Gå til innhold

Flaskesamlere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et stort problem med flaskesamlere som går gjennom søppelet i søppelspannet vårt på leting etter flasker. Søppelposene rives opp og gjennomgås , og søppelet blir strødd på gaten. Vi skiftet til søppelspann man må låse opp med en "nøkkel" , men disse nøklene er jo like for alle spann. Nå har imidlertid tydeligvis flaskesamlerne også skaffet seg en nøkkel, og søppelet vårt ligger strødd på bakken... Er det noe vi kan gjøre med dette? Kan vi kreve at de slutter hvis vi ser dem? Er det ulovlig?

Jeg skjønner selvsagt at dette er desperate mennesker som har det vanskelig, men det er ekstremt ubehagelig å gå ut døren og se at noen har gjennomgått søppelet vårt og kastet det rundt om kring.

Takk for svar.

Anonymkode: 20666...612

AnonymBruker
Skrevet

Å stjele søppel er tyveri. Sånn rent praktisk ville jeg kjøpt meg et lite nettkamera, montert det sånn at det pekte mot dunken, sørget for at dunken stå 100% på min egen eiendom og at kameraet ikke viste noe utover eiendom og  så satt opp et skilt på engelsk om at tyveri blir politianmeldt. 

Og så gjennomført når du har et ok identifiserende bilde.

Handlinger en ikke vil at skal utføres må sanksjoneres. 

Folk i Norge er verken så desperate eller så fattige, og bandene med naskere og tyver som føres inn av store karteller må anmeldes. Sikkert samme gjengen som stjeler verktøy, pakker og brev fra postkasser og annet løsøre i området. 

Anonymkode: e4e71...8a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

PS: jeg synes det er noe naivt av deg å tro de er på jakt etter flasker. Det er mer sannsynlig at de er på jakt etter info om deg og dine. Kontoutskrift, brev med personnr knyttet til kontonr etc.

• Liker 1
Skrevet

Det første jeg vill gjort var å anmelde forholdet.  Kan du få satt søpla inn i garasje el. i mellomtiden?  

AnonymBruker
Skrevet

Pante flaskene selv?

Anonymkode: 4aba8...882

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pante flaskene selv?

Anonymkode: 4aba8...882

Vi har aldri kastet flasker i søppelet. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS: jeg synes det er noe naivt av deg å tro de er på jakt etter flasker. Det er mer sannsynlig at de er på jakt etter info om deg og dine. Kontoutskrift, brev med personnr knyttet til kontonr etc.

TS her, jeg er fullt klar over at dette kan dreie seg om langt mer alvorlige ting enn flasker. Jeg ser imidlertid at de bærer på poser med flasker og har sett dem samle flasker fra andre søppelspann.

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde dette «problemet» på jobben. Vi løste det med å sette ut posene med panteflasker ved siden av søppeldunken med en lapp om at vi ikke kastet flasker i dunken, men at posene var deres. Posene var alltid borte på morgenen, og søppelet fikk stå i fred. Jeg tviler på at det er kriminelle bander som står bak, i de aller fleste tilfeller så er dette snakk om desperate mennesker. Skal så innmari lite til ofte..

Anonymkode: ba7e1...75c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du burde nok prøve å legge en lapp på norsk og engelsk om at det ikke kastes flasker i søppelet, og at du ber de vennligst la det ligge i fred. 

Anonymkode: c7655...107

• Liker 2
Skrevet

Er det så mange som kaster flasker i søpla?  Når man får  ca 200 kr pr sekk flasker er det jo litt penger å hente. Jeg har aldri kastet flasker som kan pantes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...