AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Jeg søkte om et boliglån for en måned siden, og når banken tok avgjørelsen, var det basert på FEIL beregning av inntekten min og min jobb andre arbeidsplass ble heller ikke tatt med i beregning fordi kontrakten var ikke bra nok. Spol frem noen uker frem i tid, så ordner jeg arbeidskontrakten og samler de tre nyeste lønnsslipper. Jeg bestiller en time hos en rådgiver og får beskjed om at ut ifra de dokumentene jeg leverte vil jeg kunne få 3 mill. med egenkapital. Ettersom denne saken var allerede åpen hos en annen rådgiver kunne ikke denne rådgiveren ta over, men hun mente at jeg ville få et nytt lån med den summen uansett. Ca. 5 minutter senere får jeg en e-post fra den første rådgiveren om at jeg bør vente i to måneder til før jeg søker på nytt. De anbefaler også at jeg bruker dem som lønnskonto sånn at de kan gjøre en riktig beregning av lønnen min. Jeg ringte rådgiveren, men han nektet å svare og jeg måtte snakke med en annen rådgiver som insisterte på at det måtte bare bli sånn som det har blitt. Jeg har sendt inn klage og fikk egentlig ikke noe nytt svar. Advokaten skrev at de handlet ut ifra bankens retningslinjer osv. Men hvorfor kan ikke banken revurdere søknaden min ettersom jeg har alle dokumentene (oppdaterte!) tilgjengelig nå? Hvorfor blir jeg anbefalt å flytte lønnen min til dems bank...? Anonymkode: 07ac2...333
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Enig, bytt bank. Anonymkode: 53685...0c8 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Er enig i at jeg ikke bør bli hos dem, men hadde likt å få noen synspunkter på saken? Anonymkode: 07ac2...333
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Jeg antar at du egentlig bare vil ha trøst, men mitt syn er at du bruker altfor mye tid påi å få lån i en bank som behandler deg som et problem. Anonymkode: b0f16...299 10
Frostrose Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Du skriver "revurdere søknaden igjen". Betyr det at de har revurdert den før? At du, med andre ord, har trengt tre forsøk på å hente frem de riktige papirene? Hvorfor ga du dem feile opplysninger første gang? Dersom du bare manglet noen papirer, og ellers ikke har gjort noen feil, syns jeg rådgiveren din er vanskelig. Jeg ville bedt om å bytte rådgiver. I tillegg ville jeg snakket med flere banker.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 Det kan vel være nærliggende å anta at de f.eks. ønsker å sjekke økonomien din over litt tid (anbefalingen om å vente to mnd. før du søker på nytt) for å forsikre seg om at du står i jobbene lenge nok og at den ekstra jobben ikke bare en en pro forma kontrakt på en jobb du ikke planlegger å ha lenge. Men, det finnes flere banker, konkurransen er stor, og noen ganger kan man bruke det til sin fordel. Lever alt rett første gangen til et par andre banker, så skal du se det ordner seg. Anonymkode: a6d5f...0e0 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #8 Skrevet 28. mai 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Er enig i at jeg ikke bør bli hos dem, men hadde likt å få noen synspunkter på saken? Anonymkode: 07ac2...333 En bank er et privat firma, ikke en offentlig instans. Du har ikke krav på å få lån, selv ikke om du har inntekt på nivå med Røkke. Anonymkode: 1d3c6...1ed 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #9 Skrevet 28. mai 2019 Er det danske bank? Tror ikke de vil ha kunder 🙄 de gjorde en feil med meg, beklager veldig å skulle ringe opp igjen i løpet av dagen, hørte ingenting, purret, de skulle igjen ringe opp i løpet av dagen, beklaget feilen, og at det hadde gått så lang tid. Er ca to måneder siden, fremdeles ikke hørt fra de. Fått lånet i en annen bank nå..... Lurer på om sjefene der hadde likt å høre at de jager kundene over til konkurrentene!? Anonymkode: 7ec20...595
ajarRun Skrevet 28. mai 2019 #10 Skrevet 28. mai 2019 Høres ut som en svindyr gebtyrbank som bare vil lure deg til å betale gebyr for kort, kortbruk, nettbankbruk og så videre. Styr unna. Hvis de trenger å se lønnsbetalingene dine kan du jo bare sende dem kvitteringer fra nettbanken for perioden, ingen grunn til å bytte bank på grunn av det. Hvofor du gidder å bruke en bank fra steinalderen skjønner jeg ei heller. Hvis du hadde søkt i Sbanken hadde du fått svar før du var ferdig med å skrive denne posten. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #11 Skrevet 28. mai 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir jeg anbefalt å flytte lønnen min til dems bank...? Kanskje bankfunsksjonæren får bonuspenger av å få deg til å bli "totalkunde" eller hva det kalles? Senere vil de kanskje prøve å selge deg forsikringer osv også? = mer inntekt til den banken. Anonymkode: cf73a...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #12 Skrevet 28. mai 2019 Det er veldig vanlig at det er et krav for boliglån at man flytter brukskontoen til samme bank. Men det er ingen grunn til å flytte over før man har fått innvilget lånet. Anonymkode: 1d3c6...1ed 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 På 27.5.2019 den 21.13, AnonymBruker skrev: Men hvorfor kan ikke banken revurdere søknaden min ettersom jeg har alle dokumentene (oppdaterte!) tilgjengelig nå? Hvorfor blir jeg anbefalt å flytte lønnen min til dems bank...? Anonymkode: 07ac2...333 Deres bank. Ikke dems. Vi går ikke på barneskolen lenger. Bytt bank. Anonymkode: 77739...731 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå