Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
HelloMindy skrev (12 minutter siden):

Hun viste i snappene sine at pc-en ikke lå oppå babyen?

Men babyen ligger UNDER pc'n,  selv om ikke pc'n ligger direkte på den lille. Hvordan kan du forsvare at å sitte slik er greit? Forsvare at jobb er det viktigste? Jeg lurer på hva helsesøstre/jordmødre tenker hvis de ser slike bilder og videoer. Hun har en nyfødt. Må hun absolutt jobbe så ta det når babyen ligger for seg selv eller når pappaen har babyen. Det SE prøver å vise er at hun er så viktig, at alt går dukken om hun ikke prioriterer jobben, at hun er enestående og et fantastisk menneske som jobber så mye på tross av en nyfødt i hus. Nå har hun vært desperat etter denne babyen i flere år, og når hun da får den så har hun ikke tid??? Og jeg spør igjen, får de to eldste noe oppmerksomhet? 

Og i tillegg må venninner vaske fordi ting er så møkkete, og SE står å fniser som en liten jentunge.. Hallo? 

• Liker 12
  • Nyttig 16
Gjest Juhu25
Skrevet

hun har ikke tid å gjøre eller vaske skitten ammepute men tid til tel og dokumentere det . Useriøs SE AS

Gjest Fru G
Skrevet
Annonymm97 skrev (5 timer siden):

Dagens snap hvor ho ler over at ammeputa var så skitten at Lene Mari nekta ho å bruke den, og vasket den for ho. Blir rett og slett målløs. 

Har ikke tid til slik når man snapper hele dagen vet du. Det er vondt å se. Hun virker så stressa og det merker babyen. 

Gjest Fru G
Skrevet
Bibbi_ skrev (5 timer siden):

Virker ganske så umoden til tider. 

Jeg skjønner ikke hvor viktig det er for henne å ha mobilen i hånda 24/7. Den virker jo viktigere enn babyen. Og hun har to andre barn, får de noe oppmerksomhet?

Jeg synes jo også det er litt rart at pappaen til barnet ikke setter ned foten.

Vi vet ikke noe om hva pappaen sier eller eventuelt tenker, eller veldig enig med deg. Det går over stokk og stein. Tenk på signalene pc og telefon sender ut og der sitter hun med pc noen cm over baby. Det er ikke til å tro. 

Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (25 minutter siden):

Men babyen ligger UNDER pc'n,  selv om ikke pc'n ligger direkte på den lille. Hvordan kan du forsvare at å sitte slik er greit? Forsvare at jobb er det viktigste? Jeg lurer på hva helsesøstre/jordmødre tenker hvis de ser slike bilder og videoer. Hun har en nyfødt. Må hun absolutt jobbe så ta det når babyen ligger for seg selv eller når pappaen har babyen. Det SE prøver å vise er at hun er så viktig, at alt går dukken om hun ikke prioriterer jobben, at hun er enestående og et fantastisk menneske som jobber så mye på tross av en nyfødt i hus. Nå har hun vært desperat etter denne babyen i flere år, og når hun da får den så har hun ikke tid??? Og jeg spør igjen, får de to eldste noe oppmerksomhet? 

Og i tillegg må venninner vaske fordi ting er så møkkete, og SE står å fniser som en liten jentunge.. Hallo? 

Jeg har ingen problem med en mor som ønsker å jobbe, mye eller lite, jeg respekterer det valget, uansett hva jeg mener selv. Det går fint. Det sier absolutt ingenting om deres kjærlighet eller omsorg til babyen, eller hvor ønsket babyen er. Ja vel, kanskje er pcen på babyen, kanskje ikke. Det er ingen skade skjedd, vi har alle gjort feil. Det er hvertfall ingenting jeg ser poenget med «å ta henne på». Det er en uviktig diskusjon om hun har pcen oppå babyen eller ikke i dette ene øyeblikksbildet, sammenlignet med eksponering av barn, hvor mye bilder og video hun deler, og deling av sykdomshistorikk i mine øyne. Jeg sier at jeg er uenig i de som sitter her og skriver ufine ting, som at hun mister melken på grunn av jobb, og at hun viser at hun prioriterer jobb hvis hun begynner med flaske. Hva om vi heller aksepterer valg som er ulike våre egne, og ikke er nedlatende mot nybakte mødre? Å legge skam på henne; om hun burde amme eller ikke, om hun burde ha nok melk eller ikke, om hun skal bruke flaske eller ikke, det er over en grense for min del. 

Endret av HelloMindy
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Både mor og barn trenger ro og fred til å finne rytme og komme i rutiner den første babytiden. Bli kjent med hverandre.

Bare trist å se så omfattende mobilbruk sammen med babyen. Null fokus.

Lurer jo litt på hvorfor enkelte får barn.

Og mener også at enkelte burde beskyttes mot seg selv.

• Liker 8
  • Nyttig 12
Skrevet
Fru G skrev (32 minutter siden):

Har ikke tid til slik når man snapper hele dagen vet du. Det er vondt å se. Hun virker så stressa og det merker babyen. 

Det er synd hun ikke skjønner at stress kan gi mindre melk.. jeg skjønner hun har en bedrift men det må da være mulig og kunne fått noe hjelp. Ansette en person i noen timer som hadde gjort hennes jobb

• Liker 6
  • Nyttig 11
Gjest LudaLi
Skrevet
idabjo skrev (58 minutter siden):

Kan jeg si en ting ang dere mammaer eller hva pokker dere er for noe.. det verste som finnes her i verden er folk som sitter å hakker ned og legger seg borti alt hva andre gjør. Dere sier hun bruker mere tid på snap, insta osv. men tror jaggu dere bruker enda lengre tid med å sitte her på forum å snakke drit og rakke ned på andre personer. 

Blir opprinnelig lei meg av hvordan vi mennesker er, og hvor stygge vi skal være mot hverandre. Skaff dere ett liv, isteden for å sitte å finne feil på andre folk! 

Når noen bruker barna sine og en bitte liten baby på en slik måte hun fremstiller det. kommer jeg aldri til å slutte å delta i denne tråden. Hun burde aldri fått flere barn slik som hun holder på.  Tenker det var med god grunn hennes tidligere samboer sa nei til flere barn. 

Skrevet
elskersommer skrev (7 minutter siden):

Det er synd hun ikke skjønner at stress kan gi mindre melk.. jeg skjønner hun har en bedrift men det må da være mulig og kunne fått noe hjelp. Ansette en person i noen timer som hadde gjort hennes jobb

Jeg skjønner heller ikke poenget med å være såpass aktiv på SC/IG akkurat nå heller,da contentet der er enda dårligere enn før fødsel.

Nå poster hun jo minimalt selv,så bare reposter andres svar på eget content,i dagesvis.

Bedre å fokusere/levere 100% på mammafronten enn halvhjertet både der og på jobb.

Ikke stort å vinne på det i lengden,å være aktiv på SoMe for en hver pris.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Og dette er dama som reklamerte for bleier som skal vaskes. I rest my case.

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet
Annonymm97 skrev (3 minutter siden):

Og dette er dama som reklamerte for bleier som skal vaskes. I rest my case.

Ja, kart og terreng passer ikke helt overens atter en gang. Sara er useriøs i sine kanaler. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
HelloMindy skrev (1 time siden):

Da tror jeg ikke du har fulgt med i tråden. Enkelt og greit. 

Da beklager jeg veldig, for jeg har nok blandet deg med en annen. Men uansett forstår jeg ikke hvordan du kan forsvare dette hun holder på med nå. 

Endret av Bibbi_
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (9 minutter siden):

Da beklager jeg veldig, for jeg har blandet deg med en annen. 

Jeg kan tilgi :) Jeg vil ikke bare ha på meg «Hva skal hun gjøre for at du skal ikke forsvare henne?» når jeg har vært ganske tydelig i tråden om hva jeg mener. Til syvende og sist, er jeg uansett ikke opptatt av å kun kritisere henne - bare fordi hun er den hun er.

HelloMindy skrev (På 26.2.2023 den 20.51):

Jeg forstår at du føler at du ønsker å skape en nyanse og at verden ikke er helt svart-hvitt, men det finnes faktisk en rett og galt i enkelte situasjoner. Babyer og mobilbruk er en av dem. 

HelloMindy skrev (På 24.2.2023 den 15.59):

Vi har vel ingen behov for å vite hvor mange ganger alarmen til sønnen hennes går av, da det sier noe om sykdommen hans. Det er vel ikke generelt om diabetes? Hun har ikke gjort det siden den gang, for nokså kort tid siden. Men jeg lurer: forsvarer du henne uansett hva? Har du et svar som setter henne i godt lys, uansett hva? For først var det «Hun har ikke delt på lenge». Nå er det «Hun har ikke delt siden den gang». Og når det ikke gav utfallet du ønsket, så kommer «Når har hun delt sist om datteren?». For å svare på det: Hun har ikke delt noe om henne på lenge, men det var en reklame for et merke som surret rundt på Instagram for ikke altfor lenge (et bilde fra datteren var yngre). Det er bra hun ikke deler om datteren, men det er to andre barn i bildet også, og man kan ha to tanker i hodet samtidig om det tema. At hun ikke deler om datteren, gir henne ikke nok plusspoeng som nuller ut resten i saken for min del. 

HelloMindy skrev (På 24.2.2023 den 3.35):

Ja, det måtte vi, det skaper klikk ;) Det jeg har innsett de siste dagene er hvor stort oppmerksomhetsbehov hun har. Det har jeg ikke sett før. Det var noen hint under Norges lengste fødsel, men nå har den uken babyen har levd, føltes ut som nesten ett år. Barsel minutt for minutt. Hun har rukket å poste seks poster og x antall stories. Over 100 det siste døgnet. Nærmere 116 hvis jeg telte riktig hvor mange klikk jeg måtte hoppe gjennom. At hun har fått barn, er helt perfekt for å dekke behov hun har for oppmerksomhet. Og, det er faktisk ikke morsomt med nybakte fedre og bæsjebleier at man må stoppe opp, late som om man ler med hånda over ansiktet og poste det. Jeg ser hvor opptatt hun er av seg selv, og det er interessant å se på. En side jeg ikke har sett av henne før på denne måten. For hun snakket så mye om at hun skulle skjerme seg og babyen, som jeg tenkte var et veldig godt valg av henne, hun virket veldig skjør på slutten av svangerskapet - men det motsatte har skjedd. Men det er nå meg. 

Men det betyr ikke at jeg er automatisk enig i diskusjonen som pågår om amming, melk og babyens vekt, samt om det har sammenheng med jobb eller ikke. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 2
Gjest Fru G
Skrevet

– Det kan være farlig å generalisere egne erfaringer og dele disse nærmest som vitenskapelige fakta. Influencere som deler helseinformasjon og med det også gir helseråd til andre, har et stort ansvar, mener Majak. Lege ved Ullevål. 

En ting er hva man deler med venner og bekjente, men med flere hundretusen følgere bør man reflektere bittelitt. Dette er søren meg ikke greit. 

Annonse
Skrevet (endret)
Fru G skrev (48 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zE08Vb/overlege-advarer-mot-influencere-som-deler-prevensjonsraad 

Her er det absolutt flere influenser som burde reflektere bittelitt. 

Veldig interessant! Jeg reagerte faktisk på setningene og ordbruken om «hvordan livet uten prevensjon gjorde mirakler for meg» og «jeg blir syk av hormoner og prevensjon». Hun blir syk av prevensjon. All prevensjon? Hun sier hun er helt overbevist om dette, men hun har ikke fått det bekreftet av noen leger, som hun også selv nevner. I tillegg ble hun syk ett år før hun begynte på prevensjon, og det er jo leit om hormoner forverret hennes tilstand, men hun snakker veldig bastant om det. Man har vel en ubalanse av hormoner når man er gravid også? Uansett, det å gå så sterkt ut og si at man har inspirert mange til å slutte med prevensjon og at de meldte tilbake de har fått et nytt liv, igjen reagerer jeg på ordbruken, er jo farlig, i følge artikkelen. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

SE skal fremstå som en som sjonglerer jobb og privatliv, men hun fremstår som lite oppegående som bruker en nyfødt som innhold på kanalene sine og samtidig ikke merker reklame for denne godt brukte amme -BH-en. Her er det kun et behov som gjelder, og det er å smi mens jernet er varmt. Babytiden er jo så altfor kort også i kommersielle sammenhenger.

Endret av Lill :)
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og avsporinger. 

Sol, admin. 

Gjest LudaLi
Skrevet (endret)
HelloMindy skrev (8 timer siden):

Veldig interessant! Jeg reagerte faktisk på setningene og ordbruken om «hvordan livet uten prevensjon gjorde mirakler for meg» og «jeg blir syk av hormoner og prevensjon». Hun blir syk av prevensjon. All prevensjon? Hun sier hun er helt overbevist om dette, men hun har ikke fått det bekreftet av noen leger, som hun også selv nevner. I tillegg ble hun syk ett år før hun begynte på prevensjon, og det er jo leit om hormoner forverret hennes tilstand, men hun snakker veldig bastant om det. Man har vel en ubalanse av hormoner når man er gravid også? Uansett, det å gå så sterkt ut og si at man har inspirert mange til å slutte med prevensjon og at de meldte tilbake de har fått et nytt liv, igjen reagerer jeg på ordbruken, er jo farlig, i følge artikkelen. 

Samtidig som tallet på de som utførte aborter ikke har vært høyere enn i fjor. Jeg blir så provosert av henne. Tenk å gå ut til så mange følgere å snakke slik om prevensjon. Jeg blir helt målløs egentlig 

Endret av Mamak
Gjest LudaLi
Skrevet

Hun er virkelig ikke sann. Skulle  ønske det var et sted man kunne bekymringsmelde slik atferd. Bare det å få seg til å snakke om prevensjon på den måten uten å ha noe som helst bakgrunn for det og generalisere dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...