Gå til innhold

Dere som har byttet aupair...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har barna reagert? Vi har hatt samme dame i 2 år nå og barnet er knyttet. Hun kommer til å fortsette å bo i Norge i mens hun studerer, så vi er usikker på om vi skal fortsette å ansette henne noen timer i uken eller få en ny aupair. Jeg kjenner på at vi egentlig har behov for en fulltids aupair...

Anonymkode: b00d0...237

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er klar over at au pair ikke er barnevakt? Hvis du ikke har tid til å få barn ikke få barn fremfor å utnytte au pairer som er her for å bli kjent med en ny kultur.

Anonymkode: ed03a...25b

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Du får bare håpe den nye blir like godt likt. Går seg til. 

Anonymkode: d29a1...0f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at au pair ikke er barnevakt? Hvis du ikke har tid til å få barn ikke få barn fremfor å utnytte au pairer som er her for å bli kjent med en ny kultur.

??? Hva mener du? Aupairorer jobber i familien OG blir kjent med en ny kultur. 

Ts

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hun trenger ikke å være barnevakt selv om barna knytter seg. Og om hun tjener noen kroner for å være sammen med barna som en overgang er vel ingen big deal 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid trist for barna å bytte au pair men det hjelper jo hvis de kan få beskjed om at de kan få besøk av henne av og til. Sikkert hyggelig for henne å komme på middag el lign innimellom. Det kan også være lurt for barna med en ny au pair i forhold til at de ikke blir sterkt knyttet til personen enda lenger. 

Anonymkode: 892f5...c83

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Men utifra hi virker det som om dere ønsker at hun skal jobbe fulltid for luselønn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Her har du misforstått. Au pairer har ofte barnepass som endel av arbeidsoppgavene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men utifra hi virker det som om dere ønsker at hun skal jobbe fulltid for luselønn.

Nei, det gjør det ikke. Nå tolker du rimelig kreativt. Vi utnytter ingen, vi forholder oss til lover og regelverk, ingen jobber fulltid for «luselønn».

ts

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har du misforstått. Au pairer har ofte barnepass som endel av arbeidsoppgavene.

Er jo nøyaktig det jeg sier. 

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har barna reagert? Vi har hatt samme dame i 2 år nå og barnet er knyttet. Hun kommer til å fortsette å bo i Norge i mens hun studerer, så vi er usikker på om vi skal fortsette å ansette henne noen timer i uken eller få en ny aupair. Jeg kjenner på at vi egentlig har behov for en fulltids aupair...

Klart dere klarer dere uten. Alle andre gjør jo det- også de som er helt alene med omsorgen.

gi heller barna deres den fantastiske gave det er å bli oppdratt av foreldrene. Du vil merke at du blir sliten, men sånn har alle foreldre det. Det er ikke grunn nok god til å sette ut barnet sitt på anbud. 

Barn trenger foreldrene- ikke en flink aupair. Punktum

Anonymkode: 0543a...a72

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klart dere klarer dere uten. Alle andre gjør jo det- også de som er helt alene med omsorgen.

gi heller barna deres den fantastiske gave det er å bli oppdratt av foreldrene. Du vil merke at du blir sliten, men sånn har alle foreldre det. Det er ikke grunn nok god til å sette ut barnet sitt på anbud. 

Det er vel ikke noe galt i å ha au-pair? Enkelte foreldre jobber og da er det veldig greit at foreldre har noen som kan passe barna. Hvordan livssituasjonen er for andre er ikke nødvendigvis det samme som den er for deg. 

Anonymkode: fd8e8...e8d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

🙄🙄🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har et eneste barn og trenger au-pair på fulltid? Jeg kjenner flere som har jobbet som au-pair og vanket i miljøet. Det var veldig populært å være au.pair da jeg var ung. Og sier bare stakkars barn. Ikke fordi au.-pairene var dårlige, de var utrolig flinke med barn. Men vi så konsekvensene av foreldrene som aldri var der. Og om du ikke tror barna blir sterkt knyttet til sin ekstramamma, tenk deg godt om. Flere av ungen hadde bedre forhold til au-pairen enn sin egen mamma. Fellesnevneren for de familiene som hadde au-pair var at det ikke gikk bra med ungene i voksen alder. Rus, dårlig forhold til foreldre osv.

Ikke få barn når du ikke har tid til dem!! Hva er hva vitsen med å ha barn? Hvorfor fikk du egentlig barn? Hvor ofte ser du barnet ditt iløpet av en uke?

Anonymkode: aa319...036

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage der flere barn konstant ble levert og hentet av aupbirer, disse barna så aldri foreldrene sine fordi foreldrene skulle alltid noe, selv etter jobb. Hvis du virkelig vil være en god mor så er du en god mor uten au pair, det er sånn man  knytter bånd med barna sine - ved å være tilstede.

• Liker 16
Gjest LaptopPute
Skrevet

Hvorfor har du au pair? Liker du menneskehandel?

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Jeg er oppvokst med aupair, gikk fint med meg. Foreldrene mine er ikke kalde arbeidsnarkomaner, jobber mye ja. Men ingen vits å uttale seg om en ikke har vokst opp med aupair selv.. Hvis foreldrene er dårlige og kalde så er det jo fantastisk at de ansetter en varm person så har barna noen i hvertfall. 

• Liker 9
Gjest LaptopPute
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Herregud. Jeg er oppvokst med aupair, gikk fint med meg. Foreldrene mine er ikke kalde arbeidsnarkomaner, jobber mye ja. Men ingen vits å uttale seg om en ikke har vokst opp med aupair selv.. Hvis foreldrene er dårlige og kalde så er det jo fantastisk at de ansetter en varm person så har barna noen i hvertfall. 

Hvor mye tjente foreldrene dine?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, LaptopPute skrev:

Hvor mye tjente foreldrene dine?

Far jobber på sjøen og mor er lærer så de hadde det dem trengte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...