AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Hei Barna synes det er slitsomt å flytte frem og tilbake hver uke, de vil ha mer stabilitet. Noen som har en 50/50 ordning hvor barna er 14 dager i strekk hos hver? Funker det? Eller er det bedre de får bo fast hos den ene? Barna er 11 og 14 år. Ønsker synspunkter og erfaringer. Anonymkode: f75ba...68c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Vi gikk fra at barnet flyttet hver 14. dag istedet for annenhver uke pga en jobbsitusjon. Barnet var da rundt 8 år, og dette funket utmerket. Barnet følte at det fikk tid til å lande hos begge foreldre. 14 dager uten barnet føltes litt lenge i starten, men er kun en vanesak. Anonymkode: 75fb2...6e6 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 Mine barn ville gjerne bo 14 dager i hvert hjem siden de følte de måtte ha litt ro. De testet det ut i en kort tid og fant ut at de ville tilbake til hver uke (de har skolebøker i skap på skolen og flytter kun på pc) Jeg for min del skulle ønske de testet det ut litt lengre, men de var såpass store at de måtte få bestemme litt selv. Jeg og min eks bor kun 10 min å gå fra hverandre. Anonymkode: 04582...ac1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Barna synes det er slitsomt å flytte frem og tilbake hver uke, de vil ha mer stabilitet. Noen som har en 50/50 ordning hvor barna er 14 dager i strekk hos hver? Funker det? Eller er det bedre de får bo fast hos den ene? Barna er 11 og 14 år. Ønsker synspunkter og erfaringer. Anonymkode: f75ba...68c Det var veldig god ordning hos oss, da fikk både vi og barnet landet. Anonymkode: 20571...7b4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 Datteren til samboer på snart 13 år ønsker denne 14 dager hos hver, fremfor annenhver uke. Mens broren på snart 16 år ønsker å bo mest hos mor og mindre hos oss. Men mor vil at de skal følge hverandre, men barna ønsker forskjellig. Så da skjer det ingenting.... barna fortsetter nå med annenhver uke. Jeg synes det er trist, for barna bør få bestemme dette selv. Men jeg legger meg ikke bort i dette. Far synes også det er vanskelig, når mor er veldig på at barna MÅ følge hverandre... Anonymkode: 7cab0...ec4 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 Vi prøvde det, men barnet vårt falt litt utenfor i vennegjengen fordi de aldri visste hvor han var. Det var enklere for dem (eller foreldrene) å huske at i oddetallsuker var han hos mor og i partallsuker hos far. Men vi skal prøve det igjen når det blir mer vanlig blant vennene hans å ha egen telefon og bruke den til å kontakte hverandre. Dine gjør vel det allerede, i såfall ville jeg prøvd det ut. Anonymkode: 5bbe0...f47
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Snakk med barna.Hva vil de? 2uker uten å se barna mine hadde jeg aldri klart eller engang ville tenkt tanken på. Men så lenge barna er fornøyd og har det bra så kjør på! Anonymkode: 1e309...c03
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #8 Skrevet 30. mai 2019 Vi startet med det, men barna syntes det var for lenge å være hos far i 14 dager i strekk. Så vi begynte med å ha annenhver uke, etter barnas ønske. Ja, jeg har forsøkt å få ha barna mer da de vil være mer hos meg, men far nekter og jeg har ikke råd til advokat. Anonymkode: a5c1f...7a6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #9 Skrevet 30. mai 2019 Jeg var 2 uker hos mamma og 2 uker hos pappa da de skilte seg (var rundt 14 år) og hatet det. Ville heller være mest hos pappa da det var der jeg vokste opp og bestevenninnen min bodde i nabohuset. Dette er 20 år siden, og det var aldri noe alternativ å være mer hos den ene (vet ikke om det var annerledes før mtp dette med at barnet skal bli hørt, og skal kunne være med å bestemme) Dere kan jo forsøke 14-14 og se hva barna synes om det i første omgang. Og så la det de mener ha noe betydning. Det hadde det ikke hjemme hos meg 🙄 Anonymkode: fc203...8bd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #10 Skrevet 30. mai 2019 På 28.5.2019 den 11.37, AnonymBruker skrev: Vi prøvde det, men barnet vårt falt litt utenfor i vennegjengen fordi de aldri visste hvor han var. Det var enklere for dem (eller foreldrene) å huske at i oddetallsuker var han hos mor og i partallsuker hos far. Men vi skal prøve det igjen når det blir mer vanlig blant vennene hans å ha egen telefon og bruke den til å kontakte hverandre. Dine gjør vel det allerede, i såfall ville jeg prøvd det ut. Anonymkode: 5bbe0...f47 Den skjønte jeg faktisk ikke. Anonymkode: c0434...e8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå