Gå til innhold

Kvinnlig(!) professor ved universitetet i Kairo hevder det er lov for muslimer å voldta ikke-muslimske krigsfanger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.india.com/news/world/muslim-men-can-rape-non-muslim-women-to-teach-them-a-lesson-claims-woman-islamic-professor-873381/

En kvinnelig professor, Suad Saleh, ved Al-Azhar universitetet i Kairo, legitimerer at ikke-muslimske kvinner som blir tatt til fange av muslimer under krigføring, kan behandles som sexslaver.

«De kvinnelige krigsfangene er ‘dem som du eier’. For å fornedre dem blir de eiendommen til hærlederen, eller til en muslim, og han kan ha sex med dem akkurat som han har sex med sine koner.»

De uttale hun for to år siden. Fortsatt er hun ansatt ved samme universitet. Det sier sitt.

Anonymkode: 976e9...617

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke tatt et bruddstykke ut av en sammenheng og tolket den helt ut av kontekst igjen?

Anonymkode: cfc5c...eaf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du har ikke tatt et bruddstykke ut av en sammenheng og tolket den helt ut av kontekst igjen?

Anonymkode: cfc5c...eaf

Eh, nei. Kanskje du skulle se videoen først?

Og lurer litt på hvordan du mener dette kan "tolkes" ut av kontekst?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Og lurer litt på hvordan du mener dette kan "tolkes" ut av kontekst?

Ikke meg du siterte, men er dette noe annerledes enn f.eks filosofi-professorer som forsvarer tortur, eller juridiske professorer som argumenterer for at tortur burde eller kanskje er lov?

Jeg er ikke fan av Islam og  synes det er skummelt at autoritetspersoner snakker varmt om å "eie andre mennesker", men man trenger jo ikke gå til Islam for å finne professorer som har ekstreme og direkte hatske meninger.  I en krigssituasjon er det mange også vestlige som mener at i krig finnes det ingen grenser for hva man kan gjøre så lenge det er for å forsvare ens eget land. Er ikke lenge siden man torturerte folk på Guantanamo Bay. USA sendte fanger til muslimske land nettopp fordi der har de et annet syn på tortur og man da kunne få torturert gangene man ønsket torturert. 

Anonymkode: 34241...629

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

USA sendte fanger til muslimske land nettopp fordi der har de et annet syn på tortur og man da kunne få torturert fangene man ønsket torturert. 

AnonymBruker
Skrevet

Hege Storhaug har postet samme tullet. Nei, vi muslimer ønsker ikke å voldta ikke-muslimer.  Hva for no sinnsyke enkelt individer støtter dette? Jo, radikale folk. Jeg tror jeg må demonstrere mot dette her. Disse hatpredikantene taler ikke for meg og de er langt fra islam vi vanlige praktiserer. 

Anonymkode: 73469...e47

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

USA sendte fanger til muslimske land nettopp fordi der har de et annet syn på tortur og man da kunne få torturert gangene man ønsket torturert. 

Og til kristne sentral- og østeuropeiske land. F.eks Polen og Romania.

Anonymkode: 5e536...893

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

.....? Dette skulle du da visst for minst 20 år siden. 

Anonymkode: 76837...34f

AnonymBruker
Skrevet
On 5/28/2019 at 9:43 AM, AnonymBruker said:

Hege Storhaug har postet samme tullet. Nei, vi muslimer ønsker ikke å voldta ikke-muslimer.  Hva for no sinnsyke enkelt individer støtter dette? Jo, radikale folk. Jeg tror jeg må demonstrere mot dette her. Disse hatpredikantene taler ikke for meg og de er langt fra islam vi vanlige praktiserer. 

Tullet? Når dama fortsett innehar stillingen ved universitetet viser det nok at hun har støtte fra ganske mange med makt.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tullet? Når dama fortsett innehar stillingen ved universitetet viser det nok at hun har støtte fra ganske mange med makt.

Så lenge hun sitter trygt tyder dette på at ingen reagerer, ingen reagerer=de er enige. Lykke til!

Anonymkode: 296c9...b6d

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Så lenge hun sitter trygt tyder dette på at ingen reagerer, ingen reagerer=de er enige. Lykke til!

Anonymkode: 296c9...b6d

Så du mener man bare kan sparke professorer man ikke er enige med? Tror du det er slik i Norge også?

Anonymkode: 9355a...596

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Så du mener man bare kan sparke professorer man ikke er enige med? Tror du det er slik i Norge også?

Anonymkode: 9355a...596

Vi sparker folk for langt mindre her i landet.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi sparker folk for langt mindre her i landet.

Å ja? Hva er det minste du har hørt noen har blitt lovlig sparket for?

Anonymkode: ee5e7...c84

Skrevet

Jeg synes det er så fint at folk tar seg bryet med å påpeke at det er en kvinne som har gjort eller sagt noe dumt denne gangen. Da blir det så ekstra tydelig at det er uvanlig. Takk, det var bare det jeg ville si  :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle hun sparkes for å si noe som er helt riktig? Det er en grunn til at mange muslimske land ikke forbød slaveri før på slutten av 1960- og begynnelsen av 1970-tallet, og bare på grunn av sterkt press fra Vesten.

Anonymkode: cb2a0...c5b

AnonymBruker
Skrevet

Tull kan det neppe kalles, særlig om du spør kvinnelige krigsfanger. 

Hun har sikkert rett i at det er den gjeldende rett i flere land.

Anonymkode: c590a...0f8

AnonymBruker
Skrevet
På 28.5.2019 den 9.43, AnonymBruker skrev:

Og det er vel og bra. Men Muhammed kriget, plyndret og tok jødiske slaver. Og hadde sex med dem (voldtekt). Han blir regnet som et perfekt menneske.

Slik profeten levde vil for mange være et eksempel til etterfølgelse. Hvilken muslim vil stå opp å si at det Muhammed gjorde ikke var greit???

Anonymkode: b8edd...25b

AnonymBruker
Skrevet

Slik må bli sagt av en mann, helst en hvit mann før noen reagerer.

Anonymkode: c0e22...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det overraskende at også kvinner utfører krigsforbrytelser? :klo:

Vi blir jo ingen av oss særlig sjokkert når det i sak etter sak fra barnevernet kommer frem at mor har både visst om, oppmuntret og gjerne stått bak voldtekter av egne barn. Det er "normalt". Det er også normalt at kvinner i land der kvinner er under mannlig styring er de som står på siste skanse og krever at døtre og nabokoner underkaster seg selv når mennene i familien synes det moderne liv lokker. Folk er nedrige. De liker kaos og makt og egen vinning. 

Det er jo derfor vi organiserer samfunnet som vi gjør - og derfor det så lett glir ut og selv det norske folk ville tatt bølga om tyskland anno 39 kom tilbake og ble stuerent. Fordi vi er et dyr. Du kan tro på det gode i mennesket, men jeg er veldig usikker på om det gode tror på mennesket..

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er vel og bra. Men Muhammed kriget, plyndret og tok jødiske slaver. Og hadde sex med dem (voldtekt). Han blir regnet som et perfekt menneske.

Slik profeten levde vil for mange være et eksempel til etterfølgelse. Hvilken muslim vil stå opp å si at det Muhammed gjorde ikke var greit???

Anonymkode: b8edd...25b

Og gud voldtok Maria. Kristne skal ikke sette seg på noen hest, altså. Verken høy eller lav.

Anonymkode: dd0af...160

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...