Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt rekkehus, megler melder en uke før overtakelse om vannskader og at borettslagets forsikring skal ta seg av dette. Selger gir meg et referat fra beboermøte som hadde vært 6 dager før kjøp, som nevner dette på samme tidspunkt. Hva gjør jeg nå?  

Skal jeg fullføre overtakelsen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville avventer til jeg fikk kyndige til å se over papirene, så det var helt 100% sikkert at borettslagets forsikring dekker 100% av all reparasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Å ordne opp i vannskade kan ta tid.  Her skjedde skaden i januar og først på høsten var alt ok. 

Anonymkode: 962f3...fb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at du ikke fikk denne informasjonen i forkant av kjøpet, har selger holdt tilbake viktige opplysninger. 

Men jeg forstår ikke helt : er det vannlekkasje i rekkehuset du skal overta, eller er det en generell vannlekkasje ? Hvis det er holdt et beboermøte om vannlekkasje, virker dette til å være noe som berører flere i borettslaget ? 

Uansett, her kan det virke som om selger har valgt å holde tilbake informasjon som mest sannsynlig ville ha påvirket ditt valg i forhold til kjøp, så jeg mener at du har en god grunn til å ta kontakt med en advokat og høre hva du skal gjøre. 

Om det derimot står noe om dette i salgsoppgave eller egenerklæringen, og du ikke har undersøkt, så er saken den at du ikke har overholdt din undersøkelsesplikt.

Anonymkode: ed9d3...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...