Gjest SumoBryter Skrevet 27. april 2005 #1 Skrevet 27. april 2005 Nå er jeg forkjølet for 4 gang på 4 måneder. Folk rundt meg reagerer på at jeg alltid er syk. Jeg har ikke tenkt på det mye før, men det virker ikke som andre voksne er halvparten så ofte forkjølet som jeg er.
sixx Skrevet 27. april 2005 #2 Skrevet 27. april 2005 Spiser du usunt, stresser mye og sover dårlig/lite?
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #3 Skrevet 27. april 2005 Jeg har samme problem. Har vært konstant syk siden midten av januar, så nå har jeg tatt blodprøve hos legen. Venter spent på resultatet! Men generelt i år har det vært mange på jobben som har vært mye syke. Det er noe som går som sitter en stund, visstnok.
Gjest SumoBryter Skrevet 27. april 2005 #4 Skrevet 27. april 2005 Jeg har samme problem. Har vært konstant syk siden midten av januar, så nå har jeg tatt blodprøve hos legen. Venter spent på resultatet! Men generelt i år har det vært mange på jobben som har vært mye syke. Det er noe som går som sitter en stund, visstnok. Hva tror de det kan være da?
Gjest SumoBryter Skrevet 27. april 2005 #5 Skrevet 27. april 2005 Spiser du usunt, stresser mye og sover dårlig/lite? Spiser veldig sunt, er litt anemisk, stresser ikke så mye, men sover veldig dårlig. Litt fordi jeg er gravid og det kan være vanskelig å finne en god stilling, men i hovedsak fordi min 1 år gml. datter vekker meg regelmessig hver natt hun vil oppi senga vår og så sparker hun meg resten av natten. Jeg visste ikke at dårlig søvn kunne føre til mye sykdom, interessant!
sixx Skrevet 27. april 2005 #6 Skrevet 27. april 2005 [Jeg visste ikke at dårlig søvn kunne føre til mye sykdom, interessant! Jo vet du ...alt henger sammen. Du skriver du er gravid....det kan spille inn...fosteret krever "krefter" fra deg...så da blir det ikke så mye til overs for deg som det normalt ville blitt. Søvnen er helt klart viktig....dårlig søvn tapper deg for krefter....du er da til stadighet trøtt og må bruke krefter på å holde deg våken. Ellers så skrev du jo noe i en annen tråd ("ønske noen død osv."), og det å være utsatt for et slikt psykisk press sliter garantert så mye at det går utover allmenntilstanden. Immunforsvaret ditt får rett og slett kjørt seg litt vel mye for tiden...og da blir du lettere mottagelig for sykdommer. Kan de hyppige forkjølelsene ha begynt da du ble gravid? Immunforsvaret skal tåle noen "bulker", men noen ganger blir det litt for mye...og kroppen sier i fra med å være lett mottagelig for sykdom. (Kroppen er så lurt innrettet...bare vi lærer å forstå den).
Gjest SumoBryter Skrevet 27. april 2005 #7 Skrevet 27. april 2005 tusen takk sixx! Du er alltid så snill! Jeg som begynte å bekymre meg for at jeg kanskje hadde en eller annen fæl immunsvekkende sykdom
Gjest Sukkerert Skrevet 27. april 2005 #8 Skrevet 27. april 2005 Kanskje du har en allergi? Jeg går ofte og snufser/nyser på grunn av allergi mot husstøv og pollen.
sixx Skrevet 27. april 2005 #9 Skrevet 27. april 2005 tusen takk sixx! Du er alltid så snill! Jeg som begynte å bekymre meg for at jeg kanskje hadde en eller annen fæl immunsvekkende sykdom Det går nok bra...og prøv å spise litt ekstra sunt nå når du er gravid.
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #10 Skrevet 27. april 2005 Begynn å trene og evt. spise sink-tabletter. Var ofte forskjølet jeg også, men det forsvant helt etter at jeg gjorde disse endringene. Føler meg mye sterkere!
Gjest SumoBryter Skrevet 28. april 2005 #11 Skrevet 28. april 2005 Begynn å trene og evt. spise sink-tabletter. Var ofte forskjølet jeg også, men det forsvant helt etter at jeg gjorde disse endringene. Føler meg mye sterkere! Sink, hmm, skal se
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #12 Skrevet 28. april 2005 Jeg har hosta og snufsa meg gjennom to svangerskap, uten å være veldig syk - legen sa at det ikke var uvanlig, slimhinnene hovner lettere opp, babyen tar til seg mye næring osv. Håper du har et fint svangerskap likevel!!! :blomst_opp:
*Lene* Skrevet 28. april 2005 #13 Skrevet 28. april 2005 Allergi.. Jeg gikk også og var "forskjølet" lenge.. Faktisk mange år.. Nytt liv med medisin :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå