Gå til innhold

Naboen legger søppel rett utenfor døra si

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i blokk. Og døren min krasjer litt inn i søppelet og det lukter litt da det er bleier osv inni sånne små poser. Jeg har lagt søppel utenfor døren min før jeg også, men ikke så mye og den står ikke i veien for noen. Hun har to små barn hun er alene med på dagtid. Er jeg teit som vurderer å si ifra?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov å oppbevare ting i gangene på blokker grunnet brannfare

Anonymkode: c92df...874

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du bør si ifra, men her inne får du vel snart beskjed om å være medmenneskelig å ta søpla for henne 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov å oppbevare ting i gangene på blokker grunnet brannfare

Så da kan ikke jeg legge en pose i ny og ne utenfor døren selv heller? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde gitt beskjed på en fin måte at det er i veien og at det lukter. Man setter ikke søppel på gangen når man bor i blokk, det er ikke greit uansett hvor mange små man har.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, mammaemma skrev:

I teorien, nei

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, mammaemma skrev:

Nei selvsagt ikke! For det første så har absolutt alle sameier/borettslag regler mot oppbevaring av søppel i gangen. For det andre er det ekkelt, stygt og frekt. Ha det innenfor døren til du er klar til å ta det ut!

• Liker 18
Skrevet

Tenk deg om før du klager. Hvis du er SÅ firkantet med henne, så har hun sin fulle rett til å klage på deg for den minste ting. 

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Puny skrev:

Tenk deg om før du klager. Hvis du er SÅ firkantet med henne, så har hun sin fulle rett til å klage på deg for den minste ting. 

Herregud. Du synes altså det er greit å sette ut poser med bæsj så hele oppgangen stinker. Ta deg sammen. 

Folk for oppbevare SIN søppel hos SEG. 

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, FrodeF skrev:

Herregud. Du synes altså det er greit å sette ut poser med bæsj så hele oppgangen stinker. Ta deg sammen. 

Folk for oppbevare SIN søppel hos SEG. 

Når Ts sier at hun også innimellom setter poser med søppel ut, så må hun regne med at naboen kan være like irritert på det. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Så glad at jeg ikke bor i blokk!!!

Man setter selvsagt ikke søppel i en felles korridor! 😮 Da får hun heller sette det på balkongen sin hvis hun har balkong. Så utrivelig å gå på besøk/hjem hvis man må gå forbi mange søppelposer og det stinker.... Ville meldt fra til styret om at det begynner å ta av med søppel i gangene, og be dem sende et rundskriv til alle som bor der om at dette ikke er lov.

Anonymkode: 43f69...50e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, mammaemma skrev:

Bor i blokk. Og døren min krasjer litt inn i søppelet og det lukter litt da det er bleier osv inni sånne små poser. Jeg har lagt søppel utenfor døren min før jeg også, men ikke så mye og den står ikke i veien for noen. Hun har to små barn hun er alene med på dagtid. Er jeg teit som vurderer å si ifra?

Si ifra, enten heng en lapp på døra hennes om at det stinker i gangen, det er ikke lov og det er til sjenanse fir både naboer og besøkende. Eller si ifra til styrer i borettslaget, utleier, eller hvis det er noen annen styreform? Det der hadde jeg aldri akseptert. 

Anonymkode: 535ed...4fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser veldig på at du reagerer på at hun gjør det, men at du selv synes det er greit å gjøre det innimellom?

Selv synes jeg ikke det er innafor. Da jeg bodde i blokk oppbevarte jeg det på balkongen min inntil jeg skulle ned. 

Anonymkode: 4be55...a62

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det ikke er lett å ta med seg to små ned alle trapper og bort til søpla hver gang man får en bleie. Ikke sikkert hun har tenkt på balkongen, kanskje tipse henne om det. Eller kanskje hun rett og slett kunne trenge en hjelpende nabo.

Anonymkode: 8df94...d36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For guds skyld, ikke kontakt barnevernet😅 Men ja, du burde si ifra, det er ikke litt frekt å si ifra engang, så kjør på🙂

Anonymkode: ba0ab...30c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg igjen en anonym beskjed i postkassen til vedkommende, kom gjerne med en hvit løgn og skriv at dere er flere som reagerer på det, så vil det helt sikkert ikke skje igjen. Naboen din ønsker nok ikke å havne i krangel med hele blokka.

Anonymkode: 6bf8e...b35

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro det ikke er lett å ta med seg to små ned alle trapper og bort til søpla hver gang man får en bleie. Ikke sikkert hun har tenkt på balkongen, kanskje tipse henne om det. Eller kanskje hun rett og slett kunne trenge en hjelpende nabo.

Anonymkode: 8df94...d36

Har hun ikke den muligheten, får hun skaffe bleiebøtte. Så kan hun gå ut med den når det passer henne.

Anonymkode: 51ce0...746

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i blokk og ingen setter ut søppel her ihvertfall. Det er en uting. Men hun har to små bleiebarn og ta tenker jeg at det er ikke så lett. Litt rart uansett da at hun ikke bare har de innafor døra si.

Anonymkode: 4cfab...80e

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legg igjen en anonym beskjed i postkassen til vedkommende, kom gjerne med en hvit løgn og skriv at dere er flere som reagerer på det, så vil det helt sikkert ikke skje igjen. Naboen din ønsker nok ikke å havne i krangel med hele blokka.

Anonymkode: 6bf8e...b35

Aldri anonyme lapper i postkassa. Er man så feig at en ikke tør si fra uten å stå for det, la være! 

Si gjerne ifra, men kan du ikke gjøre det selv heller.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i blokk og ingen setter ut søppel her ihvertfall. Det er en uting. Men hun har to små bleiebarn og ta tenker jeg at det er ikke så lett. Litt rart uansett da at hun ikke bare har de innafor døra si.

Anonymkode: 4cfab...80e

Jeg har også en nabo som setter stinkende bleier i oppgangen. Hvorfor gjør de det? Må vel være fordi de ikke orker lukten inne. Så derfor heller dele den med alle naboer😡

Anonymkode: 933de...eaf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...