Gå til innhold

Rosiner er blitt så dyre. Hvorfor ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser mye rosiner. For et år siden, kunne jeg kjøpe Rema 1000 og Eldorado sine for ca kr 12. Nå er de blitt dyrere og dyrere. Er nå oppi rundt kr 18. Hva er det som gjør at enkelte varer, og i dette tilfelle rosiner, blir så mye dyrere på kort tid ? 

Anonymkode: 08120...e0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er Norge. 

Anonymkode: 45944...98f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk antakelig brukte det i stedet for andre ting som er dyrere. Så for å gjevne ut forbruket av rosiner og annen tørket frukt. Økte de vel prisen på rosinene. Alt er forresten overpriset i Norge. Det er dyrt å være fattig ja.

Anonymkode: 0c1ff...71c

AnonymBruker
Skrevet

du får trøste deg med at harryhandlerne også sliter; nå er kg prisene på nypoteter oppe i 50 kr på svensk side.

Anonymkode: 5d023...60d

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser mye rosiner. For et år siden, kunne jeg kjøpe Rema 1000 og Eldorado sine for ca kr 12. Nå er de blitt dyrere og dyrere. Er nå oppi rundt kr 18. Hva er det som gjør at enkelte varer, og i dette tilfelle rosiner, blir så mye dyrere på kort tid ? 

Økologiske rosiner koster kr. 34.90! 

Er vel dårlig drueår siste året? Sukkeravgift? 

Anonymkode: b9500...636

AnonymBruker
Skrevet

Uansett veldig rart at enkelte varer skyter i været, mens andre holder seg i ro eller går ned. Uten noen egentlig sammenheng. F eks har ikke svisker hatt samme økning, de er vel faktisk blitt litt rimeligere. 

Til deg over : Coop obs har denne uken sin Anglamark serie på tilbud, deriblant rosiner. Det var da jeg skulle hamstre disse jeg reagerte på prisen. Sist de var nedsatt, kjøpte jeg for kr ca 11 pr pakke, nå er de oppi kr 18 ! Det er med et par måneder mellomrom !

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

du får trøste deg med at harryhandlerne også sliter; nå er kg prisene på nypoteter oppe i 50 kr på svensk side.

Anonymkode: 5d023...60d

Hva poteter koster i Sverige er irrelevant for de fleste nordmenn ettersom det ikke er lov å innføre poteter til landet. 

Anonymkode: bfed3...366

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...