AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Jeg har datet en super mann noen måneder, men noen ting plager meg litt. Likt mange andre menn er han flink til å "selge inn" seg selv. Han har selvsagt humor mens han gjør det, og han tar seg nok noen friheter ettersom jeg også har vokst opp ganske priviligert og han tenker at vi har disse tingene felles. Men ettersom vi er blitt kjent har det dukket opp noen ting som jeg reagerer litt på. Jeg ser at han overdriver på en del områder. Det å ha "vokst opp" i et annet land betyr bare å ha gått et par år på barneskole mens faren jobbet der. Han har studert ved en eliteskole (og gir inntrykk av mastergrad), men i etterkant ser jeg at det ikke var en type etterutdanning utenom fakultetet du kan betale for med lavere opptakskrav, og han har egentlig ikke "gått" der. Eksen var en "kjempekjent modell" ifølge ham, men har vel egentlig bare hatt et fåtall små oppdrag. Ikke at det har noe å si, men dette er ting som han har selv tatt opp. Disse tingene betyr jo ikke egentlig så mye. Det som er så teit er at han er jo en oppegående, dyktig fyr uansett. Dersom jeg hadde påpekt noe av dette så hadde det nok blitt litt sårt, og alt hadde blitt mye verre. Og jeg hadde fremstått som overfladisk. Poenget er jo ikke at dette er så enormt viktig, men at han fremstår så teit når han overdriver. Det hadde vært så mye enklere om han var ærlig fra starten av. Da hadde jeg jo bare tenkt at han er super slik han er. Men nå sitter jeg jo og lurer på hvor mye som faktisk er sterkt overdrevet. Jeg kommer fra en familie som er veldig mye mer low-key på slike områder. Du forteller heller litt mindre, så kan folk bli interessert. Du overselger aldri. Akk. Noen med tilsvarende erfaringer? Jeg vet at denne type ting er vanlig blant menn, og det er jo ikke rart heller, sett i lys av hvor mye mange kvinner bryr seg om slikt. Men jeg skulle ønske de kunne innse at dette ikke er veien frem. Finnes det en ok måte å komme inn på det på? Anonymkode: e1eed...f29 2
MortenMinstelønn Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 (endret) Folk som holder på slik, har noen ganger en del usikkerhet de skjuler. Eventuelt mangler litt sosial intelligens. Prøv å si at du liker ham som han er. Men liker ham enda bedre hvis han ikke prøver å selge inn et perfekt bilde. Du kan jo si at en med nicket "MortenMinstelønn," sa det:) Endret 27. mai 2019 av MortenMinstelønn 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Menn må selge seg selv for å få en edge i et pressa damemarked. Går ikke an å stå med lua i hånda og være sjenert, da forblir du ensom. Anonymkode: 8995f...74d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Det er to egenskaper som for meg er utålelige, særlig hos menn, og det er er grandiost selvskryt og tvangsmessig gjerrighet. Ingenting i verden kan berge en fyr som preges av en av disse egenskapene eller snarere « manglene». Den som har sunn selvtillit opptrer aldri som en brautende skrythals. Og den som har en nartulig, balansert forståelse av økonomi er ikke en gjerrigknark. Anonymkode: 84371...67c 11
MortenMinstelønn Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn må selge seg selv for å få en edge i et pressa damemarked. Går ikke an å stå med lua i hånda og være sjenert, da forblir du ensom. Nei, totalt uenig i dette bildet her. Ærlighet, selvtillit og humor går en lang vei. Tar man vare på kroppen i tillegg, så sliter man ikke i det hele tatt. Ikke skriv sånt. Det er så trist og feil. Trenger ikke å overdrive en dritt. 9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Jeg synes det lyser RØDT! Gå heller for en beskjeden kar! Anonymkode: 7550d...ae4 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 5 timer siden, MortenMinstelønn skrev: Folk som holder på slik, har noen ganger en del usikkerhet de skjuler. Eventuelt mangler litt sosial intelligens. Prøv å si at du liker ham som han er. Men liker ham enda bedre hvis han ikke prøver å selge inn et perfekt bilde. Du kan jo si at en med nicket "MortenMinstelønn," sa det:) Jeg ville valgt en med minstelønn framfor en "selgertype" med mye penger Anonymkode: 0869e...993 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #8 Skrevet 28. mai 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes det lyser RØDT! Gå heller for en beskjeden kar! Anonymkode: 7550d...ae4 Sier du på et anonymt forum 😉 I virkeligheten er det ikke slik at beskjedne menn har draget. De som er på, tar initiativ, og som selger seg selv har draget. Som fyren her. Anonymkode: 8995f...74d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #9 Skrevet 28. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier du på et anonymt forum 😉 I virkeligheten er det ikke slik at beskjedne menn har draget. De som er på, tar initiativ, og som selger seg selv har draget. Som fyren her. Anonymkode: 8995f...74d Spiller vel ingen rolle om det er anonymt, snarere tvert i mot er det ofte på et slikt forum man påstår helt urealistiske ting. Mulig han har draget blant småjentene, men jeg velger lett vekk menn som han der. Anonymkode: 7550d...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #10 Skrevet 28. mai 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn må selge seg selv for å få en edge i et pressa damemarked. Går ikke an å stå med lua i hånda og være sjenert, da forblir du ensom. Anonymkode: 8995f...74d De som har mye, skryter lite. De som har lite, skryter mye. Det er huskeregelen en hver kvinne kan ta med seg i livet. Anonymkode: 7550d...ae4 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #11 Skrevet 28. mai 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har studert ved en eliteskole (og gir inntrykk av mastergrad), men i etterkant ser jeg at det ikke var en type etterutdanning utenom fakultetet du kan betale for med lavere opptakskrav, og han har egentlig ikke "gått" der. Anonymkode: e1eed...f29 Det skjønte jeg lite av. Anonymkode: 715ad...9d4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #12 Skrevet 28. mai 2019 55 minutter siden, AnonymBruker said: Spiller vel ingen rolle om det er anonymt, snarere tvert i mot er det ofte på et slikt forum man påstår helt urealistiske ting. Mulig han har draget blant småjentene, men jeg velger lett vekk menn som han der. Anonymkode: 7550d...ae4 Mulig du foretrekker beskjedne menn. Og mulig du egentlig ikke gjør det, selv om du tror det selv. Det som er poenget mitt er at beskjedne menn har veldig mye mindre draget enn pågående menn med høy selvtillit. Det er nå bare slik det er. Så hvis du virkelig liker beskjedne menn så har du jo et veldig stort utvalg og kan velge og vrake, utelukkende positivt for deg 👍 Anonymkode: 8995f...74d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #13 Skrevet 28. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis du virkelig liker beskjedne menn så har du jo et veldig stort utvalg og kan velge og vrake, utelukkende positivt for deg 👍 Anonymkode: 8995f...74d Det er få som er så bra at de har råd til å være beskjedne Anonymkode: 7550d...ae4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #14 Skrevet 28. mai 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig du foretrekker beskjedne menn. Og mulig du egentlig ikke gjør det, selv om du tror det selv. Det som er poenget mitt er at beskjedne menn har veldig mye mindre draget enn pågående menn med høy selvtillit. Det er nå bare slik det er. Så hvis du virkelig liker beskjedne menn så har du jo et veldig stort utvalg og kan velge og vrake, utelukkende positivt for deg 👍 Anonymkode: 8995f...74d Brautende selvskryt er mer assosiert med lav selvtillit enn med høy selvtillit, så her bommer du fælt. Anonymkode: 84371...67c 1
MortenMinstelønn Skrevet 28. mai 2019 #15 Skrevet 28. mai 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville valgt en med minstelønn framfor en "selgertype" med mye penger Jeg er ikke så fattig som jeg skal ha det til, da.. Se der! Der begynte jeg også å selge! Pokker! 1
Goodolddays Skrevet 28. mai 2019 #16 Skrevet 28. mai 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har datet en super mann noen måneder, men noen ting plager meg litt. Likt mange andre menn er han flink til å "selge inn" seg selv. Han har selvsagt humor mens han gjør det, og han tar seg nok noen friheter ettersom jeg også har vokst opp ganske priviligert og han tenker at vi har disse tingene felles. Men ettersom vi er blitt kjent har det dukket opp noen ting som jeg reagerer litt på. Jeg ser at han overdriver på en del områder. Det å ha "vokst opp" i et annet land betyr bare å ha gått et par år på barneskole mens faren jobbet der. Han har studert ved en eliteskole (og gir inntrykk av mastergrad), men i etterkant ser jeg at det ikke var en type etterutdanning utenom fakultetet du kan betale for med lavere opptakskrav, og han har egentlig ikke "gått" der. Eksen var en "kjempekjent modell" ifølge ham, men har vel egentlig bare hatt et fåtall små oppdrag. Ikke at det har noe å si, men dette er ting som han har selv tatt opp. Disse tingene betyr jo ikke egentlig så mye. Det som er så teit er at han er jo en oppegående, dyktig fyr uansett. Dersom jeg hadde påpekt noe av dette så hadde det nok blitt litt sårt, og alt hadde blitt mye verre. Og jeg hadde fremstått som overfladisk. Poenget er jo ikke at dette er så enormt viktig, men at han fremstår så teit når han overdriver. Det hadde vært så mye enklere om han var ærlig fra starten av. Da hadde jeg jo bare tenkt at han er super slik han er. Men nå sitter jeg jo og lurer på hvor mye som faktisk er sterkt overdrevet. Jeg kommer fra en familie som er veldig mye mer low-key på slike områder. Du forteller heller litt mindre, så kan folk bli interessert. Du overselger aldri. Akk. Noen med tilsvarende erfaringer? Jeg vet at denne type ting er vanlig blant menn, og det er jo ikke rart heller, sett i lys av hvor mye mange kvinner bryr seg om slikt. Men jeg skulle ønske de kunne innse at dette ikke er veien frem. Finnes det en ok måte å komme inn på det på? Anonymkode: e1eed...f29 Tror han trenger en ordenlig røvfuld ærlighed af en som tør og sige det til ham!Få ham lidt ned på jorden,så han ikke tror de allerfeleste er nogen kvæg som ikke forstår! Vi er mange mænd som er sådan,men det er ok og sig sin mening!Held og lykke🙂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå