Gå til innhold

Synes ikke sex er så spennende.. Andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har veldig sjeldent sex etter 4 år i sammen. Vil si kanskje to ganger i måneden. Vil si det i grunn dabbet av etter første året. 

Jeg sliter med veldig lav sexlyst pluss veldig tørrhet i skjeden. Dette fører til at samboer ikke ønsker å ta noe særlig initiativ. Jeg merker at jeg ikke blir ekstremt kåt etter vi har kommet litt i gang heller, jeg er mest nøytral til det hele og blir ikke ordentlig revet med. 

Jeg har forsøkt å bytte p-piller tre ganger uten hell, nå sist til minipille for å tulle mindre med hormonene. 

Jeg savner veldig å bli spontant kåt og faktisk virkelig nyte sexen. Jeg savner den følelsen av å knyttes nærmere hverandre i etterkant. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til her, men det er så trist å føle at samboeren kanskje vil bli mer og mer frustrert og lei av mangelen på sex i forholdet de neste årene også. Skulle gjerne visst hva som var galt og om det kan rettes opp. 

Skal sies at jeg heller ikke har en eneste fantasi eller lyst til å prøve noe annerledes. Jeg har rett og slett ikke den seksuelle nysgjerrigheten som det virker som de fleste har. 

Anonymkode: 98730...ebf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen og sjekk hormonnivåer. Det er hormoner som styrer det her

Anonymkode: 2ef1f...fc3

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser for meg en kjedelig misjonærstilling når jeg leser dette, og blir litt trist når par ikke fungerer seksuelt sammen. Er dere er seksuelt tent? Har parforholdet gått over til vennskap? Er dere forelsket? Er det bra når du onanerer? Har ikke peiling på p-piller, men tror nok hormonene dine spiller deg et puss. Og gutten din er snill og god når han viser hensyn til deg, synes jeg. Håper du får svar fra noen jenter her med tørrheten, og ikke mist motet, vær åpen og ærlig med samboeren om dette...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det på samme måte. Ingen hormon prevensjon her så kan ikke skylde på det. Tror dette er ganske vanlig i langvarige forhold. 

Anonymkode: 61343...947

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt på hormonprevensjon! Det kommer til å gjøre så godt, bedre humør, mer sexlyst, mer balansert appetitt, ting kommer til å smake bedre. Sex trenger ikke å være spennende, men det skal føles godt. 

Kan være du faktisk ikke er så gira på sex, men det må du heller vurdere et halvt år etter du har sluttet med hormoner, da er du i naturlig balanse og kan vurdere dette på ordentlig. 

Kondomer eller kobberspiral er hormonfrie prevensjonsmidler.

Anonymkode: 77693...cc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Gå til legen og sjekk hormonnivåer. Det er hormoner som styrer det her

Anonymkode: 2ef1f...fc3

Jeg får vurdere det, men jeg antar jeg ville merket noen andre symptomer hvis jeg hadde en unormal ubalanse i hormonene..?

2 hours ago, museslikker69 said:

Jeg ser for meg en kjedelig misjonærstilling når jeg leser dette, og blir litt trist når par ikke fungerer seksuelt sammen. Er dere er seksuelt tent? Har parforholdet gått over til vennskap? Er dere forelsket? Er det bra når du onanerer? Har ikke peiling på p-piller, men tror nok hormonene dine spiller deg et puss. Og gutten din er snill og god når han viser hensyn til deg, synes jeg. Håper du får svar fra noen jenter her med tørrheten, og ikke mist motet, vær åpen og ærlig med samboeren om dette...

Takk for svar. Jeg vet at vi elsker hverandre, men vi hadde kun nyforelskelsen og spenningen en kort periode. Jeg onanerer omtrent aldri alene heller pga jeg rett og slett ikke har lyst. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har det på samme måte. Ingen hormon prevensjon her så kan ikke skylde på det. Tror dette er ganske vanlig i langvarige forhold. 

Er det vanlig å miste helt piffen etter kun 4 år..? 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Slutt på hormonprevensjon! Det kommer til å gjøre så godt, bedre humør, mer sexlyst, mer balansert appetitt, ting kommer til å smake bedre. Sex trenger ikke å være spennende, men det skal føles godt. 

Kan være du faktisk ikke er så gira på sex, men det må du heller vurdere et halvt år etter du har sluttet med hormoner, da er du i naturlig balanse og kan vurdere dette på ordentlig. 

Kondomer eller kobberspiral er hormonfrie prevensjonsmidler.

Anonymkode: 77693...cc1

Jeg skulle ønske jeg bare kunne slutte, men jeg vet ikke om jeg orker å gå tilbake til vanlig mensen med alt det negative det førte med seg for meg. Jeg har jo ingen andre problemer med den pillen jeg bruker nå annet enn lysten. 

Kobberspiral har jeg hørt for mye skrekkhistorier om til å ville bruke. 

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Et solid argument mot livslange monogame forhold.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Resignert skrev:

Et solid argument mot livslange monogame forhold.

Og allikevel har du valgt det?

Anonymkode: 79204...c18

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og samboer har veldig sjeldent sex etter 4 år i sammen. Vil si kanskje to ganger i måneden. Vil si det i grunn dabbet av etter første året. 

Jeg sliter med veldig lav sexlyst pluss veldig tørrhet i skjeden. Dette fører til at samboer ikke ønsker å ta noe særlig initiativ. Jeg merker at jeg ikke blir ekstremt kåt etter vi har kommet litt i gang heller, jeg er mest nøytral til det hele og blir ikke ordentlig revet med. 

Jeg har forsøkt å bytte p-piller tre ganger uten hell, nå sist til minipille for å tulle mindre med hormonene. 

Jeg savner veldig å bli spontant kåt og faktisk virkelig nyte sexen. Jeg savner den følelsen av å knyttes nærmere hverandre i etterkant. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til her, men det er så trist å føle at samboeren kanskje vil bli mer og mer frustrert og lei av mangelen på sex i forholdet de neste årene også. Skulle gjerne visst hva som var galt og om det kan rettes opp. 

Skal sies at jeg heller ikke har en eneste fantasi eller lyst til å prøve noe annerledes. Jeg har rett og slett ikke den seksuelle nysgjerrigheten som det virker som de fleste har. 

Sånn hadde jeg også det i ekteskapet mitt. Jeg gikk rundt og trodde det var noe seriøst galt med meg og at jeg nærmest var aseksuell. Men det var egentlig så enkelt at eksen tente meg ikke. Etter at jeg gjorde det slutt med eksen klarer jeg jo omtrent ikke å gå uten sex i en uke liksom, selv om jeg er singel. Med eksen hadde vi det nesten aldri og jeg savnet det heller ikke. Nå elsker jeg å ha sex og føler meg nesten som helt sexgal, som om jeg omtrent ikke vil noe annet enn å ligge i senga med de jeg dater. Og sex har aldri vært bedre, så kanskje det rett og slett er bare du og kjæresten din som ikke er seksuelt kompatible. 

Anonymkode: 9680f...6fc

• Liker 1
Skrevet

Fire år er da ikke et langvarig forhold og altfor tidlig til å miste lyst !

Jeg tenker også at dere kanskje bare ikke er riktige sammen? Men jeg ville helt klart testet å slutte på hormonene, det må da være MYE bedre med mensen enn å ødelegge et muligens bra forhold pga lite sexlyst?

Hvorfor er du redd for kobberspiral?? P-piller er jo MYE farligere!

Jeg har hatt kobberspiral i nesten 25 år, null stress! Noen får mye blødninger, men da får du bare ta den ut igjen! Jeg har aldri hatt noen problemer og skifter hvert 5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...