AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Jeg ser etter forlovelsesring, og har etter mye reasearch forstått det slik at jeg kan spare en del kroner ved å gjøre kjøpet via nettet i stedet for i butikk. Og da spesielt via utenlandske sider. Jeg har sett på amerikanske sider som bluenile.com og jamesallen.com, her får man designet sin egen ring til en god pris. Man må selvsagt plusse på toll og moms, men det er fremdeles rimelig. Er det noen her som har handlet slikt over nettet? Er dette noe du ville turt selv å bestille? Anonymkode: fd998...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Kan også legge til at jeg har i det siste begynt å se på lab created diamonds og moissanite. Her får man mye for pengene, i tillegg er det konfliktfri «diamanter». Likevel usikker på om dette oppfattes verdifullt av folk selv om det ikke kan spottes med det nakne øyet at det ikke er en diamant. Diamanter faller uansett drastisk i verdi med en gang de blir kjøpt. Anonymkode: fd998...ac3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 Jeg synes du heller skal støtte små bedrifter i Norge fremfor å sende pengene ut av landet. Vi fikk laget våre ringer hos Gulset, og ble meget fornøyde. Brukte arvede ringer og diamanter i dem. Anonymkode: 1d754...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 TS her. Jeg forstår poenget ditt. Jeg har ingen arvegods jeg kan bruke, så det blir dyrt å spesiallage den. Dessuten er dette et engangskjøp, og diamanter er ikke akkurat av norsk opphav, så føler meg ikke dårlig ved å handle på nettet. Anonymkode: fd998...ac3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Spørsmålet er hva du faktisk får, og hva du gjør dersom du finner ut at det er noe annet enn det du trodde. Det er faktisk svært liten prisforskjell på edelstener i ulike land kloden over, forutsatt at de er ekte og av god kvalitet. Så lav pris er et varseltegn. Jeg vet ikke noe om nettfirmaene du nevner. Anonymkode: f7de1...1f2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Min forlovelsesring er i moissanite fra MoissaniteCo. Jeg er veldig fornøyd, både fordi den kunstig og dermed garantert konfliktfri, og fordi den gir mer valuta (bling) for pengene. Er dama opptatt av det etiske rundt diamantindustrien så ville jeg absolutt gått for de kunstige alternativene. Bare synd at det er vanskelig å finne i butikk i Norge. Anonymkode: 85002...f1a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå