Flettfrid Skrevet 13. oktober 2020 #681 Del Skrevet 13. oktober 2020 1 time siden, BethD skrev: Hun sliter ikke med ME nå Sliter ikke med ME? Hun var rimelig ærlig på snapp søndag om hvordan formen hennes ble påvirkert av ME. Å at kroppen slet ekstra mye med forkjølelse pga ME'n. ME er ikke noe som bare forsvinner, du har gode og dårlige perioder. Man kan å ha en jevn stabil form i lange perioder,med plutselige tilbakefall. En forkjølelse f.eks er nok til å sette en person tilbake i flere mnd. Dere ser kanskje 10 minutter av dagen hennes på snapp i døgnet, men dere ser sjelden hvor lang tid ting kan ta, pausene hun må ta, nettene hennes osv. Naturlig nok eksponerer hun seg selv mindre når hun er i dårlig form, har dårlige dager. At hun velger å ta barna på natta om de er våkene er nok for at mannen skal være opplagt å kunne fungere i jobben sin. Hun selv kan hvile på dagtid, noe han ikke kan når han jobber. Personer som har hatt ME i mange år, er flinkere til å tilrettelegge dagene sine, hvile på en slik måte at de blir fortere i bedre form etter en smell osv. Sara har en mild MEgrad slik jeg har fortstått det å kan da leve ganske normalt hjemme. Noe som kanskje kan gjøre det vanskelig for utenforstående å skjønne hvor tunge dagene kan være, hvor mye det krever av en person å leve mest mulig normalt. Jeg er selv ME syk å ser sykdommen i Sara å, fordi om hun tilsynelatende virker veldig frisk og energisk. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 13. oktober 2020 #682 Del Skrevet 13. oktober 2020 2 minutter siden, Flettfrid skrev: Sliter ikke med ME? Hun var rimelig ærlig på snapp søndag om hvordan formen hennes ble påvirkert av ME. Å at kroppen slet ekstra mye med forkjølelse pga ME'n. ME er ikke noe som bare forsvinner, du har gode og dårlige perioder. Man kan å ha en jevn stabil form i lange perioder,med plutselige tilbakefall. En forkjølelse f.eks er nok til å sette en person tilbake i flere mnd. Dere ser kanskje 10 minutter av dagen hennes på snapp i døgnet, men dere ser sjelden hvor lang tid ting kan ta, pausene hun må ta, nettene hennes osv. Naturlig nok eksponerer hun seg selv mindre når hun er i dårlig form, har dårlige dager. At hun velger å ta barna på natta om de er våkene er nok for at mannen skal være opplagt å kunne fungere i jobben sin. Hun selv kan hvile på dagtid, noe han ikke kan når han jobber. Personer som har hatt ME i mange år, er flinkere til å tilrettelegge dagene sine, hvile på en slik måte at de blir fortere i bedre form etter en smell osv. Sara har en mild MEgrad slik jeg har fortstått det å kan da leve ganske normalt hjemme. Noe som kanskje kan gjøre det vanskelig for utenforstående å skjønne hvor tunge dagene kan være, hvor mye det krever av en person å leve mest mulig normalt. Jeg er selv ME syk å ser sykdommen i Sara å, fordi om hun tilsynelatende virker veldig frisk og energisk. Ok. Hun sliter med ME. Vi ser det bare ikke... For en idiotisk diskusjon. Personen sier hun er «friskmeldt for ME» ene dagen og andre dagen sliter hun... Idiotisk å i det hele tatt snakke om diagnosen da, for sånn som hun legger det frem er hun ikke me syk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 13. oktober 2020 #683 Del Skrevet 13. oktober 2020 2 minutter siden, BethD skrev: Ok. Hun sliter med ME. Vi ser det bare ikke... For en idiotisk diskusjon. Personen sier hun er «friskmeldt for ME» ene dagen og andre dagen sliter hun... Idiotisk å i det hele tatt snakke om diagnosen da, for sånn som hun legger det frem er hun ikke me syk... Jeg vet ikke hva hun har sagt om det i forhold til frismeldt eller ikke, da jeg ikke følger henne fast. At du ikke ser sykdommen på henne betyr ikke at hun ikke er syk, sykdommen til de med mild til moderat grad kan være rimelig usynlig for de fleste. Å løsvippene henne(om det er det hun bruker) gjør det faktisk ekstra vanskelig å se. Da det som oftest er øynene man ser det på først😊 Men søndag viste hun en dårlig dag på snapp å fortalte at kroppen ble ekstra sliten av forkjølelse pga ME. Hun velger jo selv hva hun vil snakke om på sine kanaler tenker jeg, å at hun viser både dårlige og gode dager er jo bare flott. Jeg har også tenkt at hun virke uforskammet opplagt og energisk til tider, men jeg vet at jeg selv kan være det også i perioder. Å da blir jeg nesten manisk for de rundt meg, for jeg vil få gjort så mye jeg ikke klarer til vanlig. Noe som dessverre straffer seg på sikt. Å det er ikke min jobb å bedømme om hun er frisk eller syk, ei heller noen andres. Sara kjenner kroppen sin best å vet hva hun tåler å ikke,vet hvor langt hun kan dra strikket. Å hun har jo i tillegg klart å skaffe seg en arbeidsplass i hjemmet som gjør at hun slik jeg har forstått det er økonomisk uavhengig fra Nav. Å det er jo virkelig flott 👏👏 hun har klart å skape noe eget som gjør at hun kan leve med sykdom, jobbe og ikke være en "belastning" for andres skattepenger 😁 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodflowers Skrevet 13. oktober 2020 #684 Del Skrevet 13. oktober 2020 Synes det blir for dumt å diskutere ME diagnosen hennes. Vi ser en brøkdel av hennes hverdag, selv om det kan virke som at vi ser mye mer. Vi vet ikke hvor lang tid hun bruker på div. oppgaver, eller hva slags tilrettelegging hun ellers gjør. Mange er også "flinke" til å virke "friskere" utad. Ikke at jeg vet om det er tilfellet her.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 13. oktober 2020 #685 Del Skrevet 13. oktober 2020 8 timer siden, Tough cookie skrev: Hvor hardt rammet er hun av me? Hun virker jo veldig energisk og har planer daglig i tillegg til mann&barn, hus, handling og matlaging. Hun har sagt at hun var verre før. Vet ikke hvordan det fungerer men man har vel oppturer og nedturer ? Kjenner egentlig ingen med denne sykdommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 13. oktober 2020 #686 Del Skrevet 13. oktober 2020 Å være din egen sjef og jobbe hjemmefra, er jo ofte det som gjør at kronisk syke med varierende restarbeidsevne klarer å jobbe, fremfor å ende opp ufør. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 13. oktober 2020 #687 Del Skrevet 13. oktober 2020 11 timer siden, Gasellen skrev: Ahaa det visste jeg ikke. Hadde kanskje trodd det var omvendt mtp ME'en men whatever floats your boat. For meg var det ganske nytt faktisk. Trodde ikke at det var vanlig at par som ikke var på skillsmissens rand har hver sine soverom. Rent bortsett fra i enkelte religioner og sånn da. Virker gammeldags bare. Det er nok ikke så uvanlig som du har for deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supermamz Skrevet 13. oktober 2020 #688 Del Skrevet 13. oktober 2020 14 timer siden, Nerine_ skrev: Hvorfor syns du det er gøy...? Er det nytt for deg at par ikke nødvendigvis sover sammen? Neei? hvem har sagt det er gøy? Sover alene med barnet mitt også og mann på annet rom. bare for jeg brukte "😅" betyr ikke at jeg ler eller mobber noen! Nå må du slutte og hoppe til va du tror og desperat for å ta andre... Jeez! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 15. oktober 2020 #689 Del Skrevet 15. oktober 2020 De har mye klær i det huset🤔 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 15. oktober 2020 #690 Del Skrevet 15. oktober 2020 1 time siden, Orly skrev: De har mye klær i det huset🤔 Missunder henne alle de flotte klærne altså. Skulle gjerne hatt det livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 15. oktober 2020 #691 Del Skrevet 15. oktober 2020 På 13.10.2020 den 9.20, Gasellen skrev: Ahaa det visste jeg ikke. Hadde kanskje trodd det var omvendt mtp ME'en men whatever floats your boat. For meg var det ganske nytt faktisk. Trodde ikke at det var vanlig at par som ikke var på skillsmissens rand har hver sine soverom. Rent bortsett fra i enkelte religioner og sånn da. Virker gammeldags bare. Vi har også separate soverom. Og vi er ikke på skillsmissens rand. Sover bare mye bedre alene. Han er ikke såå glad for det, så jeg legger meg alltid hos han, og tusler til min egen seng når han sovner. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 16. oktober 2020 #692 Del Skrevet 16. oktober 2020 10 timer siden, Trude4 skrev: Missunder henne alle de flotte klærne altså. Skulle gjerne hatt det livet Selvsagt gjør du det, miljøet er det jo ikke så farlig med så lenge man har mye klær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 16. oktober 2020 #693 Del Skrevet 16. oktober 2020 3 timer siden, Orly skrev: Selvsagt gjør du det, miljøet er det jo ikke så farlig med så lenge man har mye klær. Tenger ikke å være spydig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 16. oktober 2020 #694 Del Skrevet 16. oktober 2020 11 timer siden, Jodaneida skrev: Vi har også separate soverom. Og vi er ikke på skillsmissens rand. Sover bare mye bedre alene. Han er ikke såå glad for det, så jeg legger meg alltid hos han, og tusler til min egen seng når han sovner. Det er ganske vanlig at man har det ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1995m Skrevet 20. oktober 2020 #695 Del Skrevet 20. oktober 2020 SE reklamerte for kyllingfilet for en stund siden, og nå forteller hun at ikke har likt det siden hun gikk gravid første gang 🤭 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 20. oktober 2020 #696 Del Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, 1995m skrev: SE reklamerte for kyllingfilet for en stund siden, og nå forteller hun at ikke har likt det siden hun gikk gravid første gang 🤭 Gjorde hun?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iansak Skrevet 20. oktober 2020 #697 Del Skrevet 20. oktober 2020 3 minutter siden, BethD skrev: Gjorde hun?! Ja hun reklamerte for de ferdig kyllingfiletene man kan ta i mikro 😜 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1995m Skrevet 20. oktober 2020 #698 Del Skrevet 20. oktober 2020 5 timer siden, BethD skrev: Gjorde hun?! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 21. oktober 2020 #699 Del Skrevet 21. oktober 2020 4 timer siden, 1995m skrev: Derfor kan man ikke stole på influencere , de lyver over en lav sko. Troverdigheten er lik null. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1995m Skrevet 21. oktober 2020 #700 Del Skrevet 21. oktober 2020 2 timer siden, Orly skrev: Derfor kan man ikke stole på influencere , de lyver over en lav sko. Troverdigheten er lik null. Trodde faktisk hun var en av de man kunne stole på når det kommer til reklame for produkter, men så feil kan man ta 🙄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå