AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Har nesten mistet lysten til å komme på besøk til henne. Hadde vi vært sammen ofte, hadde jeg ikke reagert, men siden vi ses så sjelden som 4-5 ganger i året, synes jeg hun legger lite innsats i det. Kommer på besøk til rot, støv og møkk nesten hver gang. Hun bor alene og har alltid god tid til å kunne ordne litt i hjemmet sitt. Hver gang hun kommer til meg, serverer jeg noe og viser at jeg setter pris på besøket. I går var jeg på besøk hos henne og hun hilste på samboeren min for første gang. Vi var bedt til kl 6. Dette foreslo hun for en uke siden fordi hun så gjerne ville møte han. Vi skulle spise og vi trodde naturligvis at vi var bedt på middag eller enkel serverig. Jeg fikk barnepass og måtte kjøre datteren min til en bekjent. Vi kommer og hun står klar til å bestille take away. Jeg ble utrolig irritert. Min samboer tok med vin og dresset seg opp for å gjøre et godt inntrykk. I tillegg ble det et spleiselag. Av skam tok jeg hans regning, så middagen kom på 500 kr på en mandag, vin og sushi. Som vanlig var det ikke dekket på, det lå regninger på bordet og speilet var fullt av tannkrem. Jeg synes det er så skuffende Anonymkode: c35ae...f86
Gjest Lama_Drama Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Kanskje du må senke standarden? Hun er som hun er.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 Det som er viktig for deg, er ikke viktig for henne. For henne er det viktig å bruke tid sammen, for deg er det viktig å vise at man setter pris på hverandre ved å varte hverandre opp. Jeg er litt som din søster, lite huslig. Det betyr at jeg heller ikke forventer eller ser den oppvartningen andre gjør for meg. Anonymkode: 41a37...844 9
MollyJones Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 Slutt å forvent noe annet enn det du får. Da blir du skuffet. Ta henne for den hun er. Ikke perfekt i dine øyne, men ærlig talt, hva gjør noen regninger på bordet og tannkrem på speilet? Hadde hun vært stygg og ekkel med deg hadde det vært noe annet. 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Atte hva? Skal man vaske huset når man får besøk av familie? Det gjør ikke jeg! Anonymkode: 611f8...bd1 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 Synes det høres ut som om du må senke forventningene dine noe! Besøk skal jo være koselig! Jeg gidder heller ikke å vaske hele leiligheten hvis jeg får familie på besøk. Sushi og vin høres forresten veldig digg ut! Du høres litt snobbete ut Anonymkode: 141b1...2c1 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 Jeg rydder og ordner, dekker på, lager mat osv når jeg får besøk av familien. Men jeg driter i om familien min gjør det samme eller ei når jeg er på besøk hos de. Søsteren min ordner aldri noe, men jeg blir aldri skuffet av den grunn. Anonymkode: 54efe...3b5 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #8 Skrevet 28. mai 2019 Hun er din søster. Du skal elske henne høyere enn du elsker deg selv. Og hun skal elske deg. Da blir rot og middager bagateller. Om noe burde du hjelpe henne og veilede henne, ikke furte i det skjulte. Anonymkode: 5f155...5e0 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #9 Skrevet 28. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er din søster. Du skal elske henne høyere enn du elsker deg selv. Og hun skal elske deg. Da blir rot og middager bagateller. Om noe burde du hjelpe henne og veilede henne, ikke furte i det skjulte. Anonymkode: 5f155...5e0 Det var litt av et utsagn! Er da vel ingen lov som sier at man skal elske søsteren sin høyere enn seg selv? Har en søster jeg ikke kan fordra - ingen kjærlighet der og ingen kontakt. Andre søsteren min er ok. Eneste menneske jeg elsker høyere enn meg selv er min egen sønn! Anonymkode: 54efe...3b5 2
Hedy Lamarr Skrevet 28. mai 2019 #10 Skrevet 28. mai 2019 Rengjøringsstandarden hennes er ikke ditt problem, tenker jeg, men jeg synes det er ganske frekt at dere må betale for maten når hun får den gratis hos deg. Selv om hun eventuelt har lite å rutte med i forhold til deg (vet jo ikke om hun har det), så kan hun fint lage et måltid til tre for de 250 kronene hun måtte betale denne gangen. 3
Filifjonkamor Skrevet 28. mai 2019 #11 Skrevet 28. mai 2019 Jeg kan skjønnne at du reagerer på at det ble take away som dere måtte spleise på siden hun hadde invitert dere. Men hun tenker gjerne ikke over dette kanskje like greit å bare nevne dette for henne en gang? Når det kommer til renhold så er vi alle veldig ulike der. Jeg har det alltid ryddig, mens jeg kjenner flere som rydder flere dager før de får besøk andre bryr seg lite om å rydde før besøk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå