AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Hei Jeg elsker å lese og det blir som regel engelske bokserier av mange slag, men syntes det er vanskelig å finne da det er så mange å velge! Har dere noen tips? Når det gjelder sjanger er jeg åpent for det meste. Det har vel blitt mest fantasy, krim og romaner. Takker for tips Anonymkode: d8c87...3a8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Jeg har dilla på Rivers of London-serien til Ben Aaronovitch. Er en kombo av fantasy og krim som fungerer veldig godt. Det er også gitt ut noen egne tegneserieromaner i samme univers. Anonymkode: b8197...429 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg elsker å lese og det blir som regel engelske bokserier av mange slag, men syntes det er vanskelig å finne da det er så mange å velge! Har dere noen tips? Når det gjelder sjanger er jeg åpent for det meste. Det har vel blitt mest fantasy, krim og romaner. Takker for tips Anonymkode: d8c87...3a8 Bøkene til Rick Riordan kanskje? Anonymkode: be7cb...7bc
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Digger Mercedes Lackey! Ikke helt fan av de hun har skrevet som er mer science fiction, men fantasyen er bra! Raymond E. Feist, start med Magician eller Daughter of the Empire David Eddings Anonymkode: d2d4e...5a2
Lill3My Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Krim: serien om Joseph O'Loughlin av Mixhaeø Robotham. Meget velskrivne, realistiske kriminalromanar. Blandt mine desiderte favorittar. Elles er også serien om Harry Bosch av Michael Connelly ganske så solid krim
LittleMermaid Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Lovecraft, Terry Pratchet, Douglas Adams. Disse kan så absolutt anbefales 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #8 Skrevet 30. mai 2019 Takk for tips alle sammen!😃 Nå har jeg en del å sjekke ut😊 ts Anonymkode: d8c87...3a8
Opi Skrevet 2. juni 2019 #9 Skrevet 2. juni 2019 (endret) Montalbano mysteries av Andrea Camilleri: Krim fra Sicilia med herlig, litt svart humor! Første bok heter «Shape of Water». The No. 1 Ladies’ Detective Agency av Alexander McCall Smith: Feel-good krim fra Botswana. Donna Leon: Krimserie fra Venezia, første bok heter «Death at La Fenice» Selv holder jeg på med Outlander-bøkene til Diana Gabaldon som serien med samme navn er basert på. Er bare på andre boken foreløpig, skikkelig mursteiner... Jeg vil også ta med min soleklare favorittbok selv om den ikke er en del av en serie: «A town like Alice» av Nevil Shute. En helt fantastisk bok! 😊 Endret 2. juni 2019 av Opi 2
Ariana807 Skrevet 2. juni 2019 #10 Skrevet 2. juni 2019 (endret) Jeg kan virkelig anbefale «The Belgariad series» av David Eddings! Den er helt fantastisk, det er 5 bøker i den serien. Det finnen en oppfølger serie på 5 bøker til som og er fantastiske «The Malloreon» og to prequel bøker 😄 Fantastiske bøker! «The Black Magician» triology av Trudie Canavan. Med oppfølger serie «The Traitor Spy» triology. Age of Five (triology) av Trudie Canavan The Old Kingdom/Abhorsen triology (Sabriel, Lirael, Abhorsen) av Garth Nix Endret 2. juni 2019 av Ariana807 1
Lill3My Skrevet 6. juni 2019 #11 Skrevet 6. juni 2019 I disse dager er vel også serien om Elling blitt veldig aktuell. Har ikke lest bøkene,bare sett filmene for veldig lenge siden . Nå som en ny bok kommer vil jeg lese hele denne serien 🙂
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 Senlin Ascends som er den første boken i Tower of Babel serien til Josiah Bancroft. Noe av det beste jeg har lest i fantasysjangeren! 👌👌👌 Anonymkode: 320f0...cad
Poledra Skrevet 10. juni 2019 #13 Skrevet 10. juni 2019 (endret) Støtter de som anbefaler David Eddings, Raymond E. Feist, Trudi Canavan, Mercedes Lackey, Diana Gabaldon sine bøker. Liker de alle sammen. I tillegg så vil jeg anbefale i ingen spesiell rekkefølge da alle er blant mine favoritt fantasy (blanding a urban-, high-, paranormal-, dark fantasy) serier som jeg kommer på akkurat nå: Anne Bishop - Black Jewels trilogien (1 trilogi til å begynne med, men det er flere bøker i serien). Starter med Daughter of the Blood. Går vel under Dark Fantasy Anne Bishop - The Others serien (5 bøker - avsluttet). Første bok i serien er Written in Red. Patricia Briggs - Mercedes Thompson serien. (Til nå kommet 11 bøker.) Første book er Moon Called. Patricia Briggs - Alpha and Omega serien (til nå 5 bøker) - starter med novellen som heter Alpha and Omega, og første book heter Cry Wolf. Den foregår i samme verden som Mercedes Thompson serien. I tillegg er det har PAtricia Briggs noen andre serier som også er bra. Ilona Andrews - Kate Daniels serien (9bøker - avsluttet). Første bok heter Magic Bites Ilona Andrews - Hidden Legacy trilogien (3 bøker avsluttet, men en fortsettelse trilogi kommer der man følger med søsteren til hovedpersonen i denne serien) Første bok er Burn for Me. (De har også andre bra serier utenom de to jeg har nevnt) Keri Arthur - Riley Jensen serien ( 9 bøker avsluttet). Første bok er Full Moon Rising Keri Arthur - Lizzie Grace serien (4 bøker sålangt). Første bok er Blood Kissed. Keri Arthur har også mange andre bra serier Traci Harding - the Ancient Future trilogien (3 bøker avsluttet + flere trilogier som følger etter) Første bok er The Ancient Future Jim Butcher - Codex Alera (6 bøker avsluttet). Første bok er Furies of Calderon. Jacqueline Carey - Kushiel serien (3 + 3 bøker avsluttet). Første bok er Kushiel's Dart. Denne serien vil jeg ikke anbefale for alle. Den er veldig bra skrevet, men noe av innholdet er ikke for alle. Jennifer Estep - Elemental Assassin serien (17 bøker sålangt) Første bok er Spider's Bite. Yasmine Galenorn - Sisters of the Otherworld series (21 bøker avsluttet) Første bok heter Witchling. Christina Henry - Madeline Black serien (7 bøker avsluttet) Første bok heter Black Wings. Kevin Hearne - Iron Druid Chronicles (9 bøker sålangt) Første bok heter Hounded. Michelle Sagara - Chronicles of Elantra (14 bøker til nå) Første bok er Cast in Shadow I tillegg vil jeg anbefale krim serien til J.D Robb som heter In Death-serien. Der er det vel til nå kommet 48 bøker. Første bok heter Naked in Death og vi følger homicide lieutenant Eve Dallas når hun løser mord-mysterier. Historiene i seg selv er avsluttende i hver bok, men for å bli kjent med karakterene og deres liv anbefaler jeg å lese dem i rekkefølge. Nå har jeg vel nevnt litt for mange bøker og kunne sikker nevnt flere men jeg tror jeg stopper der. Endret 10. juni 2019 av Poledra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå