AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Da mener jeg ikke sånn hverdagslig tøys og tull, kiling og «monster» jaging i 2 minutter mellom slagene, men sånn skikkelig, setter deg ned og blir helt med i leken? Jeg kan ha tålmodighet til puslespill, lego og lignende leker hvor man lager noe, men rollelek, det har jeg så dårlig fantasi til. Det er selvfølgelig det sønnen min liker aller best.🥴 For å få kvalitetstid med han må jeg da enten gå inn i den leken, få han med på matlaging eller hjelpe meg med ettellerannet, eller ut og sykle og lignende ting. Men så vil jeg jo at han skal bli selvstendig, og sier han må leke selv. Så jeg kan drikke litt kaffe og lese avisen. Det er da vel greit? Får litt dårlig samvittighet for å ønske å gjøre ting for meg selv når han er våken, vi har så få timer sammen og han elsker å være med meg nå, alle rundt meg sier «nyt tiden du har, den går så fort!!» og jeg er enig, men jeg kan da ikke være der for han alltid, det blir jo ikke bra folk av det heller? Hvordan sjonglerer dere disse følelsene og tankene? Anonymkode: 6a197...207
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Er mann så jeg slipper slike følelser. Leker med barna når jeg orker og føler for det. Anonymkode: 65998...c32
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 Jeg er kvinne, og tobarnsmamma, og har faktisk ikke tenkt så mye over det. Er en typisk rolleleker, og kan lage drøss av karakterer, roller og stemmer som jeg stadig plukker frem. Ikke bevisst, men på sparket. Selv min tiåring som egentlig ikke LEKER lenger, synes stemmene og karakterene er morsomme. Men vet du, det kommer naturlig hos meg, og derfor funker det. Mannen min er heller den som setter seg ned med Lego eller et brettspill, for det liker han. Man er forskjellig, og det tror jeg barna etterhvert forstår. Når det er sagt: mine barn får ikke oppleve gleden av å bake eller å kokkelere, da ingen av oss voksne er så flinke på kjøkkenet. Barna går glipp av kulinariske ferdigheter, for det har vi foreldre null peiling på. Ikke klarer vi å spille ballspill heller. Men vet du hva? Det spiller vel ingen rolle? Man gjør det man liker, og så forstår barnet at det er slik VI fungerer. Liker du å ta en kopp kaffe, så sleng et puslespill eller noen tegnesaker på gulvet ved sofaen, så kan barnet ditt kose seg i ditt nærvær mens du koser deg med kaffen. Det MÅ ikke være deltakelse i leken hele tiden☺️ Anonymkode: 93f13...cf5 3
Linaa Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne, og tobarnsmamma, og har faktisk ikke tenkt så mye over det. Er en typisk rolleleker, og kan lage drøss av karakterer, roller og stemmer som jeg stadig plukker frem. Ikke bevisst, men på sparket. Selv min tiåring som egentlig ikke LEKER lenger, synes stemmene og karakterene er morsomme. Men vet du, det kommer naturlig hos meg, og derfor funker det. Mannen min er heller den som setter seg ned med Lego eller et brettspill, for det liker han. Man er forskjellig, og det tror jeg barna etterhvert forstår. Når det er sagt: mine barn får ikke oppleve gleden av å bake eller å kokkelere, da ingen av oss voksne er så flinke på kjøkkenet. Barna går glipp av kulinariske ferdigheter, for det har vi foreldre null peiling på. Ikke klarer vi å spille ballspill heller. Men vet du hva? Det spiller vel ingen rolle? Man gjør det man liker, og så forstår barnet at det er slik VI fungerer. Liker du å ta en kopp kaffe, så sleng et puslespill eller noen tegnesaker på gulvet ved sofaen, så kan barnet ditt kose seg i ditt nærvær mens du koser deg med kaffen. Det MÅ ikke være deltakelse i leken hele tiden☺️ Anonymkode: 93f13...cf5 Så fint skrevet 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Hold deg fast, her kommer det mange og forteller hvor mange timer med skikkelig lek de gjør i løpet av døgnet. Det tror jeg ikke noe på. Joda noen gjør det, men tror faktum er majoritet leker 0 timer i løpet av ett døgn, etter det jeg har sett. Har til og med jobbet i barnehage og var ikke mange voksne der som faktisk lekte med barna hver dag. En og annen gangen kanskje. Anonymkode: c4652...b7c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 Ekstremt lite. Jeg tøyser og tuller mye, vi synger sammen, danser sammen, driver med ulike hobbyting sammen osv, men rollelek og sånt er jeg lite flink på. Mannen er nok mer på der faktisk. Mens han igjen ikke takler de tingene jeg gjør med dem, så vi utfyller hverandre greit der. Anonymkode: f6048...53e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå