Gå til innhold

Er det rart å ikke bry seg om titler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har begynt å konkurrere i noen hundesporter. En av sportene rykket vi opp til klasse 2 på første forsøk. En annen sport rykket vi opp direkte på 2. forsøk, men samme stevnehelg. Hunden er såpass godt grunntrent at jeg greit kan starte i klasse 2 i begge sportene, så når jeg sa det til mine hundetreningsvenner, at jeg har meldt meg på i klasse 2 så ble de sjokkerte. Hva, skal du ikke gå for tittel i klasse 1?!

Jeg ser egentlig ikke helt vitsen med det. Hunden min er ikke god nok til at jeg vil avle på den, og da har ikke titler noe å si... Så hvorfor skal jeg fortsette å konkurrere i klasse 1 for det?

Hva tenker dere?

Anonymkode: 27496...e70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på med trening bare for gøy, titler kunne ikke brydd meg mindre 😛 

Anonymkode: 16fb4...19d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre om titler. For min del handler det om å ha det gøy og styrke forholdet mellom meg og hunden. Det er noen som ( dessverre ) tar alt slikt kjempeseriøst, og blir sure dersom de ikke ( hunden som får skylden så klart ) ikke presterer som forventet.
Opplevd MYE rart i hundemiljøer, og trives egentlig best med å ikke være en del av selve miljøet. Utstillingsmiljøet er hakket verre, etter min erfaring.

Anonymkode: b1ab4...355

Skrevet

Her er folk forskjellige og det er ingenting som er rett eller feil. Du gjør det du vil. Jeg bryr meg om titler fordi jeg synes det er gøy (min hund skal heller ikke avles på, han er kastrert). Jeg har alle mellomtitlene i rallylydighet, selv om jeg noen ganger fikk direkte opprykk. 

Det er forøvrig fullt mulig å ha to tanker i hodet samtidig - dvs både synes titler er gøy, OG sørge for at både hund og eier har det gøy. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk burde egentlig bare holde på med slike ting, dersom kjæledyrene deres virkelig liker slike opplegg

Ikke fordi dere selv ønsker å holde på med noe sliktog få flest mulig utmerkelser...                       

Anonymkode: b6e71...bf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...