Gå til innhold

Tanker om høsten

Mitsi

Anbefalte innlegg

Jaja, så kom høsten hit jeg bor, kuling og regn.

Hører mange sier de ser fram til høsten. Jeg gjør ikke det. Klar er det koselig å sitte inne en høstkveld å høre på været, med ei god bok, eller i godt selskap, tenne lys og kose oss. Men hvor mye av høsten er dette?

Når høsten kommer tenker jeg mye ekstra arbeid. Barn i barnehagen, regnklær, støvler, dresser, våte klær. Mørke morgener, løpe fra bilen inn i barnehagen for ikke å bli for våte og at det er mørkt nesten før en har kommet hjem fra jobb. Jeg fryser bare ved tanken.

Her hvor jeg bor har vi forresten høst store deler av året, hadde vi nå hatt en fin hvit vinter å se fram til, da hadde det kanskje vært lettere?

Nei, takke meg til lyse morgener og kvelder, lite klær, tilbringe kvelden ut, med noe godt i glasset, og god mat på grillen, da ser iallefall ikke jeg fram til høsten.

Min favoritt årstid er våren, når alt våkner til liv, vi setter pris på fin været og kjenner at kroppen begynner å tine etter en lang mørketid.

Hva syns du om høsten, og hva er din favoritt årstid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker høsten jeg, fordi det er så deilig å gå tur ute i regnet! En laang tur, så jeg blir våt og kald og kjenner at kroppen min sliter litt, blodet suser og musklene stivner, det er så godt! Ikke tro at jeg er en sånn som liker å plage meg sjøl, det kan jo nesten høres sånn ut, men det er jo faktisk bra for helsa og immunforsvaret også, og så er det så godt å komme inn i varmen, dusje og ta på tørre klær, og sitte foran tven og kjenne at kroppen holder på å finne til rette igjen.. Hups, det ble en litt lang setning, men dere skjønner.. Og så er det faktisk ganske digg med skolestart :) Ikke at lekser er så digg, men at alt er nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai er min favoritt mnd.

Da lukter det så godt ute, og blomstene på trærne er nydlige.

Også er forventningene til en deilig sommer i hode mitt bevisst eller ubevisst hele tiden.

Mennesker virker gladere og vakrere om våren, og solen begynner å varme deilig i ansiktet.

Jeg føler en ro inni meg om våren.

Det er en deilig følelse.

Men jeg liker også regn og torden.

Det er koselig :)

Men snø liker jeg ikke i det hele tatt.

Hele vinteren går jeg å fryser på hendene! Og leiligheten vår blir aldri varm!!

En mnd. med snø hadde holdt i leeeeeeeeeenge....

Ikke liker jeg vintersport heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen favoritt jeg. Syns det er noe positivt med alle fire årstidene. Og negativt selvsagt, men det behøver man jo ikke fokusere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker sommeren! Da er det varmt, vi får ferie med mulighet til å reise vekk, kan være på stranda og bade, blir brun og fin, naturen er vakker og vi slipper å gå med mye klær! Så har jeg bursdag om sommeren... Og kan gå ut på byen uten å fryse, skli på isen eller bli våt fordi det regner (oki, det kan regne om sommeren også...).

Høsten kan være fint, det er litt deilig å komme inn i de gamle rutinene igjen når jeg er lei ferie. Men i år har jeg ikke hatt ferie, så alt er tragisk. Synes ikke det var lenge siden jeg ikke klarte å være ute fordi jeg holdt på å daue av kulde. Så har vi det fæle regnet da, som ødelegger klær, sminke og frisyre. Mørkt har det blitt allerede, og verre blir det.... Det positive med høsten er at det lukter godt ute, luften kjennes friskere ut og det er deilig å komme inn i varmen, etter å ha vært ute. Begynner å glede meg voldsomt til jul når høsten kommer :oops:

Er glad i våren også, men hater vinteren. Skulle ønske det bare var kaldt og snødde på julaften og uken frem til nyttår! Men det er jo iskaldt halve året... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke høsten. Klart det kan være fint med høstfarger og klare dager, men høsten er for meg først og fremst et varsel om at den mørke, triste vinteren kommer. Tenk, det er over et halvt år til neste vår, og i mellomtida skal vi fryse og bli våte, mens vi lengter etter neste vår. Det er ikke for ingen ting at folk ser mye gladere ut om sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Osloområdet skinner som regel solen på fine vinterdager og da er det ikke mørkt.

Hva er finere enn snøkrystaller som glitrer og tynger ned trærne. De fineste opplevelsene jeg har i naturen er da.

Vi lever i Norge. Det er viktig å være nyansert i forhold til vær.

Ellers må man jo bare flytte sydover.

Uten trivsel er man jo ingenting.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...