Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal søke på en stilling i et stort firma der jeg tidligere har vært ansatt i et vikariat. Min tidligere sjef der sa ja til å være referanse for meg da vikariatet mitt utløp og jeg har brukt han som referanse noen ganger etter det. 

Nå har jeg tenkt å søke på en ledig stilling der min referanse står som kontaktperson. Det blir jo litt rart å oppgi han som referanse til en stilling der han skal motta søknaden så Hvordan skal jeg håndtere dette? Bør jeg finne en annen referanse? (Har alltid oppgitt 2 referanser) Eller Ringe han først og spørre hvordan jeg skal forholde meg til dette?

Den andre referansen jeg har er det samme som jeg oppga da jeg fikk vikariatet jeg jobbet i før. Så hvis jeg kommer til intervju her har min tidligere sjef (og referanse) allerede snakket med henne en gang før.

Anonymkode: c6147...6d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker vel at det ikke er like relevant å oppgi referanser i første runde her - med mindre de ber om det.

Og i såfall ville jeg faktisk ha vurdert å skrive at den beste referansen er nettopp kontaktpersonen selv, da han jo har hatt deg ansatt før. Han har dermed de beste forutsetninger for å mene noe om hvordan du er som ansatt. 

Anonymkode: 96583...b6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Formålet med referanse er jo å få et bilde av hvordan du er som person og som ansatt, siden de som ansetter ikke kjenner deg. I og med at denne personen allerede er din referanse så vet han jo svaret på dette, så du vil naturligvis ikke trenge en referanse her.

Anonymkode: 669f6...411

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare skrevet «referanse kan fremskaffes etter ønske» eller noe i den duren der. 

Anonymkode: aa786...0c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...