Gå til innhold

Hvor mange kalorier skal jeg spise med ny vekt? HJELP!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned fra 84-65 kg siden januar, og spiser rundt 1200 kalorier daglig nå og 2000 kalorier hva lørdag. Men nå som jeg skal ned 5 siste kiloene til 60, og etter det skal vedlikeholde vekten- hva skal jeg legge meg på av kalorier da?  Jeg skal vel ha mindre enn en som alltid har veid 65 kg, når jeg har gått ned til det? Sånn jeg har forstått det. Synes dette er så vanskelig å skjønne seg på. Håper på svar her. Takk på forhånd :)

Vet forresten at jeg ligger allerede lavt på kalorier, MEN det er fordi vekten stagnerte for en stund siden og jeg måtte legge meg mer ned på kalorier. 

Anonymkode: 0cbf3...36c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Denne er fin når man skal regne ut hvor mange kcal man trenger. Regn ut BMI'en din først, så kommer det opp alternativer som spør om du ønsker å gå ned, holde vekten etc. 

https://www.melk.no/bmi 

Anonymkode: 8349e...13c

• Liker 1
Skrevet

Tråden stenges pga brudd på følgende retningslinje

Sitat

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Mynona, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...