Gjest skorpio Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 (endret) Hei! Barnet mitt har ikke startet i barnehage enda, og pappaen som er student har vært hjemme med han i samarbeid med div. familiemedlemmer som har sittet barnevakt. Han har derimot sin siste eksamen denne uka og vi har ingen til å sitte barnevakt, altså må jeg bli hjemme fra jobb. Har jeg krav på lønn? Kan jeg bruke egenmelding for sykt barn selv om han ikke er syk? Endret 28. mai 2019 av skorpio
slutt Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Nei du har ikke krav på lønn og nei du kan ikke bruke egenmelding. Sier ikke det seg selv? 12
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 Ta en feriedag. Du har ikke krav på lønn på å være hjemme med en frisk unge.. Anonymkode: 92023...b4e 8
NBA Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 10 minutter siden, skorpio skrev: Hei! Barnet mitt har ikke startet i barnehage enda, og pappaen som er student har vært hjemme med han i samarbeid med div. familiemedlemmer som har sittet barnevakt. Han har derimot sin siste eksamen denne uka og vi har ingen til og sitte barnevakt, altså må jeg bli hjemme fra jobb. Har jeg krav på lønn? Kan jeg bruke egenmelding for sykt barn selv om han ikke er syk? Er det mulig å være så nedsnødd... 11
Kitcat Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Nei, i dette tilfellet kan du ikke benytte egenmelding ved sykdom. Kun hvis barnet selv (eller barnepasseren / pappaen) er syk. Kan du avspasere eller ta en feriedag? Ellers er det permisjon uten lønn. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 Du har mulig rett på velferdspermisjon uten lønn - hør med arbeidsgiver. Men de skal ha ganske romslige regler for at omsorgspersons (fars) eksamen er gyldig grunn. Anonymkode: c1d74...090
Gjest skorpio Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 Wow, så mange hyggelige folk det er her inne...
Nerine_ Skrevet 28. mai 2019 #8 Skrevet 28. mai 2019 3 minutter siden, skorpio skrev: Wow, så mange hyggelige folk det er her inne... "Kan jeg bruke egenmelding for sykt barn selv om han ikke er syk?" Syns du ærlig talt ikke svaret på det spørsmålet er rimelig opplagt? 13
Gjest skorpio Skrevet 28. mai 2019 #9 Skrevet 28. mai 2019 2 minutter siden, Nerine_ skrev: "Kan jeg bruke egenmelding for sykt barn selv om han ikke er syk?" Syns du ærlig talt ikke svaret på det spørsmålet er rimelig opplagt? Egenmelding for sykt barn gjelder også hvis barnevakt er syk/ikke kan, derfor var det ikke så opplagt nei.
Nerine_ Skrevet 28. mai 2019 #10 Skrevet 28. mai 2019 1 minutt siden, skorpio skrev: Egenmelding for sykt barn gjelder også hvis barnevakt er syk/ikke kan, derfor var det ikke så opplagt nei. Syk ja, det er noe helt annet enn å gjennomføre en planlagt eksamen. 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #11 Skrevet 28. mai 2019 Selvsagt kan du ikke det. 🙄 Du kan ta en feriedag, avspasere eller be om fri uten lønn. Anonymkode: ec081...31f
NBA Skrevet 28. mai 2019 #12 Skrevet 28. mai 2019 15 minutter siden, skorpio skrev: Wow, så mange hyggelige folk det er her inne... Hvorfor skal vi være hyggelig når du spør om tillatelse til å gjøre noe som åpenbart ikke er i tråd med hensikten til lovverket? 2
Lilypond Skrevet 28. mai 2019 #13 Skrevet 28. mai 2019 3 minutter siden, skorpio skrev: Egenmelding for sykt barn gjelder også hvis barnevakt er syk/ikke kan, derfor var det ikke så opplagt nei. Med litt godvilje kan jeg forstå hvorfor du spør, men ordningen gjelder altså kun for sykdom. Det kan enten være ved sykt barn eller syk barnepasser. Vanlige eksempler på syk barnepasser er om den som er i permisjon er for syk til å ha ansvaret for barnet, eller barnet går hos dagmamma/tilsvarende som er syk og må avlyse. Ordningen gjelder altså ikke utenom sykdom, og eksamen kommer jo ikke som en overraskelse, så her har dere hatt mulighet til å planlegge på forhånd. Feriedag eller permisjon uten lønn som forklart over er rett svar. 5
Whistler Skrevet 28. mai 2019 #14 Skrevet 28. mai 2019 7 minutter siden, skorpio skrev: Egenmelding for sykt barn gjelder også hvis barnevakt er syk/ikke kan, derfor var det ikke så opplagt nei. De fleste "goder" ifm egen sykdom, barns sykdom og barnepasseres sykdom bunner i at det er uforutsette hendelser. Det er ingen dekning med lønn for barnevakt som "ikke kan". 3
Gjest skorpio Skrevet 28. mai 2019 #15 Skrevet 28. mai 2019 Nå må folk slappe av. Jeg har fått svaret jeg trenger, så folk kan legge ned våpnene og ta seg en bolle.
Tusseladen Skrevet 28. mai 2019 #16 Skrevet 28. mai 2019 Her var det mange voktere av moralen vår. Skulle ikke forundre meg om mange av disse høymoralske medborgerne våre har tatt seg noen egenmeldiger uten å være særlig syke. Det er bare slike personer som har så sterkt behov for å fortelle andre hva de skal gjøre. 1
Gjest skorpio Skrevet 28. mai 2019 #17 Skrevet 28. mai 2019 29 minutter siden, Tusseladen skrev: Her var det mange voktere av moralen vår. Skulle ikke forundre meg om mange av disse høymoralske medborgerne våre har tatt seg noen egenmeldiger uten å være særlig syke. Det er bare slike personer som har så sterkt behov for å fortelle andre hva de skal gjøre. Hehe, my thoughts exactly..
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #18 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, NBA skrev: Hvorfor skal vi være hyggelig når du spør om tillatelse til å gjøre noe som åpenbart ikke er i tråd med hensikten til lovverket? Det går jo an å svare på en skikkelig måte, i stedet for å komme med ufine personkarakteristikker. Anonymkode: b8fc6...b29
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #19 Skrevet 28. mai 2019 58 minutter siden, Tusseladen skrev: Her var det mange voktere av moralen vår. Skulle ikke forundre meg om mange av disse høymoralske medborgerne våre har tatt seg noen egenmeldiger uten å være særlig syke. Det er bare slike personer som har så sterkt behov for å fortelle andre hva de skal gjøre. Anser meg ikke akkurat som høymoralsk fordi jeg ikke benytter meg av egenmelding når det ikke er sykdom i bilde.. Vil kalle meg en helt vanlig medborger, som setter pris på at vi har et velferdssystemet som er der når vi trenger der. Jeg synes ikke det er statens eller arbeidsplassen ansvar å fikse at vi mangler barnevakt, feks. Slike ting løser man selv i min bok. Anonymkode: 43be4...bb6 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #20 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, Tusseladen skrev: Her var det mange voktere av moralen vår. Skulle ikke forundre meg om mange av disse høymoralske medborgerne våre har tatt seg noen egenmeldiger uten å være særlig syke. Det er bare slike personer som har så sterkt behov for å fortelle andre hva de skal gjøre. 45 minutter siden, skorpio skrev: Hehe, my thoughts exactly.. To gode eksempler på hvorfor bedrifter ønsker karensdager, og hvorfor skatten er så høy i Norge. Anonymkode: dcc80...5dd 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå