AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Mulig det bare er jeg som overtenker, men dette har jeg egentlig grublet på lenge. Med mindre man vasker hele huset, badet, skifter sengetøy og dusjer, altså tar alt når man først er i gang, så er det jo ikke noe som forblir rent? La oss si du vasker do, men så bruker du den uten at du har dusjet og fått på rent tøy. Da setter du seg ned på en ren do, men har hatt på deg skittent undertøy. Kanskje har du sittet på en skitten jobbdo. Dere skjønner tegninga. La oss si du sitter nydusjet i sofaen med helt ren pysj, og legger deg i seng med nytt sengetøy. Vips, så er den senga skitten igjen. For sofaen er IKKE ren. Hva hjelper det å vaske gulvet, når man tråkker i gangen med møkkete sko og så tar av seg på bena og går inn i nyvasket stua. Igjen, vips skittent. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 2ee68...b79
Pillarguri Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Ja, du overtenker. Kan det hende at du har noen tvangstanker rundt renhold? 36
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 At sånn er livet? Menneskeheten har overlevd under langt verre kår, så dette synes jeg er en rar ting å bruke tid på å tenke på. Anonymkode: c524f...635 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 Neverending story om husvask, det kjenner alle mødre til. Sånn er livet? Anonymkode: c52d4...79e 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Vasking er for å holde et visst nivå bakterie og smussmessig, det er ikke for holde huset sterilt 😂 Anonymkode: e31b8...566 26
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 Hjelpes.. Ja, det stemmer at ting blir skitne igjen i det du tar det i bruk. Men hva så? Om du lar være å vaske, akkumulerer du ville mengder drit overalt. Å vaske det vekk gjør at du holder dritten i sjakk. Om dette er noe du tenker mye på, og som plager deg, høres det ut som du bør søke hjelp. Altså, hva så at doen blir skitten igjen om du setter deg på den? Anonymkode: 62ef5...afc 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 Du har merkelig tanker for hva som er SKITTENT må jeg si. Anonymkode: eedb1...0ad 4
Pentagon Skrevet 28. mai 2019 #8 Skrevet 28. mai 2019 Ojojoj. Håper du bare grubler lett over dette og ikke virkelig mener sengetøyet er like skitten som før du byttet fordi du satt i sofaen? Her må du isåfall jobbe med deg selv, for å tenke mye slike tanker på en seriøs måte er forløpet til OCD lidelse. Hvis du mener dette så bør du lese litt om kognitiv terapi og hvordan man tar knekken på negative tankemønster. Hvis du tenker mye på denne måten kan jeg ikke si det tydeligere altså, skaff deg hjelp før du har seriøse tvangstanker. Du tenker kanskje at det ikke er så farlig å sitte litt å gruble slik, men det er det faktisk. Du lager mønstre i hjernen din, som den gror seg litt fast i hvis du holder på slik for mye. Akkurat på samme måte som hvis du sier til deg selv hver dag at du er stygg eller feit, så tror du på det til slutt uansett hvor vakker og slank man måtte være. Hjernen er fantastisk, men også veldig mottagelig for gjentagende mønster. 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #9 Skrevet 28. mai 2019 Tvangstanker much? Anonymkode: daf09...8ed 1
solmåneogstjerner Skrevet 28. mai 2019 #11 Skrevet 28. mai 2019 Herregud. Du må slappe av litt. Krysskontaminering er viktig å tenke over ja. Veldig viktig i helsevesenet og når man har sykdom i huset. Ellers: bare slapp av 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #12 Skrevet 28. mai 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig det bare er jeg som overtenker, men dette har jeg egentlig grublet på lenge. Med mindre man vasker hele huset, badet, skifter sengetøy og dusjer, altså tar alt når man først er i gang, så er det jo ikke noe som forblir rent? La oss si du vasker do, men så bruker du den uten at du har dusjet og fått på rent tøy. Da setter du seg ned på en ren do, men har hatt på deg skittent undertøy. Kanskje har du sittet på en skitten jobbdo. Dere skjønner tegninga. La oss si du sitter nydusjet i sofaen med helt ren pysj, og legger deg i seng med nytt sengetøy. Vips, så er den senga skitten igjen. For sofaen er IKKE ren. Hva hjelper det å vaske gulvet, når man tråkker i gangen med møkkete sko og så tar av seg på bena og går inn i nyvasket stua. Igjen, vips skittent. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 2ee68...b79 Du tenker for mye på dette. En ekspert sa at å ta av sko hjemme er helt unødvendig helsemessig med tanke på bakterier etc. Det er av ESTETISKE grunner (at det skal SE rent ut) at man tar av sko etter å ha vært ute Prøv å slapp av angående slike ting. Anonymkode: c1f7f...3d7 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #13 Skrevet 28. mai 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vips, så er den senga skitten igjen. Så fremt den senga ikke skal brukes som operasjonsbord, er det ikke noe å tenke på Anonymkode: c1f7f...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #14 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mulig det bare er jeg som overtenker, men dette har jeg egentlig grublet på lenge. Med mindre man vasker hele huset, badet, skifter sengetøy og dusjer, altså tar alt når man først er i gang, så er det jo ikke noe som forblir rent? La oss si du vasker do, men så bruker du den uten at du har dusjet og fått på rent tøy. Da setter du seg ned på en ren do, men har hatt på deg skittent undertøy. Kanskje har du sittet på en skitten jobbdo. Dere skjønner tegninga. La oss si du sitter nydusjet i sofaen med helt ren pysj, og legger deg i seng med nytt sengetøy. Vips, så er den senga skitten igjen. For sofaen er IKKE ren. Hva hjelper det å vaske gulvet, når man tråkker i gangen med møkkete sko og så tar av seg på bena og går inn i nyvasket stua. Igjen, vips skittent. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 2ee68...b79 Bruker du mye tid på å tenke på og på å bekymre deg om slikt og det går ut over livskvaliteten din, så kan det være lurt å snakke med fastlegen om det og få henvisning til psykolog for å få hjelp. Anonymkode: c1f7f...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #15 Skrevet 28. mai 2019 Selv i en boble vil bakterier dukke opp, fordi huden vår er full av dem, tarmene våre er fulle av dem og de lever i lufta også. Hygiene i huset ser jeg ikke på som Prosjekt Desinfisering, det hadde tatt motet fra meg. Målet med husvask er å holde unna synlig møkk, støv og kliss, fjerne grobunn for bakterier, støv og midd og sørge for at huset lukter friskt og at man kan bruke hvite sokker innendørs. Ikke at man skal kunne gå på do her og så rett på operasjonssalen... Jeg desinfiserer med klorin på bad/dørhåndtak osv dersom noen i huset er syke. Ellers aksepterer jeg at når jeg legger med nydusjet i rent sengetøy, så er det masse midd rundt meg. Anonymkode: b5b28...fd3 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #16 Skrevet 28. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fremt den senga ikke skal brukes som operasjonsbord, er det ikke noe å tenke på Anonymkode: c1f7f...3d7 Syns ikke du det er litt ekkelt å tenke på at du kanskje ligger i rester av spy eller urin? La oss si du sitter på bussen der noen tidligere har spydd, så drar du med deg det til sofaen, og deretter til sengen. Kanskje ikke så farlig i sofaen der man sitter med klær, men i senga der de fleste sover uten klær? TS Anonymkode: 2ee68...b79
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #17 Skrevet 28. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Syns ikke du det er litt ekkelt å tenke på at du kanskje ligger i rester av spy eller urin? La oss si du sitter på bussen der noen tidligere har spydd, så drar du med deg det til sofaen, og deretter til sengen. Kanskje ikke så farlig i sofaen der man sitter med klær, men i senga der de fleste sover uten klær? TS Anonymkode: 2ee68...b79 Jo, der er jeg enig. Og derfor bytter jeg om fra uteklær til inneklær og omvendt når jeg kommer hjem og når jeg drar ut. Sitter aldri i møblene mine med ytterklær Så jeg har litt bakterieangst selv, må jeg innrømme. Anonymkode: c1f7f...3d7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #18 Skrevet 28. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns ikke du det er litt ekkelt å tenke på at du kanskje ligger i rester av spy eller urin? La oss si du sitter på bussen der noen tidligere har spydd, så drar du med deg det til sofaen, og deretter til sengen. Kanskje ikke så farlig i sofaen der man sitter med klær, men i senga der de fleste sover uten klær? TS Anonymkode: 2ee68...b79 Men i sofaen sitter gjerne besøk med bukser på som de har sittet på bussen med. Så for å løse ditt problem, kan du jo sitte på et håndkle i sofaen når du er nydusjet, for å unngå å få buss-bakterier fra gjesters klær over i sengen. Anonymkode: c1f7f...3d7
Nerine_ Skrevet 28. mai 2019 #19 Skrevet 28. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns ikke du det er litt ekkelt å tenke på at du kanskje ligger i rester av spy eller urin? La oss si du sitter på bussen der noen tidligere har spydd, så drar du med deg det til sofaen, og deretter til sengen. Kanskje ikke så farlig i sofaen der man sitter med klær, men i senga der de fleste sover uten klær? TS Anonymkode: 2ee68...b79 Hvordan tenker du at eventuelt spy på huden skal kunne gjøre noe skade? Ekkelt å tenke på ja, men ikke farlig. 2
Vox_populi Skrevet 28. mai 2019 #20 Skrevet 28. mai 2019 Trådstarter tenker helt rett, det blir skittent igjen. Men det er ikke meninga at disse tinga skal være sterile, hensikten er å redusere mengda skitt og smittestoff til et nivå som kroppen normalt kan håndtere. Det er motbydelig å lese de innleggene som forsøker å sykeligggjøre trådstarter. Hun har fornuftige tanker som fortjener seriøse svar. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå