AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Fikk fyken i vinter og ble masse tull med trekk av lønn etterpå, fordi for mye utbetalt. Har begynt å jobbe som vikar et annet sted, men fikk altså utbetalt ca 3000 sist mnd pågrunn av lønnstrekk. Så i dag hadde jeg rundt 50 kr igjen på konto og gikk på nav for første gang for å høre om penger til vesentlige. Måtte levere en lang søknad, printe ut ditt og datt. Til slutt sa han, det kan ta 4 uker før den er ferdig behandlet. Jeg sa ikke noe mer, da jeg ikke så poenget. Men jeg trenger penger til mat ganske så nå. Lever på selvfisket ørret, rådyr og potet. Har de ikke noe sånn få en liten survival sum direkte lengre? Er jo mer hjelp å flytte ut i skogen. Anonymkode: d0e12...896
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Du kan søke om nødhjelp. Det skal gå fortere å få gjennom. Latterlig lite penger da. Anonymkode: 07b7c...191 23
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Søk om nødhjelp, det er ikke mye, men du sulter i det minste ikke Anonymkode: 8789c...7b2 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 1) Du lever ikke dårlig om du lever på ørret og rådyr. Du lever dårlig når du kun har råd til næringsfattig mat som nudler. 2) Mangler du penger til mat får du som oftest et prepaid kort med en viss sum på i stedet for utbetaling. Er du enslig er denne krisehjelpen på 103 kr dagen. Anonymkode: 31a29...d98 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 1) Du lever ikke dårlig om du lever på ørret og rådyr. Du lever dårlig når du kun har råd til næringsfattig mat som nudler. 2) Mangler du penger til mat får du som oftest et prepaid kort med en viss sum på i stedet for utbetaling. Er du enslig er denne krisehjelpen på 103 kr dagen. Anonymkode: 31a29...d98 Har de begynt med dette tullet nå? Da begrenses mangel til en butikk da? Anonymkode: 5b75c...b93
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har de begynt med dette tullet nå? Da begrenses mangel til en butikk da? Anonymkode: 5b75c...b93 Det er for at du skal kjøpe deg MAT, og ikke bruke pengene på noe annet tull. Anonymkode: 364c5...9e7 29
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har de begynt med dette tullet nå? Da begrenses mangel til en butikk da? Anonymkode: 5b75c...b93 Tull og tull, det er vel for at pengene faktisk skal brukes på mat da (eller andre ting fra dagligvarehandel og ikke knark liksom). Synes du det er tull så får du sulte da vettu, men da trengte du sikkert ikke den KRISEhjelpen i utgangspunktet heller. Anonymkode: 31a29...d98 12
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 Har du mykje aure? Anonymkode: 54032...122 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1) Du lever ikke dårlig om du lever på ørret og rådyr. Du lever dårlig når du kun har råd til næringsfattig mat som nudler. 2) Mangler du penger til mat får du som oftest et prepaid kort med en viss sum på i stedet for utbetaling. Er du enslig er denne krisehjelpen på 103 kr dagen. Anonymkode: 31a29...d98 Har jo ikke nok rådyr til å spise kun det i 3 uker til og ørret har jeg ikke mye av. Men det kan jeg gjøre noe med i helga. Hadde nå liksom vært greit å kunne spist noe annet også samt hatt smør til å steke med. Pluss litt upraktisk å spise ørret i lunsjen og til frokost. Fikk ikke noe kort. Anonymkode: d0e12...896 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du mykje aure? Anonymkode: 54032...122 Nei, men har fiskevann og garn. Så det blir fort mere til helgen evt sette garn i morgenkveld. Anonymkode: d0e12...896
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 Har du ikke penger til det aller nødvendigste kan du få sosialhjelp, men som hovedregel får man bare det når man ikke eier noe av verdi. Så hvis du har egen leilighet, bil, verdifullt elektronisk utstyr, møbler osv så får du ikke det. Da må du selge noen av tingene dine først.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #12 Skrevet 27. mai 2019 8 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Har du ikke penger til det aller nødvendigste kan du få sosialhjelp, men som hovedregel får man bare det når man ikke eier noe av verdi. Så hvis du har egen leilighet, bil, verdifullt elektronisk utstyr, møbler osv så får du ikke det. Da må du selge noen av tingene dine først. Herregud. Anonymkode: 54032...122 5
Gjest førstedamen Skrevet 27. mai 2019 #13 Skrevet 27. mai 2019 9 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Har du ikke penger til det aller nødvendigste kan du få sosialhjelp, men som hovedregel får man bare det når man ikke eier noe av verdi. Så hvis du har egen leilighet, bil, verdifullt elektronisk utstyr, møbler osv så får du ikke det. Da må du selge noen av tingene dine først. Hvordan vet nav hva man eier av tek utstyr? Har de begynt med hjemme besøk?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #14 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Har du ikke penger til det aller nødvendigste kan du få sosialhjelp, men som hovedregel får man bare det når man ikke eier noe av verdi. Så hvis du har egen leilighet, bil, verdifullt elektronisk utstyr, møbler osv så får du ikke det. Da må du selge noen av tingene dine først. Wow, er det virkelig blitt så ille. Eier både bil og leilighet, men ingen rolls royce eller villa. Selger jeg bil, blir det ikke enkelt å komme seg på jobb. Kan jo i teorien sykle 3 mil om dagen men. Og kreve at en selger bolig, hvis en får økonomiske plager i en kort periode er idioti. Har sikkert en og annen tingen jeg kunne solgt, men trodde jaggu vi hadde et bedre system en dette. Vi er jo faktisk ikke bedre en usa her da. Fikk beskjed om at de ikke støtta noen form for regninger etc. Heldigvis tipper jeg får ok lønn i juli, så jeg ikke mister tak over hodet osv. Like før jeg kjøper meg en hytte og melder meg ut. Men det er vel ikke lov heller. Anonymkode: d0e12...896 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #15 Skrevet 27. mai 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er for at du skal kjøpe deg MAT, og ikke bruke pengene på noe annet tull. Anonymkode: 364c5...9e7 b93 er IKKE ts Anonymkode: 06c27...3ca
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. mai 2019 #16 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Anonymkode: 54032...122 Hva er "herregud" med det? 1 minutt siden, førstedamen skrev: Hvordan vet nav hva man eier av tek utstyr? Har de begynt med hjemme besøk? De vet jo ikke, men de spør om dette hvis man søker. Sitat NAV: Sosialtjenesten kan også kreve at søker selger eiendeler av en viss verdi dersom disse ikke er nødvendige for søkerens livsopphold.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #17 Skrevet 27. mai 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og tull, det er vel for at pengene faktisk skal brukes på mat da (eller andre ting fra dagligvarehandel og ikke knark liksom). Synes du det er tull så får du sulte da vettu, men da trengte du sikkert ikke den KRISEhjelpen i utgangspunktet heller. Anonymkode: 31a29...d98 b93 som du svarte er ikke ts. Anonymkode: 06c27...3ca
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. mai 2019 #18 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, er det virkelig blitt så ille. Eier både bil og leilighet, men ingen rolls royce eller villa. Selger jeg bil, blir det ikke enkelt å komme seg på jobb. Kan jo i teorien sykle 3 mil om dagen men. Og kreve at en selger bolig, hvis en får økonomiske plager i en kort periode er idioti. Har sikkert en og annen tingen jeg kunne solgt, men trodde jaggu vi hadde et bedre system en dette. Vi er jo faktisk ikke bedre en usa her da. Fikk beskjed om at de ikke støtta noen form for regninger etc. Heldigvis tipper jeg får ok lønn i juli, så jeg ikke mister tak over hodet osv. Like før jeg kjøper meg en hytte og melder meg ut. Men det er vel ikke lov heller. Anonymkode: d0e12...896 Jfr. mitt tidligere innlegg så kan de kreve at du selger bilen hvis du egentlig ikke trenger den, ja. Jeg har klart meg i mange år uten bil (nei, bor ikke i Oslo). Tror vi har det ganske mye bedre enn i USA, tross alt.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #19 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: b93 er IKKE ts Anonymkode: 06c27...3ca Og jeg svarte generellt. Anonymkode: 364c5...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #20 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og jeg svarte generellt. Anonymkode: 364c5...9e7 Ok Beklager! Anonymkode: 06c27...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå