemester skrev (17 minutter siden): Å joda, det har du. Så hva er dine tanker nå rundt at klestabellens mål baserer seg på SE sin kropp. Hva med spennet mellom str M-XXL? En slank person vil drukne i disse oppkonstruerte størrelsene til SE. Nei, jeg skrev: Hun har skapt mange arbeidsplasser, klær for kropper som ikke passer inn i S-XL fra kjedebutikkene, viser mangfold i (Careless) reklamene, 1
Gjest Fru G Skrevet 6. september 2023 #27612 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (4 timer siden): På disse innleggene er første ord "reklame", og det er ingen andre influensere som merker andre sponsede produkter i bildet enn det produktet som reklameres for. Som Sara selv skrev, skal hun skrive "reklame lyko" også "reklame sminke makeupmekka, teppe trendcarpet, lampe Lampehuset, hår Meraki"?? Dette er en problemstilling FT må ta stilling til, og Sara har selv skrevet en mail til FT og lurt på dette, men de har ikke gitt noe konkret svar. Hadde FT ment at alt annet også skal merkes, hadde de gitt tydelig beskjed om det. La heller dette være opp til FT å avgjøre, i stedet for å være påståelig på at det er snikreklamering. Kudos til Sara for at hun tar opp dette temaet og sender mail til FT om det, så vidt jeg vet er det ingen andre influensere som har gjort dette. Ut i fra svaret til FT ble hun anbefalt å merke eget merke fordi det har markedsføringsverdi. Inntjening til de andre merkene du nevner har ikke markedsverdi for SE.
Gjest Fru G Skrevet 6. september 2023 #27613 Skrevet 6. september 2023 Bibbi_ skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig eller tar så lang tid å skrive egenreklame i tillegg?! Fordi det vil fremstå som en ren reklamekanal og venninerelasjonen blir mindre. Det er kynisk, rett og slett. Snakker om å merke tepper og ellers det som er i monitor. Det blir for dumt. Hun markedsfører eget merke og det er noe annet enn Cubus, Kapp Ahl osv.
Gjest Fru G Skrevet 6. september 2023 #27614 Skrevet 6. september 2023 Plumpie skrev (20 minutter siden): Her er noen eksempler fra tråden som er å rakke ned på folk, dvs unødvendige kommentarer, dette er et lite utdrag. Disse kommentarene ligger offentlig så alle kan se de. Jeg synes moderatorene har blitt flinkere til å fjerne slikt da Det er forresten mobbeofferet som bestemmer om noe er mobbing eller ikke, og jeg har ikke hørt Sara Emilie uttale seg om at hun blir mobbet på noen måter. Flere kommentarer her som er lavmål, men det er teknisk umulig å mobbe klesplagg. De har ikke følelser.
Høstsemester Skrevet 6. september 2023 #27615 Skrevet 6. september 2023 2015jente skrev (21 minutter siden): Nei, jeg skrev: Hun har skapt mange arbeidsplasser, klær for kropper som ikke passer inn i S-XL fra kjedebutikkene, viser mangfold i (Careless) reklamene, Du, har du sett hvor mange klær fra Careless som er til salgs fordi passformen og størrelsene er helt på viddene? Hvor er mangfoldet, er dette en spøk? Slanke personer kan ikke bruke careless kjoler uten å drukne i dem. 3
Høstsemester Skrevet 6. september 2023 #27616 Skrevet 6. september 2023 (endret) Lurer på hvor mange kleskjeder som bruker sjefen selv sin kroppsfasong for å lage størrelse på klestabeller? Endret 6. september 2023 av Høstsemester 5 2
Høstsemester Skrevet 6. september 2023 #27617 Skrevet 6. september 2023 Fru G skrev (19 minutter siden): Fordi det vil fremstå som en ren reklamekanal og venninerelasjonen blir mindre. Det er kynisk, rett og slett. Snakker om å merke tepper og ellers det som er i monitor. Det blir for dumt. Hun markedsfører eget merke og det er noe annet enn Cubus, Kapp Ahl osv. Det er en 100% reklamekanal, noe de fleste burde begynne å forstå etterhvert. 10 3
Gjest Fru G Skrevet 6. september 2023 #27618 Skrevet 6. september 2023 Høstsemester skrev (Akkurat nå): Det er en 100% reklamekanal, noe de fleste burde begynne å forstå etterhvert. Jepp. Jeg mener det burde bli restriksjoner i denne bransjen. Det burde bli forbudt å reklamere på private kontoer.
Høstsemester Skrevet 6. september 2023 #27619 Skrevet 6. september 2023 Fru G skrev (1 minutt siden): Jepp. Jeg mener det burde bli restriksjoner i denne bransjen. Det burde bli forbudt å reklamere på private kontoer. Ønsker restriksjoner velkommen. 3 1
elskersommer Skrevet 6. september 2023 #27620 Skrevet 6. september 2023 caremore skrev (5 timer siden): Fant disse gamle innleggene, hvor jeg kritiserer henne for å bruke Careless i reklame for andre produkter. Dette er uten tvil normal praksis av Tandberg. Hvorfor jeg reagerte på SE sin IG video er fordi hele video lyste careless.. disse 3 du henviser til ser mann med en gang hva hun Reklamerer for.. Det fritar henne ikke for å ikke skrive reklame careless men tror det var måten hun viste video som gjorde at mange reagerte. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå