Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har i det siste begynt å miste unormalt mye hår. Dette bekymrer meg ganske mye, det er slik at jeg unngår å dusje i flere dager fordi håret renner ned i store mengder. Tenker å oppsøke lege, men er det noen som har hatt det slik? Det er hår overalt i huset + pluss når jeg dusjer fyller håret sluket.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det sånn i perioder. Spesielt om det er en stund siden jeg har vært hos frisøren, men også ellers

Anonymkode: 69510...abe

Skrevet

Vi mister normalt ca 100 hårstrå hver dag. Hår folikler har en vekstfase på tre år før den går i en slags dvale og begynner pån igjen med å produsere hår. Hvis mange hår folikler går i dvale samtidig vil det oppleves som massivt tap av hår. De fleste har flere perioder i livet med mye hårtap grunnet hårete naturlige syklus. 

Noen mister mye hår fordi de har skadet håret med for mye kjemiske midler, bleking, farging eller for sterke preparater. Da brekker håret av og løsningen er pleiende balsamert og hårkurer for å gi litt fuktighet tilbake til håret. 

Det kan være et utall årsaker til mye håravfall i tillegg til de to jeg nevnte ovenfor her. Hormoner, stress, vitamin og mineral mangel kan også føre til at du mister håret. Sørg for å spise nok og sunt. Du kan også be fastlegen ta en blodprøve for å se om du mangler noen vitaminer.  Håper det ordner seg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...