Nellyy Skrevet 6. september 2023 #27561 Skrevet 6. september 2023 Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Jeg sa ikke noe om liker. Jeg snakket om størrelse. Det er flere annonser som viser direkte på at størrelsen ikke passet til tross for at størrelsestabellen ble brukt. Du spurte hvorfor, jeg prøvde å komme med et svar. Har ikke sett slike annonser, så det kan jeg ikke svare på ☺️
Snublefot62 Skrevet 6. september 2023 #27562 Skrevet 6. september 2023 Snublefot62 skrev (23 minutter siden): Problemet her er jo at selv om en forholder seg til størrelsestabellen til SE så bommer flere kunder. Hvorfor? Nellyy skrev (8 minutter siden): Du spurte hvorfor, jeg prøvde å komme med et svar. Har ikke sett slike annonser, så det kan jeg ikke svare på ☺️ Og spørsmålet var knyttet opp mot størrelsestabellen. 1
Nellyy Skrevet 6. september 2023 #27563 Skrevet 6. september 2023 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Og spørsmålet var knyttet opp mot størrelsestabellen. Om man ikke passer plagget selv om man har tatt mål og sjekket str tabellen, så er det veldig enkelt å returnere varen ☺️
Nellyy Skrevet 6. september 2023 #27564 Skrevet 6. september 2023 Snublefot62 skrev (27 minutter siden): Gevinsten er at Sara Emilie ikke trenger å lære seg noe hun uansett ikke forstår Hvorfor skriver du dette, det virker ganske spydig å anta at hun ikke forstår? 1
Gjest Verba Skrevet 6. september 2023 #27565 Skrevet 6. september 2023 Bibbi_ skrev (49 minutter siden): Du har nå sikkert sett det dokumentert her at tabellen er laget etter SE sin kropp. Synes du det er profesjonelt? Beklager 2015jente, jeg siterte feil person. Du kan sitere @Plumpie også
Snublefot62 Skrevet 6. september 2023 #27566 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (8 minutter siden): Om man ikke passer plagget selv om man har tatt mål og sjekket str tabellen, så er det veldig enkelt å returnere varen ☺️ Tidligere fikk man gavekort når man returnerte. I strid med loven. Nå får man pengene tilbake minus frakten. Også ulovlig etter loven om det er feil på størrelsestabellen (da er det reklamasjon). Og selv om det påstås at det er enkelt så er det allikevel flere som heller selger klærne på Facebook/Tise enn å returnere. Så jo noe er galt. 5 1
Snublefot62 Skrevet 6. september 2023 #27567 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (4 minutter siden): Hvorfor skriver du dette, det virker ganske spydig å anta at hun ikke forstår? Jeg antar ikke at hun ikke forstår. Hun dokumenterer selv stadig at hun ikke forstår. 10 2
2015jente Skrevet 6. september 2023 #27568 Skrevet 6. september 2023 J.. skrev (1 time siden): Når en som normalt sett er xl hos alle andre kjeder,men en s hod Careless,er det åpenbart at Careless er et plus size brand,selv om de ikke innrømmer det. For 120cm over rumpe er IKKE en S i noen annen tabell enn hos de. Fint med plus size brands for de som trenger det,men det er ikke for gjennomsnittspersonen,så inkluderende er det jo ikke. Andelen nordmenn med overvekt eller fedme, er høyere enn andelen normalvektige. FHI 2022 2
Nellyy Skrevet 6. september 2023 #27569 Skrevet 6. september 2023 Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Jeg antar ikke at hun ikke forstår. Hun dokumenterer selv stadig at hun ikke forstår. Du skrev "noe hun uansett ikke forstår" da skriver du jo rett ut at du ikke tror hun forstår. Og det er ganske frekt. 2
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27570 Skrevet 6. september 2023 2015jente skrev (2 minutter siden): Andelen nordmenn med overvekt eller fedme, er høyere enn andelen normalvektige. FHI 2022 Det som er problematisk med dette er at når man skal begynne å diskutere str i Careless så begynner diskusjonen om kroppen til Tandberg med tanke på at hun er malen. Det viser seg jo som tidligere nevnt i tråden, at bikinitoppene er tilpasset silikonbryster som de fleste med de målene lik Tandberg ikke har. For min del må folk gjerne kjøpe Careless, men jeg forventer at bedriften forholder seg til lover og regler som gjelder for den type virksomhet. Denne snikreklameringen, lyvingen og uprofesjonelle oppførselen som fremvises på Tandberg sine kanaler er uprofesjonelt.
Marisana Skrevet 6. september 2023 #27571 Skrevet 6. september 2023 Jeg bruker strl m i klær fra Only, f.eks (l i bukser), og jeg prøvde på meg en kjole fra Careless som var akkurat for liten til ei venninne av meg. Den var i medium, og jeg druknet fullstendig i den. Strl-tabellen er faktisk helt på trynet, hun hadde fulgt den til punkt og prikke og det passet allikevel ikke. Hun kjøpte bikini også, samtidig med kjolen, og den var også for liten. Det er én av grunnene til at jeg ikke kjøper noe derfra - sannsynligheten for at du får klær som rett og slett ikke passer er så stor, så det gidder jeg ikke. 10 4
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27572 Skrevet 6. september 2023 (endret) Fant disse gamle innleggene, hvor jeg kritiserer henne for å bruke Careless i reklame for andre produkter. Dette er uten tvil normal praksis av Tandberg. Endret 6. september 2023 av caremore
Dragonheart Skrevet 6. september 2023 #27573 Skrevet 6. september 2023 caremore skrev (12 timer siden): Det er IKKE en normal str tabell nei. Den er laget etter Tandberg sin kropp, og den IKKE etter EU standard slik alle store kjedebutikker sine str er. Når kimono er i str M-XXL ikke passer en normal str M, men man «drukner» i den da er det virkelig ikke normalt. Det er mer str XL-XXL. Hvordan kan alle store kjedebutikker bruke EU standard, når de fleste kvinder svinger i størrelse fra butikk til butikk og fra merke til merke? https://www.klikk.no/mote/stil/joda-dette-er-faktisk-samme-person-og-samme-klesstorrelse-2854276 Ja, det er en eldre artikkel, men på det punkt har det ikke blitt noe bedre. 1
Nellyy Skrevet 6. september 2023 #27574 Skrevet 6. september 2023 caremore skrev (21 minutter siden): Fant disse gamle innleggene, hvor jeg kritiserer henne for å bruke Careless i reklame for andre produkter. Dette er uten tvil normal praksis av Tandberg. På disse innleggene er første ord "reklame", og det er ingen andre influensere som merker andre sponsede produkter i bildet enn det produktet som reklameres for. Som Sara selv skrev, skal hun skrive "reklame lyko" også "reklame sminke makeupmekka, teppe trendcarpet, lampe Lampehuset, hår Meraki"?? Dette er en problemstilling FT må ta stilling til, og Sara har selv skrevet en mail til FT og lurt på dette, men de har ikke gitt noe konkret svar. Hadde FT ment at alt annet også skal merkes, hadde de gitt tydelig beskjed om det. La heller dette være opp til FT å avgjøre, i stedet for å være påståelig på at det er snikreklamering. Kudos til Sara for at hun tar opp dette temaet og sender mail til FT om det, så vidt jeg vet er det ingen andre influensere som har gjort dette. 2
Gasellen Skrevet 6. september 2023 #27575 Skrevet 6. september 2023 J.. skrev (1 time siden): Når en som normalt sett er xl hos alle andre kjeder,men en s hod Careless,er det åpenbart at Careless er et plus size brand,selv om de ikke innrømmer det. For 120cm over rumpe er IKKE en S i noen annen tabell enn hos de. Fint med plus size brands for de som trenger det,men det er ikke for gjennomsnittspersonen,så inkluderende er det jo ikke. Føler det handler om å få folk til å ikke føle seg så feite. At man er en XL men vil være S Plumpie skrev (1 time siden): Mener du at de andre kjedene er inkluderende da, når ikke større personer finner klær som passer de? Det er jo flere slanke mennesker også som avbildes med Careless, så jeg vet ikke hvor du får fra at de utelukkende er et plus size merke.. Mimrer tilbake til når SE var i startfasen, og hun måtte bruke 2XL(?) om jeg husker riktig nå i en bikinitruse, det blir jo heller ikke rett.. hvorfor blir det ikke rett at hun må bruke 2XL i bikinitruse? Det blir en slags shame over de store størrelsene av og til. Sara er slank rundt livet med har pæreform og mye på rumpa og lårene. (Det må det være lov til å si - for dette gjør hun et nummer utav selv ofte) Det er ikke unaturlig i det hele tatt at hun trenger større bikinitruse da. Det er mange som har små bryster og må ha liten overdel men stor rumpe og stor overdel. Reagerer også på at du sier at de andre kjedene ikke har store størrelser. Dette er noe Sara har gitt inntrykk av mange ganger men som ikke har vært riktig info på lang lang tid. Denne kampen som Sara nå tar har vært tatt og vunnet for 10-15 år siden. Da mange gikk inn for større utvalg i størrelsene. Det er bare at hun henger 10 år bak alt akkurat som med tabuene om mensen, postpartum og strekkmerker hun skal bryte men som ble brutt for lenge siden. Klær for overvektige/plus size finner du på Kappahl, Zizzi, Only, Floyd, Ellos, H&M, Bubbleroom, Cubus, Triumph +++ hilsen ei som har vært feit sjøl men aldri måtte gå naken forde... 🤫 11 2
Tivi20 Skrevet 6. september 2023 #27576 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (1 minutt siden): På disse innleggene er første ord "reklame", og det er ingen andre influensere som merker andre sponsede produkter i bildet enn det produktet som reklameres for. Som Sara selv skrev, skal hun skrive "reklame lyko" også "reklame sminke makeupmekka, teppe trendcarpet, lampe Lampehuset, hår Meraki"?? Dette er en problemstilling FT må ta stilling til, og Sara har selv skrevet en mail til FT og lurt på dette, men de har ikke gitt noe konkret svar. Hadde FT ment at alt annet også skal merkes, hadde de gitt tydelig beskjed om det. La heller dette være opp til FT å avgjøre, i stedet for å være påståelig på at det er snikreklamering. Kudos til Sara for at hun tar opp dette temaet og sender mail til FT om det, så vidt jeg vet er det ingen andre influensere som har gjort dette. Tja, de har gitt et svar men Sara «skjønte det ikke helt». Noe som forsåvidt er interessant, ettersom hun egentlig lovet å dele svaret hun fikk, men ikke har holdt den lovnaden. 6 4
Gjest Plumpie Skrevet 6. september 2023 #27577 Skrevet 6. september 2023 caremore skrev (24 minutter siden): Fant disse gamle innleggene, hvor jeg kritiserer henne for å bruke Careless i reklame for andre produkter. Dette er uten tvil normal praksis av Tandberg. Dette er vanlig for de aller fleste influensere, da har vel de alle tolket regelverket feil, da. Mystisk at dette ikke har blitt bøtelagt og at praksisen ikke har blitt endret.
Gjest Plumpie Skrevet 6. september 2023 #27578 Skrevet 6. september 2023 Gasellen skrev (5 minutter siden): Føler det handler om å få folk til å ikke føle seg så feite. At man er en XL men vil være S hvorfor blir det ikke rett at hun må bruke 2XL i bikinitruse? Det blir en slags shame over de store størrelsene av og til. Sara er slank rundt livet med har pæreform og mye på rumpa og lårene. (Det må det være lov til å si - for dette gjør hun et nummer utav selv ofte) Det er ikke unaturlig i det hele tatt at hun trenger større bikinitruse da. Det er mange som har små bryster og må ha liten overdel men stor rumpe og stor overdel. Reagerer også på at du sier at de andre kjedene ikke har store størrelser. Dette er noe Sara har gitt inntrykk av mange ganger men som ikke har vært riktig info på lang lang tid. Denne kampen som Sara nå tar har vært tatt og vunnet for 10-15 år siden. Da mange gikk inn for større utvalg i størrelsene. Det er bare at hun henger 10 år bak alt akkurat som med tabuene om mensen, postpartum og strekkmerker hun skal bryte men som ble brutt for lenge siden. Klær for overvektige/plus size finner du på Kappahl, Zizzi, Only, Floyd, Ellos, H&M, Bubbleroom, Cubus, Triumph +++ hilsen ei som har vært feit sjøl men aldri måtte gå naken forde... 🤫 Fordi - hvor skal de som da bruker 2XL til vanlig finne klær de passer? De andre kjedene har også større størrelser, men hva er problemet med at Careless også har det? Det stemmer forøvrig ikke at Careless sine klær er forbeholdt kun overvektige, bare se på bildene på nettsiden.
Snublefot62 Skrevet 6. september 2023 #27579 Skrevet 6. september 2023 Plumpie skrev (Akkurat nå): Fordi - hvor skal de som da bruker 2XL til vanlig finne klær de passer? De andre kjedene har også større størrelser, men hva er problemet med at Careless også har det? Det stemmer forøvrig ikke at Careless sine klær er forbeholdt kun overvektige, bare se på bildene på nettsiden. Det er ikke et problem at Careless selger 2XL. Men utfordringen kommer når det som er 2XL alle andre steder plutselig er M hos Careless. Føles kanskje godt et lite sekund men det endrer ikke på alt annet. 5 1
Snublefot62 Skrevet 6. september 2023 #27580 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (51 minutter siden): Du skrev "noe hun uansett ikke forstår" da skriver du jo rett ut at du ikke tror hun forstår. Og det er ganske frekt. Men hun viser jo at hun ikke forstår? Da er det ikke frekt å si det. Det er konstantering av hva vi ser. 5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå