Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er redd jeg har nådd bunnen. Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg mister jobben min :(

Jeg har et forbrukslån på 200.000,- (ja jeg vet det er dumt, men hadde ikke hatt problemer med å betjene dette om jeg ikke hadde mistet jobben, kom som en bombe for å si det sånn.)

Lurer på, jeg har betalingsforsikring, men er det noen som vet hvordan dette funker i praksis?

Anonymkode: cbf81...259

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på, jeg har betalingsforsikring, men er det noen som vet hvordan dette funker i praksis?

Hva står det i forsikringsvilkårene da?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Gullik skrev:

Hva står det i forsikringsvilkårene da?

Det står at det KAN dekke. Men vet ikke om det er reelt?

Betalingsforsikringen kan dekke månedsbeløpet på ditt lån i Monobank ved følgende hendelser:

• 100 % Sykemelding (for arbeidstakere og selvstendig næringsdrivende)
  • Sykehusinnleggelse (kun for selvstendig næringsdrivende)
  • 100 % Arbeidsledighet/permittering som inntreffer i Norge
  • Dødsfall (for arbeidstakere og selvstendig næringsdrivende)

Slik fungerer forsikringen

• Ved 100% sykemelding eller 100 % arbeidsledighet/permittering i over 30 dager kan forsikringen dekke 1/30 av månedlig terminbeløp for hver dag.
  • Ved sykehusinnleggelse i over 3 hele dager betales ett månedlig terminbeløp og deretter 1/30 for hver dag personen er innlagt. Maksimal dekning per skadetilfelle er 12 måneder og maksimal månedlig ytelse er 13 000,-.
  • Ved dødsfall kan resterende gjeld på lånet bli slettet, maksimalt 500 000,-.

Skrevet

Da er det jo denne som gjelder " Ved 100% sykemelding eller 100 % arbeidsledighet/permittering i over 30 dager kan forsikringen dekke 1/30 av månedlig terminbeløp for hver dag. "

Ville ha kontaktet dem og varslet om arbeidsledigheten, og vist til forsikringen. Hvis de har noen innvendinger, så regner jeg med du får beskjed.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Gullik skrev:

Da er det jo denne som gjelder " Ved 100% sykemelding eller 100 % arbeidsledighet/permittering i over 30 dager kan forsikringen dekke 1/30 av månedlig terminbeløp for hver dag. "

Ville ha kontaktet dem og varslet om arbeidsledigheten, og vist til forsikringen. Hvis de har noen innvendinger, så regner jeg med du får beskjed.

Men er 1/30 del hele mnd beløpet eller bare deler av det. 

Takk for svar forresten😊

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er 1/30 del hele mnd beløpet eller bare deler av det. 

Takk for svar forresten😊

Det står 1/30 av terminbeløpet for hver dag. I praksis betyr det hele innbetalingen du skulle ha gjort, men forsikringen gjelder først når du har vært arbeidsledig i 30 dager. Men det skader ikke å ta en telefon allerede nå og få det bekreftet samt høre hva de ønsker av dokumentasjon etc. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Leo skrev:

Det står 1/30 av terminbeløpet for hver dag. I praksis betyr det hele innbetalingen du skulle ha gjort, men forsikringen gjelder først når du har vært arbeidsledig i 30 dager. Men det skader ikke å ta en telefon allerede nå og få det bekreftet samt høre hva de ønsker av dokumentasjon etc. 

Banken skal ringes om litt. Takk!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står at det KAN dekke. Men vet ikke om det er reelt?

Betalingsforsikringen kan dekke månedsbeløpet på ditt lån i Monobank ved følgende hendelser:

• 100 % Sykemelding (for arbeidstakere og selvstendig næringsdrivende)
  • Sykehusinnleggelse (kun for selvstendig næringsdrivende)
  • 100 % Arbeidsledighet/permittering som inntreffer i Norge
  • Dødsfall (for arbeidstakere og selvstendig næringsdrivende)

Slik fungerer forsikringen

• Ved 100% sykemelding eller 100 % arbeidsledighet/permittering i over 30 dager kan forsikringen dekke 1/30 av månedlig terminbeløp for hver dag.
  • Ved sykehusinnleggelse i over 3 hele dager betales ett månedlig terminbeløp og deretter 1/30 for hver dag personen er innlagt. Maksimal dekning per skadetilfelle er 12 måneder og maksimal månedlig ytelse er 13 000,-.
  • Ved dødsfall kan resterende gjeld på lånet bli slettet, maksimalt 500 000,-.

Dette er noe man betaler ekstra for og som må velges når du tar opp lånet (eller bestilles senere).

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Dette er noe man betaler ekstra for og som må velges når du tar opp lånet (eller bestilles senere).

Ja, det har jeg. Men skal ringe banken når jeg er hjemme fra jobb:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...