Gå til innhold

Ikke råd til bursdagsgave-være ærlig om det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er innvitert i bursdag å har selvsagt veldig lyst å gå.Men det er fem i klassen som skal ha bursdagen sammen noe som selvsagt betyr at vi må ha fem gaver. 250 kr i gave på en gang er dessverre ikke noe vi har råd til nå. Jeg står uten jobb for tiden å får heller ikke dagpenger ettersom jeg ikke har opparbeidet retten til det. Skal jeg lyve til foreldrene å si at det ikke passer? Eller fortelle sannheten om hvorfor han ikke kommer?

Anonymkode: de2d2...d7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært min sønn som hadde bursdag og du fortalte du ikke hadde råd til gave så hadde barnet ditt hvertfall fortsatt vært invitert hos oss! 

Men tror jeg personlig hadde vært for flau til å si noe.. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sønnen min er innvitert i bursdag å har selvsagt veldig lyst å gå.Men det er fem i klassen som skal ha bursdagen sammen noe som selvsagt betyr at vi må ha fem gaver. 250 kr i gave på en gang er dessverre ikke noe vi har råd til nå. Jeg står uten jobb for tiden å får heller ikke dagpenger ettersom jeg ikke har opparbeidet retten til det. Skal jeg lyve til foreldrene å si at det ikke passer? Eller fortelle sannheten om hvorfor han ikke kommer? hvorfor han kommer uten gave?

Dette synes jeg du kan gjøre. Evt gi noe hjemmelaget, noe brukt eller noe til en tier til hver hvis du foretrekker og har muligheten til det. De aller fleste (alle?) synes det er viktigere at man kommer enn at man har med gave. Ikke hold sønnen din hjemme bare pga dette. :)

Anonymkode: 2eedc...80e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sendt sønnen min i bursdag med god samvittighet, hvis jeg var deg. Ja, det er spennende med bursdagsgaver, men med den mengden som skal åpnes på kortest mulig tid er det nok ingen som tenker over at det mangler en (fem) gaver. Jeg ville også sagt til noen av foreldrene til bursdagsbarna at jeg dessverre ikke har råd til gaver (hadde jeg vært en av de foreldrene hadde jeg enten gitt en femtilapp til hver av dem fra sønnen din, eller hatt minst mulig fokus på hvem gavene var fra). 

Anonymkode: 8ad38...514

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Hadde det vært min sønn som hadde bursdag og du fortalte du ikke hadde råd til gave så hadde barnet ditt hvertfall fortsatt vært invitert hos oss! 

Men tror jeg personlig hadde vært for flau til å si noe.. 

Vi bor på ett lite sted så har ikke egentlig så veldig lyst å ta det opp med foreldrene,hvertfall ikke når fem ulike foreldre får vite om vår situasjon da. Men skal vurdere å gjøre det. Det kommer foresten 21 unger så de hadde neppe merket om det manglet en gave uansett,men kan jo ikke sende han uten gave uten å sagt noe på foran hvertfall. Kjenner egentlig ingen av foreldrene godt dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du god kontakt med noen av de andre foreldrene? Kunne du fortalt situasjonen til noen av de, og spurt om han kunne fått vært med på gave derfra? 

Anonymkode: 4744c...c1d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sendt sønnen min i bursdag med god samvittighet, hvis jeg var deg. Ja, det er spennende med bursdagsgaver, men med den mengden som skal åpnes på kortest mulig tid er det nok ingen som tenker over at det mangler en (fem) gaver. Jeg ville også sagt til noen av foreldrene til bursdagsbarna at jeg dessverre ikke har råd til gaver (hadde jeg vært en av de foreldrene hadde jeg enten gitt en femtilapp til hver av dem fra sønnen din, eller hatt minst mulig fokus på hvem gavene var fra). 

Anonymkode: 8ad38...514

Det er 21 barn som er innvitert så tviler på barna har kontroll på hvem de har fått gave eller ikke fra,men ser jo litt dumt ut å komme uten noe.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, vi har hatt dårlig råd før, og flere ganger da datteren min dro i bursdag så kjøpte vi godteri som gave. Det er billigere enn gave, og om du feks. har råd til 100 kr så får du ganske mye godteri for det på Europris, som du kan dele opp i fem gaver.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt sønnen min i selskap, og sagt ifra hvis du synes det føles greit. Jeg vil tro de fleste har kjent på å ha dårlig råd en eller flere ganger i livet. Er veldig trist hvis sønnen din ikke får oppleve selskap med venner fordi du ikke har råd til gave❤️

Hvis du føler veldig på det - kan det være mulig å gi brukte gaver? Pakke ned en bok til hver, bil eller lignende som din sønn ikke lenger bruker? Her har vi bedt om å få brukte gaver hvis det er mulig - bra for miljø og lommebok😊

Anonymkode: 965f4...c7b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, vi har hatt dårlig råd før, og flere ganger da datteren min dro i bursdag så kjøpte vi godteri som gave. Det er billigere enn gave, og om du feks. har råd til 100 kr så får du ganske mye godteri for det på Europris, som du kan dele opp i fem gaver.

100 kr klarer jeg,takk for tips :)

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri vurdert å nekte ungen min å gå i bursdag. Dette ordner du på en annen måte. Om du så bare sender med en symbolks liten gave til hver av dem.

Det behøver ikke å koste så mye, kjøp noe billig, lag noe osv. 

De selger billig marsipan på butikken, koster vel 10-20 kr for en stor kubbe i bakeavdelingen. Kjøp et par sjokolader og lag marsipankuler med sjokolade. Lag struter av matpapir og vips har du gaver til alle 5 for under 50 lappen.

Anonymkode: e6b49...4db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sendt sønnen min i selskap, og sagt ifra hvis du synes det føles greit. Jeg vil tro de fleste har kjent på å ha dårlig råd en eller flere ganger i livet. Er veldig trist hvis sønnen din ikke får oppleve selskap med venner fordi du ikke har råd til gave❤️

Hvis du føler veldig på det - kan det være mulig å gi brukte gaver? Pakke ned en bok til hver, bil eller lignende som din sønn ikke lenger bruker? Her har vi bedt om å få brukte gaver hvis det er mulig - bra for miljø og lommebok😊

Anonymkode: 965f4...c7b

Bursdagen skal være i trampolinepark så derfor hadde han gledet seg ekstra til denne bursdagen :) Men 250 kr til gave har vi dessverre ikke nå. Ser nå at jeg kjenner hun ene moren litt bedre enn de andre,kanskje jeg kan forklare henne situasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna som har bursdag blir 8 år foresten :)

AnonymBruker
Skrevet

Lag små risboller med en smågodtbit på toppen. Legg tre-fem i cellofan og knyt med bånd og kort. Unger elsker risboller, og i cellofan blir det greie gaver. Det vil ikke koste stort, bruk fantasien. 

Anonymkode: 87d2e...3df

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna som har bursdag blir 8 år foresten :)

Er det gutter eller jenter? 😊

Anonymkode: b58d2...a3b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det gutter eller jenter? 😊

To gutter og tre jenter

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100 kr klarer jeg,takk for tips :)

Såpebobler fra Nille, 15kr:

https://www.nille.no/leker/utendoersleker/saapebobler/saapebobler-disney-60ml-lek315

tenker at det er små lekegaver typisk dette du kan kjøpe. Jeg tenker at du kan få til dette uten å tømme lommeboka. Er flere enn man tror som sliter med økonomien spesielt i småbarnstiden:)

Anonymkode: e781f...1e0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Europris: 

Hårpynt jente: 5 kr

Såpebobler: 10 kr 

Prinsessepynt: 10 kr

Skrivesett avengers/frost: 10 kr 

Frisbee: 10 kr 

Metal machine bil: 20 kr 

Vannpistol: 20 kr 

101 klinkekuler: 20 kr

• Liker 11
Gjest Hummel34
Skrevet

Til Ts Send meg en pm om du vil. Vil gjerne si deg en ting privat om du tillater det 🙂

Skrevet

Europris har noen tøffe vannpistoler til 19,90,-. Vi ga en vannpistol til samme pris som en ekstragave til nevøen vår i fjor. Legoen ble ikke rørt, og vannpistolen ble dagens suksess! Den hadde holdt i massevis.

De har også frisbee til 10,-, som man kan kombinere med noe annet til 5-10,-.

Dette går kjempebra! 

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...