AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Er dette nok heng til å få dekket tunge øyelokk? Jeg løfter øyebrynene mine hele tiden. Så mye at eneste stedet jeg har rynker, er akkurat der jeg løfter øyebrynene. Vil det være nok å fjerne overflødig hud, eller trenger jeg egentlig øyenbrynsløft, og er isåfall det mulig å få dekket? Jeg er student, så har ikke råd til å betale for dette selv. Men det plager meg veldig. Anonymkode: 7736e...36b
Djungelvrål Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Nei, du er altfor ung. Henget må gå ut over synet ditt. Gjør det virkelig det?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 Nei det er ikke nok. Jeg gjorde det selv privat da jeg var 25 år, kostet ikke mye, ca 14.000. Hos meg var det omtrent som hos deg. Jeg måtte aktivt holde øynene åpne, hadde mye vondt i hodet, sliten i øynene osv. Men det gikk ikke utover synet, og da får man det ikke dekket. Men jeg er veldig fornøyd med at jeg gjorde det privat! Har sjeldent vondt i hodet og øynene er åpne på en helt annen måte. 15.000 er virkelig ikke så mye, absolutt verdt det! Anonymkode: 648c4...854
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 I de nasjonale retningslinjene står dette; Løfter øyenbrynsmuskelen: check. Øvre øyebryn er nesten under, men tatt i betraktning at jeg har kanskje breie bryn så er det ganske mye som er under. Står ingenting om alder. Anonymkode: 7736e...36b
Macronen Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Det er bare å få fastlegen til å sende rekvisisjon til et behandlingssted som har offentlig avtale, så er det opp til dem å vurdere. Jeg vet de har blitt ekstremt mye strengere på hvem de behandler men jeg fikk selv svar fra en øyelege jeg var hos (de utfører også øyelokk operasjoner på den klinikken) at mine øyenlokk ville de klart ha godkjent. Mine er omtrent som dine, jeg har ikke begrensning av sidesynet, men jeg bruker panne muskelen til å konstant dra opp øyne brynene og dermed har jeg mye hodepiner. Der kommer nok an på hvilke symptomer du kan fortelle om. Jeg blir også sår på selve øyet fordi tyngden av øyelokket ligger å presser på øye eplet. Når du er så ung så vil jo dette bare bli verre og verre, du vil på et eller annet tidspunkt garantert trenge å få gjort noe med øyelokkene, så det er bare å søke.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 5 timer siden, Macronen skrev: Det er bare å få fastlegen til å sende rekvisisjon til et behandlingssted som har offentlig avtale, så er det opp til dem å vurdere. Jeg vet de har blitt ekstremt mye strengere på hvem de behandler men jeg fikk selv svar fra en øyelege jeg var hos (de utfører også øyelokk operasjoner på den klinikken) at mine øyenlokk ville de klart ha godkjent. Mine er omtrent som dine, jeg har ikke begrensning av sidesynet, men jeg bruker panne muskelen til å konstant dra opp øyne brynene og dermed har jeg mye hodepiner. Der kommer nok an på hvilke symptomer du kan fortelle om. Jeg blir også sår på selve øyet fordi tyngden av øyelokket ligger å presser på øye eplet. Når du er så ung så vil jo dette bare bli verre og verre, du vil på et eller annet tidspunkt garantert trenge å få gjort noe med øyelokkene, så det er bare å søke. Takk for konstruktivt svar. Anonymkode: 7736e...36b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for konstruktivt svar. Anonymkode: 7736e...36b Så fordi hun kom med et positivt svar til deg så var det konstruktivt? Vi andre kan heller ikke vite, men forteller vår erfaring. Du må uansett til lege for å få henvisning. Anonymkode: 648c4...854 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fordi hun kom med et positivt svar til deg så var det konstruktivt? Vi andre kan heller ikke vite, men forteller vår erfaring. Du må uansett til lege for å få henvisning. Anonymkode: 648c4...854 Ab 1 sa jeg var for ung, og at det måtte gå utover synet. Begge deler er noe jeg visste var feil. Ab 2 sa hun betalte selv. Ingenting om at hun prøvde å få, ble ikke godkjent osv. Da er ikke svaret relevant for spørsmålet mitt. Jeg klarer nemlig å finne priser på privatklinikker. Hennes erfaring er relevant dersom jeg lurer på hvordan det er å operere øyelokkene. Anonymkode: 7736e...36b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ab 1 sa jeg var for ung, og at det måtte gå utover synet. Begge deler er noe jeg visste var feil. Ab 2 sa hun betalte selv. Ingenting om at hun prøvde å få, ble ikke godkjent osv. Da er ikke svaret relevant for spørsmålet mitt. Jeg klarer nemlig å finne priser på privatklinikker. Hennes erfaring er relevant dersom jeg lurer på hvordan det er å operere øyelokkene. Anonymkode: 7736e...36b Ab2 (meg) sa at jeg gjorde det privat. Jeg fikk det ikke godkjent offentlig, men ønsker operasjonen likevel. Men du må uansett til konsultasjon, og håpe på det beste. Anonymkode: 648c4...854 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ab2 (meg) sa at jeg gjorde det privat. Jeg fikk det ikke godkjent offentlig, men ønsker operasjonen likevel. Men du må uansett til konsultasjon, og håpe på det beste. Anonymkode: 648c4...854 Så du prøvde å få det dekket, uten å få det innvilget? Hadde du hodepine eller andre ting? Anonymkode: 7736e...36b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du prøvde å få det dekket, uten å få det innvilget? Hadde du hodepine eller andre ting? Anonymkode: 7736e...36b Ja prøvde offentlig først. Hadde ofte hodepine, måtte aktivt holde øynene oppe, sliten i øynene og området rundt øynene. Det var ikke nok. Det måtte gå direkte utover synet. Så da gjorde jeg det privat i steden, og har det mye bedre nå. Vil bare påpeke at utseendet endrer seg ganske mye ved en slik operasjon. Og det er viktig at det utføres av en dyktig kirurg. Sånn sett er jeg glad jeg gikk privat, da legen min kunne anbefale en hun visste at var veldig dyktig. Jeg fikk heldigvis et godt resultat, men har et litt annet utseende nå enn tidligere. Anonymkode: 648c4...854
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 Jeg hadde mer heng på øyelokkene enn deg, men fastlegen sa at dette kunne jeg ikke få dekket. Det måtte gå utover synes ihvertfall og det gjør det ikke når du bare hever opp øynene. Anonymkode: 0e6c0...c38
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #13 Skrevet 30. mai 2019 Du har ikke så mye overflødig hud på lokkene enda. De som har det og blir operert blir som ditt bilde etterpå. Jeg var på konsultasjon forrige uke. Men du kan ta brynsløft privat da. Hos cosmo clinic Oslo foreks. I mellomtiden kan man prøve øyenbrynsløft med botox. Anonymkode: 5b6fc...63a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #14 Skrevet 30. mai 2019 Sikker på at du ikke aller helst vil forbedre utseendet på øynene, siden du poster det på "skjønnhetskategorien" og ikke "kropp og helse"? Staten dekker ikke kosmetiske inngrep (med noen få unntak) . Kun inngrep som må gjøres ved plager/ubehag/sykdom. Jeg synes du har fine øyne. Husk at det er sjeldent at resultatet av et inngrep blir akkurat som man ønsker. Bare søk på bilder av Renee Zellweger, hun var mye penere før hun opererte øynene Anonymkode: 2739c...c0e 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #15 Skrevet 31. mai 2019 På 30.5.2019 den 16.35, AnonymBruker skrev: Sikker på at du ikke aller helst vil forbedre utseendet på øynene, siden du poster det på "skjønnhetskategorien" og ikke "kropp og helse"? Staten dekker ikke kosmetiske inngrep (med noen få unntak) . Kun inngrep som må gjøres ved plager/ubehag/sykdom. Jeg synes du har fine øyne. Husk at det er sjeldent at resultatet av et inngrep blir akkurat som man ønsker. Bare søk på bilder av Renee Zellweger, hun var mye penere før hun opererte øynene Anonymkode: 2739c...c0e Tok det her, pga velvære, hudpleie og kosmetikk. Da jeg ikke tenkte kosmetikk i sminkekategorien. Men kosmetisk inngrep blir det vel sett på som i privatklinikk sektoren? Anonymkode: 7736e...36b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #16 Skrevet 31. mai 2019 På 29.5.2019 den 8.33, AnonymBruker skrev: Ja prøvde offentlig først. Hadde ofte hodepine, måtte aktivt holde øynene oppe, sliten i øynene og området rundt øynene. Det var ikke nok. Det måtte gå direkte utover synet. Så da gjorde jeg det privat i steden, og har det mye bedre nå. Vil bare påpeke at utseendet endrer seg ganske mye ved en slik operasjon. Og det er viktig at det utføres av en dyktig kirurg. Sånn sett er jeg glad jeg gikk privat, da legen min kunne anbefale en hun visste at var veldig dyktig. Jeg fikk heldigvis et godt resultat, men har et litt annet utseende nå enn tidligere. Anonymkode: 648c4...854 Hvilken kirurg brukte du?😊 Anonymkode: 42eb4...6b1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #17 Skrevet 31. mai 2019 Du får få deg en jobb så du har råd til å betale da. Du får ikke dekt kosmetisk kirurgi fordi det «plager deg». Anonymkode: df27d...b81
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #18 Skrevet 1. juni 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken kirurg brukte du?😊 Anonymkode: 42eb4...6b1 Sidsel Gedde-Dahl Anonymkode: 648c4...854
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #19 Skrevet 1. juni 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får få deg en jobb så du har råd til å betale da. Du får ikke dekt kosmetisk kirurgi fordi det «plager deg». Anonymkode: df27d...b81 Hva er kriteriene da? er det ikke slik med alle offentlige operasjoner, at pasienten plages på en eller annen måte? Anonymkode: 7736e...36b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #20 Skrevet 1. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er kriteriene da? er det ikke slik med alle offentlige operasjoner, at pasienten plages på en eller annen måte? Anonymkode: 7736e...36b Igjen, det må hemme synet ditt! Er det mulig. Anonymkode: 648c4...854 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå