Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

arnoyb skrev (1 minutt siden):

Men at varen destrueres eler at man får beholde feil str og tilsendt ny, er ikke veldig bærekraftig. Alle som selger truser burde si nei til bytte med unntak av reklamasjoner selvfølgelig. 
Synes du det er for usikkert å bestille på nett uten å kunne sende i retur, vell da får du la være ganske enkelt.

Om vi tenker bærekraft så tenker jeg at Careless FØRST OG FREMST må lage en skikkelig størrelsestabell sånn at kundene har en reell tjangs for å få rett size med en gang.

Deretter mener jeg at undertøy skal forsegles helt sånn at det enten kan selges som nytt eller angrett avvises.

Og for å bygge på bærekraften bør klær generelt som kommer i retur selges på nytt som brukt, eller doneres videre til noen som kan gjøre det. Dette er vel en av de tiltakene det jobbes mot at selger av klær SKAL kjenne til hva som skjer med klær som kommer i retur eller ikke blir solgt, og at de skal planlegge for det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gull vaffel skrev (1 time siden):

I butikk kan man prøve på undertøy siden det er sånn plast i skrittet, men man får ikke returnert undertøy altså underdeler truser, bikinitruser osv. ingen butikker eller nettbutikker får man det av hygiene hensyn. Så rart at hun tillater det. Selv om plasten er intakt så vet man ikke om plasten har blitt tatt av så satt på igjen osv. 

Jeg har returnert truser på Cubus kjøpt på nett, returnert i butikk og fått annen størrelse. Hva de gjør med trusene etterpå, vet jeg jo selvsagt ikke. Men å si at ingen butikker har som å praksis å ta retur på undertøy, det er feil.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
hudorm1 skrev (3 minutter siden):

💜💜💜💜💜

354412856_1506291283449795_2163746998158054257_n.jpg

371811413_686721309538657_9214101062670215868_n.jpg

Bestemmer A-Å? Er det det man kaller å plukke fra en katalog? I tillegg har vel disse kjolene 3 ulike snitt, 2 ulike stoffer og forskjellene ellers er fargene, kort/lang, lang arm eller ikke. Når det gjelder undertøyet så har jeg ikke antall på alle gangene hun har spurt følgerne hva de vil ha. Så her bør hun faktisk takke de engasjerte følgerne som hjelper henne på vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anelyy skrev (30 minutter siden):

Om man er ufør idag, så kan man vell drive firma uten at det går utover trygda? Norge i ett nøtteskall... Sålenge hun ikke tar ut lønn så kan hun vel ta ut overskudd, uten at dette faktisk går utover trygd? Eller er jeg helt på bærtur nå?

Ja og nei.

Trygden blir trukket krone for krone,så hun får ingenting utbetalt av NAV idag.

Trygden kan fryses i 5 år x 2,men da må man evt gjennom hele sirkuset igjen hvis man etter disse årene av ulike grunner ikke kan jobbe lenger.

Systemet er laget sånn for å gi uføre muligheten til å jobbe paralellt med å være syke.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i september blir det slipp på hele 9 kjoler.. pluss litt annet. Å alle disse kjolene er jo helt like.. 

Bilde fra careless 

IMG_20230901_130434.jpg

Endret av elskersommer
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Careless sine sider står følgende:

For at retur skal godkjennes må plagget være i uforandret tilstand:
-       Etikett skal sitte igjen på plaggene
-       Varen skal returneres i gjennomsiktig pose / eske varen ble mottatt - i tillegg til annen innpakning. 
-       Ingen dyrehår/støv eller sterk lukt på plaggene
-       Badetøy og undertøy har samme returrett som alle andre varer. Husk at badetøy og undertøy kun kan prøves utenpå rent undertøy 

Poenget mitt er kun at det ikke er uvanlig praksis av ulike butikker å ha retur på undertøy og badetøy. Det er ikke slik at det er kun Careless som driver på denne måten.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anelyy skrev (1 time siden):

Om man er ufør idag, så kan man vell drive firma uten at det går utover trygda? Norge i ett nøtteskall... Sålenge hun ikke tar ut lønn så kan hun vel ta ut overskudd, uten at dette faktisk går utover trygd? Eller er jeg helt på bærtur nå?

Som trygda kan du ta ut utbytte uten at det påvirker trygdesatsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropper… 😣Kan vi ikke si «kommer» eller «slippes». Det er ikke god norsk. Å droppe betyr noe annet. 
«Vi dropper hele kolleksjonen» betyr å bare la være. Og det kan vi godt altså..🙄

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellowyellow skrev (9 minutter siden):

-       Varen skal returneres i gjennomsiktig pose / eske varen ble mottatt - i tillegg til annen innpakning. 
-       Badetøy og undertøy har sarmme returrett som alle andresid varer. Husk at badetøy og undertøy kun kan prøves utenpå rent undertøy 

Poenget mitt er kun at det ikke er uvanlig praksis av ulike butikker å ha retur på undertøy og badetøy. Det er ikke slik at det er kun Careless som driver på denne måten.

Men dette er jo allerede diskutert over fler sider.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellowyellow skrev (44 minutter siden):

-       Badetøy og undertøy har samme returrett som alle andre varer. Husk at badetøy og undertøy kun kan prøves utenpå rent undertøy 

Diskusjon går ut på at de selger ut returnerte truser til full pris . Og som jeg husker jeg leste her at Care lees har bekreftet det . Andre brukere får rette meg om ikke det stemmer at stå her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Men som poengtert før - du blander bananer og mango her.

At du har rett til å returnere (som følge av angreretten) er ikke det samme som at tøyet blir solgt på nytt igjen.

Ja de følger samme policy som andre men handlingen etter de får varene i retur er IKKE de samme.

Hva er da vitsen med å poengtere at man kun kan prøve utenpå rent undertøy? Om det blir destruert ved retur er det vel det samme om man trener squats i bare trusa før man returnerer? Jeg tror de blir solgt på nytt hos flere.

Det samme i butikk - ingen sjekker om man har på rent undertøy eller kommer rett fra en svett joggetur når man prøver truser.

synes det er naivt å tro at det kun er fra careless man risikerer å shoppe prøvde truser. Men disgusting er det okke som.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

Ja og nei.

Trygden blir trukket krone for krone,så hun får ingenting utbetalt av NAV idag.

Trygden kan fryses i 5 år x 2,men da må man evt gjennom hele sirkuset igjen hvis man etter disse årene av ulike grunner ikke kan jobbe lenger.

Systemet er laget sånn for å gi uføre muligheten til å jobbe paralellt med å være syke.

Spørs hvor enkelt det blir for henne og få ufør på nytt om den nå går ut.. slik hun er nå så får hun det aldri i verden igjennom 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhu25 skrev (1 time siden):

Diskusjon går ut på at de selger ut returnerte truser til full pris . Og som jeg husker jeg leste her at Care lees har bekreftet det . Andre brukere får rette meg om ikke det stemmer at stå her :)

Jeg har mail på at de gjør det.. De selger returnerte truser til full pris . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TL og SaraE er i en egen liga når det kommer til å kalle opp de som legger igjen dårlige tilbakemeldinger. De er sure, bitre kjærringer. TL skal spanderer psykologtimer til de det gjelder. Jeg gremmes av både henne og SaraE🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (6 minutter siden):

TL og SaraE er i en egen liga når det kommer til å kalle opp de som legger igjen dårlige tilbakemeldinger. De er sure, bitre kjærringer. TL skal spanderer psykologtimer til de det gjelder. Jeg gremmes av både henne og SaraE🤮

Man kan få litt bakoversveis av disse to jentungene. De som handler rælet de selger, følger de ikke med, eller klarer de ikke å tenke så langt? Eller er de så blinde av å være bestevenninnene til SE og T ? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

Man kan få litt bakoversveis av disse to jentungene. De som handler rælet de selger, følger de ikke med, eller klarer de ikke å tenke så langt? Eller er de så blinde av å være bestevenninnene til SE og T ? 

Det er da deres sanne jeg kommer frem. Er det ikke? Folk de ikke kan tjene penger på er fittekjærringer, de er gale, syke, sure, bitre. Å være kritisk er ikke synonymt med noe av dette. Jeg får mer og mer avsmak for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (40 minutter siden):

Kan det tenkes at de som handler «rælet» bare rett og slett sitter med en annen oppfatning og en helt annen mening enn det flere her inne har? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (19 minutter siden):

Perfekt eksempel på hvor desperat man er, så man prøver å utnytte «gråsone» kortet FT har gitt deg 😂

IMG_0755.jpeg

Det er ikke noe gråsonekort her. SE og TL TROR det ei gråsone. Men det er det ikke. Ikke for disse to hvor det åpenbart konstant hele veien utnyttes en markedsverdi i hver jækla bilde de legger ut. Da er gråsonen helt ute av bilde. Bokstavelig talt.

Men det stopper de ikke i å lyve om det.

Heldigvis ser vi nå en tydelig endring hvor de ikke selger så mye plastræl som de har pleid, flere og flere begynner å få opp øynene sine for praksisen deres, de får færre og færre støttespillere og inntekten deres på dette går ned.

Dette ser vi på de desperate forsøkene på å fremstå som relevant. Fremstå som interessante og oppdaterte. Fremstå som om de har noe å bidra med opp mot samarbeidspartnere. De stilte for pokker meg opp halvnakne i media for søren.

Interessen daler. Og det merkes.

Brønnøysundregistrene er ferdig med alle saker frem til den 16.08.2023 og det er enda ikke kommet noen revisor på plass. Det brenner under føttene og på tirsdag er de på sin siste dag før fristen er ute.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...