AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 I dag føler jeg meg litt sær. Jeg er invitert på en fest i morgen. Den blir helt sikkert hyggelig, med en god del folk jeg kjenner godt og noen jeg ikke kjenner så godt. Det blir ikke rølp og fyll, men helt sikkert en storveis kveld. Jeg har takket nei til å være med. Blir sittende hjemme, helt alene, i stedet. Jeg er en forsåvidt ekstrovert person, men med et stort behov for å være alene innimellom. Jeg lader når jeg er alene selv om jeg liker å være sosial. Den eneste grunnen jeg har for å være hjemme i morgen er at det er det jeg har mest lyst til. Og det igjen handler om å få lov å bare være helt alene, ikke noen barn på besøk (har store barn), mannen er bortreist, det er ikke jobb dagen etter, vi skal ikke på hytta osv. Tanken på å skulle komme hjem fra jobb (og få det litt travelt i jobbdagen fordi jeg måtte kommet meg avgårde litt tidlig), ordne meg, dra avgårde, være sosial, ta taxi/buss hjem, sove litt dårligere (gjør alltid det når jeg har vært på noe), ha litt mindre ut av fridagen på torsdag, gjorde at valget egentlig ble enkelt. Jeg valgte å være ego og si nei takk, jeg kommer ikke. Hadde det vært en bursdagsfeiring for en god venn eller noe hadde jeg dratt, ofte er det jo slik, men denne gangen kunne jeg takke nei, selv om kvelden det legges opp til høres veldig kjekk ut. Så traff jeg en tidligere kollega i dag. Hun pratet om det å gripe livet med begge hender. Være med på mest mulig, for en dag er det slutt og vi vet ikke når. Hun pratet om hvilke dager vi husker, det er jo de dagene vi har gjort noe, utfordret oss selv, vært sosiale. Vi husker ikke dagene i sofaen, sa hun så greit. Jeg har tenkt å ombestemme meg mtp morgendagen, men ble sittende å tenke litt. Burde man gripe livet mer og bli med på det som byr seg? Eller skal en tillate seg å være dønn ego noen ganger og bare si nei selv om man kan, men rett og slett ikke gidder? Hvordan tenker dere? Er dere stort sett med på det dere kan? Går dere på ting selv om sofaen frister? Anonymkode: ee0d2...ed8
Miewyn77 Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Hvis din ide av et godt liv er å ta noen kvelder på sofaen alene så er det riktig for deg. Tror ikke livet ditt blir bedre av å tvinge deg til å gjøre ting du ikke har så lyst til.. Du setter desto mer pris på neste gang det skjer noe for da har du fått ladet batteriene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå